- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (46 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (258 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (139 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (85 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (339 opinii)
Tristar opóźniony, ale pojawiają się kolejne tablice
Po tablicach informujących kierowców o natężeniu ruchu, przyszedł czas na montaż kolejnych elektronicznych elementów Tristara, które ułatwią poszukiwanie wolnego miejsca parkingowego oraz pomogą pasażerom komunikacji miejskiej.
- Konieczny był aneks do umowy z wykonawcą, firmą Qumak. Powodem były przedłużające się prace, m.in. na ul. Morskiej i al. Piłsudskiego. Dajemy sobie więcej czasu, ale myślę, że dzięki temu system wystartuje od początku w pełni sprawnie - deklaruje Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zwiastunem, że kosztujący ponad 133 mln zł Tristar jednak powstaje, są kolejne elementy pojawiające się na ulicach Trójmiasta. W ostatnich dniach rozpoczęło się montowanie tablic z aktualną liczbą wolnych miejsc parkingowych oraz wyświetlaczy - przeznaczonych dla pasażerów komunikacji miejskiej w ramach systemu informacji pasażerskiej.
- Przy ułatwieniach dla parkujących potrzeba jeszcze montażu detektorów na terenie tych parkingów oraz kamer, które - w razie złego odczytu - pomogą operatorom na bieżąco aktualizować dane na tablicy. Niewykluczone jednak, że ich włączenie nastąpi najszybciej - nawet w ciągu dwóch miesięcy. Decydujący głos będzie miał wykonawca prac - wyjaśnia Oskarbski.
W Gdańsku kierowcy będą informowani o liczbie wolnych miejsc postojowych głównie przy centrach handlowych, przy kinie we Wrzeszczu oraz przy stadionie w Letnicy. W sumie wskazano siedem parkingów: w Galerii Bałtyckiej , CH Manhattan , CH Oliwa , CH Madison , City Forum , a także przy Multikinie we Wrzeszczu i na terenie wspomnianego stadionu.
W Gdyni natomiast do systemu zostaną włączone parkingi: przed Muzeum Miasta Gdyni , przy Urzędzie Miasta Gdyni - z tyłu budynku i przed wejściem głównym , oraz przy Bulwarze Nadmorskim .
Z kolei w Sopocie wybrano Dom Zdrojowy , parking wielopoziomowy NDI przy ul. Powstańców Warszawskich , Operę Leśną , Centrum Handlowo-Usługowe przy ul. Królowej Jadwigi .
Dodatkowo ustawione zostaną znaki zbiorcze poza centrami miast, które wyświetlać będą liczbę dostępnych miejsc parkingowych w kilku najbliższych lokalizacjach.
Zmiany można zobaczyć także na niektórych przystankach komunikacji miejskiej. Za kilka tygodni na instalowanych właśnie 71 wyświetlaczach ma pojawić się informacja o opóźnieniach w kursowaniu autobusów i przewidywanym czasie przyjazdu danej linii. Opóźnienia będzie można również sprawdzić na bieżąco, wchodząc na stronę internetową przygotowywaną z myślą o Tristarze.
- Chcemy pomóc także tym, którzy nie wyszli jeszcze z domu. Będzie można sprawdzić - na zasadzie interaktywnego rozkładu jazdy - opóźnienia i zaplanować wyjście z domu. Dane przesyłane na przystanki w Trójmieście będą pochodziły z nadajników zamontowanych w pojazdach komunikacji miejskiej - wyjaśnia Oskarbski.
Informacyjną część systemu uzupełniają znaki i tablice o tzw. zmiennej treści, które zaczęły być instalowane przy najważniejszych węzłach we wrześniu. Razem zamontowano 26 urządzeń (18 znaków i 8 tablic). Pojawią się na nich informacje o korkach czy utrudnieniach związanych z pracami drogowymi. Kierowcy otrzymają też nowiny o zdarzeniach drogowych dezorganizujących ruch w mieście. Na ekranach LED będzie można sprawdzić aktualną pogodę na drogach, a także ograniczenia prędkości, które pomogą wybrać alternatywną trasę.
Wciąż trwa ich kalibracja. To słowo pojawia się także w kontekście skrzyżowań podłączonych pod Tristar. Ponad 120 "krzyżówek" jest już w bazie, jednak wciąż trwają testy i szukanie najbardziej optymalnych rozwiązań w sygnalizacji świetlnej - tak, aby upłynnić ruch. Efekty mogą być czasem odwrotne od zamierzonych, co pokazał przypadek ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej, gdzie kilka tygodni temu ruch po podłączeniu skrzyżowań został całkowicie sparaliżowany.
- Rzeczywiście, cały czas trwa korygowanie zachowań sygnalizatorów świetlnych. Nie jest to proste, ponieważ jest ich sporo, a chcemy, by ruch odbywał się wszędzie tak samo płynnie. Zapewniam jednak, że niebawem wszelkie niedogodności z tym związane znikną - kończy Oskarbski.
Zobacz jak działa TRISTAR
Miejsca
Opinie (194)
-
2014-01-14 09:35
firma Gumak
i wszystko jasne. teraz czas na ecs. już zbierają wyrobników.
- 2 0
-
2014-01-14 09:32
Jak sprawdzali TRistar na Karwinach byłem na ul. Sopockiej to był KOSZMAR !
ul. Sopocka została zablokowana system Tristar puszczał Wiwlkopolską i Chwaszczyńską a blokował wyjazdy boczne, godzine jazda Sopocką od Sopotu do Wielkopolskiej. Swoją drogą powstają coraz to nowe osiedla na Karwinach i żadna droga która dodatkowo rozładuje ruch pojazdów. Co to sie będzie działo jak powstanie Trasa Kaszubska i cały ruch pójdzie Chwaszczyńską... strach pomyśleć.
Zbudujcie odbicie bokiem z Sopockiej bezpośrednio na Obwodnice.
Co do Tristar , niech ten system nie blokuje tak dużego ruchu pojazdów z ul. Sopockiej w kier. Obwodnicy.- 7 2
-
2014-01-14 09:26
"wciąż trwają testy i szukanie najbardziej optymalnych rozwiązań" Dobrze że nie szukają tych tylko "trochę optymalnych".
- 4 0
-
2014-01-14 09:19
Tristar - rozpierducha
Jak na razie to światła zostały niesamowicie rozregulowane. Od ponad pół roku jeździ się beznadziejnie. Zniknęła zielona fala na Grunwaldzkiej !!! Korki w godzinach szczytu od klubu Żak do Opery Bałtyckiej. Masakra !!!
- 10 0
-
2014-01-14 09:18
kupie sobie kolejne mieszkanko:)
- 6 0
-
2014-01-14 09:17
co z tego że powstaje Tristar,
jak przy jego okazji firmy które go zakładają niszczą nawierzchnię jezdni, gdyż w miejscach gdzie robili podkopy powstały pęknięcia jezdni i ich pofalowanie.
- 10 1
-
2014-01-14 09:16
Tristar ? Jaki Tristar ?
Oślepiające reklamy LED i czerwona fala na Al.Zwycięstwa i na Grunwaldzkiej, wszędzie dziurawe ulice, a kasa poszła na zadzewiałe mauzoleum Budynia.
- 13 1
-
2014-01-14 08:39
teraz już wiem (1)
dlaczego z sygnalizacją jest w gdańsku jeszcze gorzej! to ma geberować czerwoną falę!!!
- 8 2
-
2014-01-14 09:11
czerwoną falę dla traktujących znaki ograniczenia prędkości
jako dolną dopuszczalną granicę prędkości
- 4 3
-
2014-01-14 09:11
"Konieczny był aneks do umowy z wykonawcą, firmą Qumak-Sekom"
Jestem ciekawy czy poleciały kary umowne?
A może czyiś rodzice dostali kasę na kolejne mieszkanie?- 8 1
-
2014-01-14 08:09
A Bażyńskiego dalej zakorkowana, (1)
po przeprogramowaniu sygnalizacji na skrzyżowaniu z Grunwaldzką. Na Pomorskiej też gorzej niż było.
Wita Stwosza z Bażyńskiego to już w ogóle porażka (choć to nie przez Tristar akurat, tylko inny, "genialny" pomysł).- 2 4
-
2014-01-14 09:09
zakorkowana bo jeszcze zbyt wielu studentów i wykładowców dojeżdża na zajęcia
samochodami
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.