• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar podłączany na północy Gdyni. Ul. Unruga w systemie, niebawem ul. płk. Dąbka

Patryk Szczerba
18 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Skrzyżowanie estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga na Obłużu zostało włączone do systemu Tristar. Ma tam się jeździć łatwiej. Skrzyżowanie estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga na Obłużu zostało włączone do systemu Tristar. Ma tam się jeździć łatwiej.

Ulica UnrugaMapka w Gdyni została podłączona do systemu Tristar. Największe zmiany powinni odczuć kierowcy na skrzyżowaniu z Kwiatkowskiego. Operatorzy systemu na bieżąco będą mogli reagować na pojawiające się korki i zatory.



Czy zauważasz działanie Tristara podczas zatorów na skrzyżowaniach?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że nie sprawdza się, a na "zieloną falę" na głównych drogach można trafić tylko nocą. Inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły, a na pewno zostały rozładowane na najbardziej newralgicznych skrzyżowaniach.

Tristar na ul. Unruga



Urzędnicy nie mają wątpliwości - twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Tyle że trudno jest to dokładnie sprawdzić, bo samochodów na drogach przybywa.

Obecnie do systemu są podłączane ulice na północy Gdyni. Trwa kalibracja systemu na ul. Unruga, co powinno wkrótce rozładować korki zwłaszcza na skrzyżowaniu z estakadą Kwiatkowskiego.

- Po latach pracy w trybie stałoczasowym przeszło do pracy w trybie adaptacyjnym, czyli automatycznie dostosowuje się do zmiennych warunków ruchu poprzez zmianę długości sygnału w zależności od bieżących potrzeb, czyli liczby pojazdów. Sterowniki komunikują się ze sobą, a wpływ na ich bieżące działanie mają operatorzy systemu - mówi Michał Felon, dyrektor ZDiZ w Gdyni.
Obecnie w Gdyni w systemie Tristar pracuje 79 ze 103 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Niebawem Tristar na płk. Dąbka i Chwarznieńskiej



Kolejnym etapem będzie podłączenie skrzyżowań w ciągu ul. płk. DąbkaMapka, ale na to trzeba poczekać do przekładanego już dwukrotnie zakończenia przebudowy ul. Kwiatkowskiego. Gdy robotnicy skończą tam prace, będzie można zacząć wykonywać podłączenia kablowe.



W 2022 r. Tristar pojawi się także na najdalej wysuniętym na zachód w Gdyni skrzyżowaniu z sygnalizacją: Chwarznieńskiej z KrauzegoMapka.

W tym miejscu zostały zlecone już prace związane z wykonaniem połączeń światłowodowych. Przygotowane są do wymiany oprogramowania w sterowniku.

- Przewidywany termin zakończenia robót to 2022 r. - obiecuje Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta, który kandydował z okręgu obejmującego Chwarzno i Wiczlino.
Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (176) 1 zablokowana

  • Komplikujcie sprawę dalej zamiast zamieniać skrzyżowania na ronda. (1)

    Proste jak ... no właśnie, i jakie bezawaryjne.

    • 3 0

    • I tańsze w eksploatacji, bo bezobsługowe.

      Niestety w Gdyni ma być drogo, aby kolesie zarobili.

      • 0 0

  • wnioski z komentarzy (4)

    1. Nie działa tristar, ale ... jednak działa bo piesi mają mniej lub więcej fazy zielonej
    2. Nie działa bo... ja trafiam na czerwone - tylko, że skrzyżowanie to zwykle kilka wlotów, piesi, rowerzyści, transport zbiorowy.
    3. Nie działa bo wiem lepiej niż inżynierowie ruchu
    4. Nie działa bo ITS sprawdzają się wszędzie na świecie, ale nie na trojmiasto.pl

    • 2 8

    • Niech zgadnę; jesteś rowerzystą i jeździsz niezależnie czy czerwone czy zielone.

      • 1 0

    • Działa wybitnie (2)

      muszę żebrać o zielone by przejść przez jezdnię. Nawet na Władysława IV, czyli w Klymatycznym Centrum.

      • 2 3

      • (1)

        na Władysława IV przycisków nie trzeba naciskać w ciągu dnia. Są w każdym cyklu aktywowane przez system. Znowu narzekanie bez sprawdzenia faktów!

        • 3 1

        • Są aktywne - świecą się

          to, że gdzieś urzędnicy mają tajną wiedzę, że jednak nie trzeba ich naciskać nie zmienia faktu, że ludzie o tym nie wiedzą. Gdyby był choć cień komunikacji z mieszkańcami, to by takich komentarzy nie było. Nic nie przekona mnie do tego, że ten system nie służy tylko kierowcom, by sobie jechali 80 na godzinę (jak na Wielkopolskiej).

          • 1 1

  • Tristar to lipa

    Ten cały Tristar to ewidentna lipa , teoretycznie bardzo prosty system ja na dzisiejsze czasy za setki milionów złotych, oczywista sprawa ze około 10 % musiało wrócić do kieszeni decydentów którzy zamówili ten szajs.
    Przykładowo na węźle Chwarzno z obwodnicą które to niby jest podłączone do tego cuda ustawienie świateł jest tak fatalne że jakakolwiek ręczna regulacja poprzedzona 2-3 dniowa obserwacją potoków komunikacyjnych byłaby o 100% lepsza , a tak zielone światło jest najdłużej z kierunku gdzie jest najmniej samochodów , a tam gdzie korek robi się największy to trzeba czekać kilku zmian świateł .

    • 1 2

  • Nieudane inwestycje.

    A gdzie metro???? Może już czas o tym pomyśleć na takie potrzeby społeczne. Nieudaczne decyzje i udziubdziane drogi. To jest porażka i wstyd dla Trójmiasta.

    • 0 0

  • Tristar (6)

    To pewnie dowalili pieszym przyciski i fazy jak dla sprinterów. Tristar to bubel a jego rzekome efekty to utrzymywanie iluś lukratywnych etatów w zdiz i pogorszenie warunków poruszania się pieszych.

    • 63 3

    • (2)

      3200 netto czy to taki lukratywny etat?

      • 3 2

      • (1)

        3200 z wszystkimi dodatkami. Młody pracownik zaczyna od 3200 brutto!

        • 4 0

        • jak się sprawdzą, to są fuchy ;)

          • 0 1

    • (2)

      nie widziałem jeszcze skrzyżowania, gdzie przycisk na światła do przejścia dla pieszych by dawał jakikolwiek efekt.

      • 7 2

      • Te przyciski, jak 99% infrastruktury, są dla kierowców, nie dla pieszych. (1)

        Jak go nie wciśniesz, to czasem nie zapali się zielone i tyle.

        • 4 4

        • niestety, buduje się autostrady dla kierowców, przejścia dla sprinterów...

          • 5 4

  • I popsuli przejście przy nowo zrobionym przystanku (16)

    Na Obłużu Centrum. Ludzie stoją strasznie długo na czerwonym i widzą jak uciekają im wszystkie autobusy z tego nowego przystanku. Bez sensu. Część przebiega na czerwonym.

    • 95 9

    • (3)

      pretensje do tych, którzy zyskali = zjazd samochdów z estakady

      • 6 10

      • (2)

        Podziękuj "bezpieczeństwu" poprzez zlikwidowanie zielonych strzałek. Teraz żeby tyle pojazdów przejechało, ile jedzie dzięki zielonej strzałce wydłużyli zielone światło.

        • 19 0

        • takie są przepisy (1)

          albo jeden pas i strzałka, albo dwa bez
          wybieraj

          • 6 9

          • zmianę przepisów

            wybieram

            • 2 0

    • Wszystko za co wezmą się Szczurek/Łucyk tak się kończy (2)

      • 37 4

      • i tak dobrze, że nie Sasin ... (1)

        jak on pięknie załatwił rozmowy z czech. o Turów

        • 5 9

        • Tak na boku, niektórzy już zapomnieli o jego pięknej wypowiedzi z zeszłego roku:

          "Zgodnie z postanowieniami kontraktu jamalskiego - raz na trzy lata każda ze stron umowy może zwrócić się o renegocjację warunków cenowych dostaw, jeżeli uzna, że nie odpowiadają one sytuacji rynkowej" - napisał na Twitterze Sasin. Jak podkreślił, "liczymy na efektywne negocjacje PGNiG z Gazprom".

          • 0 1

    • Będą wypadki (1)

      Chcieliście przejść to macie.

      • 11 2

      • Oni myślą że rowery i piesi są jak czołgi.

        • 2 1

    • Jest niestety zdecydowanie za długa przerwa (1)

      pomiędzy zielonym na pierwszej jezdni, a zielonym na drugiej jezdni na tym przejściu dwuetapowym. Bardziej się opłaca przejść szybko na czerwonym na tej drugiej jezdni zanim się zapali zielone dla samochodów - jest taki dłuższy moment kiedy wszyscy mają tam czerwone.

      • 6 0

      • w Polsce tak trzeba

        takich co "przejadą na późne żółte" jest tu full

        • 5 2

    • (1)

      Gdyż albowiem Tristar z założenia leje ciepłym moczem na pieszych i rowerzystów. Mój rekord to 7 (słownie: siedem) minut czekania na zielone na przejściu - od momentu odpalenia przycisku żebraka... To tak w ramach zachęcania do podróżowania komunikacją zbiorową/rowerem.

      • 14 6

      • Ściema! Programy syngalizacji świetlnej (min-max) są zatwierdzane i w całej Gdyn nie ma nigdzie możliwości, aby pieszy oczekiwał 7 minut! no chyba, że z przyciskiem i pieszy zapomniał nacisnąć. Coraz mniej takich miejsc, a na głównym ciągu przyciski są, ale aktywacja i tak jest automatyczna.

        • 6 3

    • To przejście na zjeździe z estakady

      to rzeczywiście dramat od kiedy zaczął się tam remont wiat przystankowych

      • 9 0

    • Miasto czerwonych świateł

      • 12 1

    • To samo na Krauzego. Pieszy po 2-3 minutach oczekiwania przechodzi jako ostatni

      Tak jakby zupełnie niezgodnie z przepisami. To pieszy powinien mieć priorytyet, zwłaszcza w miejscu o stosunkowo małym natężeniu ruchu pieszych

      • 6 5

  • Błędem jest ciągłe dostawianie kolejnych osiedli przy tej samej drodze sprzed 30 lat, o tej samej przepustowości, to się nie zmieniło. Zaczekajcie, aż wprowadzą się ludzie na nowe osiedla to ten wasz żałosny system nic nie da. Wybudowaliście lotnisko na babich dołach, które na szczęście jest nie czynne, wtedy dopiero byłby paraliż. Żałosne rozwiązania, będzie tylko gożej a nie lepiej.

    • 0 1

  • Będą jeszcze większe korki zobaczycie to

    • 3 0

  • Tristar (1)

    Jak szczepionka na covid. niby działa a poprawy nie widać

    • 5 1

    • I w dodatku

      przenosi korki na inne ulice nie objęte systemem

      • 2 0

  • To się teraz zacznie

    dopiero korki przed wami Gdynianie... ten system to porażka.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane