• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusowa promocja Gdyni z Tychami

Patsz
1 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Zobacz film promujący trolejbusy w Gdyni i Tychach


Gdyby zapytać mieszkańców Trójmiasta, czy coś łączy oddalone od siebie o 600 km Gdynię i Tychy, zapewne niewielu znałoby odpowiedź. W obu miastach zdecydowano więc, że warto pochwalić się ważnym łącznikiem, jakim są trolejbusy. Informować będzie o tym nakręcony wspólnymi siłami film.



Czy promocja komunikacji miejskiej ma sens?

Ponad 6-minutowa produkcja, która trafiła na portal Youtube nie ma skomplikowanego scenariusza. Rozpoczyna się w Tychach, gdzie nieuważny pasażer wsiada do trolejbusu linii 30, kierunek Gdynia Główna. Podczas przejazdu widać tyskie trolejbusy i charakterystyczne dla miasta miejsca.

Dwie części kręcone w wakacje



Pasażer zasypia. Zostaje obudzony przez kierowcę w Gdyni, a trolejbus stoi przed dworcem głównym. Bohater filmu wychodzi, zaczyna zwiedzać Gdynię, by pod koniec dnia spróbować wsiąść do trolejbusu jadącego do Tych. Nie zdąża, ale zostaje zabrany przez zabytkowego "Ziutka" na tyskiej linii A i sprzed zajezdni PKT rusza do domu.

Produkcją zajęli się wspólnie pracownicy Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej z Gdyni i Tyskich Linii Trolejbusowych.

Film zrealizowano w dwóch częściach - pierwszą nagrano w Gdyni w czerwcu, a drugą w Tychach w połowie sierpnia. Udział w produkcji wzięli pracownicy - główny bohater Tomasz Kumor na co dzień jest kierowcą trolejbusu w Tychach.

Chociaż pomysł może wydawać się zwyczajny, to zarządcy obydwu przedsiębiorstw nie ukrywają satysfakcji. Przekonują, że to pierwsza akcja w Polsce, gdy przedsiębiorstwa łączą siły, by promować komunikację.

Film z trolejbusami: promocja i dobra zabawa



- Wywołując uśmiech na twarzach widzów, którzy oglądają perypetie zagubionego pasażera, budujemy pozytywny wizerunek i pokazujemy, że oprócz tworzenia komunikacji trolejbusowej, potrafimy się również dobrze bawić - mówi Marcin Rogala, prezes Tyskich Linii Trolejbusowych.
Na razie nie wiadomo, czy wspólna promocja będzie kontynuowana. Być może pojawi się kolejny film.

- Zastanawiamy się nad zmontowaniem dodatkowego filmu, który pokaże sceny zakulisowe, bo to również byłoby bardzo ciekawe i warte pokazania - twierdzi Tomasz Sieniek z Tych, współautor filmu.

Zobacz, jak wygląda zajezdnia trolejbusów w Gdyni "od środka"


Trolejbus Ziutek na ulicach Gdyni

Patsz

Opinie (180) ponad 10 zablokowanych

  • beznadziejny film

    Facet zasypia w jednym autobusie a budzi sie w drugim choc ten pierwszy i tak jechał do Gdyni wg wyświetlacza. Poza tym każdy wie ze nie ma trakcji na trasie Tychy - Gdynia. Lepsza promocja by bylo gdyby Tychski trolejbus przez miesiąc pojezdzil w Gdyni a Gdyński w Tychach

    • 1 1

  • (15)

    Gdyńskie inwestycje :)

    • 42 17

    • Normalnie jak Tarantino

      • 0 0

    • ale zazdrość zżera (1)

      o jaka ogromna zazdrość,
      zazdrość i zawiść

      takiej zazdrości nikt nie widział jeszce,
      ależ ten Kaczyński zazdrości Gdyni

      • 3 1

      • wiadomo, Kaczyński to zazdrosny i zawistny nieudacznik

        on wszystkim zazdrości bo wszyscy są lepsi od niego,
        dlatego Kaczyński otacza się samymi nieudacznika mi, nie zniósł by klasy i poziomu w swoim otoczeniu ten prosty bolszewicki cham

        • 0 0

    • smutne życie szpilka (6)

      • 6 8

      • Po co piszesz do siebie? (5)

        • 4 8

        • (4)

          Troll edziu na posterunku. Zawsze konwersuje sam ze sobą.

          • 3 5

          • Ten z UM to edziu? (2)

            • 6 0

            • (1)

              Nie to ten co zawsze obraża UM i Szczurka

              • 2 0

              • bezsilny i żałosny kwik edzia tylko bawi

                jego codzienne ujadanie od rana do wieczora od trzech lat tylko dowodzi jakim dnem jest Kaczyński i cały PiS

                • 1 0

          • dokładnie

            • 0 0

    • Troll ruszył! (3)

      • 16 11

      • W Gdyni tylko autopromocja Szczurka (2)

        Inwestycji tyle co kot napłakał

        • 6 9

        • Wielka musi być zazdrość Kaczyńskiego o sukcesy Gdyni

          ogromna zazdrość,
          Kaczyńskiemu aż pampers przecieka i brązowe smugi zawiści po wykładzinie gabinetu ciągnie,
          brawo Gdynia i jej mieszkańcy

          • 3 2

        • W komentarzach tylko trole sztabu chorały

          sensu tyle co kot napłakał

          • 9 5

    • Do autora...

      ...takiej promocji: 1; Gdynia nie jest pierwszym w obecnych granicach RP miastem posiadającym trolejbusy.2; tym bardziej na świecie.3; Tychy i Gdynia to nie jedyne miasta z trolejbusami, ale może z największą liczbą trolli ;). Do wszelkiej maści zwolenników i przeciwników " szelkowców"- po co wozić 2 tony kumulatorów, skoro łatwiej zasilić pojazd z sieci napowietrznej? Na kolei w wyjątkowych sytuacjach stosuje się elektrowozy autonomiczne, bo są drogie i mają ograniczony zasięg. Mając sieć trakcyjną trolejbusową czy tramwajową warto na linie dodatkowe stosować autobusy elektryczne, bo łatwo je ładować w miarę w prosty sposób.

      • 2 0

  • Trzeba to arcydzielo koniecznie zglosić do Cannes.
    A propos czy wiadomo ile to "niewiedomopoco" kosztowałó.

    • 1 0

  • TychÓW

    !!!!

    • 1 1

  • Jaki jest sens rozwijania sieci trolejbusowej? (11)

    W dobie nowoczesnycb napedów hybrydowych lub elektrycznycj

    • 6 6

    • (4)

      owe "nowoczesne napędy hybrydowe i elektryczne"
      są znacznie, znacznie droższe, mniej bezpieczne,
      np. wybuchają, płoną itd,
      a za to, żeby nie wybuchały, płać, płać, płać,
      pojazdy są mniej zrywne i część pojazdu wiezie sam napęd itd

      zaś trolejbus nie musi wlec elektrowni
      tylko pasażerów

      a hamując, może oddać sztrum do sieci
      (nie ma jeszcze akumulatorów, które by przyjęły taki nagły przypływ)

      ta nowoczesność zbliża sie do ideału trolejbusowo tramwajowego
      ale to wciąż są namiastki

      mają wady, te druty wszędzie, ale przecież warto

      • 7 0

      • Same druty to i tak lepiej niż druty+tory, których wymagają tramwaje

        • 3 0

      • Durna odpowiedz. (1)

        Czyli te wprowadzane w roznych miastach w Polsce i na swiecie autobusy o napedzie elektrycznym zagrazaja ludziom? Puknij sie w leb. Takie pojazdy sa mniej zrywne? Co to za argunent. Trolejbusy to technklogia19 wieczna

        • 1 7

        • A pojazdy hybrydowe to też xix wiek!

          Najweselej się czyta takich niedouczonych ekspertów z mateuszlandu!

          • 1 0

      • ..i te słupki w całym miescie, korki w których stoją trolejbusy lub przez które.

        • 1 4

    • Jaki jest sens inwestować w napędy hybrydowe skoro istnieje sieć trolejbusów? (3)

      A swoją drogą nie kumasz, że trolejbus też ma napęd elektryczny?

      • 6 0

      • Kumam baranie. (2)

        Jaki jest sens topienia kasy w budowanie sieci trakcyjnej kiedy mozna kupic pojazd z nowoczesna elektryczna ednostka napedowa. Robimy dobrze zainteresowanym firmom co nie?

        • 1 5

        • I ładować go co 30 km? Nie bądź śmieszny

          poczytaj o eksperymentach z elektrykami w Lublinie

          • 3 0

        • przecież sieć trakcyjna jest wybudowana, matole

          Wytłumacz mi sens kupowania autobusów i budowania stacji ich obsługi skoro jest sprawny system trajtków.

          Jak ci nagle przyjdzie ochota na prysznic to wyrywasz wannę z łazienki i wstawiasz brodzik?

          • 4 0

    • te nowoczesne napędy elektryczne mają śmieszny zasięg

      a hybryda to ślepy zaułek motoryzacji

      • 1 1

    • taki ze wiecej kasy podatnika mozna zmarnowac :)

      • 3 3

  • Trolejbusy są super ale juz dawno powinny byc wymienione na autobusy elektryczne!! (11)

    I to nie tylko w Gdyni ale w całym trójmieście.

    • 12 11

    • (6)

      Znacznie lepsze są tramwaje. Obsługują niemal wszystkie ważne dzielnice Gdańska. Tego nie można powiedzieć o trolejbusach które mimo że są tak zachwalane nie mogą dojechać do wielu dużych dzielnic Gdyni.

      • 3 6

      • proszę ogarnąć siebie oraz argumentację (5)

        tramwaje są lepsze bo obsługują gdańsk, czego nie można powiedzieć o trajtkach.

        Taaa...

        • 1 1

        • (3)

          Co tu tłumaczyć? widziałeś trajtek na Obłużu lub Oksywiu? skoro nie dojeżdża do największych dzielnic Gdyni to znaczy że nie jest tak bardzo promowany jak tramwaj(który z kolei dojeżdża niemal do wszystkich największych dzielnic Gdańska)

          • 0 3

          • (2)

            Bo mieszkańcy Obłuża trolejbusów nie chcą... Skoro mają autobusy, to po co jeszcze bimbaje tam pchać?

            • 1 1

            • (1)

              na jakiej podstawie twierdzisz że mieszkańcy Obłuża nie chcą trolejbusów? przeprowadziłeś ankietę? Do Sopotu mogą dojeżdżać(chociaż dublują się z SKM) , na Karwiny także(mimo że tam jest dużo autobusów) a na Obłuże już nie... Mieszkańcy Fikakowa też nie chcieli trolejbusu a mimo to im go zafundowano.

              • 1 1

              • bzdura, w Fikakowie garstka osób narobiła szumu, że im sieci trakcyjne krajobraz popsują

                dostali więc trajtka z baterią i wszyscy są zadowoleni

                • 1 1

        • nie należy kpić
          że niektórym mylą się objawy i objawienia

          w sumie, przecież większości wyborców się to zdarza

          • 1 1

    • ale po co? (3)

      w imię czego? Masz sprawny system to po co go zmieniać? Tylko po to żeby było inaczej?

      • 5 0

      • (2)

        w Atenach sąi tramwaje i trolejbusy i autobusy

        trolejbus miał jeździć do pętli tra,waju w Oiwie
        obiecywali i co z tego wyszło?

        • 1 0

        • (1)

          tramwaj miał jeździć do Sopotu i też nic nie wyszło

          • 1 0

          • Jeździł.
            Aż do pętli Reja.
            Jeszcze do dziś widać spod asfaltu tory w poprzek Opackiej.
            Pętlę rozpirzono poszerzając Grunwaldzką.

            Przypominam, że niektórzy politycy,
            teraz, dziś,
            serio obiecują jeleniom tramwaj do zoo.
            Tramwaj, z torowiskiem i drutami,
            a nie trajtek, gdzie same druty wystarczą.

            • 4 0

  • (13)

    Trolejbusów nie trzeba promować. One promują się same punktualnością, czystym i nowym taborem, uprzejmymi kierowcami, rozkladem na miarę potrzeb mieszkańców. I to wszystko. Ale post komunisci w zarzadach naszych spółek transportowych do dziś mają z tym problem.

    • 52 11

    • (10)

      Trolejbus to relikt przeszłości. Sens miałyby autobusy elektryczne.

      • 7 15

      • (5)

        Skąd ty jesteś, z koziej wólki? To jest autobus elektryczny z trakcja zewnętrzna i tyle. Żaden relikt tylko dobra rzecz dla miasta, ale powinien kursowac po wydzielonych buspasach, byloby to.idealnie sprawne rozwiazanie. Niestety w Trojmiescie nie doroslismy do tego, żeby zaplanowac buspasy. Tu kawałek, tam kawalek, zero systemu.

        • 13 3

        • czyli tak naprawdę tramwaj (2)

          tylko że jeżdżący po asfalcie, a nie po trawniku

          • 0 1

          • tramwaje "jeżdżące po asfalcie" też są -> przykład Wrocław

            ulica Curie Skłodowskiej - tramwaj jeździ po buspasie z autobusami. Pytanie tylko po co w takim razie tramwaj? Daliby trolejbus i zaoszczędzili na torach.

            • 2 0

          • samolot bez skrzydeł

            albo bochen chleba z silnikiem

            • 0 0

        • Na wielkopolskiej aż się prosi o buspas, rezerwa terenu jest

          • 5 1

        • To prawda, wy nie dorośliście.

          • 0 3

      • przecież trolejbus to _jest_ autobus elektryczny (1)

        a reliktem przeszłości jesteś ty

        • 8 5

        • nieprawda

          trolejbus to tramwaj na gumowych kołach

          • 0 3

      • (1)

        Za drogo dla Szczurka. Nie starczyło by na parking podziemny pod biurowcem Boczka

        • 5 8

        • Edzio pijaku, kaftanik uciska?

          znów masz pęknięcie?

          • 5 3

    • (1)

      Uprzejmosc jak najbardziej, czystosc tez, nowosc - jak najbardziej. Ale punktualnosc juz niestety niekoniecznie. Dzis korzystalem z komunikacji trolebusowej,mialem miec przesiadke na autobus, wg rozkladu mialem miec 4 minuty zapasu, korkow nie bylo zadnych (sobota) i... zobaczylem jak moj autobus odjezdza... Na szczescie nie zawalil mi sie przez to swiat ale punktualnosci zabraklo...

      • 2 4

      • W sobotę i niedziele czas w rozkładach jest okrojony.
        Wymyślają go co co siedzą za biurkiem a nie kierownica.
        Niejednokrotnie nie da sie przejechać np ze stoczni do estakady w 4 minuty (minuta na przystanek) gdzie jest tulę świateł po drodze. Zatrzymanie sie na jednych daje minutę opoźnienia a tego nie da sie nadrobić.
        Podziękuj tym którzy układają rozkłady wg swoich fantazji w których nie widzi świateł na drodze ani ludzi wsiadających na przystanku

        • 3 0

  • Super pomysł. Gdynskie autobusy są piękne.

    • 1 1

  • Oddajcie 5 minut życia.

    Ale słaby filmik

    • 1 1

  • długie, nudne

    i z beznadziejnym podkładem muzycznym.
    Myślę, że produkcję trzeba było zlecić młodym, zdolnym z pomysłami.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane