• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trudny wyjazd z ul. Myśliwskiej. Czy Nowa Bulońska pomoże mieszkańcom?

Michał Brancewicz
27 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Korki na Myśliwskiej w stronę Bulońskiej to codzienność.

Ulica Myśliwska zobacz na mapie Gdańska stanowi dla wielu mieszkańców jedyny wjazd i wyjazd z ich osiedli. Rano i po południu tworzą się tam ogromne korki, a pojazdy poruszają się w ślimaczym tempie. Czy budowa Nowej Bulońskiej polepszy warunki ruchu?



Mieszkańcom osiedli zlokalizowanych wzdłuż ul. Myśliwskiej, na myśl o kolejnym poranku spędzonym w korku, nie chce się w ogóle wychodzić z domów. Sznur aut do ulicy Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska ciągnie się przez setki metrów. Po południu ci sami ludzie stoją w korkach najpierw na Bulońskiej, by wjechać w Myśliwską, a potem kolejne minuty spędzają tocząc się po Myśliwskiej.

- Mieszkam na Jasieniu, codziennie dowożę i odbieram dziecko z przedszkola na Morenie, rano jadę, a w zasadzie próbuję jechać, ulicą Myśliwską. Od czasu, gdy powstały tam nowe osiedla, ulica ta jest rano nieprzejezdna, tworzą się na niej gigantyczne korki - skarży się w liście do redakcji pan Remigiusz, czytelnik trojmiasto.pl. - Wokół ulicy Myśliwskiej powstają nowe osiedla, co oznacza, że wkrótce ruch samochodowy jeszcze się zwiększy, tymczasem ulica posiadająca po jednym pasie ruchu w każdą stronę już teraz jest zupełnie nieprzejezdna.

Korek na wjeździe z Bulońskiej w Myśliwską


W podobnym tonie wypowiada się pani Anna.

- Mieszkam na Osiedlu Alfa Park, pracuję we Wrzeszczu. Dwa razy dziennie - rano i wieczorem - skazana jestem na półgodzinne stanie w gigantycznym korku, bo cała Myśliwska jest niedrożna. Komunikacja publiczna nie ratuje sytuacji: PKM-ka ma godziny nieprzystosowane do moich godzin pracy, a autobusy tkwią w tych samych korkach, co wszyscy.
Problemy mieszkańców są typowym objawem sytuacji, w której infrastruktura drogowa nie nadążyła za urbanizacją tej części miasta.

Przesuń aby
porównać
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że złą sytuację mieszkańców osiedli przy ul. Myśliwskiej powinna poprawić budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej, która stanowić będzie przedłużenie istniejącej ul. Bulońskiej aż do ul. Warszawskiej i Jabłoniowej. Tydzień temu poznaliśmy oferty wykonawców chcących zrealizować tę inwestycję. Droga ma powstać do końca lipca 2019 roku.

W pierwszym etapie wybudowana zostanie co prawda tylko jedna jezdnia, na której ruch będzie odbywał się w obu kierunkach, ale powstaną też dodatkowe wyjazdy z rejonu Myśliwskiej.

W ramach Nowej Bulońskiej Północnej powstanie m.in. Nowa Wołkowyska i ul. Myśliwska Południowa. Istniejąca ul. Myśliwska pozostanie, ale straci na znaczeniu, bowiem nie będzie z niej możliwości skrętu w lewo w "starą Bulońską". Skupmy się jednak na nowych odcinkach, które powstaną.

  • Nowa Wołkowyska
  • Ulica o długości ok. 350 m od skrzyżowania z ul. Myśliwską (tam powstanie rondo) do skrzyżowania z ul. Nową Bulońską o przekroju jednego pasa jezdni w każdym kierunku. Ulica przebiegać będzie po łąkach i nieużytkach. Powstaną też zjazdy do osiedla Królewskie Wzgórze oraz do przyszłych terenów inwestycyjnych po stronie północnej.

    "Krzyżówka" Wołkowyskiej z Nową Bulońską będzie głównym skrzyżowaniem w tym rejonie, które przejmie funkcje dotychczasowego skrzyżowania Bulońska-Myśliwska. Zapewniona zostanie pełna możliwość wyboru kierunku jazdy oraz zawracanie.
  • Myśliwska Południowa
  • Ulica o długości ok. 400 m stanowiąca połączenie ulicy Morenowe Wzgórze z Nową Bulońską, o przekroju jednego pasa jezdni w każdym kierunku, gdzie obowiązywać będzie strefa Tempo 30. Ulica Myśliwska Południowa stanowić będzie alternatywny dojazd do osiedli zlokalizowanych przy ulicy Morenowe Wzgórze i Myśliwskiej. Za ulicą Myśliwską Południową zaprojektowany został zjazd do przyszłych terenów inwestycyjnych.

    Na skrzyżowaniu Myśliwskiej Południowej i Nowej Bulońskiej również będzie można wybrać dowolny kierunek jazdy, nie będzie za to możliwości zawracania.

Dzięki tym rozwiązaniom mieszkańcy tej części miasta zyskają dodatkowe możliwości wyjazdu ze swoich osiedli. Ponadto Nowa Bulońska ułatwi im dotarcie do ul. Kartuskiej i al. Armii Krajowej, którą można pojechać zarówno w stronę obwodnicy jak i centrum Gdańska.

- Jestem pewna, że budowa Nowej Bulońskiej w niczym nie zmieni naszej sytuacji - przyznaje pani Anna.
Co na to drogowcy?

- Problemem Myśliwskiej nie jest wyłącznie ruch lokalny, ale też tranzytowy. Z tej ulicy korzystają auta jadące al. Armii Krajowej i ul. Gronostajową. Nowa Bulońska Północna przejmie w dużej mierze ten ruch, co będzie dużą ulgą dla mieszkańców osiedli w rejonie ul. Myśliwskiej - uważa Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku.
Niestety, jest też druga strona medalu.

- O ile ruch na samej Myśliwskiej spadnie, to nie będzie wcale oznaczało, że rozwiąże się całkowicie problem z dostaniem się np. do Wrzeszcza. Dojdzie duża liczba nowych aut mieszkańców z południowego Gdańska, którzy zaczną korzystać z Nowej Bulońskiej i przytka się skrzyżowanie Bulońskiej z Rakoczego, a tam nie ma już szansy na zwiększenie jego przepustowości - dodaje Tomasz Wawrzonek.

Opinie (417) 4 zablokowane

  • Panienka Anna (4)

    "PKM-ka ma godziny nieprzystosowane do moich godzin pracy" hahaha jaki lament, no szkoda, że nie odjeżdża co 5 minut.....
    Panienko, jak sie chce to wszystko sie da! Ale lepiej stać w blachosmrodach i narzekać.....

    • 43 46

    • Pkm jakby jeździła co pół godziny byłoby wystarczająco moim zdaniem

      • 3 2

    • Właśnie , powinna kursować co 5 min lub częściej

      I nie dotyczy to tylko PKMki tak powinno być z każdym środkiem transportu publicznego w godzinach szczytu. A tak pozostaje auto.

      • 3 2

    • A dlaczego nie?

      W Warszawie metro kursuje co 4 minuty to dlaczego PKM nie miałaby kursować choćby co 10. Jak ma się zapędy aby być metopolią to trzeba gonić za dobrymi rozwiązaniami a nie robić wszystko po łebkach

      • 8 1

    • Ciekaw jestem na którą pracuje, skoro jej nie pasuje

      • 15 6

  • Do tego projektu dodać jeszcze drogę przez las z przystanku Jasień do Matemblewa w Potokową i będzie ok (1)

    ale oczywiście mieszkańcy Matemblewa będą protestować, a kto w temacie, to wie jak i kto tam wybudował domy

    • 14 1

    • Jak i kto?

      Bo jestem ciekawa:)

      • 3 1

  • Nie od czasu kiedy powstały nowe osiedla tylko Od kiedy została przelotówką (1)

    Wcześniej była ślepa i nie było korków.

    Ponadto korki powstają przy skręcie na żłobek - skrzyżowanie z Morenowym wzgórzem. Za skrzyżowaniem z tą ulicą zawsze korek się rozładowuje. Wniosek - poprawić skrzyżowanie.

    • 28 4

    • i to jest w punkt, a nie jakies tam farmazony

      dodatkowo robiąc myśliwską miasto spaprało wszystko co się da. KTO jest za to odpowiedzialny ?

      • 1 1

  • Panie redaktorze... (4)

    "Problemy mieszkańców są typowym objawem sytuacji, w której infrastruktura drogowa nie nadążyła za urbanizacją tej części miasta."

    Najgłupsze zdanie, jakie ostatnio przeczytałem. Na serio.
    Tam wraz z rozwojem osiedli powstało absolutnie wszystko: kolej, tramwaj, remont Bulońskiej, przedłużenie Myśliwskiej, parkingi Park&Ride, ścieżki rowerowe, nowa pętla autobusowa. Słowem: WSZYSTKO.
    To, co tam się dzieje, to typowe objawy zbyt dużej liczby aut używanych przez mieszkańców. Typowe, absolutnie typowe objawy.

    • 27 8

    • Sam jesteś głupi, gdzie tam są ścieżki rowerowe ?

      • 0 1

    • nie zgadzam się (1)

      czytaj uwaznie Ziutek i więcej luzu w majtach:

      "infrastruktura drogowa nie nadążyła za urbanizacją tej części miasta"

      czyli redaktor zakłada że urbanizacja tej części miasta się dzieje, co więcej rozwija się na tyle szybko i obszernie że infrastruktura drogowa za nią nie nadąża (czyli również się rozwija ale nie równomiernie szybko).

      • 3 3

      • nie ma możliwości zrównania tempa rozbudowy infrastruktury drogowej z tempem urbanizacji

        jedynym sensownym kierunkiem jest rozwój przestrzenny miasta "do wewnątrz" i dbanie o dobre warunki (komfort i bezpieczeństwo) ruchu pieszych, rowerzystów i komunikacji szynowej (najlepiej kolejowej, tramwajowa nie okazuje się dość konkurencyjna) .

        Próba doganiania tempa motoryzacji przez rozbudowę dróg prowadzi do zakorkowania kilkupasmowych autostrad i utrzymującej się frustracji ludzi mentalnie uzależnionych od samochodów.

        • 2 1

    • mieszkańców, warto nadmienić, gmin sąsiednich również, którzy tę drogę osiedlową z ograniczeniem strefowym 30km/h traktują jak obwodnicę trasy słowackiego...

      • 6 0

  • Po budowie Nowej Bulońskiej zakorkuje się wszystko!

    • 8 2

  • A co tam u Budynia? Ile to już mieszkań? 12? Miejsce w zarządzie w Robyg już zaklepane czy jakiś inny deweloper przebił ich oferte?

    • 8 4

  • Nie jest tak źle. Rano wożę dzieci do szkoły a potem strzałka na Obwodnicę. Z powrotem są korki ale bez przesady jakoś to się

    • 3 1

  • Jak zostanie skręt w prawo z Bulońskiej, to po co jechać do AK,

    Kierowca z Żukago

    • 0 1

  • Platynowa, Ptasia, Malomiejska - Orunia Gorna (5)

    Nie tylko mieszkańcy Myśliwskiej mają problem. Od kilkunastu lat mieszkańcy Oruni Górnej także stoją w gigantycznych korkach na ulicy Platynowej, Ptasiej, Malomiejskiej.Tylko że nie są to półgodzinne korki, ale przebicie się przez wspomniane ulice i Trakt do centrum zajmuje godzinę (bez korków 10 minut) Tylko dlaczego miasto nic nie zrobi z tym problemem? Od lat mówi się o wyburzeniu starych budynków i wybudowaniu dwupasmowej Ptasiej i Malomiejskiej. W przyszłości, z uwagi na pojawianie się nowych bloków, dojazd na osiedle w ogóle nie będzie możliwy. Czy mieszkańcy Oruni Górnej są pariasami Gdańska?!

    • 18 5

    • Dla Ciebie mają wyburzyć czyjeś domy ? No super myślenie

      • 1 0

    • A co da wybudowanie dwupasmowej Małomiejskiej skoro Trakt stoi już od Zrembu a czasem od Sandomierskiej

      • 5 0

    • (1)

      Wiele osiedli ma ten problem.. Po prostu za mało kasy idzie na drogi

      • 1 5

      • za mało refleksji się pojawia przy myśleniu o systemie mobilności w mieście

        który powinien być zintegrowany z planowaniem przestrzennym miasta.

        Tylko rozwój PKM i SKM wraz z systemem ciągów pieszych i rowerowych jest szansą dla miasta.

        • 6 1

    • Tak :)

      • 2 1

  • (2)

    I to był główny powód sprzedaży mieszkania na Myśliwskiej . Kiedyś sarny przed balkonem a teraz korki ...masakra .. A będzie jeszcze gorzej ...bloki powstają jak grzyby po deszczu

    • 35 1

    • Ja byłem szczęśliwszy jak i Waszych bloków nie było:) tylko poligon i zero aut a teraz... masakra, biedna zwierzyna nieja ma gdzie się podziać, bo zabudowano jej tereny zielone:((

      • 4 0

    • My też się na to zdecydowaliśmy

      Nie poznaję już niestety tego miejsca. Te zamknięte osiedla, ten koszmarek z Biedrą nad samym jeziorkiem. Kiedyś sarny i piękne tereny zielone, a teraz smród spalin i korki. Wszystko budowane bez ładu i składu, okropnie tam teraz jest.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane