- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (107 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (316 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (267 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (82 opinie)
- 5 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (45 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (120 opinii)
Trwa dyskusja o przetargu na Mevo
Trwa publiczna dyskusja o sensowności i sposobie kontynuowania prac nad uruchomieniem systemu Mevo. Związek Metropolitalny, odpowiedzialny za system rowerów miejskich na Pomorzu, postanowił się odnieść do zarzutów, przedstawionych kilka dni wcześniej przez członków kilku organizacji pozarządowych i partii w Gdańsku.
Mevo 2.0. Pytania o doświadczenie jednego z oferentów
Ich zdaniem, trwający przetarg powinien zostać anulowany i rozpisany ponownie.
Uważają, że do kryteriów oceny oferentów należy dopisać m.in. kryterium doświadczenia.
Przekonywali, że brakuje go firmie City Bike Global, która w przetargu złożyła najkorzystniejszą ofertę i jest najbliżej zwycięstwa w przetargu.
- Nie mamy żadnych informacji na temat działalności tej firmy, która w praktyce nawet nie ma swojej strony internetowej. Informacje na jej temat znajdziemy na stronie Cycling Industries Europe, ale także o tej firmie trudno powiedzieć coś konkretnego poza tym, że według naszych informacji, nie zajmowała się twardą infrastrukturą, a jedynie pisaniem raportów o ruchu rowerowym. Wydawałoby się, że firma, która porywa się na tak duży projekt, obecnie jeden z większych w Europie, jest dobrze zakorzeniona na rynku i dysponuje odpowiednim budżetem. Niestety, tego nie udało się potwierdzić. Na stronie City Bike Global podane są dane adresowe, które należą do Cycling Industries Europe, czyli firmy zatrudniającej kilka osób, w jakimś losowo wybranym biurowcu w Brukseli - wyliczał Tomasz Larczyński, cytowany przez Dziennik Bałtycki.
Wszystko o:
Rowery elektryczne Mevo w Trójmieście i na Pomorzu
Mevo 2.0: obie oferty znacznie powyżej budżetu
Przypomnijmy: pod koniec lipca okazało się, że w nowym przetargu na Mevo najkorzystniejszą ofertę, wartą 159,27 mln, złożyła firma City Bike Global. Jej konkurent, konsorcjum BikeU i Freebike, oczekuje natomiast 365,31 mln zł.
Tymczasem Związek Metropolitalny zaplanował wydać na reaktywację Mevo 107 mln zł.
Stanowisko Obszaru Metropolitalnego ws. trwającego przetargu na Mevo 2.0
W poniedziałek zarząd Obszaru Metropolitalnego Gdańska Gdynia Sopot opublikował swoje stanowisko w tej sprawie. Przytaczamy je poniżej.
Przetarg został rozstrzygnięty? Nieprawda.
Podkreślamy, że przetarg na System Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0 nie został rozstrzygnięty. Oferty złożone w przetargu są obecnie sprawdzane pod względem formalnym przez komisję przetargową oraz wyspecjalizowaną kancelarię prawną.
OMGGS wybrał wykonawcę? Nieprawda
Nieprawdą jest, że OMGGS ogłosił, komu powierzy zamówienie na Mevo. Wielokrotnie wyjaśnialiśmy, że jedna z ofert mieści się w założeniach finansowych. Ewentualne zawarcie umowy będzie jednak możliwe dopiero po spełnieniu wszystkich wymagań formalnych.
W trakcie procedowania badane będą:
- analiza struktury własnościowej City Bike Global, w oparciu o którą zamawiający będzie mógł stwierdzić, czy oferta tego wykonawcy nie podlega odrzuceniu,
- posiadane doświadczenie w wykonywaniu podobnych usług oraz dokumentacja poświadczająca dysponowanie odpowiednimi środkami finansowymi i potencjałem osobowym,
- zgodność wzorcowych rowerów z opisem zamówienia.
Wyjaśniamy, że 3 sierpnia br. do firmy City Bike Global zostało wystosowane wezwanie do złożenia wyjaśnień i przedłożenia dokumentów związanych z przekształceniem korporacyjnym w strukturze Wykonawcy (Marfina S.L.), w oparciu o które zamawiający będzie mógł stwierdzić, czy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu.
Badanie doświadczenia na podstawie czterech rowerów? Nieprawda
Stwierdzenie przedstawione na briefingu, że doświadczenie wykonawcy będzie badane tylko na podstawie czterech rowerów jest nieprawdą. W ramach oceny ofert Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć cztery rowery (dwa tradycyjne oraz dwa ze wspomaganiem elektrycznym) w celu przeprowadzenia badania przez niezależnego biegłego rzeczoznawcę pod kątem ich zgodności z opisem przedmiotu zamówienia. Zapewni to, że rowery przekazane do użytku mieszkańcom metropolii, będą zgodne z oczekiwaniami.
Wybieramy wykonawcę bez doświadczenia? Nieprawda
Przypominamy, że do dialogu konkurencyjnego zostały dopuszczone wyłącznie te firmy, które spełniały określone w dokumentacji postępowania kryteria. Potencjalni wykonawcy musieli wykazać m.in., że posiadają doświadczenie w wykonywaniu podobnych usług oraz że dysponują odpowiednimi środkami finansowymi i potencjałem osobowym.
Dialog konkurencyjny jest specyficzną formą przetargu, która pozwala w ciągu kolejnych miesięcy spotkań i rozmów z wszystkimi wykonawcami określić formę realizacji projektu oraz poznać najnowsze rozwiązania technologiczne dostępne na rynku. Nieprawdą zatem jest, że OMGGS nie brał pod uwagę doświadczenia wykonawców.
Brak środków na realizację zamówienia? Nieprawda
W trakcie dialogu konkurencyjnego firma consultingowa SWECO Consulting opracowała szczegółową analizę finansową, której wynik jest zbliżony do tańszej oferty. Z doświadczeniem firmy można się zapoznać na stronie sweco.pl/projekty.
Nieprofesjonalne prowadzenie postępowania przetargowego? Nieprawda
Publikowanie oficjalnej dokumentacji przetargowej w trybie śledzenia zmian jest dobrą praktyką i jest powszechnie stosowane przy zamówieniach publicznych. Daje to wykonawcom możliwość szybkiego odnalezienia każdej zmiany w ponad 200-stronicowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Taki zarzut może sformułować ktoś, kto nie ma doświadczenia w przygotowywaniu zamówień publicznych.
Brak dialogu z mieszkańcami? Nieprawda
Nieprawdą jest również, że OMGGS nie prowadził dialogu z mieszkańcami. Odbyły się dwa takie spotkania, o których informowaliśmy i na które zapraszały media. Szkoda, że uczestnicy briefingu nie skorzystali z naszego zaproszenia. Na prośbę różnego rodzaju środowisk organizowaliśmy też dodatkowe spotkania informacyjne. Ponadto przeprowadziliśmy "Badania preferencji użytkowników SRM Mevo" opracowane przez MRC Consulting T. Bieliński, A. Ważna, T. Czuba.
Nie wyciągnęliśmy wniosków z Mevo 1? Nieprawda
W przeciwieństwie do Mevo 1.0, tym razem zamawiana będzie usługa, a nie dostawa rowerów i stacji. Oznacza to, że operator nie otrzymuje żadnych zaliczek, a jedynie zapłatę za usługę w równych 72 ratach za każdy miesiąc poprawnie działającego systemu. Nie będą też zagrożone pieniądze wpłacane przez użytkowników, gdyż całość wpłat stanowi będzie przychód OMGGS.
OMGGS posiada też rowery i stacje postoju, które będą wykorzystane w Systemie Mevo 2.0.
Ładowanie baterii do rowerów będzie zdecentralizowane. W każdej z 16 gmin będzie przynajmniej jeden taki punkt (w Gdańsku minimum 10, w Gdyni minimum 7). Rowery będą miały większy zasięg jazdy, zamiast 60 km, będzie 100 km.
Miejsca
Opinie (264) 3 zablokowane
-
2021-08-10 07:11
bez doświadczenia w dużych korporacja i projektach to są kierownicy tego projektu
a potem płacz że coś nie dogadane
- 18 0
-
2021-08-10 07:19
Jaki cel ma Mevo?
Wg mnie cel urzędników to zarobić na projekcie
Cel zwykłego mieszkańca to mieć alternatywny sposób komunikacji
Oba cele są rozbieżne więc nic z tego nie będzie i zostaniemy z hulajnogami- 40 1
-
2021-08-10 07:24
miasto powinno sie cieszyc i dziękować (1)
ze sa ludzie i organizacje, ktore walczą o to, zeby nie bylo drugi raz takie wtopy. zamoast tego puszcza materiał, że wszystko co złe to fejknews.
moze niech prezydenco wyjdą i do kamer powiedzą, że obiecują że tym razem nie umoczą 40mln naszej forsy- 39 2
-
2021-08-10 09:56
Słabo sie orientujesz obecnie chca zmarnowac 150mln bo 107 to tylko na papierku
A czesc z tych expertów to z bozej łaski popierali poprzednie mevo i klaskali a teraz udajha zatroskanych np. ten Tomasz spec od ruchu wagonów udało mu się przekonać urzędników by podnieść abonament o 300%!co spowoduje ze mevo będzie klapa
- 1 2
-
2021-08-10 07:27
Projekt do zaorania
nic z tego nie będzie a jeśli dojdzie do podpisania umowy, to będzie wałek, kasa zniknie, rowerów nie będzie, winnego tej sytuacji również.
- 45 4
-
2021-08-10 07:30
(5)
Dajcie spokój z tym Mevo. Są hulajnogi bez żadnych dotacji i wystarczy tylko nie przeszkadzać.
- 53 8
-
2021-08-10 08:12
(1)
Tylko że te hulajnogi są:
A) głęboko deficytowe więc to nie jest stan który potrwa dlugo
B) są tylko w wybranych punktach miasta - większości dzielnic nie obsługują bo tam już szansa na zysk jest absolutnie żadna- 3 4
-
2021-08-10 09:58
Co ty człowieku bredzisz nawet nierozumiesz tego co napisałes :)
- 3 1
-
2021-08-10 09:06
mevo 12zł za miesiąć (1)
hulajnogi 12zł za kurs co daje ponad 500zł na miesiąc ( same dojazdy do pracy czy szkoły)...
no tak super alternatywa :D
ty się w doradztwie powinieneś zatrudnić . talent ci się marnuje- 5 4
-
2021-08-10 09:59
jakie 12 zł za miesiac dzbanku stawki zostały podniesione o 200%na rower mevo
,rowerowy złom jest ciezki wieki i nie wygodny
- 3 1
-
2021-08-10 09:58
Zgadza sie hulajnogi sie rozrastaja i jest ich coraz wiecej i be doplat z miasta a mevo bedzie nawet drozsze
- 1 0
-
2021-08-10 07:31
Mevo to kompletna kompromitacja, za którą wciąż nikt nie poniósł konsekwencji i dalej robią to te same osoby. Będzie znowu skok na kasę?
- 39 1
-
2021-08-10 07:33
Mevo - dobre case study porazki projektu.
- 21 0
-
2021-08-10 07:36
A dlaczego zajmuje się tym miasto? (11)
Prywatne hulajnogi dają radę, bez przetargów i tworzenia na szybko spółek do przetargu
- 52 4
-
2021-08-10 07:38
i kto jeździ tym na co dzień? (5)
za 15zł za kurs? znasz kogoś?
Czyli nie dają rady.
To tylko zabawki do okazyjnych przejazdów.- 5 11
-
2021-08-10 07:50
(1)
15 zł za kurs to Boltem przejedziesz 75 minut. Prędzej cię noga rozboli od tej hulajnogi.
- 3 5
-
2021-08-10 09:08
no. a mevo to 12zł na miech było
- 3 1
-
2021-08-10 08:02
No chyba ktoś jeździ skoro (2)
dość często mamy tu artukuły o pladze źle pozostawionych hulajnóg.
- 8 2
-
2021-08-10 08:25
(1)
Widać, że hulajnogi znasz tylko z obrazka. Zobacz ile kosztują, to się bardzo zdziwisz. Tylko że to jest model, który zmusza do szybkiego oddawania, a nie jak Mevo ludzie brali na pół dni za 5 zł i wiecznie brakowało rowerów.
- 2 2
-
2021-08-10 09:18
Celne spostrzeżenie
Może należy zbudować model opłat promujący krótki czas użycia? Np pierwsze kilometry a grosze a potem coraz drożej.
- 4 1
-
2021-08-10 09:06
A Górny Taras? (2)
Który operator hulajnóg go obsługuje? Owszem, po wprowadzeniu przez Bolt stawki 20 gr za min. bez opłaty wstępnej hulajnogi stały się bardziej opłacalne dla użytkowników do codziennego korzystania, ale dozwolony zasięg nadal jest mizerny
- 1 1
-
2021-08-10 21:31
(1)
Tier ma zasięg do obwodnicy. Dalej to przedmieścia.
- 0 0
-
2021-08-11 12:47
Na takiej Osowie
też są miejsca pracy. Fajnie byłoby móc podjechać hulajnogą od autobusu (Sopocka) do miejsca docelowego, tak jak było z Mevo - ale można to w tej chwili zrealizować wyłącznie własną hulajnogą i to pod warunkiem, że nie trafi się na nieprzejednanego, mającego gdzieś miejskie wytyczne, kierowcę autobusu
- 0 0
-
2021-08-10 10:04
przestancie młotki bredzic o stawkach bo dzieki larczynskiemu podniesli abonament mevo o 200%
wiec cena praktycznie jak za hulajnogę a na hulajnodze gdy jade rowerem mija mnie 10 razy więcej ludzi niż na rowerach!!
Wiec ten co te brednie wypisuje najwyraźniej jest zatrudniony jako urzędnik albo firmy z przetargu.- 2 0
-
2021-08-10 14:46
Nie tylko hulajnogi
Samochody współdzielone przez prywatną firmę? Pewnie.
Skutery współdzielone przez prywatną firmę? Pewnie
Hulajnogi współdzielone przez prywatną firmę? Pewnie
Rowery współdzielone organizowane przez miasto? No nie da się- 5 0
-
2021-08-10 07:37
Backa z Sopotu powiedzial, ze elektryki to bendom
- 2 1
-
2021-08-10 07:41
Strata pieniędzy
Dopóki w centrum miasta i wokół niego nie powstaną ścieżki rowerowe, nie powinno być żadnych programów rowerowych. To jest żart i marnowanie pieniędzy podatników.
- 21 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.