• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa dyskusja o przetargu na Mevo

ms
10 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prawie dwa tygodnie po otwarciu ofert na obsługę nowego systemu Mevo, wciąż nie wiadomo kto i czy będzie jego administratorem. Prawie dwa tygodnie po otwarciu ofert na obsługę nowego systemu Mevo, wciąż nie wiadomo kto i czy będzie jego administratorem.

Trwa publiczna dyskusja o sensowności i sposobie kontynuowania prac nad uruchomieniem systemu Mevo. Związek Metropolitalny, odpowiedzialny za system rowerów miejskich na Pomorzu, postanowił się odnieść do zarzutów, przedstawionych kilka dni wcześniej przez członków kilku organizacji pozarządowych i partii w Gdańsku.



Czy powinniśmy odtworzyć system Mevo, biorąc pod uwagę kwoty z przetargu?

W piątek przedstawiciele kilku organizacji, w tym Zielonych, Nowej Lewicy, Polski 2050, przekonywali w Gdańsku, że trwająca procedura wyłonienia nowego operatora roweru Mevo zmierza w złym kierunku.

Mevo 2.0. Pytania o doświadczenie jednego z oferentów



Ich zdaniem, trwający przetarg powinien zostać anulowany i rozpisany ponownie.

Uważają, że do kryteriów oceny oferentów należy dopisać m.in. kryterium doświadczenia.

Przekonywali, że brakuje go firmie City Bike Global, która w przetargu złożyła najkorzystniejszą ofertę i jest najbliżej zwycięstwa w przetargu.

- Nie mamy żadnych informacji na temat działalności tej firmy, która w praktyce nawet nie ma swojej strony internetowej. Informacje na jej temat znajdziemy na stronie Cycling Industries Europe, ale także o tej firmie trudno powiedzieć coś konkretnego poza tym, że według naszych informacji, nie zajmowała się twardą infrastrukturą, a jedynie pisaniem raportów o ruchu rowerowym. Wydawałoby się, że firma, która porywa się na tak duży projekt, obecnie jeden z większych w Europie, jest dobrze zakorzeniona na rynku i dysponuje odpowiednim budżetem. Niestety, tego nie udało się potwierdzić. Na stronie City Bike Global podane są dane adresowe, które należą do Cycling Industries Europe, czyli firmy zatrudniającej kilka osób, w jakimś losowo wybranym biurowcu w Brukseli - wyliczał Tomasz Larczyński, cytowany przez Dziennik Bałtycki.
Wszystko o:

Rowery elektryczne Mevo w Trójmieście i na Pomorzu



Mevo 2.0: obie oferty znacznie powyżej budżetu



Przypomnijmy: pod koniec lipca okazało się, że w nowym przetargu na Mevo najkorzystniejszą ofertę, wartą 159,27 mln, złożyła firma City Bike Global. Jej konkurent, konsorcjum BikeU i Freebike, oczekuje natomiast 365,31 mln zł.

Tymczasem Związek Metropolitalny zaplanował wydać na reaktywację Mevo 107 mln zł.

Stanowisko Obszaru Metropolitalnego ws. trwającego przetargu na Mevo 2.0



W poniedziałek zarząd Obszaru Metropolitalnego Gdańska Gdynia Sopot opublikował swoje stanowisko w tej sprawie. Przytaczamy je poniżej.

Przetarg został rozstrzygnięty? Nieprawda.

Podkreślamy, że przetarg na System Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0 nie został rozstrzygnięty. Oferty złożone w przetargu są obecnie sprawdzane pod względem formalnym przez komisję przetargową oraz wyspecjalizowaną kancelarię prawną.

OMGGS wybrał wykonawcę? Nieprawda

Nieprawdą jest, że OMGGS ogłosił, komu powierzy zamówienie na Mevo. Wielokrotnie wyjaśnialiśmy, że jedna z ofert mieści się w założeniach finansowych. Ewentualne zawarcie umowy będzie jednak możliwe dopiero po spełnieniu wszystkich wymagań formalnych.

W trakcie procedowania badane będą:

  • analiza struktury własnościowej City Bike Global, w oparciu o którą zamawiający będzie mógł stwierdzić, czy oferta tego wykonawcy nie podlega odrzuceniu,
  • posiadane doświadczenie w wykonywaniu podobnych usług oraz dokumentacja poświadczająca dysponowanie odpowiednimi środkami finansowymi i potencjałem osobowym,
  • zgodność wzorcowych rowerów z opisem zamówienia.

Wyjaśniamy, że 3 sierpnia br. do  firmy City Bike Global zostało wystosowane wezwanie do złożenia wyjaśnień i przedłożenia dokumentów związanych z przekształceniem korporacyjnym w strukturze Wykonawcy (Marfina S.L.), w oparciu o które zamawiający będzie mógł stwierdzić, czy wykonawca  spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu.

Badanie doświadczenia na podstawie czterech rowerów? Nieprawda

Stwierdzenie przedstawione na briefingu, że doświadczenie wykonawcy będzie badane tylko na podstawie czterech rowerów jest nieprawdą. W ramach oceny ofert Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć cztery rowery (dwa tradycyjne oraz dwa ze wspomaganiem elektrycznym) w celu przeprowadzenia badania przez niezależnego biegłego rzeczoznawcę pod kątem ich zgodności z opisem przedmiotu zamówienia. Zapewni to, że rowery przekazane do użytku mieszkańcom metropolii, będą zgodne z oczekiwaniami.

Wyłoniony w przetargu operator nowego sytemu Mevo będzie musiał dokonać inwentaryzacji rowerów, które funkcjonowały w poprzednim systemie.
Wyłoniony w przetargu operator nowego sytemu Mevo będzie musiał dokonać inwentaryzacji rowerów, które funkcjonowały w poprzednim systemie.
Wybieramy wykonawcę bez doświadczenia? Nieprawda

Przypominamy, że do dialogu konkurencyjnego zostały dopuszczone wyłącznie te firmy, które spełniały określone w dokumentacji postępowania kryteria. Potencjalni wykonawcy musieli wykazać m.in., że posiadają doświadczenie w wykonywaniu podobnych usług oraz że dysponują odpowiednimi środkami finansowymi i potencjałem osobowym.

Dialog konkurencyjny jest specyficzną formą przetargu, która pozwala w ciągu kolejnych miesięcy spotkań i rozmów z wszystkimi wykonawcami określić formę realizacji projektu oraz poznać najnowsze rozwiązania technologiczne dostępne na rynku. Nieprawdą zatem jest, że OMGGS nie brał pod uwagę doświadczenia wykonawców. 
 
Brak środków na realizację zamówienia? Nieprawda
 
W trakcie dialogu konkurencyjnego firma consultingowa SWECO Consulting opracowała szczegółową analizę finansową, której wynik  jest zbliżony do tańszej oferty. Z doświadczeniem firmy można się zapoznać na stronie sweco.pl/projekty

Nieprofesjonalne prowadzenie postępowania przetargowego? Nieprawda

Publikowanie oficjalnej dokumentacji przetargowej w trybie śledzenia zmian jest dobrą praktyką i jest powszechnie stosowane przy zamówieniach publicznych. Daje to wykonawcom możliwość szybkiego odnalezienia każdej zmiany w ponad 200-stronicowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Taki zarzut może sformułować ktoś, kto nie ma doświadczenia w przygotowywaniu zamówień publicznych.

Brak dialogu z mieszkańcami? Nieprawda

Nieprawdą jest również, że OMGGS nie prowadził dialogu z mieszkańcami. Odbyły się dwa takie spotkania, o których informowaliśmy i na które zapraszały media. Szkoda, że uczestnicy briefingu nie skorzystali z naszego zaproszenia. Na prośbę różnego rodzaju środowisk organizowaliśmy też dodatkowe spotkania informacyjne. Ponadto przeprowadziliśmy "Badania preferencji użytkowników SRM Mevo" opracowane przez MRC Consulting T. Bieliński, A. Ważna, T. Czuba.

Nie wyciągnęliśmy wniosków z Mevo 1? Nieprawda

W przeciwieństwie do Mevo 1.0, tym razem zamawiana będzie usługa, a nie dostawa rowerów i stacji. Oznacza to, że operator nie otrzymuje żadnych zaliczek, a jedynie zapłatę za usługę w równych 72 ratach za każdy miesiąc poprawnie działającego systemu. Nie będą też zagrożone pieniądze wpłacane przez użytkowników, gdyż całość wpłat stanowi będzie przychód OMGGS. 

OMGGS posiada też rowery i stacje postoju, które będą wykorzystane w Systemie Mevo 2.0.

Ładowanie baterii do rowerów będzie zdecentralizowane. W każdej z 16 gmin będzie przynajmniej jeden taki punkt (w Gdańsku minimum 10, w Gdyni minimum 7). Rowery będą miały większy zasięg jazdy, zamiast 60 km, będzie 100 km.
ms

Miejsca

Opinie (264) 3 zablokowane

  • (3)

    Można kandydować na szefa projektu? Zgłaszam się:)

    • 21 2

    • Ty to kawę możesz parzyć co najwyżej

      • 2 2

    • lepiej tego nie rób

      tam mało płaca 6000 na rękę , śmiech w ogóle że sa chętni na taką prace ale ciepła posadka jak za MISIA i aby do emerytury

      • 2 0

    • Była oferta na jednym z portali trzaba było aplikować

      • 2 0

  • ...

    W Polsce jak się słyszy "wyciągniemy wnioski" to można być pewnym jednego - że wnioski nie zostaną wyciągnięte.

    • 24 1

  • Seniorzy a Mevo

    Mevo tak ale najpierw tylko dla Trójmiasta.Seniorzy czekają na rowery elektryczne,ale czy doczekają?Seniorita Tereska

    • 4 4

  • Mevo (22)

    Jedno podejście już było nie ma sensu tego reaktywować mieszkańcy trójmiasta zainwestowali w rowery , po tym blamażu jedyny powód na reaktywację to dla turystów w sezonie

    • 122 31

    • (10)

      Bzdury gadasz.
      MEVO mi się przydaje by pojechać np na SKM w RUMI, zostawić tam MEVO i wsiąść w inne MEVO np w Gdyni i dojechać niedaleko pracy.

      • 25 8

      • Z Rumi do Gdyni to pociśniesz rowerem bez pośrednictwa SKM-ki. No chyba że cienki jesteś. To wtedy nie. (2)

        • 6 15

        • Pieprzysz bez sensu.

          Posiadamy różne rowery. Ja swojego nie przypnę obok stacji SKM na wiele godzin zwyczajnie dlatego, że jest to mój ulubiony rower do rekreacji nie wspominając o fakcie, że jest zwyczajnie drogi. Mevo doskonale rozwiązuje ten problem.

          • 8 0

        • Doooooobre ha ha ha.

          No chyba, że : niepewna pogoda, mało czasu, wizyty w paru miejscach po drodze, nie chcę się spocić bo mam spotkanie ...... albo zwyczajnie mi się nie chce.

          • 1 0

      • inteligencie mozesz skorzystac z hulajnogi elektrycznei albo pojechac skm własnym rowerem (6)

        • 6 8

        • I co z nim mam zrobić? (1)

          Władować się z rowerem do SKM?

          • 7 5

          • Z założenia MEVO nie ma być przewożony SKM

            z własnym rowerem możesz wsiąść do SKM, nie musisz się do wagonu SKM władowywać.

            • 0 0

        • Tak (3)

          Albo własnym rowerem do mevo, potem mevo , potem skm, potem na zakupy hulajnogą i z powrotem thriatlonem. A wy dalej w tych blachosmrodach!!

          • 6 7

          • Jeżeli to sprawi że zamiast jechać godzinę w korku, przejedziesz w pół, to czemu nie? (2)

            Samochód nadaje się na zakupy w weekendy, albo wypady za miasto. W mieście jest najwolniejszym środkiem transportu.

            • 3 2

            • Haha (1)

              Albo nie masz samochodu, albo nie umiesz jeździć. Samochód może jest najwolniejszy ale tylko w godzinach szczytu, co i tak nie jest zasadą. Załóżmy, że o 18 chcę pojechać z wrzeszcza na chełm. Wyprzedzisz mnie rowerem? Myśle, że zdążyłbym obrócić dwa razy i przy tym nie będę spocony i wykończony.

              • 0 1

              • spocony lub wykończony możesz być po wejściu na trzecie piętro

                jeśli nadal będziesz tak uzależniony mentalnie od samochodu. Z Wrzeszcza możesz wjechać PKM do Kiełpinka i później na luzie zjechać na Chełm rowerem

                • 0 0

    • Mieszkańcy zainwestowali w rowery które zostały kupione. (4)

      Głupotą byłoby ich nie wykorzystać, tak samo jak głupotą jest myślenie że to tylko atrakcja dla turystów.

      • 18 3

      • (3)

        te zakupione rtowery do niczego się nie nadają. I jest ich za mało.

        • 2 4

        • Niby czemu?

          Jeżdżą, działają, prawda że lepsze by były z silnikiem Diesla, bo tak ciężko na januszowym serduszku jak coś jedzie i nie kopci, ale jakoś trzeba będzie przeboleć :)

          • 5 6

        • Potwierdzam (1)

          Bateria poniżej 50% i już górki stanowią wyzwanie, rowery ważące 30 kg to w takim miejscu jak Trójmiasto to kompletnie nieprzemyślana koncepcja.

          • 9 2

          • No tak, jak człowiek z rowerem waży 100kg, to jest luzik i sam pod górkę jedzie.

            Jak dodasz 20%, to śmierć na miejscu ;D

            • 4 1

    • za tą kasę - 300 mln zł to można kupic rower każdemu mieszkańcowi miasta bo wychodzi 600zł /mieszkańca (2)

      wiec nie licząc małych dziecieci i przy takim hurtowym zakupie byłoby taniej

      • 14 2

      • za 600 zł to se możesz koło kupić

        • 4 10

      • te 300 mln jest przeznaczone na 16 gmin a nie na 3 miasta Januszy

        • 5 1

    • Mevo mniej niż 0 (1)

      Popieram post już raz ten projekt okazał się klapą firma zgarnęła miliony a MEVO umarło nie zgadzam się na powtórkę chyba że Dulkiewicz zapłaci z pieniędzy Adamowicza

      • 6 3

      • Może niech Krajowa Iznba Odwoławcza zapłaci ze swoich?

        W końcu to oni wybrali nam firmę obsługującą Mevo...

        • 3 1

    • wlasnie jako mieszkaniec ostatnio

      skorzystalem z google i wzialem pierwsza lepsza wypozyczalnie gdzie za niewielkie pieniadze mam takze rower elektryczny i to 100x lepszy, nie wiem gdzie tu jest sens mevo, juz te hulajnogi są lepsze

      • 3 2

  • Mevo to dla mnie symbol Trójmiasta

    Jego władz i mentalności ludzi tu mieszkających.

    • 24 1

  • Ludzie, nie róbcie zamieszania. Prywatne firmy biorą się za hulajnogi bo to jest zyskowny biznes. (4)

    Rowery to będzie strata więc idzie z pieniędzy publicznych bo wtedy nikt nie będzie za to odpowiedzialny tak jak przy Mevo 1.0, rozejdzie się po kościach.

    Jarek

    • 27 3

    • Dokładnie tak, ktoś odpowiedzial ze Mevo 1.0 ? (1)

      Nikt. A teraz grube miliony pójdą na Mevo 2.0, które nie ma szans powodzenia, niestety.

      • 2 0

      • Ty razem z @Jarek kłamacie że rowery nie są zyskowne. Nawet te słyne hulajnogi przez spory czas przynoszą strate na operatora. To tak jak byś chciał firme założyć to najpierw musisz wsadzić w nią dużo kasy i nabrać kredytów.

        • 1 0

    • (1)

      Drogi @Jareku tylko że te hulajnogi są na małym obszarze np. miasta lub dzielnicy . I dopiero po jakimś czasie rozszerzane dalej. A błąd z Mevo jest taki że jest zbyd duży obszar wziety do tego projektu wzięty. Jakby wzieli mniejszy obszar np. tylko Sopot toby pewnie od samego początku działał dobrze.

      • 1 1

      • Jestem za opcją tylko Trójmiasto,jak się sprawdzi ,to dalej na Kaszuby i okolice a nawet do Pcimia. Seniorita Tereska

        • 0 0

  • Mam wykupiony abonament roczny na Mevo 1.0. (2)

    Nikt mi go nie oddał. Czy będzie do rozliczenia na Mevo 2.0 ?

    Karol z Oliwy

    • 26 1

    • Ale dlaczego my mieszkancy mamy ci placic za to co ukradła ci firma prywatna.

      chcesz kase odzyskac to zgłos się do sądu

      • 2 2

    • Była opcja przy zamykaniu ver 1.0. ubiegania się o zwrot

      Trzeba było się ogarnąć a nie płakać na forum

      • 0 0

  • Miś 2.0

    • 23 1

  • projekt (11)

    powinien być realizowany na zasadach wolnorynkowych , transport współdzielony nie jest priorytetem komunikacyjnym który ma zapewnić przemieszczanie się wszystkim mieszkańcom , od tego jest ZTM, jeśli da się na tym zarabiać, niech czynią to prywatne firmy , a my lepiej spożytkujmy te pieniądze.

    • 132 10

    • Zaraz po wprowadzeniu wolnorynkowych dróg i parkingów. (1)

      • 12 11

      • świetny przykład:
        wolny rynek parkingów piętrowych w centrum
        buhaha

        towarzysze kerowczyki rodzą się z ręką żebraka wysuniętą by brać

        • 4 8

    • ZTM wolnorynkowy to bilet *4 (2)

      100 milionów z biletów 300 od miasta. Czyli zamiast 4 zł za przejazd 16 i mamy wolny rynek

      • 4 6

      • czego nie zrozumiałeś ? (1)

        • 4 1

        • Abonamentu na parkowanie za 1000pln/mc.

          Ciekawe czemu wolnorynkowcy nagle milkną jak chodzi o samochód...

          • 8 2

    • Zamiast Mevo ścieżki rowerowe. (3)

      Koszt budowy kilometra ścieżki rowerowej to milion złotych. Za te pieniądze możemy mieć w Trójmieście od 160 do 360 kilometrów ścieżek w zależności ile będzie kosztować Mevo. Mevo to kolejne etaty dla znajomych królika.

      • 11 4

      • tylko że te 160mln to sie rozkłada na 20 kilka gmin, a nie tylko na 3miasto (2)

        poza tym ścieżki to inny problem. mevo służy do "podjazdów".
        jak ktoś będzie miał 15km do przejechania to rowerem nie pojedzie ale skm 13km i potem tylko 2km rowerem to już tak!

        • 6 1

        • ale co ty bredzisz ile rowerów było w tych innych gminach 5? 90% było w trójmiescie! (1)

          • 4 2

          • Ale zrzuciło się 20 gmin.

            Stacje też kosztowały, tak samo jak budowa systemu.

            • 3 0

    • Projekt wogle nie powinien byc realizowany ,ale bedzie ale tylko dlatego ze urzednicy dzieki niemu maja stołki dozywotnio i za (1)

      nic kompletnie nie robić to praca marzeń!!

      • 7 1

      • napisał niewyżyty internauta siedzący przed komputerem

        któremu się wydaje że pracuje

        • 2 5

  • Dajcie spokój z tymi rowerami. Odpuścicie ten durny pomysł i przestańcie marnować nasze pieniądze.

    • 21 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane