• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzeci pas obwodnicy za trudny dla kierowców?

Krzysztof
15 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (325)
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy

- Poszerzenie Obwodnicy Trójmiasta na wysokości węzła Trasy KaszubskiejMapka to problem dla wielu kierowców. Najwyraźniej zapominają o tym, że w Polsce obowiązuje ruch prawostronny - pisze czytelnik Trojmiasto.pl, pan Krzysztof. Oto jego list oraz film z trasy.



Przeszkadza ci blokowanie lewego pasa na obwodnicy?

Od czasu, gdy w końcu oddano do użytku węzeł obwodnicy z Trasą Kaszubską, regularnie obserwuję ten sam obrazek. Kierowcy nie korzystają z prawego pasa, nawet gdy jest całkowicie wolny i nie ma na nim choćby jednej ciężarówki.

Doskonale widać taką sytuację na powyższym filmie. Wyprzedzam cały sznur samochodów, jadąc prawym pasem. W tym czasie zablokowany jest lewy, który powinien służyć do wyprzedzania, a także środkowy. Na prawym pasie nie ma dosłownie żadnego auta, choć właśnie tam powinny znajdować się jadące najwolniej. A według przepisów nawet wszystkie, które akurat nie wykonują manewru wyprzedzania.

Trzeci pas obwodnicy - skąd problemy?



I nie jest tu tłumaczeniem, że zostawiają prawy wolny dla tych, którzy chcą się włączyć do ruchu, bo przez dobre 2 km nie ma tam żadnego wjazdu. A nawet gdy się zaczyna, to pas rozbiegowy jest na tyle długi i komfortowy, że nawet niezbyt rozgarnięty kierowca potrafi włączyć się do ruchu.



Być może problemem jest to, że trzeci pas zaczyna się po prawej. Czyli jadąc wcześniej dwupasmówką prawym pasem, zostajemy na środkowym. Dodatkowy pojawia się po prawej. OK, nie jest to intuicyjne. Ale przecież każdy, kto ma prawo jazdy, powinien bez problemu umieć zmienić pas. Nawet przy prędkości ok. 100 km/h. Jak widać, nie miałem z tym problemu i spokojnie zjechałem na prawy pas... wyprzedzając nim wszystkich kierowców, którzy bezrefleksyjnie jechali sobie lewym i środkowym.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (325) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Nie popieram autora nagrania

    W tym miejscu ten trzeci pas jest za krótki żeby spełnić życzenie autora. Do tych trzech pasów za chwilę dochodzą dwa pasy dojazdowe i co gorsza z 3 pasów robią się nagle 2. To jest takie rozwiązanie że tylko czekać na coś poważnego w tym miejscu. Moim zdanie ten 3 pas trzeba potraktować jako pas awaryjny. Upłynni to ruch , zapobiegnie nieuzasadnionej zmianie pasów oraz pozwoli na łagodne dołączenie się do ruchu aut jadących z dąbrowy oraz dalej z trasy kaszubskiej. Obecnie brakuje odpowiedniego oznakowania tego węzła oraz podniesienia prędkości do 120 km/h . Słabsi kierowcy powodują tutaj częste zatory ze względu na zbyt bojaźliwa i za wolna jazdę i doprowadzają do bardzo niebezpiecznych sytuacji na drodze. Dodam że węzeł zlokalizowany jest na wzniesieniu i jak zabraknie odpowiedniej prędkości najazdowej to całość się pięknie korkuje.

    • 0 0

  • po członek

    na końcu tego odcinka zwija się prawy pas a nie lewy? jakiś d**il to projektował

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Bo ta inwestycja jest oddana a nie skończona. (17)

    Tam w wielu innych miejscach to nie jest skończona inwestycja, brakuje poprawnego oznakowania, oznakowanie poziome jest niewidoczne, niespójne i nie zrobione na części drogi.
    A do tego polski kierowca nie radzi sobie nie z 3, a nawet z 2 pasami.

    • 357 64

    • (3)

      Nie narzekaj a zastosuj sie do podstawowego przepisu - w PL jeżdzimy po prawej stronie!!!

      • 26 3

      • Dlaczego (2)

        mam zjeżdżać na prawy pas aby za kilometr z niego uciekać bo się kończy. Moim zdanie dodatkowy trzeci pas powinien być lewy a nie prawy.

        • 4 6

        • nie, no co ty!

          masz jechać lewym aż do Krakowa, bo przecież w Krakowie skręcasz w lewo

          • 0 0

        • thebil

          • 2 1

    • (2)

      Nawet tymczasowo oddana inwestycja powinna być poprawnie oznakowana. Ciekawe kto podpisał się pod odbiorem tych robót?

      • 33 4

      • (1)

        Niestety jadąc pierwszy raz tą "oddaną" trasą widzisz, że co chwilę zwężenia i inne dzikie węże. Drugim razem trzymasz się środka, bo nie wiesz kiedy twój pas się skończy. Niedoróbka na ten moment. Ciemno i z niespodziankami. Tyle w temacie.

        • 7 4

        • no no,

          i tak trzymacie się tego środka aż do Torunia i Wawy "Bo nimgdy nie wiamdomo co byndzie na prawym pasie, a w Toruniu/Warszawie przecież i tak skręcam w lewo"

          • 0 0

    • Oznakowanie jest błędnie zaprojektowane.

      Prawy pas staje się pasem środkowym, co powoduje konsternację kierowców. Natomiast ten prawy dodatkowy pas kończy się za węzłem. Prawy pas jest zawsze traktowany jako podstawowy i kończenie go w ten sposób jest niezgodne ze sztuką projektowania. Takie zakończenie prawego pasa powoduje spychanie ciężarówek na sąsiedni pas, co generuje niebezpieczne sytuacje.

      • 9 1

    • Racja, a na dokładkę na bramach droga w kierunku Gdańska oznaczona jest jako S-6. a przecież od stycznia zgodnie z informacją GDDKiA jest to S-7 od ul Morskiej w Cisowej.

      • 1 1

    • Nie chodzi o to

      Jak została oddana itp. Kierowcy często myślą, ze na autostradzie lub ekspresówce wybierasz jeden pas i nim jedziesz.

      • 3 5

    • Na filmie doskonale widać pasy (2)

      • 10 8

      • Film nie pokazuje pierwszych 500 metrów trzeciego pasa, gdzie malowania nie ma. (1)

        • 27 4

        • Prawa krawędź jezdni jest widoczna a to przy niej masz jechać!!!

          • 13 12

    • A Ty sobie radzisz na 3 pasach? Bo nie wiem, czy oceniasz wszystkich swoją miarą, czy po prostu uważasz się za lepszego od innych... a może po prostu nie masz prawa jazdy?

      • 6 10

    • Uwielbia the billi narzekających na własny naród.

      Sprawdź jak jeżdżą, np. Niemcy po swoich autostradach trzypasmowych. Jest dokładnie to samo.

      • 15 12

    • Utrzymanie się na pasie ruchu na krętej drodze, to też wyzwanie!

      • 7 9

    • A nawet z jednym.

      • 7 3

  • sam sobie odpowiedziałeś

    jadac w strone Gdańska prawy pas na końcu zmusza wjazd na prawy pas, co stwarza zagrożenie, ktoś mądry to wymyślił ...

    • 0 0

  • Lewy pas to nie tor wyścigowy

    • 0 0

  • po to są 2, 3, 4, 5, 10, 500 żeby po nich jeździć !!!

    w uk z L do B jest 5 pasów, w italii z P do V są 3 - wszystkie ubite, nikt nie strzela światłami, każdy pas ma swoje tempo. kur!!!!! prawą stroną !!! co to za po!!!!! texty ?! i co lewy do wyprzedzania, pięć pustych i wszyscy mają walić skrajnym prawym ? dziadowski kraik z dykty ze zrytymi łbami

    • 0 0

  • Kazdy Polak to mistrz jezdzenia autem. Najwazniejsza umiejetnosc czyniaca ciebie prawdziwym Mezczyzna

    Jestes najlepszy w jezdeniu 4kolkami..............
    prosze was, zdrobcie mi przysluge........

    • 0 0

  • ile policja w tym roku wystawiła mandatów za blokownie - utrudnianie ruchu

    bo na samym tym filmie do ukarania jest co najmniej 5 kierowców przyspawanych do lewego

    • 0 0

  • Jajajek

    Przecież to norma w Polsce.
    Policja nie karze i jest jak jest

    • 0 0

  • wyniki badań

    Wyniki badań potwierdzają to co się dzieje i ma to podstawy w ludzkiej psychice poznieważ czlowiek najbezpieczniej czuje się na pasie środkowym dlatego większość kierowców nim jeździ. Do tego brak znajomości przepisów albo jak je zastosować w życiu codziennym...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane