- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (98 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (15 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Trzywagonowy tramwaj wraca na tory
Skład został utworzony z wagonów 1349, 1350, 1346, z czego tylko pierwszy posiada kabinę motorniczego.
Po kilku latach przerwy na gdańskie torowiska ponownie wyjedzie trzywagonowy skład tramwajowy. Dzięki temu w tramwajach linii 8 w godzinach szczytu będzie panował nieco mniejszy ścisk. Jednocześnie skład będzie atrakcją dla miłośników komunikacji miejskiej przed całkowitym wycofaniem z ruchu "stopiątek".
"Stopiątki", choć są przestarzałymi konstrukcjami, pozbawionymi niskiej podłogi i klimatyzacji, należą do najbardziej pojemnych tramwajów. Trzywagonowy skład jest w stanie pomieścić ok. 363 pasażerów. Dla porównania, Pesa Swing przewiezie jednorazowo nie więcej niż ok. 245 osób, Pesa Jazz Duo - 207 osób, a tramwaj typu N8C - 213 osób.
I to właśnie zapotrzebowanie na tabor o dużej zdolności przewozowej - szczególnie w sezonie letnim - jest jedną z przyczyn sformowania jednego trzywagonowego tramwaju do obsługi linii 8, kursującej na trasie Jelitkowo - Stogi Pasanil (Plaża ) przez Przymorze - Zaspę.
- Po różnych zdarzeniach drogowych, w których uszkodzeniu uległy pierwsze wagony w składach podwójnych "stopiątek", pozostały nieużytkowane drugie wagony, pozbawione kabin motorniczego. Stąd pomysł, aby wykorzystać je do obsługi pasażerskiej w dłuższych, ok. 42-metrowych składach. Niestety niewielka liczba "wolnych" wagonów [Gdańsk w ostatnich latach sukcesywnie kasuje wysłużone tramwaje - dop. red.] nie pozwala na utworzenie więcej niż jednego "potrójniaka" - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego ds. przewozów.
W ubiegłym tygodniu dokonano przejazdu technicznego nowym - starym tramwajem. Zgodnie z przypuszczeniami największym problemem okazała się obsługa niedawno zmodernizowanych przystanków, które postanowiono skrócić podczas przebudowy - m.in. Brama Żuławska oraz Kliniczna Szpital .
- Ponieważ część przystanków jest za krótka, z przyczyn bezpieczeństwa czwarte drzwi w ostatnim wagonie będą zablokowane na stałe i nie będzie można z nich korzystać. Na drzwiach tych zostanie umieszczona stosowna informacja - informuje Zomkowski.
"Potrójniak" będzie kursował od najbliższej środy (24 maja) do czasu rozpoczęcia remontu torów na Stogach, co jest planowane pod koniec tego roku. Będzie to przypuszczalnie ostatnia okazja, by sfotografować taki skład przed całkowitym wycofaniem "stopiątek" z ruchu liniowego w najbliższych latach - po zakupie i wprowadzeniu do ruchu 15-30 całkowicie nowych tramwajów.
Wstępnie planowane godziny odjazdu trójskładu 105Na z pętli Jelitkowo: 04:56, 07:11, 09:36, 12:07, 14:41, 17:01, z pętli Stogi Plaża: 08:21, 10:49, 18:05, z pętli Stogi Pasanil: 06:03, 13:26, 15:51. Tramwaj będzie kursował tylko w dni powszednie od poniedziałku do piątku.
Materiał archiwalny z 2015 r.
Transport na złom wysłużonych tramwajów 105Na.
Trzywagonowe tramwaje już na torach (21 opinii)
W Gdańsku pojawiły się pierwsze potrójne składy Konstal 105Na, które jednorazowo mogą przewieźć nawet 363 pasażerów. Ostatnie drzwi w ostatnim składzie są zablokowane, bo niektóre z przystanków na których się zatrzymuje tramwaj są zbyt krótkie.
W Gdańsku pojawiły się pierwsze potrójne składy Konstal 105Na, które jednorazowo mogą przewieźć nawet 363 pasażerów. Ostatnie drzwi w ostatnim składzie są zablokowane, bo niektóre z przystanków na których się zatrzymuje tramwaj są zbyt krótkie. Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (234) 4 zablokowane
-
2017-05-22 20:45
(2)
W drugiej i trzeciej części powinny być biletomaty
- 4 3
-
2017-05-22 20:57
USB (1)
oraz biblioteka i salon gier oraz skup makulatury
- 5 0
-
2017-05-22 22:33
Piwo dla posiadaczy biletu miesiecznego xD
- 2 0
-
2017-05-22 20:50
zablokować blokowanie
Gratulujemy udanego pomysłu skracania przystanków tramwajowych. Proponujemy zablokować tylne drzwi służbowej limuzyny prezesów od komunikacyjnego chaosu w Gdańskiej, bądź co bądź metropolii.
- 11 1
-
2017-05-22 20:51
Zobaczymy jak sobie da radę w starciu z...
...TIRem
- 5 0
-
2017-05-22 21:11
Kursy dla gaita i miłośników
6 kursów dziennie, zablokowane drzwi dla kogo to? Dla miłośników i gaita który weźmie więcej za każdy wagonokilometr.
- 2 1
-
2017-05-22 21:18
Jak się otworzy w ostatnim
ostatnimwagonie szafę i poprzestawia przełączniki to szybciej jedzie
- 5 1
-
2017-05-22 21:23
Ja też mam trzy człony i się nie chwalę. Panie za to chwalą mnie i to bardzo!
- 2 6
-
2017-05-22 22:31
Poprawki
Tylko niech odpowiednio poprawia hamowanie tego starego pudla zawsze co wsiadam do tej nieszczęsnej 8 szarpie przy jezdzie i hamowaniu.... chyba ze motorniczy ma plakiete "ucze sie"
- 5 0
-
2017-05-22 22:48
Z tekstu wynika, że mają jeden taki wolny wagon, który doczepili do podwójniaka. (4)
Po co więc ta głupia gadka o wolnych drugich wagonach?
- 6 1
-
2017-05-22 22:55
(3)
Mają więcej
- 1 2
-
2017-05-22 23:01
(2)
Ale też napisali że brak wagonów pozwala utworzyć tylko 1 "trójkę".
Brak logiki lub nie napisali że stan techniczny nie pozwala na to lub jedynym powodem są miłośnicy.- 3 0
-
2017-05-22 23:10
Mają też takie z kabinami (1)
kabinamii bez sterowanie i je też można łączyć
- 0 0
-
2017-05-22 23:17
Napisane jest
Niestety niewielka liczba "wolnych" wagonów nie pozwala na utworzenie więcej niż jednego "potrójniaka"
- 1 0
-
2017-05-23 05:52
Bardzo Dobrze (3)
Na linii 10 też by mogli taki dać.
Tramwaje typu 105 są wg mnie o wiele lepsze od DUWAGów czyli tych zwykłych dwustronnych tramwajów. Mieszczą więcej ludzi, i jest w nich czym oddychać, bo te DUWAGi to są jak puszki. Są szczelne, ale oprócz uchylanych okien niema tam żadnej wentylacji/napływu świeżego powietrza. Jadąc w tłoku sam byłem świadkiem jak jednej pani zrobiło się słabo.
Osobiście wolę 105 zamiast tych tramwajów.
A... co najśmieszniejsze to to, że na DUWAGi mówią że to "tramwaj niskopodłogowy".... prosze was ludzie no... to że przy jednych drzwiach ma niską podłogę, to nie czyni go tramwajem niskopodłogowym...- 11 3
-
2017-05-23 09:32
(2)
No, na 10, ciekawe jak zmieni kierunek w Brętowie. Hahahahaha!
- 2 0
-
2017-05-23 11:27
wytrójkątuje się na skrzyżowaniu Rakoczego i Bulońskiej
- 0 0
-
2017-05-23 16:32
UPS
Faktycznie, zapomniałem że teraz 10 jeżdzi aż na Morene... sorki, mój błąd.
Ale gdyby na pętli na kartuskiej by zawracałą to by mógł taki skład jeździć.- 1 0
-
2017-05-23 07:16
Ludzie na co liczycie ? (4)
Co rusz 105-tka zjeżdża uszkodzona, podniesie sie o 30% prawdopodobieństwo awari. Wyjedzie i zaraz zjedzie uszkodzony.Takie są realia
- 3 2
-
2017-05-23 11:29
Niekoniecznie, bo awaria jednego wagonu w potrójnym to strata tylko 33%, a nie 50%. (2)
Nadmiarowość w praktyce.
- 0 1
-
2017-05-23 16:41
To ma jechać
mając 33% awarii hamulców czy z 50% niedziałających hamulców?
- 0 0
-
2017-05-23 16:44
Trzeci wagon jest doczepny
doczepnyi w nim nie działają hamulce, tylko w drugim i pierwszym wagonie to samo z silnikami, jak nawali choć jeden wagon to masa zrobi swoje, gdyż pewnie zamiast wieźć 300pare osób, właduje się pół tysiąca na ściskał
- 0 0
-
2017-05-23 16:33
E - tam :)
Awaria tramwaju to też zawsze jakaś przygoda :)
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.