- 1 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (112 opinii)
- 2 Wiceprezydent Borawski rezygnuje ze stanowiska (113 opinii)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (149 opinii)
- 4 Prawie 1 mln kary za opóźnienie Fali (224 opinie)
- 5 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (516 opinii)
- 6 Chcieli wymusić młotkiem oddanie telefonu (93 opinie)
Tunel pod Martwą Wisłą ma na razie 70 metrów długości
69,88 metrów - taką długość miał w czwartek wieczorem tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku . Drążąca go maszyna najwięcej wywierciła w poniedziałek, 1 lipca - ok. 10 metrów. Do zapowiadanej prędkości 13 metrów na dobę trochę więc jeszcze brakuje. Do końca drążenia tunelu, który będzie miał łączną długość 1400 metrów - także.
Z fabryki z Gdańska Kokoszek na plac budowy wciąż dostarczane są tubingi tworzące pierścienie, z których powstaje tunel. Na każdy pierścień (tubing) tunelu składa się siedem prefabrykatów (żelbetowych elementów prefabrykowanych) - sześć podstawowych i jeden klin. Wszystkie razem ważą około 100 ton.
Do wykonania jednej tuby tunelu potrzeba 538 pierścieni. Maszyna układa je w następujący sposób: erektor pobiera prefabrykaty i układa je według ustalonej sekwencji (zawsze ostatni układany jest klucz, czyli ten najmniejszy, spinający pozostałe element). Każde kolejne ustawienie pierścienia (bo pierścienie są poprzesuwane względem siebie, tak, żeby spoiny się nie pokrywały) dobiera specjalnie stworzony program połączony z systemem nawigacji.
Maszyna jest wyposażona w 52 siłowniki usytuowane na obwodzie, służą one zarówno do odpychania TBM jak i dociskania elementów w trakcie montażu.
Jeśli maszyna nie napotka niespodzianek pod dnem Martwej Wisły, po drugiej stronie rzeki powinna się pojawić we wrześniu lub październiku tego roku.
Przeprawa pod dnem Martwej Wisły będzie składała się z dwóch równoległych nitek tunelu. W najgłębszym miejscu znajdą się one ok. 35 metrów pod lustrem wody. Choć każdy tunel będzie mierzyć 1,4 km długości, maszyna wydrąży "jedynie" odcinek o długości ok. 1,1 km. Na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów podwodnej przeprawy.
Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły. Oprócz tego przy stadionie PGE Arena powstanie największe w Polsce rondo, o średnicy 130 m i trzech poziomach ruchu. Całość inwestycji stanowi jeden z czterech elementów realizowanej od 2011 r. Trasy Słowackiego, za który miasto zapłaci 885 mln zł.
Tunel pod Martwą Wisłą, jak wspominaliśmy, jest częścią Trasy Słowackiego, która połączy port lotniczy w Rębiechowie ze wschodnią częścią gdańskiego portu. Tam spotka się z Trasą Sucharskiego, wraz z którą utworzy pierścień drogowy wokół śródmieścia Gdańska (brakuje w nim jeszcze połączenia między al. Legionów i al. Hallera). Budowa tunelowego odcinka wraz z już gotowymi trzema fragmentami Trasy Słowackiego pochłonie w sumie 1,420 mld zł, z czego 1,154 mld zł pochodzić ma z Unii Europejskiej, ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Prace budowlane odcinka tunelowego prowadzi hiszpańska firma OHL.
Miejsca
Opinie (101) 5 zablokowanych
-
2013-07-05 15:52
U nas w Warszawie (1)
Jeju jak wolno, u nas w Warszawie buduję się szybciej.
- 4 7
-
2013-07-05 18:06
a u was w Warszawce zalalo ! a u nas w Gdansku zaleje!
- 2 2
-
2013-07-05 16:27
PRZEKROJ (1)
To chyba nie jest rzeczywisty przekroj tunelu? Bo nachylenie/spadki jakies "kosmiczne"....
- 5 2
-
2013-07-05 18:27
Wszystko jest ok
Wpisz sobie w google "skażona skala" to się dowiesz.
- 1 1
-
2013-07-05 17:00
Ż. A. L.
- 0 6
-
2013-07-05 17:07
Bedzie ....Jak będzie!!! (1)
...Moim zdaniem to... Gdańsk jak gdańsk ale całe trójmiasto powinno stać się stolicą północy !!!!! Będzie praca...Bedzie płaca...Bedzie kredyt!!! To i ludzie będą sie przeprowadzali .
- 3 3
-
2013-07-05 18:07
Tak Prezydent wynajmie mieszkania, i to w dobrym punkcie
- 2 0
-
2013-07-05 22:01
opis rysunku - przekrój boczny?
Nie ma czegoś takiego jak "przekrój boczny". To jest przekrój podłużny - tak jak jest napisane na rysunku.
- 0 2
-
2013-07-05 22:05
Widzę ze malkontenci, frustraci oraz opłacane pachołki (nie powiem kogo) .. PRACUJA (4)
Trzeba na prawdę być ślepym ze nie widzieć zmian, rozwoju Trójmiasta. .. jeszcze nigdy w historii powojennej tego regiony, nie było takiego tempa rozwoju.. a co najważniejsze, wszystko zostaje dla pokoleń..
Dla straszących, propagandzistów katastrof, tego co się buduje.. nikt nam nie zabierze.. żadna Unia, banki, Marsjanie oraz krasnoludki..
A tam gdzie drwa robią, zawsze lecą wióry.. i tak jest wszędzie, a Anglii, Berlinie itd..
Nadrobić kilkadziesiąt lat marazmu, nigdzie nie byłoby łatwo.. nawet w tym Londynie..- 11 4
-
2013-07-05 23:28
nie do rozwój (2)
rozwój , ulice jak kartoflisko, chodniki jeszcze gorsze,
projekty sprzed 20 lat z okładem,trochę deszczu i paraliż rozwój????????- 2 3
-
2013-07-06 00:23
Chlopcze.. w 8 lat, chcesz zmienic cala infrastrukture ? (1)
wymienić wszystkie chodniki, kanalizacje, drogi... po prostu wszystko.. tak ? To tylko może mówić
1/ człowiek niespełna rozumu,
2/ zakompleksiony, aby napisać obojętnie co, aby go czytali - jestem w internecie .. hurra !!!
3/ płatny forumowicz, gdzie za każdy negatywny post, dostaje kasę,
4/ dziecko, które niedawno nauczyło się pisać..
Wybieraj..- 2 4
-
2013-07-06 15:35
Gdyby prostactwo było przestępstwem, dostałbyś za ten tekst siedem wyroków dożywocia...
...i jeszcze dodatkowe 15 lat.
- 0 0
-
2013-07-06 07:31
dla pokoleń zostają ... długi
a rozwój????
wystarczy mała ulewa.......
albo
rewolucja śmieciowa...- 0 2
-
2013-07-05 22:18
trzeba by było do Warszawy dzwonić, oni się znają:)
- 0 1
-
2013-07-06 07:48
Ciekawe ile będzie kosztować przejazd przez ten tunel?
Ciekawe ile będzie kosztować przejazd przez ten tunel? Nikt się jakoś nie wypowiada na ten temat,a że będzie opłata to pewne na 100% tylko ile?
- 2 6
-
2013-07-06 08:51
Przestańcie wreszcie narzekać bo całe życie wam ucieknie.
A ja i moja rodzina cieszymy się ,że nasze trójmiasto pięknieje.
pozdrawiam- leszek- 4 3
-
2013-07-06 14:19
Właśnie godzinę temu jechałem autobusem miejskim w Xiamenie tunelem o długości 6 km i nic. Trzy pasy w każdym kierunku, zasięg internetu 3 G cały czas. Chińczycy kochają takie wyzwania jak tunele podmorskie lub mosty, pod którymi przepływają statki oceaniczne. Tego tu są tysiące. Jak oni to robię bez tej Unii ? Kto im dopłaca ?
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.