- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (67 opinii)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (89 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (121 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (163 opinie)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (361 opinii)
Umowa na wytyczenie trasy PKM Południe
Za dwa i pół roku ma być gotowy dokument, który wykaże, czy nowa trasa PKM biegnąca przez południe Gdańska i Kowale na Jasień oraz przez Kolbudy do Starej Piły jest możliwa do wykonania i ma uzasadnienie ekonomiczne.
Tam miałyby powstać dwa odbicia. Pierwsze w kierunku istniejącej linii kolejowej PKM (nr 248). Drugie do nieczynnej obecnie i wymagającej modernizacji linii Pruszcz Gdański - Stara Piła (nr 229).
Zanim jednak ruszą jakiekolwiek prace, nawet projektowe, powstać musi Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. To dokument, który pokaże, którędy i w jaki sposób poprowadzić kolej, by korzystało z niej jak najwięcej pasażerów i by jej budowa była ekonomicznie opłacalna.
- Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe jest szerokim opracowaniem przedprojektowym, które służy określeniu założeń technicznych przyszłej inwestycji, jej efektywności ekonomicznej oraz uzyskaniu decyzji środowiskowej - tłumaczy Grzegorz Mocarski, prezes samorządowej spółki PKM SA. - Wykonanie tego dokumentu jest konieczne do potwierdzenia technicznych możliwości realizacji tej inwestycji oraz wzajemnej koordynacji z innymi projektami realizowanymi lub planowanymi na tym obszarze.
Analizowane odcinki trasy kolejowej PKM Południe
- Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
- Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
- Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
- Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
- Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
Umowa na prawie 4,5 mln zł
W piątek, 11 czerwca, podpisano umowę na dokumentację STEŚ dla nowej trasy kolejowej. Wykona ją firma TPF, która za swoją pracę otrzyma 4,45 mln zł.
Pieniądze na to pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, zarządzanego przez samorząd województwa pomorskiego.
- Od wielu lat staramy się rozwijać transport szynowy w całym naszym regionie - zaznaczył Mieczysław Stuk, marszałek województwa pomorskiego. - Mamy całkowicie nową linię kolejową o długości 20 km, która została wybudowana dzięki staraniu samorządu województwa przy znaczącym wsparciu Gdańska i Gdyni. Zdecydowaliśmy się też na to, żeby w regionalnym Programie Operacyjnym, w tej części kolejowej, inwestować w tabor, ale też w modernizację linii. Ta modernizacja zapewni transport do innych rozwiniętych ośrodków gospodarczych województwa pomorskiego w sposób szybszy i bardziej sprawny.
- Dziś ważny dzień dla Gdańska, dla obszaru metropolitalnego i dla województwa pomorskiego, ponieważ podpisując umowę na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe, stawiamy kolejny krok w kierunku realizacji tej inwestycji [PKM Południe - dop. red], a kolej to przyszłość - powiedziała prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. - Przysłuży się ona rozwojowi całego naszego obszaru.
Dodatkowe badania zwyczajów i preferencji transportowych mieszkańców Pomorza
Jednocześnie podpisano umowę pomiędzy Pomorskim Biurem Planowania Regionalnego i sopocką Pracownią Badań Społecznych. PBS ma zbadać zachowania transportowe mieszkańców Pomorza oraz zmierzyć natężenia ruchu drogowego i potoków pasażerskich.
Analizy mają na celu określenie kierunków rozwoju systemu transportowego w skali makro - wybranego obszaru metropolitalnego - oraz w skali mikro - wybranych miast i gmin.
Opinie (329) 3 zablokowane
-
2021-06-11 16:26
pomysł budowania drogi czy pkm miedzy stawami na zakoniczynie jest absurdalny (2)
na odcinku koło ulicy jaworzniaków jest bardzo wasko ,a nchyba nie o to chodzi zeby wcisnac tory pod oknami ludzi
- 11 10
-
2021-06-11 16:44
Od zawsze byl tam projekt na ulice 2x2 plus tramwaj, wiec skad te zaskoczenie? Oby jak najszybciej cos tam powstalo.
- 8 2
-
2021-06-11 18:07
Alternatywne trasy są za to w oknach istniejących budynków, a nie pod oknami :).
- 1 0
-
2021-06-11 16:26
nie martwcie się (1)
ja od 10 lat czekam na drugą obwodnicę. pozdrawiam
- 10 0
-
2021-06-13 10:00
Będzie gotowa za 4 lata
- 1 0
-
2021-06-11 16:31
(3)
Za 2,5 roku to by ta linia mogła być zbudowana i oddana do użytku.
- 19 1
-
2021-06-11 16:33
haha ile prawoskręt na Havla robili?
- 4 1
-
2021-06-11 17:57
tylko za cara
trasę kolejową Łódź Koluszki można było wybudować w 3 m-ce , po modernizacji służy do teraz.
- 4 0
-
2021-06-11 18:02
tylko za cara
w XIX w trasę kolejową Łódź Koluszki można było zbudować w 3 miesiące , która po modernizacji służy do dzisiaj . Tymczasem
- 1 0
-
2021-06-11 16:38
Żenada! (1)
2.5 roku aby sprawdzić czy warto robić projekt! I dla takich fantazji jak pkm południe zrezygnowano z budowy nowej świętokrzyskiej!
- 18 1
-
2021-06-11 17:20
W tym mieście brakuje opozycji
W Gdańsku jest POPIS.
- 5 1
-
2021-06-11 16:43
Kolej
Wybitni specjaliści projektują ta kolej. Tylko dlaczego najpierw zabudowali rezerwę a teraz projektują
Kolej jak tramwaj w śladzie ulic a łuki też jak tramwajowe?- 13 2
-
2021-06-11 16:47
Rawo Gdansk
A w Gdyni, plany konsultacje a zapomnieli zaprosić do rozmów pkp
- 4 2
-
2021-06-11 16:49
(1)
A co z mieszkańcami? Czy mieszkańcy będą mieć cokolwiek do powiedzenia? Budują się nowe bloki bardzo blisko rezerwy pod Nową Świętokrzyską, ludzie kupili mieszkania i miała być droga, a teraz proponują o wiele bardziej hałaśliwą kolej?
- 17 11
-
2021-06-11 17:23
To deweloper zmieni w reklamie
I będzie...2min spacerkiem do stacji pkm
- 13 2
-
2021-06-11 17:07
Realnie za 10-20 lat... (4)
Do tego czasu sporo może się zmienić, w szczególności możemy już dawno nie być w UE, polexit choć nie ogłoszony formalnie już się toczy a społeczeństwo nawet się nie zorientowało albo ma na to wywalone. Obudzą się dopiero jak będzie za późno.
W każdym razie PKM Południe to akurat najmniejszy problem którym Polacy będą musieli się zająć za 10-20 lat.- 18 5
-
2021-06-11 17:08
Jeżeli polexit dojdzie do skutku (2)
to do tych 10-20 lat trzeba będzie dodać jeszcze jedno zero.
- 8 2
-
2021-06-11 17:16
Bez UE temat jest zupełnie nierealny w dającej się przewidzieć przyszłości (1)
Bez UE to można nie wiem, już snuć tylko hipotetyczne wizje o budowie tej linii w ramach przedłużenia kolei transsyberyjskiej do Straszyna ;/
- 8 3
-
2021-06-11 17:21
I to także byłaby rozbudowa
jedynie w celu w miarę szybkiego i sprawnego przetransportowania dużych ilości wojsk radzieckich na zachodnią granicę.
A nie dla poprawy jakości życia w mieście podległego kraju.- 3 1
-
2021-06-12 13:19
Za 20 lat
To ja już chyba będę wąchał kwiatki od spodu :(
- 0 0
-
2021-06-11 17:20
bzdurny pomysł - za gęsto (2)
PKM powinna być na dalsze odległości. Koncepcja przystanek blisko domu jest totalnie chybiona. Do SKM też ludzie dojeżdżają i jest ok
- 6 18
-
2021-06-11 17:35
Szczególnie ci z Żabianki, czy z Oliwy (1)
kawał drogi muszą dojeżdżać do SKM
- 7 0
-
2021-06-11 18:20
Zobacz na mapę i zakreśl kółka wokół przystanków SKM
Zobaczysz ile miasta jest poza zasięgiem pieszym. A mówimy o pasie ograniczonym wzgórzami i Zatoką.. Na południu zabudowa jest bardziej rozległa.
- 1 1
-
2021-06-11 17:31
I niby w jaki sposob to przyspieszy podroz z rubiezy np. do Oliwy? (2)
- 11 3
-
2021-06-11 19:19
(1)
A w jakim celu mają jeździć mieszkańcy Południa do Oliwy? A może od razu odbuduj tory do Skarszew?
- 0 5
-
2021-06-11 19:46
A o zaglebiu biurowcow slyszal, czy ta informacja jeszcze na wioske nie doszla?
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.