- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (64 opinie)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (85 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (162 opinie)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (285 opinii)
Umowa na wytyczenie trasy PKM Południe
Za dwa i pół roku ma być gotowy dokument, który wykaże, czy nowa trasa PKM biegnąca przez południe Gdańska i Kowale na Jasień oraz przez Kolbudy do Starej Piły jest możliwa do wykonania i ma uzasadnienie ekonomiczne.
Tam miałyby powstać dwa odbicia. Pierwsze w kierunku istniejącej linii kolejowej PKM (nr 248). Drugie do nieczynnej obecnie i wymagającej modernizacji linii Pruszcz Gdański - Stara Piła (nr 229).
Zanim jednak ruszą jakiekolwiek prace, nawet projektowe, powstać musi Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. To dokument, który pokaże, którędy i w jaki sposób poprowadzić kolej, by korzystało z niej jak najwięcej pasażerów i by jej budowa była ekonomicznie opłacalna.
- Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe jest szerokim opracowaniem przedprojektowym, które służy określeniu założeń technicznych przyszłej inwestycji, jej efektywności ekonomicznej oraz uzyskaniu decyzji środowiskowej - tłumaczy Grzegorz Mocarski, prezes samorządowej spółki PKM SA. - Wykonanie tego dokumentu jest konieczne do potwierdzenia technicznych możliwości realizacji tej inwestycji oraz wzajemnej koordynacji z innymi projektami realizowanymi lub planowanymi na tym obszarze.
Analizowane odcinki trasy kolejowej PKM Południe
- Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
- Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
- Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
- Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
- Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
Umowa na prawie 4,5 mln zł
W piątek, 11 czerwca, podpisano umowę na dokumentację STEŚ dla nowej trasy kolejowej. Wykona ją firma TPF, która za swoją pracę otrzyma 4,45 mln zł.
Pieniądze na to pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, zarządzanego przez samorząd województwa pomorskiego.
- Od wielu lat staramy się rozwijać transport szynowy w całym naszym regionie - zaznaczył Mieczysław Stuk, marszałek województwa pomorskiego. - Mamy całkowicie nową linię kolejową o długości 20 km, która została wybudowana dzięki staraniu samorządu województwa przy znaczącym wsparciu Gdańska i Gdyni. Zdecydowaliśmy się też na to, żeby w regionalnym Programie Operacyjnym, w tej części kolejowej, inwestować w tabor, ale też w modernizację linii. Ta modernizacja zapewni transport do innych rozwiniętych ośrodków gospodarczych województwa pomorskiego w sposób szybszy i bardziej sprawny.
- Dziś ważny dzień dla Gdańska, dla obszaru metropolitalnego i dla województwa pomorskiego, ponieważ podpisując umowę na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe, stawiamy kolejny krok w kierunku realizacji tej inwestycji [PKM Południe - dop. red], a kolej to przyszłość - powiedziała prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. - Przysłuży się ona rozwojowi całego naszego obszaru.
Dodatkowe badania zwyczajów i preferencji transportowych mieszkańców Pomorza
Jednocześnie podpisano umowę pomiędzy Pomorskim Biurem Planowania Regionalnego i sopocką Pracownią Badań Społecznych. PBS ma zbadać zachowania transportowe mieszkańców Pomorza oraz zmierzyć natężenia ruchu drogowego i potoków pasażerskich.
Analizy mają na celu określenie kierunków rozwoju systemu transportowego w skali makro - wybranego obszaru metropolitalnego - oraz w skali mikro - wybranych miast i gmin.
Opinie (329) 3 zablokowane
-
2021-06-11 15:37
(5)
Przestańcie budować tramwaje i kolej. Są strasznie wolne... Zanim się rozpędzą już mają przystanek. Dojechanie z Jabłoniowej do Centrum komunikacją miejską to jest jakiś absurd. Dlatego wszyscy wybierają samochód. Postawcie na metro - zwłaszcza w obrębie Trójmiasta. Jest dużo szybsze i bezkolizyjne. Wiem, że dużo droższe, ale zdecydowanie bardziej użyteczne dla miasta. I nie zajmuje/nie psuje przestrzeni. Bo założę się, że jak postawcie linie w centrum to szczelnie obudujecie ją pięknymi ekranami dźwiękochłonnymi.
- 17 27
-
2021-06-11 15:49
(3)
metro w trójmieście hahahaha
- 8 2
-
2021-06-11 18:22
(2)
Przecież nasza SKM spełnia role metra. Nie musi być pod ziemią.
- 10 0
-
2021-06-11 19:07
SKM spełnia role metra? Raczej niewiele ma z nim wspólnego skoro ma połączenie z torami dalekobieżnymi a do tego może jeździć ten sam tabor
- 1 4
-
2021-06-11 20:05
Jak na powierzchni brakuje miejsca na drogę i tory, to jedno z nich musi wylądować pod ziemią.
- 1 1
-
2021-06-11 15:56
metro w trójmieście? Jak zwykły tunel pod Wisłą co chwilę zamykają
- 3 3
-
2021-06-11 15:38
Nowa Świętokrzyska (3)
to kiedy?
- 32 5
-
2021-06-12 03:27
Nie dożyjesz
No chyba, że masz 5 lat
- 7 0
-
2021-06-13 10:07
Zapraszam Panią Prezydent Dulkiewicz (1)
na przejażdżkę z urzędu miasta do Łostowic w godzinach szczytu drogowego. Może to ułatwi zrozumienie problemu z jakim się zmagają mieszkańcy gdańska południe. Przed wyborami do rady miasta obiecywała Pani budowę nowej świętokrzyskiej.
Już Pani zapomniała ?- 1 0
-
2021-06-13 17:09
Teflonowa Ola
Po niej wszystko spływa jak po patelni.
- 0 0
-
2021-06-11 15:39
2,5 ROKU???????????????????? (1)
Ahhahahahahaha. To już mówię: uzasadnienie ekonomiczne: Jest - Południe gwałtownie się rozrasta, buduje się dziesiątki bloków itp. Ludzi do przewozu nie zabraknie. Rezerwa terenowa - jeżeli miasto nie wyprzeda wszystkiego deweloperom i powstrzyma dziką zabudowę bez ładu i składu to może będzie.
Czy trzeba płacić za to ponad 4 mln i czekać 2,5 roku? Pa-ra-no-ja !- 59 1
-
2022-03-22 18:35
rozumiem że masz sprawdzony stan prawny wszystkich działek na drodze tej lini i zrobione badania gruntu.
+ wyceny wykupu, ustalonych właścicieli, wybrane technologie które mieszczą się w budżecie i wszystko inne masz juz poustalane. Dobra jadę wbijać łopatę.
- 0 0
-
2021-06-11 15:45
(11)
Za 2,5 roku to przybędzie kilkanaście tysięcy mieszkanców w tych okolicach, zanim wybudują kolej kolejne kilkanaście (jak nie więcej). Ta kolej powinna powstać kilka lat temu.
- 59 3
-
2021-06-11 15:54
100% prawdy (2)
Ale mamy planistów jakich mamy, czyli planowanie miasta bez składu i ładu.
- 13 0
-
2021-06-11 15:56
ale i tak powiedzą, że to wina władz centralnych
- 11 0
-
2021-06-12 03:29
Nie kłam!
Jakie planowanie? Tu nie ma żadnego planowania.
- 1 0
-
2021-06-11 16:03
Przecież oficjalnie liczba mieszkańców się nie zmienia od lat. (6)
Według oficjalnych danych w 1995roku w Gdańsku mieszkało 463 019 ludzi, a w poprzednim roku 470 805.
niecałe 8 tys więcej przez 24 lata.
No chyba te tłumy ludzi o których piszesz to ludzie tutaj nie zameldowani i niepłacący podatków...
Tylko dlaczego miasto ma takim ludziom coś budować, skoro oni nic temu miastu nie dają i oficjalnie nie zamieszkują Gdańska?- 6 5
-
2021-06-11 17:01
(5)
to zobacz co się dzieje na tych dzielnicach, 15 lat temu to było pole a teraz blok na bloku
- 8 2
-
2021-06-11 17:10
O to właśnie chodzi że tyle ludzi przyjechało (4)
a nikomu się nie chce płacić podatków, żeby miasto miało za co budować dla nich drogi.
Inna sprawa to jak uzasadnić potrzebę budowy, skoro w papierach liczba mieszkańców nie uległa znaczącej zmianie?- 6 6
-
2021-06-11 20:07
(1)
Jak w papierach liczba mieszkańców nie uległa zmianie, to kto wydał pozwolenie na budowę?
- 4 2
-
2021-06-11 22:27
A co ma jedno wspólnego z drugim?
Skoro ktoś chce budować na prywatnym gruncie to dlaczego mu tego zabraniać?
- 1 0
-
2021-06-12 06:54
(1)
Nie jestem zameldowana w Gdańsku a płacę tu podatki odkąd tu mieszkam. Meldunek nie ma nic do rzeczy
- 4 0
-
2021-06-12 10:57
Ma, bo inaczej nie widniejesz jako mieszkaniec Gdańska
więc liczba mieszkańców nie ulega zmianie. Tak wygląda to w tym śmiesznym kraju zwanym Polska. Nieważne gdzie jesteś fizycznie, ważne gdzie jesteś zameldowana.
- 0 1
-
2021-06-11 19:09
Na terenie Gdańska wystarczy sam tramwaj a dalej odbudowa linii kolejowej Pruszcz Gd - Lębork
- 0 5
-
2021-06-11 15:47
(1)
Kolej jest podstawą systemu transportowego w dużym mieście.
- 28 0
-
2021-06-11 20:15
W Poznaniu masz szybki tramwaj który z powodzeniem zastępuje kolej w samym mieście. W Bydgoszczy masz tramwaj na Fordon nie zaś SKM choć linie kolejową masz. W Łodzi tramwaj do Pabianic
- 3 0
-
2021-06-11 15:51
zrobią plany, projekty, skasują kupę kasy i będzie jeden wniosek: ten projekt pod żadnym kątem się nie spina
finansowo, czyli nie stać nas biedaków na takie atrakcje.
Z drugiej strony, jeżeli już kiedyś zaczną budować, to trzeba wykasować nową swietokrzyską :D. dodatkowo jeden z projektów zakłada trasę od jankowa do widlina w miejscu planowanej obwodnicy.- 11 1
-
2021-06-11 15:52
Pruszcz Gdański
Pilną potrzebą jest położenie 1 lub 2 dodatkowych torów na trasie Gdańsk Orunia, Lipce - Pruszcz Gdański i przedłużenie SKM do Tczewa.
- 27 2
-
2021-06-11 15:55
Mam nadzieję że PiS i Zielona Fala to zablokują
Tam trzeba będzie wyciąć sporo drzew!
- 8 25
-
2021-06-11 15:59
to po co roblili tramwaj? (10)
zdublują a nawet potroją środki komunikacji miejskiej w jeden rejon - i kto za te misie zapłaci? Przedtem nic a teraz wszystko będzie jeździć na południe. Nie można było od razu kompleksowo tego przemyśleć. Przecież BRG musi coś zakładać i nie jest zaskoczone realizowanymi w tym rejonie inwestycjami. Niestety UMG robi swoje a Marszałek z PKM robi swoje
- 42 149
-
2021-06-11 16:03
tramwaj był nie przemyślany dobrze i nadaje sie max do dojazdu z pętli na Orunii G. do budynku LOT (3)
Bo jest bardzo wolny i jedzie dookoła.
- 30 5
-
2021-06-11 16:12
(2)
Skm jest zaś tak szybka że rozebrali tory do Nowego Portu bo lepszy jest tramwaj
- 15 18
-
2021-06-11 17:27
Robyg kazał rozebrać, to rozebrali. (1)
Szybkość transportu tu nie decydowała.
- 26 11
-
2021-06-11 22:39
SKM woziła tam powietrze 16 lat temu
Robyg wtedy jeszcze nie miał tu nic do gadania
- 14 5
-
2021-06-11 16:08
No właśnie jeśli chcesz kompleksowego rozwiązania to tramwaj uzupełnia się z koleją. (3)
Po co tramwaj na Aleji Zwycięstwa skoro obok biegnie linia SKM. Tożto dublowanie ;) Zlikwidować albo tramwaj albo SKM? No na pewno jest to błędne rozumowanie. Tramwaj dojeżdża w te miejsca, które koleją nie dotrzesz.
- 40 0
-
2021-06-11 19:11
(2)
To ciekawe dlaczego nie zrobili tramwaju na Trakcie Św Wojciecha i ul Słowackiego?
- 9 7
-
2021-06-11 20:08
Juz byl do lat 70tych (1)
Ale SKM i kilka autobusów załatwiło sprawę. Dlaczego nie zapytasz o likwidację tramwaju na Długiej? Lub likwidację tramwaju konnego na kor,ysc elektrycznego? Technologia się rozwija, miasto tez. Chcesz mieć hyperloop z Gdańska do Tczewa? Poc,ekaj 300 lat
- 14 2
-
2021-06-13 08:35
Jakoś SKM nie spowodowało rozebranie torów na Zwycięstwa podobnie kilka autobusów nie spowodowało likwidacji tramwaju na Siedlce...
- 0 0
-
2021-06-12 18:22
Nic nie dublują bo szybkość tramwaju sprawia że jazda dalej niż kilka przystanków to udręka i dojechanie nim do Oliwy czy Wrzeszcza do czysty masochizm. Na tak długiej trasie potrzebna jest kolej.
- 8 2
-
2021-06-12 18:49
bo nie sluchali mieszkancow i krytykow. Tramwaj jest bezuzytecznym bublem
- 2 6
-
2021-06-11 15:59
Skandal! 2.5 roku? (2)
Dlaczego nie 1 rok? Dlaczego tak długo mieszkańcy mają czekać? Metro szybciej projektowali w Warszawie
- 22 2
-
2021-06-11 18:41
(1)
Żeby za 2,5 roku, dokładnie przed wyborami pokazac że coś robią...
- 4 0
-
2021-06-12 03:34
W niczym in to nie pomoże
Już się poznaliśmy na Pani Oli i jej dworzanach.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.