• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Unieważniony przetarg na I etap wspólnego biletu dla Pomorza

Maciej Korolczuk
17 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 10:22 (17 grudnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Na wspólny bilet będziemy musieli jeszcze poczekać. Na wspólny bilet będziemy musieli jeszcze poczekać.

Spółka Innobaltica, odpowiadająca za wdrożenie w województwie pomorskim tzw. wspólnego biletu, unieważniła przetarg na wyłonienie operatora systemu poboru opłat. Do terminu składania ofert nie wpłynęła bowiem żadna oferta.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Aktualizacja, godz. 10:20


Jak informuje spółka Innobaltica nowy przetarg na wdrożenie na obszarze województwa pomorskiego wspólnego dla organizatorów i przewoźników systemu poboru opłat za przewozy w zbiorowym transporcie pasażerskim oraz systemu jednolitej informacji pasażerskiej zostanie ogłoszony 20 grudnia.

W krótkim komunikacie spółka dodaje, że przetarg został unieważniony, ponieważ oferty wpłynęły po terminie wskazanym w dokumentacji.

W nowym postępowaniu opis przedmiotu zamówienia nie będzie się różnił od pierwotnego w zakresie wymagań technicznych. Zmodyfikowane będą natomiast niektóre zapisy formalne.

Według harmonogramu nowego przetargu potencjalni wykonawcy systemu będą mieli czas na nadsyłanie ofert do połowy lutego. Ze względu na złożoność procesu badania i oceny ofert, a także przy założeniu bezpiecznych terminów na procedury odwoławcze, zakłada się, że wykonawca zostanie wyłoniony pod koniec marca 2020 roku, natomiast umowa z nim zostanie podpisana w maju 2020 roku.



Integracja transportu publicznego na Pomorzu to:

Przetarg na wdrożenie tzw. wspólnego dla organizatorów i przewoźników biletu wraz z systemem poboru opłat i jednolitą informacją pasażerską został ogłoszony niemal dokładnie rok temu - 18 grudnia 2018 r.

Pierwotny termin składania ofert wyznaczono na połowę lutego 2019 r. Ze względu na liczne zapytania od potencjalnych oferentów najpierw wielokrotnie zmieniano treść Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a następnie kilkukrotnie przesuwano termin otwarcia ofert.

Treść dokumentacji nadal jednak budziła wątpliwości wykonawców, którzy wyrażali je w formie licznych pytań do zamówienia. Spółka organizowała też zebrania wykonawców, ale i te ostatecznie nie spowodowały, by na przetarg wpłynęła choćby jedna oferta.

Niemal dokładnie po roku od ogłoszenia przetargu - w poniedziałek, 16 grudnia - postępowanie zostało unieważnione.

Informacja o unieważnieniu przetargu Informacja o unieważnieniu przetargu
Jeszcze we wrześniu, gdy na targach Trako 2019 podpisano umowę pomiędzy należącą do pomorskich samorządów spółką Innobaltica a Centrum Unijnych Projektów Transportowych, czyli instytucją, która ocenia przedsięwzięcia transportowe finansowane ze środków unijnych, wydawało się, że realizacja projektu wchodzi na ostatnią prostą. Zgodnie z umową CUPT przekazał spółce realizującej wspólny bilet dla Pomorza 90 mln zł (łączny koszt systemu wyniesie 106,5 mln zł netto) a Katarzyna Wośko, rzecznik prasowy spółki Innobaltica, mówiła nam, że to podpisanie umowy daje spółce zielone światło do wyłonienia wykonawcy systemu.

- Dopiero gdy go poznamy, będziemy mogli powiedzieć, jak w szczegółach będzie wyglądać cały system. Chcemy wyłonić wykonawcę do końca roku, ale niewykluczone, że uda się to zrobić nieco wcześniej - mówiła nam we wrześniu rzecznik spółki Innobaltica.
Ryszard Świlski, ówczesny wicemarszałek województwa, a dziś senator, tłumaczył z kolei, że najpierw musi powstać wspólny system do rozliczeń, by następnie móc wprowadzić tzw. wspólny bilet.

- Z pierwszych elementów systemu będziemy mogli korzystać już we wrześniu 2020 r., ale na wspólny bilet trzeba poczekać. Myślę, że to perspektywa dwóch najbliższych lat - podkreślał Świlski.
Dziś wiadomo, że to perspektywa mało realna. Na razie nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszony nowy przetarg. Pewnym jest jednak, że fiasko wyłonienia operatora sprawi, że wdrożenie wspólnego biletu na Pomorzu odbędzie się z co najmniej kilkumiesięcznym opóźnieniem.

Czym będzie wspólny bilet?



To wspólna platforma płatnicza, która z jednej strony umożliwi pasażerom podróż po województwie pomorskim u różnych przewoźników, bez konieczności znajomości ich taryf i bez poszukiwania punktów sprzedaży biletów, a z drugiej pomoże przewoźnikom i organizatorom transportu rozliczać się za przejazdy między poszczególnymi gminami.

Miejsca

Opinie (239) ponad 20 zablokowanych

  • Spółka

    Spółka działa, kasę biorą,ale jak to pokazało mevo , miernoty nie potrafią rozpisać przetargu. Na kolanie, byle szybko i żeby się popisać na Facebooku.

    • 20 3

  • go go trójmiasto!

    brawo, brawo. brawo wy, brawo my! tyle mozna powiedziec w temacie :)

    • 8 0

  • Ale żeby tak robić przetarg bez konkusru na nazwę...

    To się nie godzi. Nazwa jest najważniejsza! Potem logo, system informacji wizualnej, a dopiero potem zajmijmy się jakimiś szczegółami, jak przetarg na wykonanie usługi. Sama usługa z resztą nie jest żadnym wspólnym biletem, tylko platformą płatności, jak SkyCash, który ma tę zaletę, że ma nazwę :) i już funkcjonuje. No, ale sto milionów trzeba jakoś wydać, nie Rysiek?

    • 31 3

  • bilet miesięczny na wszystko za 800 zł załatwi sprawę. (2)

    • 20 1

    • To zbyt proste! (1)

      Dostępny jedynie w formie wydruku A4 i płatny wyłącznie za rok z góry przelewem pocztowym!

      • 4 0

      • Nieee, stworzone zostaną specjalne punkty, po jednym w Gdyni, Sopocie i Gdańsku

        i że tam czynne 11:00-13:00, we wtorki i środy, będzie specjalny formularz, który zawsze trzeba wypełniać, jest opłata skarbowa i trzeba potem odprowadzić podatek jeszcze od tego lokalny. Płatność za rok z góry, tylko gotówką acha i bilet opłacasz tak, że np. jak kupisz 1 lipca to płacisz za rok, ale bilet jest tylko do 31 grudnia ważny! Do tego bilet jest wytworzony ze specjalnego materiału ekologicznego, że trzeba na potrzeby utylizacji tego materiału zrobić przetarg na 20 następnych lat, w cenie 30 milionów złotych rocznie, a taki bilet musisz samodzielnie dostarczyć do zakładu utylizacji, bo w innym wypadku płacisz karę 200% ceny biletu. Gdańsk, trójmiasto w pigułce!

        • 9 0

  • 3 zl za skm, 3 za bus, jednolita ulga dla studentow i emerytow i skonczcie kombinowac (1)

    cennik w busach dla turysty z zagranicy to jakas zagadka. tabelka ulg w skm to jakas paranoja, 1 %, 10 %, 30 %, 45 % . to jakis nachlany gamon to wszystko wymysla. system musi byc prosty i przejrzysty. Oprocz starych klasycznych biletow wprowadzic system na karte magnetyczna i telefon. Tak ze kasowniki sobie kupicie, kaske przytulicie, wszystko bedzie ok. Starzy beda wiedzieli jak jezdzic bo bilety beda mialy prosta i przejrzysta stawke, mlodzi sobie zaplaca telefonem albo karta. Ale nie k.. wy wolicie sie bawic w jakies PO****dolki, z cennikiem czasowym, na 30 min, na 45 min, na 3 min na 5 min, z przesiadka bez przesiadki, i totalnie przechlane pomysly w stylu bilet za zero zlotych. wezcie sie ogarnijcie, i dajcie to zoorganizowac jakis normalnym ludziom a nie jakis starym dziadkom, co nie moga przestac chlac.

    • 30 1

    • W mętnej wodzie .........

      Geszeft i Lichwa od 1945r

      • 2 0

  • Oni ten wspólny bilet tworzą już chyba od 20 lat.

    Ja się chyba cieszę, że to się nie udało, bo to wcale nie miał być wspólny bilet, tylko jakaś następna platforma do kupowania przejazdów.
    Wzieliby dofinansowanie z UE, a potem upadli tak jak MEVO. Te gnoje potrafią tylko ziemię kantem sprzedać deweloperom.

    • 32 0

  • Transport publiczny w 3mieście będzie się marginalizował z takim podejściem.

    Zamiast wspólnego miesięcznego biletu za 99zł robi się mevo2 za 115mln, które niczemu nie służy.

    Samochód, rower, transport mobilny, elektryki - tam uciekają pasażerowie, którzy do komunikacji już nie wrócą. W samorządzie i miastach - Jesteście frajerami i jak zwykle jak Polacy nie potraficie się dogadać.

    • 19 1

  • nic z tego nie rozumiem

    Jak prywatna spółka ma tworzyć wspólny bilet? Przecież spółka może co najwyżej stworzyć system płatności za poszczególne bilety jedną aplikacją. To ze wspólnym biletem nie ma nic wspólnego. Wspólny bilet wymaga dogadania się samorządów, które organizują transport publiczny w województwie. Wskutek takiego dogadania bilet zakupiony jako "wspólny" byłby respektowany u wszystkich przewoźników, a przewoźnicy dzieliliby się przychodami z takiego biletu w odpowiednich proporcjach. To jest w sumie bardzo proste, a problem jest jeden - pieniądze. Z biletu wspólnego po prostu będą mniejsze przychody niż z obecnie zagmatwanego systemu. Dwa - ryzyko nadmiernego uproszczenia, który spowodowałby masowe zwolnienia w administracji. W kadrach jest silna obawa, że gdyby faktycznie powstał wspólny bilet, z przejrzystym rozliczaniem, gros dziś zatrudnionych osób po prostu przestałaby być potrzebna. Brakuje więc w ankiecie odpowiedzi: Sprawa jest prosta, ale nieopłacalna dla samorzadów i dla pracowników odpowiedzialnych za dziś funkcjonujące rozliczenia.

    • 28 1

  • To nie jest żaden wspólny bilet tylko samorządowy SkyCash za grube miliony z kumplami Adamowicza, a obecnie Dulczewskiej.

    • 20 0

  • Zerknąłem na stronę tej spółki "innobaltica" (1)

    Od 2017 roku jeżdżą po konferencjach i rozstawiają namioty na festynach. No i jeszcze ustalili że bilet będzie się "fala" nazywał. No i chcieli zrobić przetarg , ale nie wiedzieli za bardzo co zawrzeć w specyfikacji, więc nikt się nie zgłosił. Prezesem tej spółki z o.o. jest Krzysztof Rudziński, z zawodu prezes a dyrektorami koledzy jego i znajomych królika. Z zawodu dyrektorzy. Zabawa odbywa się za nasze pieniądze. I to by było na tyle drogi podatniku.

    • 30 1

    • Hehe, zgadza się

      Główna działalność to jeżdżenie po konferencjach, festynach i dożynkach. A widziałeś ich KRS? 40 zmian wpisów przez 10 lat obejmujących zmiany w działalności, nazwie, siedzibie, zarządzie itp. A propos - przez zarząd przewinęła się cała "plejada" z UG

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane