• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Unieważniony przetarg na I etap wspólnego biletu dla Pomorza

Maciej Korolczuk
17 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 10:22 (17 grudnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Na wspólny bilet będziemy musieli jeszcze poczekać. Na wspólny bilet będziemy musieli jeszcze poczekać.

Spółka Innobaltica, odpowiadająca za wdrożenie w województwie pomorskim tzw. wspólnego biletu, unieważniła przetarg na wyłonienie operatora systemu poboru opłat. Do terminu składania ofert nie wpłynęła bowiem żadna oferta.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Aktualizacja, godz. 10:20


Jak informuje spółka Innobaltica nowy przetarg na wdrożenie na obszarze województwa pomorskiego wspólnego dla organizatorów i przewoźników systemu poboru opłat za przewozy w zbiorowym transporcie pasażerskim oraz systemu jednolitej informacji pasażerskiej zostanie ogłoszony 20 grudnia.

W krótkim komunikacie spółka dodaje, że przetarg został unieważniony, ponieważ oferty wpłynęły po terminie wskazanym w dokumentacji.

W nowym postępowaniu opis przedmiotu zamówienia nie będzie się różnił od pierwotnego w zakresie wymagań technicznych. Zmodyfikowane będą natomiast niektóre zapisy formalne.

Według harmonogramu nowego przetargu potencjalni wykonawcy systemu będą mieli czas na nadsyłanie ofert do połowy lutego. Ze względu na złożoność procesu badania i oceny ofert, a także przy założeniu bezpiecznych terminów na procedury odwoławcze, zakłada się, że wykonawca zostanie wyłoniony pod koniec marca 2020 roku, natomiast umowa z nim zostanie podpisana w maju 2020 roku.



Integracja transportu publicznego na Pomorzu to:

Przetarg na wdrożenie tzw. wspólnego dla organizatorów i przewoźników biletu wraz z systemem poboru opłat i jednolitą informacją pasażerską został ogłoszony niemal dokładnie rok temu - 18 grudnia 2018 r.

Pierwotny termin składania ofert wyznaczono na połowę lutego 2019 r. Ze względu na liczne zapytania od potencjalnych oferentów najpierw wielokrotnie zmieniano treść Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a następnie kilkukrotnie przesuwano termin otwarcia ofert.

Treść dokumentacji nadal jednak budziła wątpliwości wykonawców, którzy wyrażali je w formie licznych pytań do zamówienia. Spółka organizowała też zebrania wykonawców, ale i te ostatecznie nie spowodowały, by na przetarg wpłynęła choćby jedna oferta.

Niemal dokładnie po roku od ogłoszenia przetargu - w poniedziałek, 16 grudnia - postępowanie zostało unieważnione.

Informacja o unieważnieniu przetargu Informacja o unieważnieniu przetargu
Jeszcze we wrześniu, gdy na targach Trako 2019 podpisano umowę pomiędzy należącą do pomorskich samorządów spółką Innobaltica a Centrum Unijnych Projektów Transportowych, czyli instytucją, która ocenia przedsięwzięcia transportowe finansowane ze środków unijnych, wydawało się, że realizacja projektu wchodzi na ostatnią prostą. Zgodnie z umową CUPT przekazał spółce realizującej wspólny bilet dla Pomorza 90 mln zł (łączny koszt systemu wyniesie 106,5 mln zł netto) a Katarzyna Wośko, rzecznik prasowy spółki Innobaltica, mówiła nam, że to podpisanie umowy daje spółce zielone światło do wyłonienia wykonawcy systemu.

- Dopiero gdy go poznamy, będziemy mogli powiedzieć, jak w szczegółach będzie wyglądać cały system. Chcemy wyłonić wykonawcę do końca roku, ale niewykluczone, że uda się to zrobić nieco wcześniej - mówiła nam we wrześniu rzecznik spółki Innobaltica.
Ryszard Świlski, ówczesny wicemarszałek województwa, a dziś senator, tłumaczył z kolei, że najpierw musi powstać wspólny system do rozliczeń, by następnie móc wprowadzić tzw. wspólny bilet.

- Z pierwszych elementów systemu będziemy mogli korzystać już we wrześniu 2020 r., ale na wspólny bilet trzeba poczekać. Myślę, że to perspektywa dwóch najbliższych lat - podkreślał Świlski.
Dziś wiadomo, że to perspektywa mało realna. Na razie nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszony nowy przetarg. Pewnym jest jednak, że fiasko wyłonienia operatora sprawi, że wdrożenie wspólnego biletu na Pomorzu odbędzie się z co najmniej kilkumiesięcznym opóźnieniem.

Czym będzie wspólny bilet?



To wspólna platforma płatnicza, która z jednej strony umożliwi pasażerom podróż po województwie pomorskim u różnych przewoźników, bez konieczności znajomości ich taryf i bez poszukiwania punktów sprzedaży biletów, a z drugiej pomoże przewoźnikom i organizatorom transportu rozliczać się za przejazdy między poszczególnymi gminami.

Miejsca

Opinie (239) ponad 20 zablokowanych

  • Gdańsk i trójmiasto niczego nie potrafią zorganizować, bo to patałachy POlityczne. (1)

    władze żerują jedynie na pracowitości i pomysłowości mieszkańców.

    • 19 2

    • To tylko tak z zewnątrz wygląda

      Oni dobrze kombinują i dobrze z tego żyją.

      • 3 0

  • Należy skończyć z tymi przetargami

    Nieudacznicy wybierają nieudaczników, tłumacza się niższa cena w przetargach ale uwzględniając koszty społeczne, czas, odwołania, zapytania, sr@nia, zaangażowane zasoby i tak lepiej to zlecić lokalnym in house specjalistom za godne pieniądze! Koniec końców i tak jest 3 razy drożej od założeń i 15 lat później niż obiecywano. Za ten wspólny bilet to finansowo studenci zbadaliby na wylot Marsa w kapsule z drukarki 3d. A już o obietnicach jakichś Ryśków to nawet nie chce się wypowiadać bo to jak z systemem budowy zdrowia psychicznego na Pomorzu...

    • 16 2

  • na świecie są dziesiątki gotowych i sprawdzonych systemów, (3)

    w czym problem do cholery? żeby być najlepszym, trzeba podpatrywać najlepszych. ptasie móżdżki w urzędach tego nie rozumieją, im ma się tylko hajs 10-go zgadzać.

    • 29 0

    • Oczywiscie Motorola zajmuje sie tym od 80 tych lat

      W Holandii jest OV-chip card na cale Panstwo!!
      I tam jest masa firm. Placisz tej firmie ktorej jedziesz jedziesz.
      Sa systemy tzw. wielomodalne na jedna karte nfc. Nie ma problemu. Jedynym problemem sa urzednicy. Ich trzeba przegonic urzedy wyburzyc a ziemie pod nimi posypa¢ solą aby nigdy nic podobnego na niej nie wyrosło.

      • 1 0

    • (1)

      bo to jest robione od d*py strony

      najpierw trzeba zrobić wspólną taryfę i wspólny regulamin
      a dopiero wtedy jego elektronicną nakładkę
      tak się to robi!

      a nie kombinować monstrualną nakładkę na kłębowisko dziwolągów
      by to kłębowisko utrwalić

      • 1 0

      • nie trzeba robic wspolnej taryfy i regulaminu

        sa systemy wielo modalne ze jeden system z karta rfid dla wielu przewoznikow. I to pobiera z karty pieniadze za przejazd i placi odpowieniemu przewoznikowi z ktorego kozystales. np. Motorola była teraz to sie nazywa vixtechnologies oni to sprzedaja od lat...

        • 0 0

  • Kolejny trójmiejski sukces po mevo, pkm i Tristarze

    • 16 1

  • To nie jest wspólny bilet. To tylko

    jednolity system poboru opłat. Nadal każdy z przewoźników ma swoją oddzielną taryfę, nadal występują rozbieżności w honorowaniu ulg. Nie będzie nawet tak jak w Poznaniu, gdzie po wydaniu w ciągu dnia odpowiedniej kwoty system przestaje naliczać kolejne bilety, bo wydało się tyle pieniędzy ile kosztuje bilet dobowy.

    Nasz przyszły system to totalna porażka, która z integracją nie ma nic wspólnego.

    • 17 0

  • Wtedy ja się pytam: kiedy wspólny bilet ZKM-y i SKM/PKM (4)

    i kiedy jeden przewoźnik zamiast kilku?

    • 13 1

    • no jak to, kilku dyrektorów, zastępców, kierowników ma stracić etaty? (1)

      przecież to wierny elektorat!

      • 6 0

      • przebogate bizancjum
        stać ich na łoże vip na stadionie w letnicy
        stać ich i na dotacje dla kolegów polityków

        jesli by ucinać łeb mafii@3.m
        to trzeba by zacząć od tej części, którą żre, a niekoniecznie tej, którą gada

        • 3 0

    • W 2057

      • 0 0

    • na terenie jednego miasta są szanse

      • 0 0

  • Podwykonawca szuka podwykonawcy? Czy ja dobrze zrozumialem?

    • 14 1

  • Haha

    Zatrudnijcie więcej kanarów, bo nie starczy do wypisywania mandatów. Nikt wam nie zapłaci więcej za bilety jeśli nie poprawicie bardzo prostych rzeczy w komunikacji.

    • 9 1

  • 100%

    Jestem pewny, że gdyby był wspólny bilet i jedna taryfa na Trójmiasto+gminy ościenne, nowoczesny tabor kolejowy i autobusowy oraz ograniczone wejście na perony tylko po sczytaniu biletu (jak w Holandii) to problem korków by się znacznie zmniejszył. Ludzie kupują oczami, lubią klarowność, przejrzystość i porządek. Włodarze zabierają się od d.. strony i zajmują się usprawnieniami pomocniczymi jak buspasy, kontrapasy i inne cuda zamiast zaczac od meritum.

    • 13 0

  • I dobrze. To ma byc wspolny bilet a nie system poboru oplat

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane