- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (294 opinie)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (238 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (186 opinii)
- 4 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (101 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (244 opinie)
Urządzenia Fala już w gdyńskich autobusach i na przystankach PKM
W pierwszych autobusach w Gdyni rozpoczął się montaż urządzeń systemu Fala. Podobne urządzenia pojawiają się też na przystankach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Pierwsze elementy systemu umożliwiającego planowanie i opłacanie podróży transportem publicznym w całym województwie ruszą z początkiem września.
Ze względu na skalę systemu, montaż urządzeń rozłożony jest w czasie i potrwa blisko rok. Do zainstalowania jest w sumie ok. 5300 kasowników w pojazdach komunikacji miejskiej oraz 850 urządzeń na stacjach i przystankach kolejowych.
- Są to nowoczesne urządzenia, które po uruchomieniu nowego systemu sprzedaży biletów Fala będą pełniły równocześnie kilka funkcji - mówi Katarzyna Wośko, rzecznik prasowy spółki InnoBaltica, odpowiedzialnej za wdrożenie systemu. - Służyć będą do potwierdzania wejścia do pojazdu i wyjścia z niego (check-in/check-out), będą informować, czy dany pasażer ma wystarczająco dużo środków na koncie, aby zapłacić za przejazd, stanowić będą rodzaj kasowników dla biletów papierowych (które nie będą jednak kasownikami w tradycyjnym tego słowa znaczeniu: nie będzie już dziurkowania czy drukowania kodów na biletach papierowych, tylko ich skanowanie poprzez kody QR). Niektóre z nich będą również nowoczesną wersją biletomatów. Pasażer będzie mógł na nich wybrać, ile i jakie bilety chce kupić, dobrać odpowiednie ulgi, a następnie zapłacić za nie kartą płatniczą.
Urządzenia systemu Fala pozwolą na korzystanie z systemu także tym, którzy nie założą konta w systemie, ale będą chciały w sposób szybki i nieskomplikowany zapłacić za przejazd danym autobusem, tramwajem czy trolejbusem. Osoby takie będą mogły skorzystać ze swojej karty bankowej, a system automatycznie zakupi dla nich bilet. Zwolni to pasażera, który przebywa w danym mieście okazjonalnie, z konieczności poszukiwania informacji o cenach biletów, punktach sprzedaży itp.
Pierwsze elementy systemu umożliwiającego planowanie i opłacanie podróży transportem publicznym w całym województwie ruszą z początkiem września. System Fala kosztuje 130 mln zł. Ponad 106 mln pochodzi z dofinansowania przez Unię Europejską.
Miejsca
Opinie (258) 7 zablokowanych
-
2022-07-27 20:50
Czy to oznacza że każdy obywatel w PL musi posiadać telefon by skorzystać z komunikacji miejskiej? (4)
Jest to, jak mniemam, niezgodne z konstytucją. Co Państwo na to?
- 46 5
-
2022-07-27 20:52
A gdzie mowa że telefonem tylko?
- 8 1
-
2022-07-27 20:54
Póki co, nie musi. Ale wszelkie "udogodnienia" idą w tym kierunku, by maksymalnie uprzykrzyć życie osobom bez sr*jfona, używającym wyłącznie gotówki.
Wszyscy chyba wiedzą, po co...- 20 1
-
2022-07-27 21:35
Brak smartfona = tatuaż z kodem QR?
- 1 6
-
2022-07-28 00:06
Nie kazdy musi miec konto w banku
Telefon telefon wszystko da się zrozumieć. Nie można jakieś karty wydać gdzie można doładować w tych zjb automatach? Pewnie koszty by ich wynieśli poza skalę szacowana
- 4 0
-
2022-07-27 20:54
Będą stały na zajezdniach (1)
Bo nie ma kierowców - a jak teraz jeszcze odejdzie sprzedaż karnetów to ich wypłata marna
- 21 2
-
2022-07-27 22:40
Już teraz jest marna
- 3 1
-
2022-07-27 21:04
Montujcie co chcecie i gdzie chcecie.
Nie korzystam z komzbioru bo jest za drogo. Od wielu lat wszędzie jeżdżę samochodem.
- 21 3
-
2022-07-27 21:13
I co to ma być fajne???? Do czego ten świat zmierza....
- 33 1
-
2022-07-27 21:18
Tyle kasy na marne
Kto za to płaci ?My a koncerny będą brać prowizję za transakcje.
- 29 1
-
2022-07-27 21:23
Niewolnictwo
"Służyć będą do potwierdzania wejścia do pojazdu i wyjścia z niego (check-in/check-out), będą informować, czy dany pasażer ma wystarczająco dużo środków na koncie"
- 40 0
-
2022-07-27 21:29
Miałem okazję przetestować ten system we Wrocławiu. (8)
To jest mega wygodne dla osób przyjezdnych i tych okazjonalnie korzystających z komunikacji. Wystarczy zwykła karta płatnicza do zakupu (to oczywiście nic nadzwyczajnego), ale w razie kontroli biletów, również zbliżamy kartę do czytnika kontrolera i system "wie" czy mamy bilet na przejazd czy nie. Nie zakładamy żadnego konta, nie drukujemy żadnych biletów itp. To jest świetne rozwiązanie.
- 5 45
-
2022-07-27 21:41
świetna inwigilacja.... (2)
Służyć będą do potwierdzania wejścia do pojazdu i wyjścia z niego (check-in/check-out), będą informować, czy dany pasażer ma wystarczająco dużo środków na koncie, aby zapłacić za przejazd...
- 18 1
-
2022-07-27 21:47
(1)
Rok 2030, takie automaty zamontowane wszędzie , nawet w domach.
- 11 2
-
2022-07-27 21:55
Dla twojego bezpieczeństwa oczywiście.
- 11 1
-
2022-07-27 21:54
I co? Dalej kroją 5zł za przejechanie 1 przystanku czy coś drgnęło?
- 13 0
-
2022-07-27 23:18
w Londynie mają coś podobnego (2)
- 0 2
-
2022-07-28 10:06
co za portal same trolle, minusuj że w dzień jest jasno a w nocy ciemno
- 0 5
-
2022-07-28 20:49
ale diabeł tkwi w szczegółach
i "podobny" robi duuużą różnicę.
- 2 0
-
2022-07-28 07:24
Za chwilę zbliżysz mózg. Myśl
- 0 0
-
2022-07-27 21:34
100 baniek w piach...
a autobusów nie ma komu prowadzić...
Gadżeciarze...- 37 0
-
2022-07-27 21:35
fala-to będzie oznaczało tylko więcej problemów
- 25 0
-
2022-07-27 21:35
Taryfa w Trójmieście jest tak skomplikowana, (17)
że trzeba systemu za 130 milionów złotych, żeby se bilet kupić. Aha - przypominam, że ta kasa też z naszych kieszeni - inaczej mówiąc oprócz płacenia za bilet, płacimy też za obsługę ich sprzedaży, a także wynagrodzenia dziesiątek osób zarządów kilku spółek zarządzających tym synem...
- 131 9
-
2022-07-27 21:46
(3)
Czyli to nic nie da ,gapowicze dalej będą mogli jeżdzić na koszt podatnika.A tak nawiasem ,to jest jakiś absurd że gapowicza nie można sprawdzić przy wyjściu z autobusu.Widze już od lat jak wielu gapowiczow stoi przy drzwiach i filuje czy na następnym przystanku stoją kanary.A znają ich już na pamięc, kanary też przeważnie stoją w grupie na przystanku,bo widać że czują się wtedy pewniej. Gapowicze jak widzą ich przez szybę to gdy autobus się zatrzyma spokojnie wychodzą z autobusu.Czas chyba coś z tym zrobić...........
- 12 4
-
2022-07-27 22:24
(2)
Teraz będą jeździć legalnie bez biletu, stojąc kilka przystanków w kolejce do "walidatora". I wiesz co? Nie pochwalam, ale rozumiem, bo 5zł za 2-3 przystanki to przegięcie. No chyba, że wreszcie ktoś ruszy głową, że wystarczy uczciwie naliczać opłatę wg. przejechanego dystansu i problem gapowiczów zniknie bo nikt normalny nie będzie ryzykował za parę groszy, a większość tych gapowiczów to osoby jadące krótką trasę i zmuszane do płacenia za to tak jak ci, którzy jadą z jednego końca miasta na drugi.
- 20 2
-
2022-07-28 07:55
stałeś kiedykolwiek w kolejce do kasownika? (1)
no właśnie...
- 0 6
-
2022-07-28 08:49
tak
A nawet w tego powodu zaplacilem mandat.
- 6 0
-
2022-07-27 21:59
dziwny to system, w którym musisz zarejestrować rozpoczęcie i zakończenie podróży (8)
Nie przypominam sobie czy coś takiego gdzieś widziałem ale pewnie świat nie nadąża za innowacjami z trójmiasta.
Trochę jak karty pracownicze w korpo-biurowcach- 29 3
-
2022-07-28 01:22
Bodajże w Holandii tak to właśnie działa..
- 4 6
-
2022-07-28 01:33
Chiny
Polecam zainteresować się do czego to doprowadziło
- 8 0
-
2022-07-28 01:38
(3)
W Holandii, w Londynie, we wszystkich miastach w Japonii, w Paryżu, w Sztokholmie, można by wymieniać i wymieniać. Komentujący to chyba najdalej to w Kartuzach był :P
- 6 11
-
2022-07-28 08:39
Nawet w Poznaniu
od wielu lat jest PEKA - system, który nalicza należność w zależności od dystansu (liczby przejechanych przystanków). Zatem wymaga rejestrowanie wejścia pasażera do pojazdu i zakończenia podróży.
- 2 2
-
2022-07-28 14:47
W tych miejscach ma to sens, bo opłata z biletu okresowego jest ściągana na podstawie liczby przejechanych przystanków (np. w systemie z Amsterdamu). Jaki sens ma odbijanie się przy wejściu i wyjściu do pojazdu w Trójmieście, gdzie opłata za trzy przystanki i dwadzieścia trzy przystanki jest dokładnie taka sama?
- 2 0
-
2022-07-28 20:40
a ty widziałeś infrastrukturę i oraganizację wejścia-wyjścia
do komunikacji (głównie metro) w tych miastach?
To porównaj ją z peronami tramwajowymi przy dworcu głównym...- 2 0
-
2022-07-28 09:52
W Tczewie też działa karta elektroniczna i nie z tym problemów
- 2 2
-
2022-07-28 16:05
W Tczewie już od dobrych paru lat
...
- 0 3
-
2022-07-28 07:55
nie 130 tylko 24
pominąłeś dofinansowanie z UE
- 0 4
-
2022-07-28 09:56
Mamy jednak bilet metropolitalny- wspólną stawkę w Gdyni, Gdańsku oraz Wejherowie (1)
Taryfa wcale nie jest AŻ taka skomplikowana. Na tej samej stawce możemy jeździć w Gdyni, Gdańsku oraz Wejherowie. Ten sam bilet, na przykład na 75 minut / na jeden przejazd możemy kupić po tej samej cenie w każdym z tych miast i możemy poruszać się na tym bilecie po każdym z nich.
Problem jest jednak trzeba przyznać z taryfą kolejki SKM, bo tutaj taryfa nie jest skombinowana z taryfą biletową w miastach i biletu na SKM nie można użyć w mieście i wzajemnie.- 0 7
-
2022-07-28 14:50
Gdyby istniał faktycznie wspólny bilet
To nie mógłbyś dostać mandatu kasując bilet "gdański" w Gdyni. Metropolitalny to proteza, a nie wspólny bilet.
- 6 0
-
2022-07-28 16:00
" ta kasa też z naszych kieszeni"
za system rozliczeń z usługodawcami (przewoźnikami).
Nawet banki jakoś same zbudowały KIR i robią to we własnym gronie.- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.