- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (122 opinie)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (79 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (180 opinii)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (116 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (167 opinii)
- 6 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (215 opinii)
Urzędnicy chcą walczyć z pstrokacizną i chaosem reklamowym
Mimo że urzędnicy nie radzą sobie na bieżąco z dbaniem o zieleń miejską, nie nadążają z kontrolami szpetnych reklam na gruntach miejskich oraz zlecają wykonanie wielkich banerów promujących miasto, zabierają się właśnie za ambitne zadanie stworzenia koncepcji idealnej, estetycznej przestrzeni publicznej.
- Problematyka studium KREM obejmować będzie: nośniki reklamy, dachy, elewacje (w zakresie kolorystki i materiału), posadzki oraz ogrodzenia. Dodatkowo w zakresie mebli ulicznych oraz drobnych obiektów typu kioski, stragany, działać będzie Referat Estetyzacji Miasta - opisuje zakres prac Edyta Damszel-Turek, projektant wiodący KREM-u z ramienia Biura Rozwoju Gdańska.
W ramach pierwszych prac nad nowym dokumentem rozpoczęto inwentaryzację charakterystycznych obszarów dla trzydziestu miejsc w Gdańsku, nośników reklamy wzdłuż torów Szybkiej Kolei Miejskiej oraz dróg wjazdowych do miasta. W tej ostatniej kategorii rekordy biją Trakt św. Wojciecha (63 reklamy) oraz Podwale Przedmiejskie - Elbląska (62 reklamy). Nie lepiej jest na ul. Kartuskiej, gdzie zidentyfikowano 20 reklam. Najsłabiej "obstawiona" reklamami jest ul. Starogardzka - 5 sztuk. Analiza nie obejmowała ul. Słowackiego, gdzie także nie brakuje elementów tego typu.
Przeprowadzono również ankietę wśród 450 radnych dzielnic i osiedli (odpowiedzi udzieliło 131 osób). - Badania wykazały bardzo duże zainteresowanie radnych wyglądem przestrzeni w swoim mieście na tle podobnych badań przeprowadzonych przez CBOS wśród mieszkańców całej Polski. Odpowiedzi "bardzo interesuje się tą tematyką" udzieliło aż 77 proc. radnych, podczas gdy w badaniach CBOS takiej odpowiedzi udzieliło tylko 30 proc. ankietowanych - dodaje Marta Jaskulska z Biura Rozwoju Gdańska.
Wśród radnych przeważała opinia pozytywna co do wygląda architektonicznego Gdańska (53 proc. odpowiedzi "raczej mi się podoba", w przypadku badań CBOS - 57 proc.) oraz bardzo negatywna względem reklam (ok. 68 proc. udzieliło odpowiedzi "raczej mi się nie podobają" oraz "zdecydowanie mi się nie podobają").
- Jednak wśród najważniejszych problemów estetyki przestrzeni miejskiej, radni wymienili w pierwszej kolejności: śmieci, stan techniczny budynków oraz stan elewacji budynków. Najmniej zastrzeżeń budziła kolorystyka dachów, grodzenie bloków i profesjonalne reklamy - mówi Jaskulska.
Wśród docelowych działań w ramach KREM-u rozważa się wydanie przewodnika skierowanego do wspólnot mieszkaniowych czy promocje najlepszych przykładów remontów, przy jednoczesnym napiętnowaniu tych najgorszych. Będą także prowadzone dalsze konsultacje oraz warsztaty.
Opinie (177)
-
2012-05-13 18:15
niech zawalczą o porządek
w dobie dużego bezrobocia, brud na ulicach Ląkowej, Jaskółczej, i innych ,nie ma odbioru jakościowego. trawa niekoszona, brak pojemników na smieci,
Nie udawajcie że coś się w tek kwestii robi. Brud, smród.- 6 0
-
2012-05-13 18:19
Jak zwykle temat zastępczy !!!!!!!!
Nie dajcie się zwieść !! Przyczyna tkwi w nieudolności wladz Gdanska i nadmiernej nieodpowiedzialnej ilości urzedasów!
Czas ustanowic odpowiedzialność osobistą za zawalenie sprawy!!- 6 2
-
2012-05-13 18:23
Stary
oklepany temat i wszystko po staremu !!!!
- 4 0
-
2012-05-13 18:29
Odmulić się poproszę
Wystawiam reklamę bo dzięki niej zarabiam, gdybym mógł i chciał wystawiłbym wszędzie i w podwójnej ilości. Dzięki niej zarabiają także Ci, którzy ze mną pracują.
Jednak Oni podobnie jak Wy, też uważają, że nie są potrzebne. Po rozmowie jak z dzieckiem o przyczynach i skutkach w ich portfelach, zmieniają zdanie lub takie odnoszę wrażenie.
Klienci, mimo że, czasami potrafią potknąć się o moją reklamę robią zdziwione oczęta, że tu jestem: "panie 20 lat tu chodzę i nie widziałem"
Ostatnie zdanie sugerowałoby słabą skuteczność takich reklam.
Tak jest w istocie ale nie sposób reklamowania jest problemem. Raczej klienci i ich zdolności ze zrozumieniem. Stoję niedaleko mojego koziołka, przed nim młode małżeństwo. Czytają co tam napisane, patrzą na wielką strzałkę i ? Podchodzą do mnie z pytaniem gdzie to? 3 m dalej :) To częste.
Wystawię więcej koziołków i namaluję strzałki na bruku.
Druga sprawa.
Jak urzędnik lub egzaltowany pracownik budżetówki ma pojąć jak zarabia się pieniądze. Przecież gdyby miesiąc tylko miał utrzymać się ze swoich pomysłów padłby z głodu.
Widzą paskudną estetykę zgniłego "kapitalizmu" i robią wydęte usteczka do chwili gdy sami czegoś nie poszukują.
Kiedy decyduje kilka złotych różnicy słyszę pretensje: słabo się reklamujecie. Miałam kłopot by Was znaleźć. :)
Mam małą firmę, ob.raną kosztami, opłatami i tym podobnymi genialnymi pomysłami na wydojenie.
Chętnych na spółkę z moimi pieniędzmi mam po horyzont.
Teraz jak widzę mam także chętnych do opowiadania jak mam prowadzić interes by nie raził przeczulone oczęta.- 0 7
-
2012-05-13 18:56
Czas najwyższy!!!
- 3 1
-
2012-05-13 18:57
ha!
psy i reklamy psują miasto...
- 0 4
-
2012-05-13 19:04
DZIĘKUJEMY WASZEJ PŁYTKIEJ WYOBRAŹNI, szanowne biurwy i urzędasy.
Obciąć 295, 155, 255, zmniejszyć częstotliwość 256 i doszczętnie wy***ać 313, Gdańsk potrafi :))). Pie****cie się na r*j z tym tramwajem...... .
PS
Brak stosownego artykułu na tym portalu mówi sam za siebie... .- 1 2
-
2012-05-13 19:13
Czegoś tu nie rozumiem (8)
Większość tu opiniujących, tudzież owych urzędasów co "wydali walkę pstrokaciźnie", namiętnie ogląda TVN i Polsat. Zwłaszcza te programy w sobotę i niedzielę w okolicach godziny 20-stej. A tam co i rusz blok reklamowy. Jedna pani prosi drugą panią, bliźniaczą podobną do pierwszej pani, żeby jej puściła "do przodu" mecz, bo chce zobaczyć wynik. W innej reklamie cudowny lek na s****zkę. W jeszcze innej złoty środek na prostatę. W następnej na tzw. wzdęcia czyli po naszemu na piardy.
Tu sztuka przez duże S, a tu piardy. I jakoś nikomu to nie przeszkadza. To kolejna schizofrenia jaką zauważam u Rodaków. Tu Ecia śpiewa hymn Polski, a tu cudowny środek na piardy.- 2 3
-
2012-05-13 19:15
(7)
nie oglądam
ostatnio wyłącznie 2 i pół by wprowadzić się w stan Karola- 0 1
-
2012-05-13 19:25
(6)
Opieram się na tzw. statystykach oglądalności. Czyli ile milionów Rodaków ogląda Ecię, a ile w tym czasie wypchaną Ramonę.
- 0 2
-
2012-05-13 19:39
Mój kraj... taki piękny.
- 1 0
-
2012-05-13 20:19
Daltego należy nabrać dystansu do mediów (4)
i mieć własny rozum. Telewizja to nie samo g... Jest wiele ciekawych programów. Nawet na TVN-ie zdarzają się czasami. Trzeba tylko w tej brei umieć je wyłapać.
Osobiście nie rozumiem jak można ulegać reklamom, nawet podprogowo. Gdy ktoś chce mi coś narzucić to od razu włącza się u mnie mechanizm: UWAGA! ZŁODZIEJ i CWANIAK!- 1 0
-
2012-05-13 20:27
Tja (3)
Mówisz do Ciemnego Ludu czy do MWzDM?
- 0 0
-
2012-05-13 20:29
Do wszystkich (2)
Niestety jestem zbyt głupi i nie na czasie,a by zrozumieć co to MWzDM.
- 0 0
-
2012-05-13 20:46
Nie ujmuj sobie przenikliwości (1)
Nie udawaj Greka:-) Młodzi, Bezrobotni, na Umowach Śmieciowych. Albo - Ledwo Wyedukowani Polscy Imigranci z pomywaka w GB.
- 0 0
-
2012-05-13 20:53
Nie udawałem Greka
I nie wiem która grupa ludzi ulega reklamom, bo tego w ogóle nie rozumiem
- 0 0
-
2012-05-13 19:44
(1)
Hala jest pod prywatnym zarządcą i wiesza tam co chce.
- 4 1
-
2012-05-14 09:22
Od kiedy spółka gminna jest prywatna?
- 0 0
-
2012-05-13 19:45
Najpierw niech się wezmą za tramwaje. Najpierw robią konkursy na malowanie. a potem zaklejają wszystko reklamami.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.