• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy chcą walczyć z pstrokacizną i chaosem reklamowym

Krzysztof Koprowski
13 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
To nie fotomontaż: Ergo Arena naprawdę zmieniła się w reklamowy śmietnik. Aż dziw, że nie przeszkadza to sponsorowi tytularnemu hali, którego logo ginie wśród reklam innych firm. To nie fotomontaż: Ergo Arena naprawdę zmieniła się w reklamowy śmietnik. Aż dziw, że nie przeszkadza to sponsorowi tytularnemu hali, którego logo ginie wśród reklam innych firm.

Mimo że urzędnicy nie radzą sobie na bieżąco z dbaniem o zieleń miejską, nie nadążają z kontrolami szpetnych reklam na gruntach miejskich oraz zlecają wykonanie wielkich banerów promujących miasto, zabierają się właśnie za ambitne zadanie stworzenia koncepcji idealnej, estetycznej przestrzeni publicznej.



Jakie działania urzędnicy powinny podjąć w pierwszej kolejności?

W czwartek podczas jednego z pierwszych, otwartych spotkań dla specjalistów z branży reklamowej oraz radnych dzielnic i osiedli, zaprezentowano wstępne założenia Koncepcji Regulacji Estetyki Miasta (w skrócie KREM).

- Problematyka studium KREM obejmować będzie: nośniki reklamy, dachy, elewacje (w zakresie kolorystki i materiału), posadzki oraz ogrodzenia. Dodatkowo w zakresie mebli ulicznych oraz drobnych obiektów typu kioski, stragany, działać będzie Referat Estetyzacji Miasta - opisuje zakres prac Edyta Damszel-Turek, projektant wiodący KREM-u z ramienia Biura Rozwoju Gdańska.

W ramach pierwszych prac nad nowym dokumentem rozpoczęto inwentaryzację charakterystycznych obszarów dla trzydziestu miejsc w Gdańsku, nośników reklamy wzdłuż torów Szybkiej Kolei Miejskiej oraz dróg wjazdowych do miasta. W tej ostatniej kategorii rekordy biją Trakt św. Wojciecha (63 reklamy) oraz Podwale Przedmiejskie - Elbląska (62 reklamy). Nie lepiej jest na ul. Kartuskiej, gdzie zidentyfikowano 20 reklam. Najsłabiej "obstawiona" reklamami jest ul. Starogardzka - 5 sztuk. Analiza nie obejmowała ul. Słowackiego, gdzie także nie brakuje elementów tego typu.

Przeprowadzono również ankietę wśród 450 radnych dzielnic i osiedli (odpowiedzi udzieliło 131 osób). - Badania wykazały bardzo duże zainteresowanie radnych wyglądem przestrzeni w swoim mieście na tle podobnych badań przeprowadzonych przez CBOS wśród mieszkańców całej Polski. Odpowiedzi "bardzo interesuje się tą tematyką" udzieliło aż 77 proc. radnych, podczas gdy w badaniach CBOS takiej odpowiedzi udzieliło tylko 30 proc. ankietowanych - dodaje Marta Jaskulska z Biura Rozwoju Gdańska.

Wśród radnych przeważała opinia pozytywna co do wygląda architektonicznego Gdańska (53 proc. odpowiedzi "raczej mi się podoba", w przypadku badań CBOS - 57 proc.) oraz bardzo negatywna względem reklam (ok. 68 proc. udzieliło odpowiedzi "raczej mi się nie podobają" oraz "zdecydowanie mi się nie podobają").

- Jednak wśród najważniejszych problemów estetyki przestrzeni miejskiej, radni wymienili w pierwszej kolejności: śmieci, stan techniczny budynków oraz stan elewacji budynków. Najmniej zastrzeżeń budziła kolorystyka dachów, grodzenie bloków i profesjonalne reklamy - mówi Jaskulska.

Wśród docelowych działań w ramach KREM-u rozważa się wydanie przewodnika skierowanego do wspólnot mieszkaniowych czy promocje najlepszych przykładów remontów, przy jednoczesnym napiętnowaniu tych najgorszych. Będą także prowadzone dalsze konsultacje oraz warsztaty.

Koncepcja Regulacji Estetyki Miasta jest kolejną inicjatywą planistyczną w Gdańsku. Dotychczas przeprowadzono konsultacje i spotkania w sprawie: Studium Lokalizacji Obiektów Wysokościowych, Systemu Tras Rowerowych dla Gdańska (tzw. STeR) oraz opracowano projekty dla tzw. wysepki we Wrzeszczu oraz skweru w rejonie ul. Waryńskiego i al. Grunwaldzkiej.

Opinie (177)

  • niech zawalczą o porządek

    w dobie dużego bezrobocia, brud na ulicach Ląkowej, Jaskółczej, i innych ,nie ma odbioru jakościowego. trawa niekoszona, brak pojemników na smieci,
    Nie udawajcie że coś się w tek kwestii robi. Brud, smród.

    • 6 0

  • Jak zwykle temat zastępczy !!!!!!!!

    Nie dajcie się zwieść !! Przyczyna tkwi w nieudolności wladz Gdanska i nadmiernej nieodpowiedzialnej ilości urzedasów!
    Czas ustanowic odpowiedzialność osobistą za zawalenie sprawy!!

    • 6 2

  • Stary

    oklepany temat i wszystko po staremu !!!!

    • 4 0

  • Odmulić się poproszę

    Wystawiam reklamę bo dzięki niej zarabiam, gdybym mógł i chciał wystawiłbym wszędzie i w podwójnej ilości. Dzięki niej zarabiają także Ci, którzy ze mną pracują.
    Jednak Oni podobnie jak Wy, też uważają, że nie są potrzebne. Po rozmowie jak z dzieckiem o przyczynach i skutkach w ich portfelach, zmieniają zdanie lub takie odnoszę wrażenie.
    Klienci, mimo że, czasami potrafią potknąć się o moją reklamę robią zdziwione oczęta, że tu jestem: "panie 20 lat tu chodzę i nie widziałem"
    Ostatnie zdanie sugerowałoby słabą skuteczność takich reklam.
    Tak jest w istocie ale nie sposób reklamowania jest problemem. Raczej klienci i ich zdolności ze zrozumieniem. Stoję niedaleko mojego koziołka, przed nim młode małżeństwo. Czytają co tam napisane, patrzą na wielką strzałkę i ? Podchodzą do mnie z pytaniem gdzie to? 3 m dalej :) To częste.
    Wystawię więcej koziołków i namaluję strzałki na bruku.
    Druga sprawa.
    Jak urzędnik lub egzaltowany pracownik budżetówki ma pojąć jak zarabia się pieniądze. Przecież gdyby miesiąc tylko miał utrzymać się ze swoich pomysłów padłby z głodu.
    Widzą paskudną estetykę zgniłego "kapitalizmu" i robią wydęte usteczka do chwili gdy sami czegoś nie poszukują.
    Kiedy decyduje kilka złotych różnicy słyszę pretensje: słabo się reklamujecie. Miałam kłopot by Was znaleźć. :)
    Mam małą firmę, ob.raną kosztami, opłatami i tym podobnymi genialnymi pomysłami na wydojenie.
    Chętnych na spółkę z moimi pieniędzmi mam po horyzont.
    Teraz jak widzę mam także chętnych do opowiadania jak mam prowadzić interes by nie raził przeczulone oczęta.

    • 0 7

  • Czas najwyższy!!!

    • 3 1

  • ha!

    psy i reklamy psują miasto...

    • 0 4

  • DZIĘKUJEMY WASZEJ PŁYTKIEJ WYOBRAŹNI, szanowne biurwy i urzędasy.

    Obciąć 295, 155, 255, zmniejszyć częstotliwość 256 i doszczętnie wy***ać 313, Gdańsk potrafi :))). Pie****cie się na r*j z tym tramwajem...... .

    PS

    Brak stosownego artykułu na tym portalu mówi sam za siebie... .

    • 1 2

  • Czegoś tu nie rozumiem (8)

    Większość tu opiniujących, tudzież owych urzędasów co "wydali walkę pstrokaciźnie", namiętnie ogląda TVN i Polsat. Zwłaszcza te programy w sobotę i niedzielę w okolicach godziny 20-stej. A tam co i rusz blok reklamowy. Jedna pani prosi drugą panią, bliźniaczą podobną do pierwszej pani, żeby jej puściła "do przodu" mecz, bo chce zobaczyć wynik. W innej reklamie cudowny lek na s****zkę. W jeszcze innej złoty środek na prostatę. W następnej na tzw. wzdęcia czyli po naszemu na piardy.

    Tu sztuka przez duże S, a tu piardy. I jakoś nikomu to nie przeszkadza. To kolejna schizofrenia jaką zauważam u Rodaków. Tu Ecia śpiewa hymn Polski, a tu cudowny środek na piardy.

    • 2 3

    • (7)

      nie oglądam
      ostatnio wyłącznie 2 i pół by wprowadzić się w stan Karola

      • 0 1

      • (6)

        Opieram się na tzw. statystykach oglądalności. Czyli ile milionów Rodaków ogląda Ecię, a ile w tym czasie wypchaną Ramonę.

        • 0 2

        • Mój kraj... taki piękny.

          • 1 0

        • Daltego należy nabrać dystansu do mediów (4)

          i mieć własny rozum. Telewizja to nie samo g... Jest wiele ciekawych programów. Nawet na TVN-ie zdarzają się czasami. Trzeba tylko w tej brei umieć je wyłapać.
          Osobiście nie rozumiem jak można ulegać reklamom, nawet podprogowo. Gdy ktoś chce mi coś narzucić to od razu włącza się u mnie mechanizm: UWAGA! ZŁODZIEJ i CWANIAK!

          • 1 0

          • Tja (3)

            Mówisz do Ciemnego Ludu czy do MWzDM?

            • 0 0

            • Do wszystkich (2)

              Niestety jestem zbyt głupi i nie na czasie,a by zrozumieć co to MWzDM.

              • 0 0

              • Nie ujmuj sobie przenikliwości (1)

                Nie udawaj Greka:-) Młodzi, Bezrobotni, na Umowach Śmieciowych. Albo - Ledwo Wyedukowani Polscy Imigranci z pomywaka w GB.

                • 0 0

              • Nie udawałem Greka

                I nie wiem która grupa ludzi ulega reklamom, bo tego w ogóle nie rozumiem

                • 0 0

  • (1)

    Hala jest pod prywatnym zarządcą i wiesza tam co chce.

    • 4 1

    • Od kiedy spółka gminna jest prywatna?

      • 0 0

  • Najpierw niech się wezmą za tramwaje. Najpierw robią konkursy na malowanie. a potem zaklejają wszystko reklamami.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane