• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy chcą walczyć z pstrokacizną i chaosem reklamowym

Krzysztof Koprowski
13 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
To nie fotomontaż: Ergo Arena naprawdę zmieniła się w reklamowy śmietnik. Aż dziw, że nie przeszkadza to sponsorowi tytularnemu hali, którego logo ginie wśród reklam innych firm. To nie fotomontaż: Ergo Arena naprawdę zmieniła się w reklamowy śmietnik. Aż dziw, że nie przeszkadza to sponsorowi tytularnemu hali, którego logo ginie wśród reklam innych firm.

Mimo że urzędnicy nie radzą sobie na bieżąco z dbaniem o zieleń miejską, nie nadążają z kontrolami szpetnych reklam na gruntach miejskich oraz zlecają wykonanie wielkich banerów promujących miasto, zabierają się właśnie za ambitne zadanie stworzenia koncepcji idealnej, estetycznej przestrzeni publicznej.



Jakie działania urzędnicy powinny podjąć w pierwszej kolejności?

W czwartek podczas jednego z pierwszych, otwartych spotkań dla specjalistów z branży reklamowej oraz radnych dzielnic i osiedli, zaprezentowano wstępne założenia Koncepcji Regulacji Estetyki Miasta (w skrócie KREM).

- Problematyka studium KREM obejmować będzie: nośniki reklamy, dachy, elewacje (w zakresie kolorystki i materiału), posadzki oraz ogrodzenia. Dodatkowo w zakresie mebli ulicznych oraz drobnych obiektów typu kioski, stragany, działać będzie Referat Estetyzacji Miasta - opisuje zakres prac Edyta Damszel-Turek, projektant wiodący KREM-u z ramienia Biura Rozwoju Gdańska.

W ramach pierwszych prac nad nowym dokumentem rozpoczęto inwentaryzację charakterystycznych obszarów dla trzydziestu miejsc w Gdańsku, nośników reklamy wzdłuż torów Szybkiej Kolei Miejskiej oraz dróg wjazdowych do miasta. W tej ostatniej kategorii rekordy biją Trakt św. Wojciecha (63 reklamy) oraz Podwale Przedmiejskie - Elbląska (62 reklamy). Nie lepiej jest na ul. Kartuskiej, gdzie zidentyfikowano 20 reklam. Najsłabiej "obstawiona" reklamami jest ul. Starogardzka - 5 sztuk. Analiza nie obejmowała ul. Słowackiego, gdzie także nie brakuje elementów tego typu.

Przeprowadzono również ankietę wśród 450 radnych dzielnic i osiedli (odpowiedzi udzieliło 131 osób). - Badania wykazały bardzo duże zainteresowanie radnych wyglądem przestrzeni w swoim mieście na tle podobnych badań przeprowadzonych przez CBOS wśród mieszkańców całej Polski. Odpowiedzi "bardzo interesuje się tą tematyką" udzieliło aż 77 proc. radnych, podczas gdy w badaniach CBOS takiej odpowiedzi udzieliło tylko 30 proc. ankietowanych - dodaje Marta Jaskulska z Biura Rozwoju Gdańska.

Wśród radnych przeważała opinia pozytywna co do wygląda architektonicznego Gdańska (53 proc. odpowiedzi "raczej mi się podoba", w przypadku badań CBOS - 57 proc.) oraz bardzo negatywna względem reklam (ok. 68 proc. udzieliło odpowiedzi "raczej mi się nie podobają" oraz "zdecydowanie mi się nie podobają").

- Jednak wśród najważniejszych problemów estetyki przestrzeni miejskiej, radni wymienili w pierwszej kolejności: śmieci, stan techniczny budynków oraz stan elewacji budynków. Najmniej zastrzeżeń budziła kolorystyka dachów, grodzenie bloków i profesjonalne reklamy - mówi Jaskulska.

Wśród docelowych działań w ramach KREM-u rozważa się wydanie przewodnika skierowanego do wspólnot mieszkaniowych czy promocje najlepszych przykładów remontów, przy jednoczesnym napiętnowaniu tych najgorszych. Będą także prowadzone dalsze konsultacje oraz warsztaty.

Koncepcja Regulacji Estetyki Miasta jest kolejną inicjatywą planistyczną w Gdańsku. Dotychczas przeprowadzono konsultacje i spotkania w sprawie: Studium Lokalizacji Obiektów Wysokościowych, Systemu Tras Rowerowych dla Gdańska (tzw. STeR) oraz opracowano projekty dla tzw. wysepki we Wrzeszczu oraz skweru w rejonie ul. Waryńskiego i al. Grunwaldzkiej.

Opinie (177)

  • Smietnik

    Nie potrafia zarobic na siebie programem, to jakos musza znalesc sposob :D

    • 0 0

  • Czas na PGE Arenę (1)

    Sądzę, że te brązowawe płytki na PGE Arenie spokojnie można przykryć reklamami.

    • 2 2

    • i każda płytka z inną reklamą.

      • 1 0

  • 131 radnych zechciało wypełnić ankietę, a 319 miało sraczkę i nie mogło.

    co tam wygląd miasta, którym rządzą..

    • 2 0

  • Dzieki reklamom na ergo arenie nie doplacamy jej utrzymania!! (1)

    Reklamy oby jak najwiecej ich było na niej!! to samo na stadionie PGE arena !!Jest piekny Bursztynowy ale niema zamiaru do niego doplacac bo nieodbywają sie nanim zadne imprezy!!dlatego powinien byc zaklejony reklamami!

    • 2 2

    • Hala widowiskowa

      nie została wybudowana po to by być stojakiem na reklamy bo w takim wypadku już teraz przegraliśmy sprawę budując najdroższe rusztowanie na reklamy na świecie. Tak zarządzać trzeba halą aby swoją ofertą zarabiała na siebie a nie zaśmiecaniem przestrzeni.

      • 1 1

  • to juz nie ma ważniejszych spraw, niż walka z reklamami ???

    • 2 1

  • to brzmiec powinno KONCEPCJA FASZYZACJI MIASTA

    po wdrożeniu tej ich marnej koncepcji wszystko bedzie wyglądac na jedno kopyto.
    mi tez nie podoba sie wiele miejsc w gdansku ale dzieki temu inne miejsca wygladaja atrakcyjnie i wole tą pstrokacizne niz planowana monotonie jak w nudnej szwecji.
    poza tym poderzewam ze ktos bedzie musial projektowac te wyglądy a wiec kolejnciekawe kiedy nas zmusza do ubierania sie pod kontrola jakiegos urzednika?e miejsce gdzie faszysci-urzedasy-biurokraci beda mieli szanse na łapówki?

    • 1 2

  • Pseudo-reklamy Adamowicza... (1)

    Od lat nie możemy doprosic sie ,ażeby budynek dawnej Przychodni Kolejowej koło Dworca PKP przestał straszyć coraz to nowymi bohomazami. Co jakiś czas są zmieniane reklamy a przecież Adamowicz jak zwykle chwalił się , że ten budynek na EURO będzie przekształcony na HOTEL. I to są kłamliwe obietnice Tłuściocha . Panie Andrzeju Bojanowski. zajmnij miejsce tego cwaniaka,który za swoje nieróbstwo odłożył już 3 mln i kupił kilka mieszkań. Zainteresuj się Zarządem Portu Gdańsk i ich Córką . Pod ich rządami Port popada w ruinę tak jak cały Kraj.

    • 2 0

    • Co tu się dziwić, skoro Ergo-Arena ma inną nazwę - Puszka Budynia

      • 0 0

  • Ale się wszyscy

    dajecie byle czym podpuszczać( tematy zastępcze). Potem jest jak jest.

    • 1 0

  • Na dodatek hala sama w sobie

    jest tak "piekna", że te reklamy jej nie tylko nie szkodzą, a wręcz zakrywają jej szarą szpetotę. Z innymi miejscami bywa różnie, ale akurat hala estetycznym cudem świata nie jest.

    • 0 0

  • Kolejne obiecanki cacanki. (1)

    Referat estetyzacja działa z wilkim rozmachem. Teraz będzie jeszcze lepiej, jak już się wysamruje tym KREM-em. Szkoda, że efekty są głównie w mediach. Proszę przejść się ulicą Piwną i zobaczyć jak wyglądają okna w tamtejszych kamienicach, a potem prosze spojrzeć na świeżo wstawione plastikowe okna bez szprosów w remontowanej kamienicy w której do niedawna działał "klub" Yesterday.
    Kto na to wydał zgodę? A może na to nie trzeba zgody?

    • 4 0

    • zauważyłam, że im więcej "pseudo urzędnicy"

      krzyczą że robią porządki tym większy obserwuję bałagan

      ostatnio też " usuwali reklamy" w mediach, bo na ulicach można było zaobserwować wręcz stawianie nowych banerów, reklam itp.

      dlatego takie " akcje" medialne to ...... brak słów

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane