- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (184 opinie)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (341 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (304 opinie)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (108 opinii)
- 5 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (52 opinie)
- 6 W majówkę ruszają linie sezonowe (74 opinie)
Urzędnicy chcą walczyć z pstrokacizną i chaosem reklamowym
Mimo że urzędnicy nie radzą sobie na bieżąco z dbaniem o zieleń miejską, nie nadążają z kontrolami szpetnych reklam na gruntach miejskich oraz zlecają wykonanie wielkich banerów promujących miasto, zabierają się właśnie za ambitne zadanie stworzenia koncepcji idealnej, estetycznej przestrzeni publicznej.
- Problematyka studium KREM obejmować będzie: nośniki reklamy, dachy, elewacje (w zakresie kolorystki i materiału), posadzki oraz ogrodzenia. Dodatkowo w zakresie mebli ulicznych oraz drobnych obiektów typu kioski, stragany, działać będzie Referat Estetyzacji Miasta - opisuje zakres prac Edyta Damszel-Turek, projektant wiodący KREM-u z ramienia Biura Rozwoju Gdańska.
W ramach pierwszych prac nad nowym dokumentem rozpoczęto inwentaryzację charakterystycznych obszarów dla trzydziestu miejsc w Gdańsku, nośników reklamy wzdłuż torów Szybkiej Kolei Miejskiej oraz dróg wjazdowych do miasta. W tej ostatniej kategorii rekordy biją Trakt św. Wojciecha (63 reklamy) oraz Podwale Przedmiejskie - Elbląska (62 reklamy). Nie lepiej jest na ul. Kartuskiej, gdzie zidentyfikowano 20 reklam. Najsłabiej "obstawiona" reklamami jest ul. Starogardzka - 5 sztuk. Analiza nie obejmowała ul. Słowackiego, gdzie także nie brakuje elementów tego typu.
Przeprowadzono również ankietę wśród 450 radnych dzielnic i osiedli (odpowiedzi udzieliło 131 osób). - Badania wykazały bardzo duże zainteresowanie radnych wyglądem przestrzeni w swoim mieście na tle podobnych badań przeprowadzonych przez CBOS wśród mieszkańców całej Polski. Odpowiedzi "bardzo interesuje się tą tematyką" udzieliło aż 77 proc. radnych, podczas gdy w badaniach CBOS takiej odpowiedzi udzieliło tylko 30 proc. ankietowanych - dodaje Marta Jaskulska z Biura Rozwoju Gdańska.
Wśród radnych przeważała opinia pozytywna co do wygląda architektonicznego Gdańska (53 proc. odpowiedzi "raczej mi się podoba", w przypadku badań CBOS - 57 proc.) oraz bardzo negatywna względem reklam (ok. 68 proc. udzieliło odpowiedzi "raczej mi się nie podobają" oraz "zdecydowanie mi się nie podobają").
- Jednak wśród najważniejszych problemów estetyki przestrzeni miejskiej, radni wymienili w pierwszej kolejności: śmieci, stan techniczny budynków oraz stan elewacji budynków. Najmniej zastrzeżeń budziła kolorystyka dachów, grodzenie bloków i profesjonalne reklamy - mówi Jaskulska.
Wśród docelowych działań w ramach KREM-u rozważa się wydanie przewodnika skierowanego do wspólnot mieszkaniowych czy promocje najlepszych przykładów remontów, przy jednoczesnym napiętnowaniu tych najgorszych. Będą także prowadzone dalsze konsultacje oraz warsztaty.
Opinie (177)
-
2012-05-14 09:08
dobrze, że urzędnicy "chcą" - ja też chcę (wygrać milion w totka)
- 5 0
-
2012-05-14 09:42
decydowanie o kolorystyce elewacji uwazam za przesade (1)
- 4 5
-
2012-05-14 10:03
pstrokacizna to jest na ulicy Długiej, co urzędników dotąd nie martwiło
- 0 0
-
2012-05-14 10:49
zakazac wieszania paskudnych banerow radnego sopotu kulturysty
- 4 0
-
2012-05-14 12:42
te reklamy na płotach mostach i innych obiektach są straszne czy nikt ich nie widzi jak to będzie widziane przez kibiców chyba nie najlepiej mimo że tak wiele się mówi i tak nikt nic nie robi a te straszne reklamy dalej są
- 1 0
-
2012-05-14 14:42
bez pozwoleń i zgody wyrażonej na piśmie ludzie nie wiedzą jak żyć
dzięki Bogu mamy urzędników pilnujących by poczucie estetyki ogółu było jednakie.
Dzięki nim i wieloletniej dbałości mamy oazy piękna.
Podziękujmy im, ich nadzorowi i ostatniemu w strukturze samotnie i wytrwale walczącym o lepsze i piękniejsze jutro.- 2 0
-
2012-05-14 15:32
Platforma im lenina lubi reklamy
zróbmy arena im lenina
- 1 1
-
2012-05-14 16:17
won z reklamami pana Hryszkiewicza
radnego sopotu
- 1 0
-
2012-05-14 21:47
urzędasy.. zacznijcie od podstaw
oklejone reklamami wiaty na przystankach, znaki drogowe, rynny, skrzynki energetyczne - wy tego nie widzicie, czy tylko udajecie...
- 1 0
-
2012-05-14 22:36
Ogólnie niezbędna jest ustawa o ZAKAZIE reklamy w miejscach w których KOMUŚ to przeszkadza.
Czyli: ogranicza widoczność mieszkania, pociągu, tramwaju czy autobusu, zasłania krajobraz, jest nieestetyczna, skierowana jest do osób poniżej 18 roku życia (albo dzieci odnosżą ją do siebie - np. Reklama Laboratorium Garnier w przedszkolu Róża Wiatrów na Zaspie widoczna TYLKO z terenu przedszkola I SZKOŁY podstawowej nr 48) Kar powinny być zdecydowane, dla producenta lub dystrybutora reklamy danego produktu powinny wynosić ROWNOWARTOŚĆ ZYSKU za rok ubiegły (czyli powinny prowadzić do bankructwa)
- 1 0
-
2012-05-15 04:24
WIELKA SZKODA...
żal mi projektantów,których efektów pracy w wielu przypadkach nie widać,bo zasłaniają je dziurkowane płachty przynoszące szmal właścicielom budynków.Pisano o akcji zwalczania reklam umieszczonych na przyczepach stojących na poboczach/a wogóle skąd taka moda przyszła ?/,a wystarczy przejechać się drogą prowadzącą do lotniska i z powrotem by stwierdzić,że to był słomiany zapał,poobrywane płachty smętnie wiszą .
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.