• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W czwartek rusza budowa prawoskrętu na al. Havla. Zmiany w organizacji ruchu

Arnold Szymczewski
12 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 15:47 (12 listopada 2020)
W czwartek z samego rana ruszy budowa dodatkowego pasa do skrętu w prawo z al. Havla w Armii Krajowej. W czwartek z samego rana ruszy budowa dodatkowego pasa do skrętu w prawo z al. Havla w Armii Krajowej.

W czwartek, 12.11.2020 r., z samego rana rusza budowa dodatkowego i długo wyczekiwanego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. HavlaMapkaArmii KrajowejMapka. W związku z tym do końca listopada zamknięte zostanie przejście dla pieszych i rowerzystów tuż przed wspomnianym skrzyżowaniem.



Aktualizacja godz. 15:47 Jak informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - Z przyczyn technicznych wprowadzenie zmian na al. Havla przełożono na piątek 13.11.2020 r.



Czy budowa dodatkowego prawoskrętu zmniejszy korki w tym miejscu?

Potrzebę budowy dodatkowego pasa do skrętu w prawo wyrazili mieszkańcy i kierowcy podróżujący na co dzień al. Havla. Zadanie - "dodatkowy pas do skrętu w prawo z al. Havla w al. Armii Krajowej" - zostało przegłosowane w Budżecie Obywatelskim 2019. Pierwotnie prace miały zacząć się latem br., jednak terminu nie udało się dotrzymać, gdyż złożone w przetargu oferty okazały się zbyt wysokie i postępowanie należało powtórzyć. Ostatecznie wykonawcę udało się wyłonić za drugim razem. Co ciekawe, budżet przeznaczony na inwestycję nie uległ wówczas żadnym zmianom.

Czytaj także: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Zamknięte przejście dla pieszych i rowerzystów



W związku z pracami, jakie od czwartku będą prowadzone w rejonie skrzyżowania, zamknięte zostanie przejście dla pieszych i rowerzystówMapka tuż przed wjazdem z al. Havla na Armii Krajowej. Z kolei na wlocie z al. Havla w al. Armii Krajowej pasy ruchu na wprost i w prawo będą węższe. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej do końca listopada.

- Utrudnienia wynikają z rozpoczynającej się budowy prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej. Pas ten przewidziano na przedłużeniu istniejącej zatoki autobusowej "Wilanowska" - mówi Aneta Niezgoda, Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
W wyniku prac związanych z budową prawoskrętu zamknięte (tymczasowo) zostanie przejście dla pieszych. W wyniku prac związanych z budową prawoskrętu zamknięte (tymczasowo) zostanie przejście dla pieszych.
Zadanie jest realizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego. Wykonawcą prac jest firma HYDRO-MAG Sp. z o.o. Koszt budowy wyniesie ok. 950 tys. złotych. Prace zakończą się do końca grudnia 2020 r. Termin może ulec przesunięciu ze względu na pandemię COVID-19.

Lewoskręt z Budżetu Obywatelskiego 2020



W ramach Budżetu Obywatelskiego 2020 zostanie wykonany również lewoskręt z al. Havla w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. Zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką, czyli przedłużenie Havla.

Dokumentacja dotycząca budowy dodatkowego lewoskrętu ma powstać do końca 2020 r. Dokumentacja dotycząca budowy dodatkowego lewoskrętu ma powstać do końca 2020 r.
Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla lewoskrętu. Zgodnie z harmonogramem powinna ona być gotowa również do końca roku.

Miejsca

Opinie (131) ponad 10 zablokowanych

  • Proste rozwiązanie tymczasowe (3)

    Z przejścia przez AK za skrzyżowaniem korzystają naprawdę pojedyncze osoby a czas udostępnienia prawoskrętu warunkowany jest ustawieniem światła zielonego dla przejścia za pomocą przycisku. Wystarczyłoby tak zaprogramować sterowanie aby przejście uruchamiało się nie za każdym wciśnięciem guzika a co drugi cykl świateł.

    • 1 4

    • (2)

      Haha, jezdze tamtędy rowerem. Obecnie stercze tam dobre kilka minut az krolowie w passatach przejadą. I miałbym jeszcze dluzej sterczeć na czerwonym?

      • 3 2

      • (1)

        Haha, a ja samochodem. I często widzę jak rowerowy zbawca świata wciska guzik, przejeżdża zanim dostanie zielone (bo AK ma już czerwone przed skrzyżowaniem), potem prawoskręt ma zielone, skrócone wciśnięciem guzika dla uruchomienia przejścia, przed którym już nikt nie oczekuje, co blokuje przejazd co najmniej dwudziestu samochodów. Czasem warto też pomyśleć o innych. Haha. PS. Polecam stosowanie polskich znaków, to łatwe prawy Alt+litera (na klawiaturach ekranowych troszkę inaczej ale do nauczenia). Miłego pedałowania i żeby zawsze było z górki i na zielonym.

        • 1 1

        • Często widzisz a to dziwne

          Bo od dłuższego czasu przyciski nie działają i światła wszędzie działają zgodnie z zaprogramowanym programem.

          • 2 1

  • Czyli dalej leczymy otyłość popuszczając pasa (5)

    Nadmiar samochodów i brak sensownej alternatywy jest przyczyną korków, a nie brak dodatkowego prawoskrętu. Na Armii Krajowej buspas od Havla do SKM Śródmieście jest potrzebny na już.

    • 9 21

    • Nie ma alternatywy dla sawochodu w moim przypadku. (1)

      I wcale jej nie chce. Bo mi dobrze w samochodzie.

      • 5 2

      • To stój w korku

        • 0 0

    • Buspas wzdłuż linii tramwajowej? Litości...

      • 2 2

    • Inne rozwiązania miasto sobie zablokowało... (1)

      Tramwaje to porażka - praktyczny brak miejsc siędzących przy prędkości handlowej niższej od roweru. Nikd do bydłowozu z własnej woli się nie przesiądzie, więc nie dziwię się że ludzie mimo wszystkich niedogodności wybierają samochód

      • 7 2

      • Trzeba myśleć w perspektywie 5 lat. Już teraz jesteśmy już w momencie, gdy więcej aut się nie zmieści.

        Niedługo te tzw. niedogodności przerodzą się w permanentny paraliż.

        • 5 2

  • (1)

    aha, czyli znów miasto robi ukłon w stronę kierowców, a o podróżujących komunikacją nie pomyśli nikt. Teraz, zamiast wjeżdżać na zatoczkę autobusowa, kierowca jak i podróżni, będą musieli czekać aż szanowne auta będą miały zielone światło. Po czym znów będzie musiał się przebić na lewy pas, czekając na kolejnych światłach. brawo miasto gdańsk!

    • 7 11

    • Rzecz w tym że ten "ukłon" nawet kierowcom nie pomoże, to po prostu złe rozwiązanie.

      • 0 0

  • No i autobus będzie stał w poprzek trzech pasów próbując wyjechać, zamiast dwóch, cała różnica. Dlaczego nie można przenieść przystanku na środek, podobnie jak na rakoczego? Autobus mógłby mieć dzięki temu własną zmianę świateł i wjazd na skrzyżowanie, a samochody nie będą blokowane przez próbujący włączyć się do ruchu przez trzy pasy autobus - wszyscy wygrywają.

    • 4 0

  • światła

    Dlaczego na Morenie obce jest pojęcie tzw. zielonej fali. Czy gdzieś w tym rejonie możliwe jest przejechanie będąc na głównej drodze bez zatrzymywania. Kto tak utrudnia. Poco montuje się w nadmiarze tzw. spowalniacze, leżący policjanci. Same dodatkowe utrudnienia.

    • 5 0

  • światła

    Proszę niech ktoś poprawi światła. Czy decydentom jest obce pojęcie tzw. zielonej fali. Kto to ustawiał? Proszę zwrócić uwagę, że nigdzie chyba na Morenie nie można przejechać w ciągłości pod zielonym światłem. To jakieś nieudacznictwo.

    • 5 0

  • Nie byłoby problemu, jakby był alternatywny dojazd komunikacją - np. SKM. Bo teraz tramwaj to wycieczka na godzinę...

    • 3 0

  • Hahah

    Gdzie budują... jeżdżę tubie rana i nic się nie dzieje

    • 6 0

  • Brawo! (9)

    Po zakończeniu inwestycji autobusy jadące z zatoczki na tym skrzyżowaniu w kierunku Łostowickiej będą się przedzierać nie przez jeden pas do skrętu w prawo, tylko przez DWA pasy. Gratulacje, GZDiZ! :)

    • 94 11

    • Przeniesienie przystanku (2)

      Najsensowniej byłoby z tego przystanku autobusowego zrobić dwa. Jeden na Wilanowskiej pomiędzy wyjazdem z Witosa a wjazdem na Havla. Drugi na Havla przed skrzyżowaniem z Wilanowską. Przesiadkowicze nie mieli by dużego kawałka do przejścia, a ruch na skrzyżowaniu powinno to znacznie usprawnić.

      • 17 1

      • Też o tym już od dawna myślałem i noszę się z zamiarem zaproponowania takiego pomysłu do GZDiZ.

        • 3 0

      • Ogólnie nie wiem kto taki bezsensowny układ wymyślił.

        Po pierwsze w tym miejscu:
        - przesiadają się ludzie z tramwaju na autobus, wiec biegają jak idioci z przystanku przez dwa przejścia dla pieszych. Jakby był przystanek przeniesiony wcześniej jak piszesz biegali by przez 1 przejście. Więc +
        - przesiadają się ludzie z autobusów Chełmu i jadących Wilanowską na te z Havla w tym na 115. Oni mogą równie dobrze przesiąść się na następnym przystanku na Łostowickiej. Więc także +
        - To samo dla przesiadających się z havla w autobusy jadące Wilanowską i Chełmu. Więc +
        - Kolejne kuriozum to ludzie przesiadający się z autobusów na tramwaj do Gdańska, którzy także biegają przez dwa przejścia zamiast 1.

        Stąd też może urząd rozpatrzy wreszcie przesunięcie tego przystanku.

        Dla mówiących, że dzięki temu wysiadający nie stoją w tramwaju na czerwonym, bo wysiadają przed światłami przypominam, że jak wysiądą, to muszą stać aby przepuścić tramwaj, a potem drugi raz, aby przejść na drugą stronę, na której normalnie i tak by wysiadali po przeniesieniu przystanku :).

        • 9 1

    • weźcie ten przystanek schowajcie gdzieś indziej, on tam jest jak krowa na wozie

      • 3 0

    • przystanek

      Przystanek w tym miejscu to pomyłka. W ogóle nie pasuje.

      • 18 2

    • Dokładnie , to będzie jakiś absurd - autobusy będą stać po 3-5 żeby wjechać na przystanek bo żaden Kaszub ich nie wypuści z zatoki chodz ma taki obowiązek !

      • 12 6

    • Wniosek?

      Trzeba tam zrobić buspas i po sprawie.

      • 4 3

    • popieram

      a nawet proponuję zlikwidować przystanek autobusowy w tym miejscu

      • 20 1

    • Kto by tam się autobusami przejmował

      Przecież tam jadą obywatele gorszej kategorii, a poza tym to autobusy tworzą korki :)

      • 13 6

  • (2)

    Godzina 11 i od rana ani jednego pracownika. Ruszyli z grubej rury

    • 14 0

    • szach mat

      • 4 0

    • hehehe :D od razu widać, że fachowcy :)
      dniówka leci, no i oni lecą - tyle że w ch*@* z inwestorem :)

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane