• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W najbliższe weekendy SKM-ki pojadą rzadziej

Patryk Szczerba
23 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przez prace w okolicach Orłowa pasażerowie muszą przygotować się na utrudnienia w kursowaniu SKM przez pięć najbliższych weekendów. Przez prace w okolicach Orłowa pasażerowie muszą przygotować się na utrudnienia w kursowaniu SKM przez pięć najbliższych weekendów.

W sobotę rozpocznie się wymiana rozjazdów na torach między Orłowem i RedłowemMapka. W każdy weekend do końca maja z tego powodu nastąpią spore zmiany w kursowaniu pociągów SKM. Na sam remont stacji SKM Orłowo trzeba będzie poczekać prawdopodobnie do przyszłego roku.



Korzystasz w weekendy z komunikacji miejskiej?

Pasażerowie planujący skorzystać z Szybkiej Kolei Miejskiej podczas najbliższych pięciu weekendów muszą przygotować się na spore zmiany w kursowaniu pociągów.

W weekendy - aż do końca maja - pociągi będą kursowały rzadziej:

  • na odc. Wejherowo - Gdynia Główna - co ok. 20 min,
  • na odc. Gdynia Gł. - Sopot-Kamienny Potok - co ok. 40 min,
  • na odc. Sopot-Kamienny Potok - Gdańsk-Śródmieście - co ok. 20 min.

Do tego niektóre pociągi z Gdańska-Śródmieścia w stronę Wejherowa będą dojeżdżały tylko do przystanku Sopot-Kamienny Potok i wracały do Gdańska. Z kolei jadące z kierunku Lęborka/Wejherowa będą kończyć bieg na stacji Gdynia Główna i wracać w stronę Wejherowa.

Aktualizowany rozkład jazdy SKM



To wszystko dlatego, że na torach pojawią się robotnicy z wybranej w przetargu firmy Rajbud, którzy rozpoczną wymianę rozjazdów torów.

Wymiana rozjazdów dla usprawnienia ruchu



- Wymieniamy stare rozjazdy pomiędzy przystankami Gdynia-Orłowo i Gdynia-Redłowo oraz budujemy nowe na odcinku Gdynia-Orłowo - Sopot-Kamienny Potok - informuje Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
Wymiana rozjazdów i budowa nowych ma pomóc w usprawnieniu ruchu pociągów. Obecnie gdy zdarzy się awaria skutkująca unieruchomieniem pociągu na odcinku Gdynia Główna - Sopot, pociągi na tym długim odcinku kursują wahadłowo w obu kierunkach po jednym torze. To powoduje spore opóźnienia.

Po wymianie i budowie rozjazdów możliwe będzie wyłączanie z ruchu krótszych odcinków (Gdynia Główna - Gdynia-Orłowo lub Gdynia-Orłowo - Sopot) i dzięki temu opóźnienia będą znacznie mniejsze.

Inwestycja jest warta nieco ponad 24 mln zł, w jej ramach wykonawca musi też stworzyć nową aplikację sterującą. Zabudowa rozjazdów to wstęp do modernizacji przystanku SKM Gdynia-Orłowo. Obecne prace na torach to dopiero pierwszy jej etap. W całości roboty torowe powinny zakończyć się w listopadzie.

Następny krok: modernizacja stacji SKM Orłowo



- Dzięki wymianie i nowym rozjazdom będziemy mogli zminimalizować utrudnienia w ruchu pociągów, które pojawią się podczas modernizacji peronu. Przetarg na przebudowę przystanku chcemy ogłosić w takim terminie, by po zakończeniu prac na torach wybrany wykonawca od razu mógł rozpocząć modernizację przystanku w Orłowie - dodaje Złotoś.
Remont peronu ma potrwać rok. W planach jest nowy peron o długości ok. 200 m i wysokości 96 cm, wiata przykrywająca jak największą część peronu, modernizacja przejścia podziemnego od strony Centrum Handlowego Klif i montaż windy oraz kamer, kasowników i nowych automatów biletowych.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz
08:23 24 KWIETNIA 21 (aktualizacjaakt. 13:29)

Opóźnienia w funkcjonowaniu SKM (9 opinii)

Jak zawsze to samo.....Awarie,remonty itp. Od godz 07.16 próbuje dojechać z Gdańsk Wrzeszcz do domu.Narazie jade.....Może dzisiaj dojade...Ale najlepsze jest kontrola biletów....to jest na czas.Pozdrawiam.
Jak zawsze to samo.....Awarie,remonty itp. Od godz 07.16 próbuje dojechać z Gdańsk Wrzeszcz do domu.Narazie jade.....Może dzisiaj dojade...Ale najlepsze jest kontrola biletów....to jest na czas.Pozdrawiam.

Miejsca

Opinie (99) 4 zablokowane

  • No remont SKM Orłowo to wydarzenie (3)

    czeka na to od początku istnienia, cyrk z przetargiem murowany

    • 16 2

    • Marudzisz (1)

      Jakoś Janowo, Chylonię i Redłowo SKM zmodernizowała.

      • 2 0

      • i kamienny potok

        • 1 0

    • Widać że historii nie znasz

      • 1 0

  • SKM - państwowy moloch z ciepłymi stołkami (6)

    Gdyby SKM była prywatną to większość osób zaczęła pracować efektywniej a tak lata lecą i do emerytury można grzać miejsce.

    • 39 9

    • jak ktos sie uczyl to moze liczyc na ciepla posade

      ty do nich nie nalezysz.

      • 1 3

    • Wlasnie wieczny

      i niezniszczalny Prezes Zarzadu pan L. zostal wybrany na kolejna 5 kadencje.Za komuny mawiano....wybrano nowego sekretarza,na to stanowisko wybrano ponownie....

      • 6 0

    • Jak zwykle ekspert się odezwał. Może i byłoby efektywniej, ale za bilet zapłaciłbyś nie 3, a 30 złotych.

      Polecam wycieczkę do Wielkiej Brytanii jak się korona uspokoi, tam ludzie myślący podobnie do Ciebie rozparcelowali komunikację na spółki i spółeczki i kasa leci strumieniami.

      • 4 2

    • Bredzisz i powielasz mity

      Jedynie zarząd zarabia przyzwoicie. Reszta ma cienkie pensje. Wiem, bo... widzę pasek co miesiąc. Przynajmniej ciekawiej niż na kasie w markecie.

      • 6 2

    • Idź skup się na swoich owieczkach

      A nie pisz glupot

      • 3 1

    • nie zgodzę się

      Wielka Brytania jest przykładem, gdzie prywatyzacja kolei przyniosła wzrost cen biletów i totalny chaos. I jeszcze zabrakło narzędzia, które ukróciłoby beztroskę prywaciarzy.

      • 12 1

  • Dajcie juz spokoj z ta SKMka

    W latach 70-tych, w/g starego poniemieckiego Modraka, można było (bez ściemy), ustawiać zegarki! Do automatu wrzucales(zaleznie od odległości i zniżki) 1lub2 złote. Maszyna robiła "brrrum" i wypluwala (w 3 sekundy)kartonik biletu. Minęło pół wieku... Technika,tecznologie, komputery, magistrow/inzynierow jak nasr*ł i...paraliż komunikacyjny na 2(slownie dwoch) pozbawionych przecież korków torach. Podobno na staż przyjedzie grupa Japończyków! Będą się uczyć, jak można spie*rzyć coś, co dobre.

    • 9 1

  • to prawdziwa zachęta do rezygnacji z jazdy samochodem.

    • 4 0

  • Przecież i tak już jeżdżą rzadko. (1)

    Po co jest peron dalekobieżny w Orłowie?

    • 5 1

    • Dalekobieżny to on nie jest

      Raczej regionalny

      • 0 0

  • Najsampierw niech naprawia kible w SKM bo nie ma gdzie lac na trasie

    • 4 0

  • Przecież niektórzy pracują w weekendy! (4)

    Chyba trzeba wrócić do podróży samochodem. Na trójmiejską komunikację nie ma co liczyć

    • 27 13

    • Niektórzy pracują w weekendy... (1)

      ale większość pracuje w dni robocze. To co, mają w tygodniu robić? Masz info jak będą jeździć pociągi, albo jak Ci pasuje, przełam obrzydzenie i jedź PR. Bilety są te same.

      • 3 1

      • PR to nie alternatywa - staje co kilka stacji!

        • 0 1

    • racja niestety komunikacja miejska jest beznadziejna

      • 1 2

    • Racja , Nie remontować też dróg

      Bo niektórzy pracują w tygodniu i trzeba będzie wrócić do podróży skm.

      • 8 0

  • Braindead

    Jaki byl problem ustanowic przystanek koncowy jako wzgorze?! Teraz zeby pojsc po ubrania do riviery dla brajana i jesiki bede musuala isc piechota z dworca glownego!

    • 4 1

  • (1)

    Cos dla ciagle narzekajacych!!!! remontuja - zle, nie remontuja - jeszcze gprzej. Samo sie nie zrobi, narzekacze

    • 4 3

    • Wazeliniarzu unas są remonty ciagle czesto nawet w tych samych miejscach :) Tylko ze nic sie na lepsze nie zmienia.

      • 1 1

  • Rzadziej to można w gacie narobić.

    Pojadą z mniejszą częstotliwością.

    • 1 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane