- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (395 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (49 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Wakacje na A1. Mniej wypadków i kolizji, rośnie "mobilność" kierowców
To były spokojniejsze i bezpieczniejsze wakacje na autostradzie A1 od poprzednich. Było o połowę mniej wypadków, trzykrotnie mniej osób zostało rannych, zdecydowanie rzadziej dochodziło też do mniej groźnych kolizji. W lipcu i sierpniu 2019 r. z A1 skorzystało 4,6 mln pojazdów, podczas gdy, w tym samym okresie w 2018 r. było ich 4,8 mln.
W wakacyjne miesiące z autostrady skorzystało też mniej osób, niż przed rokiem. W lipcu i sierpniu 2019 r. liczniki na bramkach zliczyły 4 622 221 pojazdów (w tym samym okresie w 2018 r. z A1 skorzystało 4 816 127 kierowców).
Średnio w ciągu doby natężenie ruchu w lipcu wyniosło ponad 74 tys. pojazdów, a w sierpniu ponad 75,7 tys. aut.
- W okresie wakacyjnym, zwłaszcza przy zmianach turnusów i w okolicy długiego weekendu, obserwowaliśmy zwiększone natężenie ruchu. Największe natężenie w lipcu wyniosło 88,1 tys. pojazdów i miało miejsce w sobotę 27 lipca. W sierpniu największy ruch dobowy przypadł w niedzielę 18 sierpnia i wyniósł ponad 89 tys. pojazdów - wyjaśnia Kordecka.
Rekordowy ruch tego dnia spowodowany był prawdopodobnie dwoma czynnikami: końcem długiego weekendu i zakończeniem Jarmarku św. Dominika.
Rośnie przepustowość bramek
Jak dodaje rzecznik prasowy A1, w stosunku do 2018 r. operator zaobserwował nieznaczny wzrost poziomu przepustowości bramek, na co wpływ miało mieć korzystanie z nowoczesnych terminali płatniczych oraz zmieniający się trend w sposobie płatności, w szczególności wzrost użytkowników AmberGO, których w lipcu było 7 proc., a w sierpniu już 10 proc.
- Obecnie około 25 proc. transakcji odbywa się przy użyciu karty płatniczej, a około 15 proc. transakcji odbywa się przy użyciu karty flotowej. Wykorzystywaliśmy również skrajne pasy XL jako dodatkowe pasy wjazdowe w Nowej Wsi oraz Rusocinie - dodaje Kordecka.
Przypomnijmy, że nowa metoda automatycznych płatności AmberGO została uruchomiona w czerwcu. Z każdym miesiącem popularność systemu rośnie. Obecnie ponad 10 proc. transakcji dziennych odbywa się właśnie w tym systemie.
- Aktualnie w systemie AmberGO zarejestrowanych jest 130 tys. pojazdów. Niektóre z SPO cieszą się większym zainteresowaniem płatnościami automatycznymi, liderem w płatnościach w systemie AmberGO jest SPO Stanisławie, gdzie transakcje w systemie AmberGO sięgają 27 proc. Place w Swarożynie i Pelplinie obsługują w systemie AmberGO 16 proc. i 17 proc. transakcji - wylicza rzecznik A1.
System jest stale rozbudowywany i już wkrótce dostępni będą inni dostawcy płatności elektronicznych - na ten moment płatność obsługuje aplikacja Autopay.
W rozładowywaniu korków na bramkach pomaga też rozwiązanie najbardziej radykalne, a więc otwarcie bramek zjazdowych. W wakacyjne weekendy szlabany na bramkach wyjazdowych w Nowej Wsi i Rusocinie były otwierane łącznie 62 razy (w 2018 r. takich sytuacji było 71). Zgodnie z poleceniem Ministerstwa Infrastruktury czasowe otwarcie bramek mogło mieć miejsce tylko w wyjątkowych okolicznościach, kiedy występowały nadmierne utrudnienia dla podróżujących.
- Mamy nadzieję, że dzięki połączeniu nowoczesnego rozwiązania w postaci automatycznej płatności AmberGO oraz zaangażowaniu użytkowników, już wkrótce uda nam się rozładować zatory na bramkach - kończy Kordecka.
Opinie (111) 3 zablokowane
-
2019-09-03 21:05
Ankieta
Jazda codziennie. Wniosek.... ludzie zdecydowanie nie umieją jeździć autostradami.
- 3 0
-
2019-09-03 21:16
Bramka AmberGo
Przydałaby się informacja o lokalizacji bramki bramki AmberGo przed rozjazdem do stanowisk i również informacja, że bramka jest wyłącznie dla systemu AmberGo. Problem tworzą zdezorientowani kierowcy, którzy blokują przejazd tymi bramkami.
- 6 1
-
2019-09-03 22:19
Jeden pas oddzielony barierkami 3 km wcześniej tylko dla AmberGo (2)
I problem rozwiązany a dla tych co źle wjadą mandat za nie stosowanie się do znaków. Choć sam byłem świadkiem jak szlaban się nie otworzył na wyjeździe mimo aplikacji i zrobił się kocioł bo zamiast obsługa to sprawdzić i otworzyć szlaban kazali kobiecie cofać i zrobił się niezły kocioł.
- 5 0
-
2019-09-04 06:27
(1)
Mam aktywne autopay i na 6 przejazdów ani raz mi nie odczytało tablic. Za każdym razem zjazd przez bramkę z kasjerem gdzie ... pięknie wyświetlało mój numer rej. a kasjer opłacał przejazd z konta autopay. Operator AmberGO na to - tak, wiemy, rozumiemy, jest problem z odczytywaniem tablic, przepraszam, pracujemy, bla bla bla. Tak więc myślę, że te osoby zawracające na bramkach AmberGO only to wcale nie muszą być gapy co nie umieją czytać.
- 2 2
-
2019-09-04 11:09
mam aktywne i zawsze odczytuje mi tablice....wiec moze masz problem z tablicami? ;)
- 2 0
-
2019-09-03 23:57
Lewy pas to nie kółko różańcowe noe które osobowki dłużej wyprzedzają tira niż oni siebie
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.