• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wakoz wycofuje się z budowy Południowej Obwodnicy Gdańska. Bilfinger: damy radę sami

Maciej Naskręt
14 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska w rejonie Olszynki. Możliwe, że Wakoz pożegna się z tym placem budowy. Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska w rejonie Olszynki. Możliwe, że Wakoz pożegna się z tym placem budowy.

Firma Wakoz schodzi z placu budowy Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestycja będzie prowadzona dalej przez firmę Bilifinger Berger - lidera konsorcjum. Władze gdańskiego oddziału GDDKiA przekonują, że termin - 30 maja - zapewnienia przejezdności ekspresówką nie jest zagrożony.



Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska. Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska.
Ciemne chmury zbierają się nad budową Południowej Obwodnicy Gdańska. Konsorcjum firm Bilifinger Berger i Wakoz z Luzina, budujące drogę z Koszwał do Obwodnicy Trójmiasta, rozpada się z powodu finansowych kłopotów firmy spod Wejherowa.

- Potwierdzam, że nasz partner ma problemy finansowe i z tego powodu ma zamiar wycofać się z placu budowy Południowej Obwodnicy Gdańska - mówi Mateusz Gdowski, rzecznik prasowy Bilifinger Berger. - Jak to formalnie będzie wyglądać jeszcze nie wiemy - dodaje.

Od jakich robót odstąpiła spółka? - Według naszych szacunków Wakoz miał jeszcze wykonać do końca budowy prace w kwocie ok. 50 mln zł - mówi Mateusz Gdowski.

Czy drogowcy zdążą z budową POG w zapowiadanym terminie?

Czy zaistniała sytuacja grozi niedotrzymaniem terminu (30 maja) zapewnienia przejezdności przez Południową Obwodnicę Gdańska? - Zmiany w konsorcjum nie mają żadnego wpływy na postęp prac. Przejmiemy wszystkie zadania niedokończone przez Wakoz - zapewnia Mateusz Gdowski.

Również spokojne są władze gdańskiego oddziału GDDKiA - inwestor. - O kłopotach finansowych spółki Wakoz było głośno już dawno. Niestety dotknęły one firmę realizującą nasz projekt. Nie zmienia to jednak faktu, że konsorcjum jest zobowiązane dalej budować drogę. Po dzisiejszej [środowej - przyp. red] radzie budowy Południowej Obwodnicy Gdańska z optymizmem patrzę na zapewnienie przejezdności do 30 maja. Możliwe, że do użytku wtedy nie zostaną udostępnione zjazdy z drogi ekspresowej do Traktu św. Wojciecha - mówi Szymon Gwazdacz, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.

Na ogólnopolskim forum kierowców pojazdów ciężarowych aż huczy na temat nieprawidłowości w Wakozie. Pracownicy skarżą się na brak wypłat i dalszych perspektyw pracy.

Z naszych informacji wynika, że kilka dni temu siedzibę firmy przy ul. Budowlanych odwiedził komornik, który zaczął zajmować mienie spółki. Osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie firmy w pośpiechu ratowały mienie. Jeden z pracowników przekonywał nas, że przedstawiciele władz spółki uciekali swoimi autami, chroniąc je przed zajęciem komorniczym.

O problemach z firmy Wakoz pisaliśmy już w zeszłym roku. Wtedy firma spod Wejherowa ociągała się z płatnościami wobec żwirowni pod Tczewem. Do sądu został złożony wniosek o upadłość. Jednak finansowy pożar firmy z Luzina został ugaszony. Wakoz zapłacił zobowiązanie.

Tym razem sytuacja wygląda podobnie. 20 lutego w Sądzie Okręgowym w Gdańsku został złożony wniosek o upadłość spółki przez firmę Profit-Q. Jej właściciel nie chciał z nami rozmawiać, zaznaczając, że to jest sprawa między nim, a spółką Wakoz. Zobowiązania finansowe firmy z Luzina wobec Profit-Q sięgają kilku lat wstecz.

Chcieliśmy skontaktować się z władzami Wakozu, by potwierdzić doniesienia. Niestety nie udało się nam porozmawiać z prezesem Jackiem Wickim. Nie chciał na nasze pytania odpowiadać też Andrzej Mastalerz - dyrektor.

Opinie (195) ponad 10 zablokowanych

  • obwodnica

    kto taką firmę wziął ta firma budowała blok socjalny na pogórzu dwa lata a obwodnicę by budowali 10 lat.Najgorsza firma.

    • 6 3

  • heh (1)

    Czemu upadł WAKOZ ?? Proste bo sie pchali i za guaniane pieniadze dostali kontrakt, a potem im zabraklo na wszystko. A miasto sie cieszy, znalezli frajerów którzy tak mało rządali za budowanie obwodnicy . Na PGE arenie WAKOZ też brał najmniej i tak powoli sie rozpierdzielil ;/

    • 14 3

    • A dlaczego miasto ma się cieszyć z niskiej ceny....?

      .. skoro to nie ono płaci???

      • 0 0

  • A czy ktoś zna (3)

    Dobrą firmę z okolic Wejherowa? Tam w autohandlach każdy pojazd przekręcony.
    Ostatnio sprawdziłem 5 po VINach i wszystkie były kręcone.

    • 11 3

    • DO SALONU BIEGAĆ A NIE NOWYCH SZUKAĆ W KOMISACH (1)

      • 2 0

      • Nie nowych, ale używanych

        ale nie takich, które na liczniku mają 80 000 km, a ostatni przegląd zanotowany w serwisie przy 380 000 km

        • 2 0

    • sam jesteś kręcony przez swego starego

      • 0 0

  • I dobrze. (1)

    I dobrze. Będzie bezpieczeniej i mniej chamstwa na drogach jak znikną ci debile w niebieskich ciężarówkach wakozu.

    • 13 3

    • A czemu za błędy szefów obciążasz kierowców?

      WAKOZ padł, bo "góra" się nachapała albo to do bani menedżerowie. Ale co Ci zawinili Bogu ducha winni kierowcy? Toz nawet żadnego z nich nie znasz! Nie wiesz, który, kiedy, gdzie i dla kogo pracował. A teraz został na bruku.

      • 0 0

  • I tak kończą kaszubscy "biznesmeni" z Luzina. Przerosło prostaczków prowadzenie dużych interesów. (1)

    Nigdy nikomu źle nie życzę w biznesie ale dla tych pomuchli robię wyjątek - NA DNO ŁOBUZY!!

    • 25 10

    • Mam pytanie: czy Ty możesz się pochwalić jakimiś większymi osiągnięciami w biznesie? Czy może jesteś tylko internetowym specjalistą od wszystkiego, a przede wszystkim od krytykowania? Nie życzę Tobie, abyś spotkał się a podobnymi problemami. Ale to Ci pewnie nie grozi - nic nie masz, do niczego nie dążysz, za to cieszy się czyjeś nieszczęście.

      • 5 4

  • Jak prezes Wakozu stawia sobie palac w Kąpinie pod Wejherowem to nic dziwnego ze problemy z kasa sa. (1)

    • 23 2

    • POTWIERDZAM

      • 5 0

  • I jak matołki? Tak sie robi "beznes"

    A wy pomiotki do 67 rypać aż kuper zcierpnie.

    • 2 4

  • takiego mam pomysła

    Proponuję aby pan prezydent wzorem ministry Muchy przebiegł obwodnicę truchtem

    • 8 2

  • Odsyłam

    Szanowni Państwo. Odsyłam do lektury historii ogłoszenia upadłości przez firmę Trans Południe SA. Tam w podobny sposób zamknięto interes. Firma istnieje nadal nawet nazwa ta sama. Samochody 500 aut w leasingu zrekwirowane przez leasingodawcę śmigają po kraju- inni właściciele- w Wakozie nie wiem ale pewnie podobnie. W Polsce lepiej w pewnym momencie ogłosić upadłość niż robić biznes. To prawdo podobnie przykład firmy/biznesu na kredyt.

    • 12 0

  • wakoz wycofuje sie bo nie chce odpowiadac (1)

    za babole przez kilka kolejnych lat:) wejdzie zamiast tego znajoma firma dokonczy i bedzie ok :)

    i ta firma tez upadnie po to aby nie brac odpowiedzialnosci za babole:D

    • 11 0

    • I tak i tak będzie odpowiadał. Został jedynie odsunięty od prowadzenia robót.
      W razie opóźnień kary i tak im dowalą.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane