- 1 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (112 opinii)
- 2 Wiceprezydent Borawski rezygnuje ze stanowiska (113 opinii)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (149 opinii)
- 4 Prawie 1 mln kary za opóźnienie Fali (224 opinie)
- 5 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (516 opinii)
- 6 Chcieli wymusić młotkiem oddanie telefonu (93 opinie)
Wakoz wycofuje się z budowy Południowej Obwodnicy Gdańska. Bilfinger: damy radę sami
Firma Wakoz schodzi z placu budowy Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestycja będzie prowadzona dalej przez firmę Bilifinger Berger - lidera konsorcjum. Władze gdańskiego oddziału GDDKiA przekonują, że termin - 30 maja - zapewnienia przejezdności ekspresówką nie jest zagrożony.
Ciemne chmury zbierają się nad budową Południowej Obwodnicy Gdańska. Konsorcjum firm Bilifinger Berger i Wakoz z Luzina, budujące drogę z Koszwał do Obwodnicy Trójmiasta, rozpada się z powodu finansowych kłopotów firmy spod Wejherowa.
- Potwierdzam, że nasz partner ma problemy finansowe i z tego powodu ma zamiar wycofać się z placu budowy Południowej Obwodnicy Gdańska - mówi Mateusz Gdowski, rzecznik prasowy Bilifinger Berger. - Jak to formalnie będzie wyglądać jeszcze nie wiemy - dodaje.
Od jakich robót odstąpiła spółka? - Według naszych szacunków Wakoz miał jeszcze wykonać do końca budowy prace w kwocie ok. 50 mln zł - mówi Mateusz Gdowski.
Również spokojne są władze gdańskiego oddziału GDDKiA - inwestor. - O kłopotach finansowych spółki Wakoz było głośno już dawno. Niestety dotknęły one firmę realizującą nasz projekt. Nie zmienia to jednak faktu, że konsorcjum jest zobowiązane dalej budować drogę. Po dzisiejszej [środowej - przyp. red] radzie budowy Południowej Obwodnicy Gdańska z optymizmem patrzę na zapewnienie przejezdności do 30 maja. Możliwe, że do użytku wtedy nie zostaną udostępnione zjazdy z drogi ekspresowej do Traktu św. Wojciecha - mówi Szymon Gwazdacz, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.
Na ogólnopolskim forum kierowców pojazdów ciężarowych aż huczy na temat nieprawidłowości w Wakozie. Pracownicy skarżą się na brak wypłat i dalszych perspektyw pracy.
Z naszych informacji wynika, że kilka dni temu siedzibę firmy przy ul. Budowlanych odwiedził komornik, który zaczął zajmować mienie spółki. Osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie firmy w pośpiechu ratowały mienie. Jeden z pracowników przekonywał nas, że przedstawiciele władz spółki uciekali swoimi autami, chroniąc je przed zajęciem komorniczym.
O problemach z firmy Wakoz pisaliśmy już w zeszłym roku. Wtedy firma spod Wejherowa ociągała się z płatnościami wobec żwirowni pod Tczewem. Do sądu został złożony wniosek o upadłość. Jednak finansowy pożar firmy z Luzina został ugaszony. Wakoz zapłacił zobowiązanie.
Tym razem sytuacja wygląda podobnie. 20 lutego w Sądzie Okręgowym w Gdańsku został złożony wniosek o upadłość spółki przez firmę Profit-Q. Jej właściciel nie chciał z nami rozmawiać, zaznaczając, że to jest sprawa między nim, a spółką Wakoz. Zobowiązania finansowe firmy z Luzina wobec Profit-Q sięgają kilku lat wstecz.
Chcieliśmy skontaktować się z władzami Wakozu, by potwierdzić doniesienia. Niestety nie udało się nam porozmawiać z prezesem Jackiem Wickim. Nie chciał na nasze pytania odpowiadać też Andrzej Mastalerz - dyrektor.
Opinie (195) ponad 10 zablokowanych
-
2012-03-14 20:32
jasnee
o upadku WAKOZ było wiadomo od dawna- wszyscy nachapali się kasy ,ogłosili upadłość , ale spokojnie bo właściciele i spółka legalnie otworzą WAŁEK2 by znów się nachapać kasy bo ktoś musi robić..- dla tego termin jest nie zagrożony:)
- 12 0
-
2012-03-14 20:52
Jutro gazety obwieszczą kolejne opóżnienia na drogach które buduje Wakoz (1)
Obwodnica Płd. to jedna z wielu którą buduje Wakoz.
No to mamy niezłą "kupę" przed EURO.
Ciekawe co powie minister Nowak
Może Tusk ogłosi kontrolowane bankructwo Wakoza aby dobudować do Euro. Apotem jak Grecja- 7 2
-
2012-03-14 21:01
Jakis czas temu widziałem ich ciężarówki
przy pracach za Nidzicą
- 2 0
-
2012-03-14 20:52
BEDZIE PAN ZADOWOLONY (3)
Tak się kończy kaszubskie rumakowanie na dużych kontraktach.
WAKOZ popsuł przez ostatnie lata rynek transportu w Polsce północnej wchodząc wszędzie takimi stawkami, że inni się pukali w głowę. W zamian było standardowe przeładowane auta, rypanie po 14 godzin, odłączniki tachografu (SIC!!) i najniższa krajowa na umowie.
Niech niebieskie ciężarówki znikną z pomorskich dróg.- 33 1
-
2012-03-14 22:09
ok co piszesz
tylko nie masz racji co do jednego: na umowach nigdy nie było najniższej krajowej
- 3 1
-
2012-03-15 10:28
zgadzam sie!!! (1)
p...ne powiedzenie ludzi a okolic GWE, GKA itd - będzie pan zadowolony
ku...a to brzmi jak dowcip w wydaniu tych ludzi, a frajerzy brali najtańszych, gratulacje- 0 0
-
2012-03-16 19:53
frajerzy brali...:) takie jest prawo zamowien publicznych... dopoki to sie nie zmieni, inwestor nie ma nic do powiedznia, bo inaczej by zaraz mial NIK, CBA i te inne na glowie....
- 0 0
-
2012-03-14 20:56
Niech się nie śpieszą z tymi zjazdami na trakcie św.
bo jak juz otworzą i ten zjazd,
to trakt stanie zupełnie!!!- 2 1
-
2012-03-14 21:07
WIĘŻNIOWIE SIĘ NUDZĄ
Czemu nie można by było wysłać więźniów żeby popracowali łopatami i czym będzie potrzeba, grzeją tyłki na pryczach.
- 15 0
-
2012-03-14 21:39
wakoz jest super, dał się poznać jako genialny wykonawca ul. powstańców warszawskich (2)
- 6 0
-
2012-03-14 22:29
Oj, pamiętamy
szkoda gadać
- 3 0
-
2012-03-14 22:33
A kto te roboty nadzorował?
najwiekszy patałach wakozu.
ale spoko spoko, olsztynek tez prze.....yl :]- 4 0
-
2012-03-14 22:29
Będzie bezpieczniej na drogach. (1)
Często żarłem się na CB z kierowcami w niebieskich gablotach z napisem Wakoz.
Jeździli po Gdańsku i Przejazdowie jak nienormalni!!!!
80 km/h to na Elbląskiej za wolno, a on mi na d*pie siedzi i mruga światłami.
Szkoda tylko ludzi, którzy stracą pracę, a byli sumienni i uczciwi, ale w Polsce na cwaniaków i przekręciarzy trzeba uważać- 15 0
-
2012-03-15 10:53
???????
"Często żarłem się na CB z kierowcami w niebieskich gablotach z napisem Wakoz.
Jeździli po Gdańsku i Przejazdowie jak nienormalni!!!!"
" Szkoda tylko ludzi, którzy stracą pracę, a byli sumienni i uczciwi"
ty się może zdecyduj Luigi- 1 0
-
2012-03-15 07:31
Przypomina to poźnego Gierka- czyżby koniec zielonej "wsypy" PO Blisko
U schyłku lat 70-tych też inwestycje zaczęły się z niewiadomuch powodów opóżniać i sypać. BUdowano również szybko, na kredyt i byle jak. Ale ten kto wtedy sie obłowił (nakrad) zajmuje pozycje w Elicie społecznej POlski do dzisisaj. Tez z PO i jej lizusami bedzie tob samo. Pewne grupy społeczne tak funkcjonują po prosu. Do koryta za wszelka cene i alell luja.
- 3 1
-
2012-03-15 09:24
Tak kończą krzak firmy
Zatrudnili faceta do worzenia piasku i chciał się nachapać ale niestety raty leasingowe trzeba spłacać i sprawa się rypła.
Z jednej strony szkoda bo to lokalna firma ale biorac pod uwagę inne korzyści to tylko sie cieszyć. Większosć kierowców w Gdańsku spotkała się ze skrajnie nieodpowiedzialnym zachowanie kierowców wakozu którzy po dzielnicowyc drogach z pełnym ładunkiem jechali z prędkościami przekraczającymi 100km/h. Kierowców chyba z łapanki brali?
Samo prowadzenie interesów też powodowało wypaczenia na rynku.
Wiadomo że każdy chce się nachapać i wziatki to normalka ale co za duzo to nie zdrowo.
A sytuacja jak z serialu o wójcie i plebanie to przesada w realu w dużej skali.- 2 1
-
2012-03-15 09:54
Jak pisałem że bedzie kicha z tą inewstycją to sie śmieliście......................
Pomysł bardzo dobry z tą obwodnicą a wykonanie jak zwykle. Miało być tanio i szybko a jak jest??? Budyniowo albo Platfósowo jak kto woli.............
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.