• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Walka z nielegalnym parkowaniem na Dąbrowie i Karwinach

Patryk Szczerba
29 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Prace drogowe przy ulicy Korzennej, które poprawią bezpieczeństwo i komfort pieszych. Prace drogowe przy ulicy Korzennej, które poprawią bezpieczeństwo i komfort pieszych.

Obok szkół i przedszkoli, przy ulicach Chwaszczyńskiej, Wiczlińskiej i Korzennej w Gdyni do końca wakacji zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu, która ma uspokoić przejazd w tych miejscach. - Chcemy zredukować skalę niepożądanych manewrów kierowców - przyznają urzędnicy.



Gdzie najczęściej parkujesz, jeśli podwozisz dziecko do szkoły lub przedszkola?

Przypomnijmy, że we wrześniu 2019 roku do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Strefa Tempo 30 przy szkołach i przedszkolach



Wypełnione ankiety wróciły do grupy, która zajmuje się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Po analizach pojawiły się zapowiedzi, że strefa Tempo 30 jest pożądana przy większości placówek i takie postulaty do końca 2021 roku mają zostać zrealizowane.

Jednym z elementów są wyniesione przejścia. Jednym z elementów są wyniesione przejścia.
W trakcie wakacji prace toczą się w trzech miejscach na Dąbrowie i Karwinach.

- Wykorzystujemy przerwę wakacyjną, aby przeprowadzić wszystkie konieczne roboty drogowe i zdążyć przed rozpoczęciem roku szkolnego - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Zmiany dotyczą sąsiedztwa trzech placówek: Przedszkola nr 44Mapka, Zespołu Wczesnej Edukacji nr 1Mapka oraz Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4Mapka.

Słupki i bariery najskuteczniejsze



Urzędnicy wprowadzają tam strefy Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych, ale także bariery łańcuchowe i słupki blokujące wjazd pojazdom na chodnik, które bywają cały czas najskuteczniejsze w walce z parkującymi nieprawidłowo kierowcami.

Przyznają, że chcą zniechęcić kierowców dojeżdżających do innych lokali usługowych zlokalizowanych przy szkołach, aby nie parkowali na chodnikach.

- Nowe elementy zredukują skalę niepożądanych manewrów kierowców, a nowe przejścia dla pieszych z pewnością ułatwią najmłodszym bezpieczne przejście na drugą stronę ulicy - tłumaczy Anna Hellich z ZDiZ w Gdyni.

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • kolejność przy wyborach

    1. Mieszkańcy zgłaszają potrzeby do polityków
    2. Politycy twierdzą, że rozumieją potrzeby mieszkańców i jak zostaną wybrani to się zajmą sprawą
    3. Polityk zostaje wybrany
    4. Na spotkaniu z mieszkańcami ( albo lepiej - na konfer prasowej ) polityk ogłasza, że postulaty mieszkańców są bezsensowne, niezgodne z prawem, za drogie - i że on i tak wie lepiej czego mieszkańcy potrzebują
    5. Polityk robi coś dokładnie przeciwnego niż chcą mieszkańcy i każe im się z tego cieszyć, że w ogóle coś zrobił, bo mógł nie zrobić nic
    6. Następne wybory - mieszkańcy nie mądrzeją i znowu wybierają tych samych którzy ich oszukali

    • 9 0

  • czcze gadanie (4)

    Schemat działania jest od lat ten sam: ograniczenie przestrzeni parkingowej + artykuł w necie + trole antymotoryzacyjni + brak realnej alternatywy dla użytkowników dróg.

    Każda ulica w mieście powinna być tak zaprojektowana, żeby miała po obu stronach parkingi. Jeśli deweloper stawia dom, to powinien zapewnić w nim, lub przed nim tyle parkingów ile jest mieszkań. Komunikacja miejska nie da rady obsłużyć każdego terenu, bo jest to nieopłacalne. Jeśli nie chcemy korków w mieście, to trzeba zapewnić miejsca postojowe, które powinny być bezpłatne, przynajmniej dla mieszkańców danego miasta, lub aglomeracji. Jeśli już ktoś chce przenieść koszty parkingów na kierowców, to niech je ściąga z podatku drogowego, który jest przecież wliczony w cenę paliwa.

    • 10 4

    • (2)

      Dlaczego miejsca postojowe powinny być bezpłatne? To może komunikacja zbiorowa też będzie bezpłatna? Może niech deweloper zapewnia miejsca dla rowerów i hulajnóg, albo kupuje autobusy? Dlaczego akurat samochody mają być uprzywilejowane?

      • 3 2

      • (1)

        Przecież komunikacja zbiorowa jest w części finansowana z podatków.

        • 0 0

        • w części, a drogi i parkingi są w całości

          • 0 0

    • może jeszcze dopłaty do paliwa

      i 500+ na każdy drugi i następny samochód w rodzine?

      • 0 0

  • (1)

    dlaczego słupki na chodniku są pół metra od krawędzi jezdni?
    skąd taka pogarda dla pieszych?

    • 7 0

    • Tu nie chodziło o to, żeby poprawić pieszym, tylko żeby doje**ć zmotoryzowanym.

      • 0 0

  • Zamiast głupiej ankiety może raz wytezysz
    pismaku muzg i dasz propozycje z innej,, beczki,,.

    • 3 0

  • Gdynianka (6)

    A gdzie duży parking pod szkołą???

    • 15 0

    • Nie planujemy parkingów podziemnych pod szkołami.

      • 4 0

    • Za pozno na budoeanie parkingu pod szkola,jak szkola juz stoi.

      Prawa fizyki.Najpierw musza budowac parking,a potem na nim musza postawic szkole:D

      • 0 0

    • Na orlowskiej

      .

      • 0 0

    • No parking. (2)

      U nas w Polsce a także w Gdyni nie buduje sie parkingów pod szkołami ,szpitalami i innymi obiektami użyteczności publicznej tak jak to ma miejsce w krajach za oceanem . My tak już mamy z okresu wczesnego PRL-lu , kiedy to samochód był luksusem i tylko jednostki takie posiadały.

      • 0 1

      • No jak nie jak tak. Tyle że każdy parking bez ograniczonego dostępu jest zastawiony przez okolicznych mieszkańców. Samochodów zawsze będzie za dużo ale że żeby to pojąć potrzebna jest edukacja a przede wszystkim faktycznie działająca policja i straż miejska. Policja kupuje jakieś czołgi na pokaz a nie potrafi złapać parkujących na przejsciach dla pieszych. Pośmiewisko za nasze pieniądze.

        • 0 0

      • Byłem za oceanem ale tych parkingów nie widziałem a raczej podjazd typu "kiss and ride"

        • 0 0

  • Rany

    Wygląda to koszmarnie...czy ktos moze przedstawic literalnie ile niebezpiecznych sytuacji miało tam miejsce? Jeżdżę, chodzę tam i nigdy nie czulam sie zagrożona. Litości...

    • 5 1

  • To jeszcze niech naprawią

    Skutki ulewy, która miała miejsce kilka lat temu i będzie super

    • 4 1

  • 21 wiek i cofanie się, do, średniowiecza. Zakazy, nakazy i najlepiej pańszczyzna. Yebie już kogoś w tych urzedsch i to zdrowo. Jak nie poronione pomysły unijne to nasi włodarze o glupiotach myślą. A może przy urzędzie, zlikwidować parkingi? Może wy do roboty autobusami pojeździcie, że, szczurem na czele.

    • 11 0

  • Nielegalnego parkowania będzie tyle samo... (1)

    ...co najwyżej kawałek dalej. Piękna laurka dla policji i straży miejskiej.

    • 3 1

    • Tyle że naprzeciw SM Karwiny nie było zakazu parkowania po stronie bloków (nadal zresztą nie ma), więc nielegalnie parkowano tam tylko w obrębie 10 metrów od przejścia dla pieszych (to niestety jest prawda).

      • 0 0

  • Ciekawa sprawa z tymi słupkami pod szkołą na Chwaszczyńskiej

    Tak jest droga pożarowa i zakaz parkowania. Jak poszedłem do SM to usłyszałem "panie, nie ma takiego znaku i nic nie możemy zrobić" a jednak słupki są. Czyli słupki niepotrzebne bo parkować można, albo SM zignorowała wezwanie do oczyszczenia drogi pożarowej. Szkoda, że nie mam tego na piśmie bo bym ich teraz prokuratorem postraszył.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane