- 1 Nocna komunikacja do poprawki (158 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (358 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (328 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (51 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (69 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (66 opinii)
Węzeł Karwiny: jeszcze kilka miesięcy prac
Węzeł Karwiny: okolice stacji PKM Karwiny
- Kiedy koniec prac na węźle Karwiny? - to pytanie zadają sobie mieszkańcy obserwujący postępy remontu w okolicach przystanku PKM przy ul. Wielkopolskiej. - Prace realizowane przez firmę MTM mają zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku - odpowiadają na nasze pytanie urzędnicy.
- Trzy aneksy podczas prowadzonej inwestycji
- Elementy wpływające na inwestycję
- Koniec prac na węźle Karwiny: druga połowa 2023 roku
- Węzeł Karwiny: co jeszcze zostało do wykonania?
- Dlaczego nie uruchomiono buspasów?
- Rozbudowa Nowowliczlińskiej równolegle do prac na Chwaszczyńskiej
Trzy aneksy podczas prowadzonej inwestycji
Jeszcze w zeszłym roku terminem, który obowiązywał, był drugi kwartał bieżącego roku. Maj został wskazany chociażby w odpowiedzi na interpelację Mirosławy Król, radnej Gdyni, pytającej w styczniu 2023 roku o postępy prac.
Jak wynika z odpowiedzi na interpelację - podpisano z wykonującą prace firmą MTM trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. 19 stycznia podpisano aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.
Elementy wpływające na inwestycję
Dodatkowo poinformowano, że na harmonogram prac przy węźle Karwiny mają wpływ sprawy niezależne od Gdyni.
- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Koniec prac na węźle Karwiny: druga połowa 2023 roku
Obecnie zakładanym terminem ukończenia prac przez MTM jest druga połowa 2023 roku.
- Dotychczas zrealizowano część prac projektowych oraz robót budowlanych w zakresie budowy/przebudowy infrastruktury podziemnej i naziemnej oraz budowy warstw konstrukcyjnych dróg dla pieszych, rowerów i pojazdów - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Węzeł Karwiny: co wykonano?
- Budowa nowej linii kablowej oświetleniowa z fundamentami pod nowe słupy oświetleniowe i trakcyjno-oświetleniowe, ustawienie nowych słupów i montaż opraw oświetleniowych,
- przebudowa trakcji trolejbusowej,
- przebudowa sieci ciepłowniczej, gazowej, teletechnicznych i elektroenergetycznej,
- przebudowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej,
- przebudowa kanalizacji deszczowej,
- roboty drogowe w zakresie pasów ruchu ciągu głównego Chwaszczyńska/Wielkopolska i ulic poprzecznych,
- budowa wyniesionego skrzyżowania ulic Strzelców i Olgierda,
- budowa pętli autobusowej na ul. Strzelców.
Węzeł Karwiny: co jeszcze zostało do wykonania?
- Pasy ruchu dla autobusów, na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska wraz z przebudową układu drogowego,
- ścieżki rowerowe na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska i Strzelców,
- układy drogowe ulic Korzennej i Strzelców,
- przebudowa sieci uzbrojenia terenu, sieci trakcyjna i oświetleniowa oraz mała architektura,
- oraz parking z wjazdem od ul. Korzennej.
Dlaczego nie uruchomiono buspasów?
Przy okazji mieszkańcy pytają, dlaczego na zrealizowanych fragmentach ul. Wielkopolskiej nie uruchomiono buspasów, które ułatwiłyby przejazd pasażerom.
Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - mówi Agata Grzegorczyk
- Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - odpowiada Agata Grzegorczyk.
Kierowcom i pasażerom komunikacji miejskiej powinno być łatwiej przejechać w okolicy już niebawem.
Rozbudowa Nowowliczlińskiej równolegle do prac na Chwaszczyńskiej
- Rozpoczynamy drugi etap, czyli rozbudowę ul. Nowowiczlińskiej. Pod koniec III kwartału tego roku zmiana jakościowa będzie już bardzo odczuwalna - wskazuje Grzegorczyk.
Przypomnijmy: rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej. Ucieszą się z niej przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, bo powstanie buspas, który następnie połączy się z powstającymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej.
Z kolei piesi i rowerzyści na pełnym odcinku będą mieli do dyspozycji nowy chodnik i drogę dla rowerów.
W przetargu zwyciężyła oferta konsorcjum WPRD GRAVEL-ELGRUNT. Firma deklaruje wykonanie prac w nieco ponad siedem miesięcy. Zainkasuje za nie blisko 25 mln zł. Roboty będą prowadzone równolegle z robotami prowadzonymi na ul. Chwaszczyńskiej.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na Karwinach
Przebudowa Nowowiczlińskiej
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji
- Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
- Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
- W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
- Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
- W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
Węzeł Karwiny: więcej informacji
Miejsca
Opinie (235) ponad 10 zablokowanych
-
2023-02-24 08:28
Kolejny artykuł zlecony prze gdynię
Tylko buspasy, budowane bez ładu i składu. Ale w zapłaconym artykule można wszystko ulukrować. I wmówić że nam to potrzebne.
- 50 0
-
2023-02-24 08:21
Firma krzak
Bierzecie do realizacji firmy krzaki które potem zawalają Inwestora aneksami do umowy, a w każdej umowie macie wpisane, że powazny generalny ma sprawdzić dokumentację i wziąć na siebie ryzyko. Tyle w temacie
- 26 0
-
2023-02-24 08:05
kiedy koniec?
moze w 5 lat sie uwiną
- 23 1
-
2023-02-24 08:05
a jak skoncza, gdzies w okolicach 2024, moze nawet 5...
To przyjdzie czas na wyburzanie wiaduktow...
Mistrzostwo w paleniu kasa w piecu...- 44 0
-
2023-02-24 07:55
O wiadukcie nad PKM nie ma mowy. Zostanie wąskie gardło. Kiedy miał by zostać przebudowany? Ktoś wie?
- 32 0
-
2023-02-24 07:46
Jedynym elementem wpływającym na inwestycję
jest to, że prowadzi ją firma Mamy Trzy Maszyny.
- 64 1
-
2023-02-24 07:44
Dziękujemy wam, dzielni drogowcy, za sprawną organizację robót
- 24 2
-
2023-02-24 07:13
Zaledwie?
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.