• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: jeszcze kilka miesięcy prac

Patryk Szczerba
24 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (235)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Węzeł Karwiny: okolice stacji PKM Karwiny

- Kiedy koniec prac na węźle KarwinyMapka? - to pytanie zadają sobie mieszkańcy obserwujący postępy remontu w okolicach przystanku PKM przy ul. Wielkopolskiej. - Prace realizowane przez firmę MTM mają zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku - odpowiadają na nasze pytanie urzędnicy.




Czy z powodu remontów masz problemy z poruszaniem się po Trójmieście?

Prace przy budowie węzła Karwiny ruszyły w październiku 2021 roku. Od tego czasu można obserwować postępy na ulicach Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Kierowcy mogą to robić zza szyb samochodów, które jadą w okolicy powoli, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie brakuje bowiem utrudnień spowodowanych zwężaniem jezdni. Wśród kierowców pojawia się coraz więcej pytań o termin zakończenia prac.

Trzy aneksy podczas prowadzonej inwestycji



Jeszcze w zeszłym roku terminem, który obowiązywał, był drugi kwartał bieżącego roku. Maj został wskazany chociażby w odpowiedzi na interpelację Mirosławy Król, radnej Gdyni, pytającej w styczniu 2023 roku o postępy prac.

Jak wynika z odpowiedzi na interpelację - podpisano z wykonującą prace firmą MTM trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. 19 stycznia podpisano aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.

Elementy wpływające na inwestycję



Dodatkowo poinformowano, że na harmonogram prac przy węźle Karwiny mają wpływ sprawy niezależne od Gdyni.

- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.


Koniec prac na węźle Karwiny: druga połowa 2023 roku



Obecnie zakładanym terminem ukończenia prac przez MTM jest druga połowa 2023 roku.

- Dotychczas zrealizowano część prac projektowych oraz robót budowlanych w zakresie budowy/przebudowy infrastruktury podziemnej i naziemnej oraz budowy warstw konstrukcyjnych dróg dla pieszych, rowerów i pojazdów - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Węzeł Karwiny: co wykonano?

  • Budowa nowej linii kablowej oświetleniowa z fundamentami pod nowe słupy oświetleniowe i trakcyjno-oświetleniowe, ustawienie nowych słupów i montaż opraw oświetleniowych,
  • przebudowa trakcji trolejbusowej,
  • przebudowa sieci ciepłowniczej, gazowej, teletechnicznych i elektroenergetycznej,
  • przebudowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej,
  • przebudowa kanalizacji deszczowej,
  • roboty drogowe w zakresie pasów ruchu ciągu głównego Chwaszczyńska/Wielkopolska i ulic poprzecznych,
  • budowa wyniesionego skrzyżowania ulic Strzelców i Olgierda,
  • budowa pętli autobusowej na ul. Strzelców.


Węzeł Karwiny: co jeszcze zostało do wykonania?



  1. Pasy ruchu dla autobusów, na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska wraz z przebudową układu drogowego,
  2. ścieżki rowerowe na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska i Strzelców,
  3. układy drogowe ulic Korzennej i Strzelców,
  4. przebudowa sieci uzbrojenia terenu, sieci trakcyjna i oświetleniowa oraz mała architektura,
  5. oraz parking z wjazdem od ul. Korzennej.


Dlaczego nie uruchomiono buspasów?



Przy okazji mieszkańcy pytają, dlaczego na zrealizowanych fragmentach ul. Wielkopolskiej nie uruchomiono buspasów, które ułatwiłyby przejazd pasażerom.
Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - mówi Agata Grzegorczyk

- Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - odpowiada Agata Grzegorczyk.
Kierowcom i pasażerom komunikacji miejskiej powinno być łatwiej przejechać w okolicy już niebawem.

Rozbudowa Nowowliczlińskiej równolegle do prac na Chwaszczyńskiej



- Rozpoczynamy drugi etap, czyli rozbudowę ul. Nowowiczlińskiej. Pod koniec III kwartału tego roku zmiana jakościowa będzie już bardzo odczuwalna - wskazuje Grzegorczyk.
Przypomnijmy: rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej. Ucieszą się z niej przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, bo powstanie buspas, który następnie połączy się z powstającymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej.

Najlepsze w Trójmieście
Ranking: Nadzór budowlany


Z kolei piesi i rowerzyści na pełnym odcinku będą mieli do dyspozycji nowy chodnik i drogę dla rowerów.

W przetargu zwyciężyła oferta konsorcjum WPRD GRAVEL-ELGRUNT. Firma deklaruje wykonanie prac w nieco ponad siedem miesięcy. Zainkasuje za nie blisko 25 mln zł. Roboty będą prowadzone równolegle z robotami prowadzonymi na ul. Chwaszczyńskiej.



Przebudowa Nowowiczlińskiej Przebudowa Nowowiczlińskiej

Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (235) ponad 10 zablokowanych

  • Szkoda,że nie można pozwać miasta

    Za celowe znęcanie się nad kierowcami. 3 lata prac na tak krótki odcinek? To jest kpina i bezczelność absolutna

    • 14 0

  • ta inwestycja to jeden wielki skandal i robienie z ludzi głupców (1)

    Płacę podatki w Gdyni i jest to niepojęte aby 4 km drogi od Nowowiczlińskiej do Parkowej rozgrzebać na ponad 2 lata. Jest to totalny brak koordynacji. W Chinach takie prace wykonane byłyby w rok i to max. Nie wierzę aby prace zakończono do połowy tego roku. Obstawiam, że całość zostanie zakończona za 2 lata przy takim tempie prac - na budowie widać maksymalnie 4 pracujące osoby. Normalnie jest to żart i kpina.

    • 16 0

    • W Chinach z urzędnikami odpowiedzialnymi za takie coś wiadomo co by się stało, zarzut celowej niegospodarności i potem krótka piłka

      • 3 0

  • Ten portal powinien zmienić nazwę na Trójmiasto.narzekacze.pl (3)

    W opiniach wypowiadają się prawie sami narzekacze którzy są ze wszystkiego niezadowoleni. Tych ,,komentarzy " nie ma sensu czytać. Ewentualnie druga nazwa Trójmiasto.frustracja.pl

    • 1 46

    • Narzekaczka

      Zapraszam pomieszkać na karwinach do końca tego roku. Niewyobrażalnie drogie czynsze, brak miejsc parkingowych, teraz brak chodników wzdłuż Chwaszczyńskiej i wieczny korek przez budowę od 4 lat. Każdemu się w końcu uleje. To nie jest normalna sytuacja.

      • 5 0

    • A kto ci każe czytać ?

      Wolny kraj

      • 9 0

    • Widocznie Gdynia nie jest miastem najszczęśliwszych mieszkańców jak głosi oficjalna propaganda UM. Widocznie nasze władze nie są najwspanialsze i podejmują jedną za drugą chybioną decyzją. Widocznie z portalu korzystają zirytowani działaniami władz miejskich mieszkańcy, a nie dbający o PR urzędnicy.

      • 18 0

  • Od 3 lat, żyjemy w błocie!

    To sprawia wyraźną przyjemność Kucykopodobnym. Zrobię wszystko i wszystkich kogo tylko będę mógł, namowie na oddanie głosu wyborczego na normalnych Gdynian!

    • 12 0

  • Remont chwaszynskiej/wielkopolskiej

    Obserwując postęp prac nie sposób oprzeć się wrażeniu, że robotnicy traktują to jak fuchę. Raczej nie tak powinien wyglądać remont głównej arterii. Poszerzenie jezdni, ułożenie chodników etc to nie zajęcie na tyle miesięcy. Argument, że Energa nie wykonała swoich prac nie jest żadnym argumentem na to, że pracowników po prostu nie ma na miejscu w tych miejscach, które dawno mogły by być zrealizowane. Ktoś w urzędzie nie zadbał, aby prace były zrealizowane sprawnie. I oczywiście najpierw się rozkopuje i utrudnia życie a później się próbuje usuwać problemy. Dramat

    • 15 0

  • pytanie dodatkowe (2)

    Czy ktoś może wyjaśnić, o co chodziło p. Łucykowi w jego pisemnej wypowiedzi ? Ja, pomimo wyższego wykształcenia, nie jestem w stanie zrozumieć tego, co napisał.

    • 17 0

    • To jakiś łamaniec językowy koszmarna składnia do przebrnięcia

      • 2 0

    • I o to właśnie chodziło.

      • 8 0

  • A co z pętlą przy Węźle Karwiny iwydłużeniu tam tras linii 147, 171, 191 i 193? (1)

    • 27 0

    • Napewno powstanie to oczywiste

      • 2 0

  • Spokojnie, Mam 3 Maszyny przeniosło się do Gdańska na Budowlanych... (2)

    więc 2024 na 100%, powodzenia i wytrwałości Gdynianie! Naprawdę jak nie pogonicie tych co odpowiadają za ten bajzel organizacyjny i kompetencyjny, to wkrótce obudzicie się z ręką...wiadomo gdzie...

    • 44 1

    • Oni już wszędzie robią, w Sopocie w kilku miejscach , w Rumii przed dworcem, na Karwinach to nawet szkoda gadać co się odwala

      • 3 0

    • Już się obudziliśmy. Miliard długu i rośnie.gdynskidlug.pl

      • 2 0

  • Prace trwają od października 2021!? Może samego węzła. Mi się wydaje że ten nieszczęsny remont trwa już dobre kilka lat, wszystko rozkopane, korki nawet wieczorami, końca nie widać

    • 11 0

  • Dobrze idzie robota panie kolego (1)

    Taaak, dobrze!

    • 15 6

    • Miś

      Czyli, że teraz nie trzeba się tak znać na robocie ? Inkasent: A teraz już nie. Teraz jest dużo łatwiej, jest Proszę Pana.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane