• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: jeszcze kilka miesięcy prac

Patryk Szczerba
24 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (235)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Węzeł Karwiny: okolice stacji PKM Karwiny

- Kiedy koniec prac na węźle KarwinyMapka? - to pytanie zadają sobie mieszkańcy obserwujący postępy remontu w okolicach przystanku PKM przy ul. Wielkopolskiej. - Prace realizowane przez firmę MTM mają zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku - odpowiadają na nasze pytanie urzędnicy.




Czy z powodu remontów masz problemy z poruszaniem się po Trójmieście?

Prace przy budowie węzła Karwiny ruszyły w październiku 2021 roku. Od tego czasu można obserwować postępy na ulicach Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Kierowcy mogą to robić zza szyb samochodów, które jadą w okolicy powoli, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie brakuje bowiem utrudnień spowodowanych zwężaniem jezdni. Wśród kierowców pojawia się coraz więcej pytań o termin zakończenia prac.

Trzy aneksy podczas prowadzonej inwestycji



Jeszcze w zeszłym roku terminem, który obowiązywał, był drugi kwartał bieżącego roku. Maj został wskazany chociażby w odpowiedzi na interpelację Mirosławy Król, radnej Gdyni, pytającej w styczniu 2023 roku o postępy prac.

Jak wynika z odpowiedzi na interpelację - podpisano z wykonującą prace firmą MTM trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. 19 stycznia podpisano aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.

Elementy wpływające na inwestycję



Dodatkowo poinformowano, że na harmonogram prac przy węźle Karwiny mają wpływ sprawy niezależne od Gdyni.

- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.


Koniec prac na węźle Karwiny: druga połowa 2023 roku



Obecnie zakładanym terminem ukończenia prac przez MTM jest druga połowa 2023 roku.

- Dotychczas zrealizowano część prac projektowych oraz robót budowlanych w zakresie budowy/przebudowy infrastruktury podziemnej i naziemnej oraz budowy warstw konstrukcyjnych dróg dla pieszych, rowerów i pojazdów - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Węzeł Karwiny: co wykonano?

  • Budowa nowej linii kablowej oświetleniowa z fundamentami pod nowe słupy oświetleniowe i trakcyjno-oświetleniowe, ustawienie nowych słupów i montaż opraw oświetleniowych,
  • przebudowa trakcji trolejbusowej,
  • przebudowa sieci ciepłowniczej, gazowej, teletechnicznych i elektroenergetycznej,
  • przebudowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej,
  • przebudowa kanalizacji deszczowej,
  • roboty drogowe w zakresie pasów ruchu ciągu głównego Chwaszczyńska/Wielkopolska i ulic poprzecznych,
  • budowa wyniesionego skrzyżowania ulic Strzelców i Olgierda,
  • budowa pętli autobusowej na ul. Strzelców.


Węzeł Karwiny: co jeszcze zostało do wykonania?



  1. Pasy ruchu dla autobusów, na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska wraz z przebudową układu drogowego,
  2. ścieżki rowerowe na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska i Strzelców,
  3. układy drogowe ulic Korzennej i Strzelców,
  4. przebudowa sieci uzbrojenia terenu, sieci trakcyjna i oświetleniowa oraz mała architektura,
  5. oraz parking z wjazdem od ul. Korzennej.


Dlaczego nie uruchomiono buspasów?



Przy okazji mieszkańcy pytają, dlaczego na zrealizowanych fragmentach ul. Wielkopolskiej nie uruchomiono buspasów, które ułatwiłyby przejazd pasażerom.
Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - mówi Agata Grzegorczyk

- Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - odpowiada Agata Grzegorczyk.
Kierowcom i pasażerom komunikacji miejskiej powinno być łatwiej przejechać w okolicy już niebawem.

Rozbudowa Nowowliczlińskiej równolegle do prac na Chwaszczyńskiej



- Rozpoczynamy drugi etap, czyli rozbudowę ul. Nowowiczlińskiej. Pod koniec III kwartału tego roku zmiana jakościowa będzie już bardzo odczuwalna - wskazuje Grzegorczyk.
Przypomnijmy: rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej. Ucieszą się z niej przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, bo powstanie buspas, który następnie połączy się z powstającymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej.

Najlepsze w Trójmieście
Ranking: Nadzór budowlany


Z kolei piesi i rowerzyści na pełnym odcinku będą mieli do dyspozycji nowy chodnik i drogę dla rowerów.

W przetargu zwyciężyła oferta konsorcjum WPRD GRAVEL-ELGRUNT. Firma deklaruje wykonanie prac w nieco ponad siedem miesięcy. Zainkasuje za nie blisko 25 mln zł. Roboty będą prowadzone równolegle z robotami prowadzonymi na ul. Chwaszczyńskiej.



Przebudowa Nowowiczlińskiej Przebudowa Nowowiczlińskiej

Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (235) ponad 10 zablokowanych

  • Remont chwaszynskiej/wielkopolskiej

    Obserwując postęp prac nie sposób oprzeć się wrażeniu, że robotnicy traktują to jak fuchę. Raczej nie tak powinien wyglądać remont głównej arterii. Poszerzenie jezdni, ułożenie chodników etc to nie zajęcie na tyle miesięcy. Argument, że Energa nie wykonała swoich prac nie jest żadnym argumentem na to, że pracowników po prostu nie ma na miejscu w tych miejscach, które dawno mogły by być zrealizowane. Ktoś w urzędzie nie zadbał, aby prace były zrealizowane sprawnie. I oczywiście najpierw się rozkopuje i utrudnia życie a później się próbuje usuwać problemy. Dramat

    • 15 0

  • Od 3 lat, żyjemy w błocie!

    To sprawia wyraźną przyjemność Kucykopodobnym. Zrobię wszystko i wszystkich kogo tylko będę mógł, namowie na oddanie głosu wyborczego na normalnych Gdynian!

    • 12 0

  • Skrzyżowanie Strzelców (1)

    Powinni przebudować skrzyżowanie Strzelców/Wielkopolska tak, żeby można było wyjechać ze Strzelców w lewo - w Wielkopolską w stronę centrum. Teraz trzeba robić nawrotkę na skrzyżowaniu Buraczana. To robi spore zamieszanie, trudno się minąć z samochodami wyjeżdżającymi z Sopockiej w stronę obwodnicy.
    Teraz powstaje kolejne duże osiedle Przy skrzyżowaniu. Będzie większy ruch. Przepustowość będzie jeszcze mniejsza.
    To tez powoduje korek zwłaszcza w godzinach szczytu na Wielkopolskiej - do skrzyżowania ze Strzelcami jadąc od centrum w stronę obwodnicy.

    • 12 0

    • tak miało być pierwotnie

      cały wiadukt miał być przebudowany

      • 4 0

  • Jednocześnie budowa buspasoe i likwidacja połączeń autobusowych (1)

    Logika?
    Niech ktoś to logicznie wytłumaczy mi. Przecież buspasy buduje się po to żeby zachęcić do korzystania z ZKM. Jednocześnie likwiduje die połączenia bo . Wiadomo nieopłacalne.
    Czyli za chwile będą puste buspasy wybudowane i zlikwidowane połączenia autobusowe.
    Zastanówcie die w UM nad planem na miasto nie w perspektywie 5 tylko 25 lat!

    • 13 0

    • jaka "budowa"???

      malowanie pasów to nie budowa

      • 3 0

  • Szkoda,że nie można pozwać miasta

    Za celowe znęcanie się nad kierowcami. 3 lata prac na tak krótki odcinek? To jest kpina i bezczelność absolutna

    • 14 0

  • A jeszcze trzeba było jeszcze zmodernizować sieć wodociągową, nowe hydranty podziemne

    • 2 0

  • Jak

    mówią w każdej plotce jest ziarnko prawdy a plotkuje się od dawna że nie ma kasy ani ludzi bo to co widzimy na Karwinach i wokół to droga krzyżowa przy tym to nic. Różne wielkości i wysokości asfaltów to już naprawdę jest majstersztyk w wykonaniu czyli coś zaleją coś otworzą i tak na przemian czyli na świętego nigdy końca nie będzie
    tej rozpierduchy.

    • 8 0

  • No jeszcze nie zdążyliśmy wszystkich sieci wodociągowych zmodernizować

    • 4 0

  • Szczur co ty opowiadasz za bzdury ludziom chyba że nie którzy wierzą w bajki potrwa kilka miesięcy ha.ha.ha.ha chyba kilka lat prace w żółwim tempie wolne soboty a robotników o godz.15.00 nie uwidzisz w powszedni dzień praca syzyfowa trzech robili opiera się o łopaty żeby się czasem nie przewrócić a jeden pracuje.

    • 8 0

  • Autobusy

    Codziennie jeżdżę ulica Wielkopolska same dziury skocznie wystające studzienki zamiast asfaltu położone byle jak płyty drogowe które są już w sobie dziurawe . Już drugi raz z rzędu wymieniłem amortyzatory i elementy zawieszenia użytkuje mercedesa sprintera 21 osobowego codziennie 6 razy muszę pokonać te trasę Panowie urzędnicy czy wy nie widzicie tego żeby chociaz wykonawca który bierze miliony za ta inwestycji na bieżąco latał dziury . Wy urzędnicy jesteście po to dla nas a nie na odwrót !!!

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane