• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?

Patryk Szczerba
4 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę. Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę.

Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.



Kto powinien finansować w większości budowę wiaduktu nad torami w Chyloni?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, Puckiej zobacz na mapie Gdyni doprowadzają kierowców do sporych nerwów od wielu lat. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.

Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu. Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.

- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie. Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni na północ od ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdyni lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.

Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".

- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • Tunel (1)

    skoro nasz w-ce w końcu się zdecydował na zabranie głosu w tej sprawie to niech zorganizuje debatę z inżynierami PG i przedstawicielami kolei w tej sprawie -żeby tylko na gadaniu się nie skończyło. Chciałbym ich zobaczyć przy desce kreślarskiej

    • 11 0

    • tunel

      Takie rzeczy tylko w Gdańsku

      • 8 0

  • haha

    Gdynianie wybrali infoboxa, pnt, Redbulla, sylwester z Polsatem, kolejkę na górę, lotnisko....
    A wy się jeszcze czegoś domagacie?
    Urzędnicy sobie żyły wyprówają a wy narzekacie?
    To po co te wszystkie oszustwa i wprowadzanie w błąd, czy to wszystko ma pójść na zmarnowanie?

    • 21 1

  • Festiwal niemożności (5)

    To gadanie Stępy jest zwykłym zwodzeniem opinii publicznej. Sztucznie podnosi problem rzekomo ogromnych kosztów OPAT-u (1,6 mld zł), żeby tak miasto, jak i samorząd województwa nie musieli nic robić w tej sprawie. A przecież nie jest problemem podzielenie budowy OPAT-u na dwa etapy i zbudowanie najpierw przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta i połączenia go z przyszłą tzw. drogą czerwoną w kierunku portu.
    Widząc ten, ciągnący się od paru lat, festiwal rzekomych niemożności, związany z tymi potrzebnymi na zaraz inwestycjami, nachodzą mnie myśli, czy aby nie jest to ukrytym działaniem obliczonym na zdławienie gdyńskiego portu morskiego.

    • 17 1

    • "przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta i połączenia go z przyszłą tzw. drogą czerwoną w kierunku portu." (4)

      napisz jaka ta obwodnica TRÓJMIASTA chyba pomyliłeś Trójmiasto z Przed-miastem (Pruszcz GD. - Żukowo - Gdańsk) jeśli już to OBWODNICA GDAŃSKA ?

      Wyrażaj się precyzyjne bo nie masz samych głupków, którzy na widok "m" w ciemno głosują ? No i co z tą CZERWONĄ do portu, którą PORCIK chce za pieniądze miejskie wybudować ??

      No i pytanko zasadnicze, które zadaje po raz e-nty czo z Terminalem Promowym, który od 2014/15 już miał zaistnieć w naszej świadomości, gdzie ON??? Bo nawet na papierze go nie ma a ruch będzie generował także w kierunku Chylonii :))

      • 0 5

      • Dalej smrodzisz przeciw portowi po Internecie? Nie jesteś już, gnido, dla mnie partnerem w dyskusji. (3)

        • 1 1

        • tego się PO tobie mozna było spodziewać - jak i twoich licznych klakierów :)) (1)

          Czekałem aż odkryjesz miękkie podbrzusze i twoje niby reguły skutecznego działania. Bo śledząc twoje wpisy i zdarzenia, które tu się powtarzają, a natura ludzka jest niestety stała. Zachowanie człowieka da się przewidzieć, jeśli tylko rozporządzamy odpowiednią wiedzą, którą daje nam analiza psychiczna i podejście do niektórych spraw :))
          A kto dokładał do pieca, gdy hartowała się Patologia Obywatelska poprzez wasze nieprecyzyjne sformułowania i braki merytorycznego uzasadnienia jak cała otoczka PiS ?
          Za trolowanie i obniżanie jakości dyskusji, no i dziś jeszcze obrażanie użytkowników forum na grzeczne zapytania - ja mogę rozumieć twoja błazenadę z powodu niedostatku ogłady i wiedzy. Ale na drugi raz słuchaj, jeśli brakuje ci mądrości i taktu, to proś Pana o nią, a nie pisz tu głupot, bo wszyscy sie na to nie łapią, oprócz tobie podobnych ćwoków. Za obraźliwe stwierdzenia bez żadnego merytorycznego uzasadnienia jesteś zwykłym chamem i nikim więcej.
          Myślisz że chamstwo i bezczelność daje przepustkę do przepisywania sobie działań "jedynie słusznych", choć być może legitymizuje to f.państwowa Port Gdynia ? U mnie byś nie zagrzał ani dnia więcej, ale różne są standardy w różnych firmach ?

          Bez poważania !

          • 0 6

          • U ciebie to nikt by nic nie zagrzał, bo jesteś nikim i nic nie masz ćwoku jeden. Chyba że jak koledzy na gorzałę wpadną, to wtedy se możecie przygrzać.

            • 3 0

        • a ty za to realnie

          jak ostatnio w Porcie i Śródmieściu, a właściwie wasza wielka góra łupin orzecha kokosowego.

          Na dodatek "m" jesteś bezczelny, wciskając ludziom te bzdety

          • 0 1

  • hmm

    Faktycznie lepiej wydawać pieniądze na redbulla sylwestra itp niż zrobić coś co udrozni ruch... Zaraz pewnie znowu będą estakada naprawiać i znów wszystko stanie.... A najlepiej to robić drogi dla rowerów - z 3go mają jeden pas wyciąć...

    • 12 0

  • Żądamy!!! Nie prosimy!!! (1)

    Niestety dla urzędasów Gdynia kończy się na śródmieściu!
    Przez wasze zaniedbania na Chyloni mamy syf jak w Detroit ósma mila!!! Za pieniądze wydane na głupoty typu infobox, kolejka na kamienny wierch itp. mielibyśmy obwodnicę przedłużoną do ul. Hutniczej, krok w stronę OPAT-u!!! I było by po problemie!

    Tak przy okazji,widok karetki na sygnale stojącej przed szlabanami w dużym mieście bezcenny!!!

    • 23 0

    • A może kolejka gondolowa nad torami??

      • 0 0

  • przenieść urząd miasta na ul Północną

    Gdyby urząd miał siedzibę przy ul. Północnej dawno byłby tunel pod torami albo wiadukt , bo p. Szczurek robi inwestycje przy urzędzie.
    Może przy wyborach mieszkańcy powinni to pamiętać?

    • 16 0

  • Gdynia to nie tylko śródmieśie

    Od kilku ładnych lat Włodarze Gdyni dbają śródmieście. Nowa Świętojańska, skwer Kościuszki itp. Ma to swoje usprawiedliwienie przecież to wizytówka miasta. Ale my mieszkańcy pobrzeżnych dzielnic czujemy się lekko oszukiwani.
    Przez wiele lat dojeżdżałem z Pogórza na Dąbrowę i przestałem na tych przejazdach w sumie wiele godzin jak nie dni lub tygodni. Czas by to zmienić. Powinno to być priorytetem dla Władz Miasta na najbliższy okres, a nie jakieś bzdurne kolejki gondolowe- trochę spaceru jeszcze nikomu nie zaszkodziło.
    Do dzieła Panowie do dzieła. Macie czas do następnych wyborów

    • 21 0

  • Prócz kasy potrzeba głowy i zapału.

    Poproszę sąsiadów z okolic Mostów, Kosakowa i innych okolicznych nowo powstałych osiedli ( Deweloperki ) o współudział finansowy ( budżet Gminy) w rozbudowę trasy ,,szybkiego ruchu " łączącego rondo Pogórze z Obwodnicą Trójmiasta ( estakada). Osadnictwo bez budowy i rozbudowy dróg spowodowało zakorkowanie i niszczenie infrastruktury drogowej północnej części miasta Gdyni . Jest problem poważny i nie warto szukać winnego tylko wspólnie zakasać rękawy i zwiększyć przepustowość z Gminy Kosakowa i okolic poza Obłużem i Pogórzem. To samo z drogą łączącą Pogórze Dolne z Rumią ( równoległą do Jednostki Wojskowej) połączyć nawet z płyt jumbo - ograniczyć tylko dla pojazdów do 2,5 tony. . Poproszę o coś dla ZWYKŁYCH SZARYCH STYRANYCH ludzi.

    • 7 0

  • tunele i wiadukty (2)

    Panie Prezydencie niech pan sobie przypomni rozmowę przed dworcem PKP Chylonia z młodym radnym obiecał pan zrobić porządek za dworcem w kierunku ul. Hutniczej oraz wiadukty a pan buduje kolejki w centrum tak jak in box a komu to służy weź człowieku obuć się i nie obiecuj bo teraz ja oszukany będę tobie robił reklamę i puszczał w internet filmy na temat GDYNIA MIASTO PRZYJAZNE MIESZKAŃCA oraz ściągał telewizje aby puszczali jak o nas dbasz ze swoim radnymi

    • 19 2

    • Pruszcz Gdański wybudował wiadukt nad torami a Gdynia nie może :))) (1)

      • 9 1

      • Pruszcz Gdański oprócz wiaduktu nad linią kolejową nr 9 wybudował też 200 metrowy most nad Radunią w ciągu tej samej obwodnicy miasta :)

        • 10 1

  • Przecież PKP odpowiada na ten teren i uczciwie powinna sfinansować ewentualny przejazd (5)

    a przynajmniej w większości

    • 4 14

    • Czy PKP finansowała tunel przy Ergo Arenie, tunel pieszy przy Alchemii, wiadukt na Nowej Słowackiego, wiadukt na Nowej Wałowej?

      • 13 1

    • (2)

      Pruszcz Gdański niedawno zbudował POPG (Północną Obwodnice Pruszcza Gdańskiego) wraz wiaduktem nad torami
      a 10 krotnie większa Gdynia mówi, że jej nie stać.

      Może Szczurek z ekipą samorządności uda się do Pruszcza na przeszkolenie u prezydenta Wróbla. Trzeba uczyć się od lepszych

      • 12 2

      • Co minusujecie urzędasy? Pruszcz wybudował, a Gdynia ciągle tylko szuka winnych tego, że coś nie powstało

        • 10 1

      • Pruszcz ma też tyle samo udziałów w SKM, co Gdynia - przy 6-krotnie mniejszej liczbie ludności i 10 kursach SKM na dobę (może już więcej, nie chce mi się sprawdzać). Tyle a propos legendarnego wręcz gdyńskiego zaangażowania.

        • 7 0

    • Przy takim podejściu do sprawy, to nigdzie nie dałoby się przejechać przez tory.

      Mieszkalibyśmy po tej stronie torów, po której się urodziliśmy ...

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane