• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej autobusów do Chwarzna i Wiczlina

Patryk Szczerba
2 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Większa częstotliwość kursowania linii 147 to dobra wiadomość także dla mieszkańców Witomina. Większa częstotliwość kursowania linii 147 to dobra wiadomość także dla mieszkańców Witomina.

Podwojenie w popołudniowym szczycie częstotliwości kursowania linii 147 oraz więcej kursów linii 140 w ciągu dnia to główne zmiany mające ułatwić podróż mieszkańcom Chwarzna i Wiczlina, których z miesiąca na miesiąc przybywa. Autobusy według nowego rozkładu pojadą po raz pierwszy w poniedziałek.



Czy większa częstotliwość kursowania autobusów zmniejszy korki na dojeździe do Chwarzna?

Wzrastającą liczbę gdynian zamieszkałych na osiedlach określanych przez deweloperów jako Gdynia Zachód widać na drogach. Bywa, że rano korek na ul. Chwarznieńskiej sięga - mimo poszerzenia odcinka leśnego do dwóch pasów - nawet połowy jego odległości. W godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego praktycznie wszystkie ulice prowadzące przez Witomino do ul. Chwarznieńskiej są zakorkowane.

Samochody spowolnione, autobusy bez strat czasowych

Sytuacji nie ułatwiają remonty, których natężenie w ostatnich tygodniach jest w mieście wyjątkowo duże, co - zdaniem kierowców - nie usprawiedliwia indolencji władz miasta w szukaniu prawdziwego rozwiązania problemu.

Czytaj też: Chwarznieńską przez las najwcześniej za 25 lat

W ostatnim czasie poprawie uległa za to sytuacja tych, którzy do podróży wybierają komunikację miejską. Ukończony prawie rok temu buspas na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni pozwala autobusom na swobodny przejazd do Witomina. Później pojazdy grzęzną w korkach, ale - jak przyznają kierowcy i pasażerowie z Chwarzna i Wiczlina - oszczędność czasu i tak jest spora. Od poniedziałku dostępność komunikacji będzie jeszcze większa, bowiem ZKM podwoi popołudniami liczbę autobusów linii 147.

Zmiany, bo coraz tłoczniej

- Osiedla w rejonie Chwarzna i Wiczlina rozrastają się. Przybywa tym samym chętnych do korzystania z komunikacji miejskiej, więc - wprowadzając te zmiany - wychodzimy im naprzeciw. Zwłaszcza że odnotowujemy zwiększającą się liczbę pasażerów w autobusach jadących w tamtym kierunku. Nie bez znaczenia jest też w tym wypadku z pewnością buspas, z którego jesteśmy zadowoleni - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia, dodając, że większa częstotliwość oznacza też mniejsze spóźnienia.
Główną zmianą, która zacznie obowiązywać od poniedziałku jest podwojenie częstotliwości kursowania autobusów linii 147 w dni powszednie w godzinach popołudniowego szczytu przewozowego z 30 do 15 minut. Do obsługi linii 147 zostaną przez cały dzień skierowane autobusy przegubowe.

- To istotne zwłaszcza w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego. Dzięki temu zabierzemy więcej pasażerów. Do tej pory autobusy przegubowe jeździły na zmianę z pojedynczymi, ale w różnej konfiguracji - dodaje Gromadzki.
Osiedla w rejonie Chwarzna i Wiczlina rozrastają się. Przybywa tym samym chętnych do korzystania z komunikacji miejskiej
Przystanek, by było bliżej do autobusu

Zmiany nastąpią także w innych liniach. Od poniedziałku do Dworca Morskiego w Gdyni, zamiast przegubowców linii 147 kursować będą pojedyncze autobusy linii 160 - nadal co 30 minut. Na linii 140 zwiększona zostanie częstotliwość kursów w godzinach między szczytami komunikacyjnymi w dniu powszednim.

Oprócz korekt w rozkładzie pojawi się także nowy warunkowy przystanek autobusowy o nazwie "Filipkowskiego 01" przy ul. Wiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w kierunku Dąbrowy, zlokalizowany na wysokości osiedla Wiczlino Ogród. Na przystanek w drugą stronę trzeba będzie poczekać - prawdopodobnie do końca roku.

- Do tej pory mieszkańcy tego osiedla musieli nadkładać drogi, by dojść do miejsca, gdzie mogli wsiąść w autobus. Chcemy im to ułatwić, stąd nowy przystanek. Stworzenia innych w najbliższym czasie na tej trasie nie planujemy - tłumaczy Gromadzki.
Zobacz rozkłady jazdy ZKM Gdynia

Miejsca

Opinie (136) 1 zablokowana

  • Wieczorny dojazd

    Wszystko pięknie ale wieczorem, żeby dojechać na Wiczlino,to jak ktoś nie zdąży to wraca później 147 o 21.52, niż teraz - obecnie 21.31 albo musi wyrobić się na ostatni 172 o 20.29. To duża przerwa między odjazdami autobusu w tam tym kierunku :(

    • 31 7

  • Zróbcie coś!

    Ja za to jestem za zwiększoną liczbą kursów lini 171 który jedzie przez chwaszczyno albo wprowadzenia dodatkowej linii. Dzisiaj musiałam czekać na spóźniony autobus 45 minut. Widzę że kurs z tesco do oliwy odjeżdża w miare punktualnie ale w drugą stronę aby zdążyć na autobus to jakaś loteria. Krew mnie zalewa gdy pomyślę że oddalona o 10 minut drogi dabrowa ma komunikację bez zarzutu.

    • 29 9

  • (3)

    To dobra wiadomosc. Nic nie zastapi jednak madrej rozbudowy i modrnizacji drog a tego szczurasy nie potrafia zrobic. Duzo pomoglyby lewoskrety i zatoczki dla autobusow a tych brakuje w miejscach gdzie daloby sie to zrobic. O modrej przebudowie drog na Witominie nawet nie wspomne bo tu szczurasom brakuje zarowno wyobrazni jak i funduszy jakie z upodobaniem utylizuja na bzdury w rodzaju szczurokolejek czy forum nieudacznikow

    • 55 9

    • Zatoki?

      To się leczy!

      • 0 5

    • Regulacja świateł też sporo mogłaby pomoc. Dlaczego się np.rrównocześnie zapala strzałka w prawo że sświatłem dla pieszych.

      • 2 2

    • To fakt, teraz modernizują Wiczlińską, a zatoczek autobusowych nie przewidziano w projekcie. W ogóle biedna ta modernizacja, skrzyżowanie Wiczlińska/Chwarznieńska powinna być rondem.

      • 11 0

  • (1)

    I bardzo dobrze. Rozbudowa infrastruktury drogowej nic nie da bez sprawnej komunikacji. Te podstawy niestety jeszcze nie dotarły do władz Gdańska, gdzie zamiast dokonywać usprawnień zamknięto kilka połączeń na liniach Wrzeszcz Morena, Wrzeszcz - Matarnia.

    Aktualnie w tym rejonie mamy codziennie gigantyczne korki i brak perspektyw na zmiany przyzwyczajeń komunikacyjnych ludzi, jako że komunikacja miejska jest droga, wolna, niewygodna (wymuszanie przesiadek) i tym samym nie istnieje w świadomości posiadających samochód jako jaka kolwiek, dla niego, alternatywa.

    • 31 11

    • przepraszam, co skasowano z odcinka Wrzeszcz-Matarnia? Są te same linie i te same częstotliwości a dodatkowo uruchomili PKM..

      • 7 1

  • (3)

    Nasza dzielnica MAŁY KACK to już powoli schodzi na psy bo nie dość że mamy mało autobusów to nawet w naszej dzielnicy nie ma paczkomatu inpostu a naprawdę taki paczkomat by się przydał w naszej dzielnicy np mógł by stać na ul. Sandomierskiej niedaleko poczty.

    • 31 10

    • (2)

      Paczkomat masz przy Auchan na ul Gorskiego za stadionem Bałtyku to jeszcze Maly Kack...

      • 3 4

      • (1)

        No i co z tego ale to bardzo daleko zresztą do tego centrum handlowego Riviera jest kiepskie połączenie autobusowe. A tak jak by na ul. Sandomierskiej stał ten paczkomat inpostu to mieszkańcy Małego Kacka mieli by blisko aby odbierać swoje paczki a ja to już wogule miał bym blisko bo mieszkam na Ul. Kaliskiej.

        • 5 0

        • To napisz do InPostu. To chyba nie jest wina Miasta?

          • 4 3

  • (1)

    Martwicie się o Chwarzno czy Wiczlino a wyjechać z ulicy Miętowej to problem rano mnóstwo samochodów osobowych przez Dąbrowę korki niesamowite bo gnają przez nasze osiedle niestety gorzej dla nas mieszkam tu 26 lat drogi te same nie z gumy

    • 36 10

    • tam by się przydały swiatła.

      I lewoskręt z Nowowiczlińskiej w Rdestową i od razu byłoby lepiej.

      • 9 0

  • Niech mi ktoś odpowie dlaczego w Gdyni jest tyle rożnych spółek od komunikacji miejskiej? (10)

    Można by zrobić jedną i oszczędzić na tym wiele milionów za które można chociażby uruchomić więcej połączeń, kupić nowy tabor czy chociażby biletomaty.

    Aż tak szkoda stanowisk dla kolesi, że nikt nie odważy się tego zreformować?

    • 51 25

    • organizator komunikacji miejskiej jest jeden. (5)

      I to jest ZKM Gdynia, który rozpisuje przetargi na linie autobusowe/trolejbusowe. Sam własnego taboru mieć nie musi.
      To w Gdańsku niepotrzebnie jest podział na ZTM Gdańsk i ZKM Gdańsk. I to jest tworzenie stołków.

      • 11 15

      • guzik prawda

        w Gdańsku masz ZTM Gdańsk, czyli coś jak ZKM Gdynia = organizator przewozów. Przewoźnikami w ramach sieci gdańskiej jest miejski ZKM Gdańsk, czyli coś jak PKA, PKM, PKT w Gdyni oraz wyłonione w przetargach PKS Gdańsk i Warbus, czyli coś jak w Gdyni: PKS Gdynia, PKS Gdańsk, Warbus, Gryf.. generalnie organizacja identyczna w obu przypadkach, tylko w Gdańsku przewoźnik miejski jest jeden a w Gdyni - trzech.

        I gdzie tu jest tworzenie stołków?

        • 15 3

      • "Tyle zarabiają szefowie miejskich spółek" (2)

        "...1. Piotr Małolepszy, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej, na stanowisku od 2008 r. - 237 tys. 727 zł brutto (ok. 19 tys. 800 zł miesięcznie).

        2. Lech Żurek, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej, na stanowisku od 2012 r. - 223 tys. 891 zł brutto (ok. 18 tys. 650 zł miesięcznie).

        3. Kazimierz Gałkiewicz, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, na stanowisku od 1994 r. do 6 czerwca 2014 r. - 142 tys. 547 zł brutto (ok. 11 tys. 870 zł miesięcznie). Piotr Topolewicz, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, na stanowisku od 5 maja do końca 2014 r. - 115 tys. 330 zł brutto (ok. 9 tys. 600 zł miesięcznie). Obecnie funkcję prezesa pełni Bogusław Stasiak..."

        wygooglujcie sobie tytuł

        • 23 5

        • hmmm w PKT ponad 2 razy więcej niż w PKM .....

          • 11 2

        • A ile zarabia Taube

          przewodniczący związków zawodowych na oddelegowaniu?
          No ile?

          • 13 3

      • Co mnie obchodzi jak jest w Gdańsku? Po co nam ZKM, PKT,PKA?

        Nie można zrobić jednej?

        • 17 5

    • Chodziło o obawę strajku

      Są 3 spółki bo jak było wszystko w jednej to...w przypadku strajku spółka mogła żądać czegoś od miasta i miasto było w ciemnej d....e. Nawet PKS Wejherowo by nie obskoczyło kursów więc...podzielono na 3. Każda ma swoich kolesiowskich prezesów i łatwo nad nimi trzymać łapę. Gdyby zastrajkowała jedna to pozostałe dostaną mały ochłapik i będą robić więcej kursów. Teraz wiadomo?
      Pozdrawiam

      • 13 0

    • łatwiej zarządzać (1)

      wbrew pozorom są mniejsze koszty zarządzania, struktura przejrzysta, kompetencje się nie dublują. Styl zarządzania różni się od tego sprzed 30 lat. Wcale tu nie chodzi o stołki i mnożenie "prezesów" jako analfabeci ekonomiczni sugerują...

      • 13 12

      • Jak się nie dublują jak można by zrobić chociażby wspólnego prezesa dla PKA i PKT

        Prezesi zastępców pewnie też mają. W każdym z działów są jacyś dyrektorzy i kierownicy, którzy pewnie też niepotrzebnie się dublują..

        • 19 6

    • to gdyński element walki z bezrobociem

      dzięki temu na stanowiskach prezesów zatrudnieni są ludzie, którzy normalnie nie dostaliby pracy nawet przy wypasywaniu kóz.

      • 28 6

  • Można zrobić autobus z Gdyni do Tczewa ? (4)

    Bo mieszkam w Gdyni a pracuje w Tczewie

    • 74 13

    • Jasne... może od razu do Kwidzyna?
      Autobusy MIEJSKIE nie mogą pokonywać takich odległości. Co najwyżej PKS.

      • 10 3

    • To byłby najdłuższy autobus na świecie. (1)

      • 21 9

      • Nie autobus nie musi być długi

        Wystarczy mały i krótki tylko by mnie zawiózł do pracy. Płace podatki wiec wymagam !

        • 14 8

    • Cociaż coś do OBC

      • 13 6

  • (6)

    Przydałaby się jeszcze jakaś linia z Karwin w okolice Chyloni.
    Czasami koncze pracę o 23, i muszę prawie godzinę czekać na N20 w kierunku Pustek Cisowskich, bo niczym innym nie dojadę do domu.

    • 81 10

    • (1)

      podobny problem jest z Janka Wiśniewskiego - z tym że stamtąd nie ma żadnego autobusu do Chyloni czy cisowej , ale to nic za to jest kolejka na kamienny wierch

      • 14 4

      • 197, 163

        • 15 1

    • .

      Jest K i 27

      • 6 8

    • A ja bym chciała autobus Południe Gdańska - Północ Gdyni

      • 11 8

    • Od dawna dopytuję o taką linię przez Wiczlino, Łezyce Regulewo i las (1)

      W Regulewie można zawrócić na skrzyżowaniu i dalej pociągnąć do Chyloni. Chyba, że z Dąbrowy przez Wiczlino do Rumii, bez kombinacji. Ewentualnie co drugi kurs Rumia i Chylonia naprzemiennie.

      • 17 6

      • No niestety. Z przystanku Karwiny Tesco nie ma zbyt dużego wyboru dojazdu jeśli chodzi o godziny wieczorne, tj po 22.

        • 21 1

  • Bardzo pozytywnie.

    • 27 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane