• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej autobusów na Chwarzno, gdy powstanie buspas

Michał Sielski
14 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Mieszkańcy nie jeżdżą autobusem, bo nie ma buspasów. A skoro nie ma zainteresowania, to ZKM likwiduje kolejne połączenia i samochodów przybywa. Mieszkańcy nie jeżdżą autobusem, bo nie ma buspasów. A skoro nie ma zainteresowania, to ZKM likwiduje kolejne połączenia i samochodów przybywa.

Do dzielnicy Chwarzno-Wiczlino zobacz na mapie Gdyni dociera tylko jedna linia autobusowa. Mieszkańcy domagają się kolejnych połączeń, ale ZKM odpowiada, że dodatkowe kursy nie były wykorzystywane, więc zostały zlikwidowane. Sytuacja może zmienić się po wytyczeniu buspasa na ul. Małokackiej, bo na razie przejazd komunikacją nie jest konkurencyjny czasowo względem samochodu.



Co skłoniłoby cię do przesiadki z samochodu na komunikację miejską?

Z Chwarzna-Wiczlina do pętli SKM w Redłowie, a także na Karwiny, można dojechać autobusami linii 121. Miały być one rozwiązaniem komunikacyjnych kłopotów jednej z najbardziej oddalonych od centrum dzielnic Gdyni. Gdy w styczniu 2009 r. oddana została pętla przy przystanku SKM w Gdyni Redłowie zobacz na mapie Gdyni, na linii 121 wprowadzona została dwukrotnie wyższa niż obecnie częstotliwość. W godzinach szczytu uruchomione zostały też dodatkowe kursy linii 221, na skróconej trasie Redłowo SKM - Chwarzno Sokółka.

- Niestety, połączenia te były skrajnie niewykorzystane i z dniem 1 grudnia 2009 r. zlikwidowane zostały kursy linii 221, a w kolejnych latach - z tego samego powodu - zmniejszana była liczba kursów na linii 121. Obecnie brak popytu wynika z prozaicznego powodu: przejazd autobusów do Witomina ul. Kielecką - buspasem - jest o wiele szybszy niż objętą korkiem ul. Małokacką - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Nie wszyscy mieszkańcy się z tym zgadzają. Do kursowania autobusów linii 121 jest bowiem sporo zastrzeżeń.

- Linia 121 nazywana jest "linią widmo". Autobus jeździ co godzinę i niezwykle rzadko zjawia się na przystankach o czasie. Tymczasem docelowo Wiczlino ma pomieścić 60 tys. mieszkańców. Przy ul. Łużyckiej pracuje kilka tysięcy osób, a znalezienie tam wolnego miejsca parkingowego graniczy z cudem. Dzieje się tak między innymi dlatego, że z najmłodszej dzielnicy Gdyni nie można dojechać do Redłowa bezpośrednio - podkreśla nasz czytelnik, pan Piotr.
Buspas przyspieszy dojazd?

Problem w tym, że jazda autobusem przez ul. Małokacką zobacz na mapie Gdyni jest obecnie znacznie mniej opłacalna czasowo, niż wybór własnego samochodu. Ale to może się zmienić, gdy miasto zdecyduje się podjąć odważną decyzję, ułatwiającą korzystanie z komunikacji miejskiej.

- Rozważane jest wytyczenie w ul. Małokackiej buspasa w kierunku Witomina i jeśli takie przedsięwzięcie zostanie zrealizowane, to być może wróci uzasadnienie dla częstszego połączenia Chwarzna z Redłowem. Popyt w autobusach linii 121 jest stale monitorowany - podkreśla Marcin Gromadzki.
Na koniec I kwartału 2016 roku w Gdyni było zarejestrowanych 190 tys. 539 samochodów. Co roku przybywa kilka tysięcy kolejnych. Współczynnik samochodów na 1 tys. mieszkańców jest wyższy niż w Londynie, Berlinie, Nowym Jorku, a nawet w Dubaju.

Miejsca

Opinie (95) 3 zablokowane

  • gromadzki weź ty się spakuj i wracaj do Gdańska skąd wypełzłeś. (2)

    i przestań jeździć z synem autobusami. weź go lepiej na spacer to mu dobrze zrobi.
    co ty właściwie zrobiłeś dla gdyńskiej komunikacji. NIC. dwa razy w miesiącu zmienisz rozkład o jedną minutę co tylko generuje koszty . powiedz lepiej jak tristar NIE działa w autobusach a kierowcy są za to karani.
    ps.
    boczne wewnętrzne tablice w autobusach linii S i Z tak walą po oczach , że po 10 minutach jazdy człowiek ma naświetlone oczy niczym spawacz.

    • 10 3

    • (1)

      Chodzilem z nim do ogolniaka w Gdyni, wiec jednak nie jest z Gdanska. Juz wtedy nazywalismy go Autobusik...

      • 2 6

      • urodziłem się w Gdyni i tu mieszkam 41 lat ale....

        do szkoły średniej dojeżdżałem do Wejherowa to penie nie jestem z Gdyni.

        • 2 2

  • 121 tak, ale Malokacka do Plyty redlowskiej i szpitala PCK, powrot Luzycka i Kielecka (2)

    Z innej bajki: Co trzeba sprawic, by ZKM poprowadzil wreszcie trase linii X z Dabrowy na Oksywie, poprzez Chwarzno-Wiczlino ulicami Wiczlinska i Chwarznienska, tak aby poprowadzona w ten sposob stanowila dopelnienie linii K. Takie rozwiazanie zapewniloby szybki dostep do polnocnych dzielnic miasta wiekszosci mieszkacom Chwarzna-Wiczlina i odwrotnie. Malo tego bylaby to znacznie szybsza alternatywa niz okrezna trasa przez centrum za posrednictwem linii 103. Pomijajac kwestie ulicy Slaskiej linia 103 jest aktualnie calkowicie zbedna, zarowno dla mieszkancow polnocy jak i zachodu miasta Gdyni. Prosze wskazcie co uczynic, by X badz przynajmniej K podazaly przez Wiczlino Ogrod, Patio Rozy, obie Sokolki, a w 103 nie hulal wiatr ?

    • 9 5

    • (1)

      Oczywiscie tabor z linii 103 trafilby na linie 160 i X zwiekszajac ich czestotliwosc kursowania.

      • 0 3

      • Petla w Redlowie jest slusznie zaprojektowana, ale nie w pelni wykorzystana.

        Aby w pelni spelniala oczekiwania mieszkancow Gdyni musi byc wezlem przesiadkowym dla mieszkancow z dzielnic: Wzgorze sw Maksymiliana (Legionow - Kopernika), Redlowo (plyta, szpital), Maly i Wielki Kack, Witomino, Chwarzno-Wiczlino, ale takze z Karwin i Dabrowy. Innymi slowy powinna byc stale obslugiwana 3 liniami autobusowymi przyjezdzajacymi tutaj z trzech glownych kierunkow: wschodu, zachodu oraz poludniowego-zachodu Gdyni

        • 1 0

  • zamiast zbudowac/poszerzyc nowe drogi

    Obojetnie czy to Malokacka, Rolnicza, czy chwarznienska (centrum witawa do domu starcow)

    To włodarze wola wziąć pędzel I namalować jedna prosta linie.

    Po co? Jak często autobusy jeżdżą? Malokacka I jakie to są autobusy? Czy któryś z nich jeździ na Chwarzno, wiczlino? Wystarczy jeden buspas na kieleckiej - dojazd na witomino I dalej I tak bedzie

    • 5 7

  • Buspas!

    Buspas na Małokackiej już dawno powinien funkcjonować!!!
    Niedługo będzie przecież połączenie Małokacką z nowym przystankiem PKM.

    • 8 4

  • Wreszcie trafna decyzja. Tylko buspasy mogą rozwiązać problem.

    • 9 5

  • Nawet 192 w szczycie jedzie Kielecką żeby nie stać w korku ma Małokackiej.

    • 10 0

  • Może by tak przebudować skrzyżowanie na Dąbrowie centrum, a stryjska - al. Zwycięstwa, a Kwiatkowskiego - Dąbka itd

    • 7 2

  • Więcej więcej autobusów!!!!!!!

    • 9 2

  • Na Malokackiej

    Jest tak szeroko, ze od ciapkowa juz dawno powinien powstać bus pas i koszt to pewnie tylko wytyczenie pasa i wymalowanie pasów jedynie w górnej części tej ulicy trzeba by było poszerzyć ze względu na zjazd do stacji paliw pod żaglami

    • 14 2

  • A może by tak tory PKM przeciągnąć do Chwarzna?

    Wzorem Gdańska, kolej powinna być także na zachodzie Gdyni, które intensywnie się rozbudowuje

    • 25 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane