• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosna wielkich inwestycji w Gdyni

Katarzyna Fryc
7 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Już wiosną zakończą się prace na budowie Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Zdjęcie archiwalne z lata 2007. Już wiosną zakończą się prace na budowie Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Zdjęcie archiwalne z lata 2007.

Wiosną w Gdyni zostaną oddane trzy wielkie inwestycje drogowe: Trasa Kwiatkowskiego, Droga Różowa i ul. Janka Wiśniewskiego. A już za rok ruszy kolejna: kosztująca blisko 200 mln zł budowa ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego, która połączy Dąbrowę z Chwarznem.



- Pod względem rozmachu inwestycyjnego będzie to przedsięwzięcie porównywalne z dokończeniem Trasy Kwiatkowskiego - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni. - Na tę ulicę od lat czekają mieszkańcy zachodnich dzielnic, głównie Dąbrowy oraz Chwarzna i Wiczlina.

Koszt inwestycji też będzie niewiele mniejszy, niż Trasy Kwiatkowskiego, która pochłonęła 230 mln zł. Na połączenie Dąbrowy z Chwarznem Gdynia wyda ok. 200 mln zł. Planowa ulica Jana Nowaka-Jeziorańskiego - honorowego obywatela Gdyni, legendarnego Kuriera z Warszawy i kierownika polskiej sekcji Radia Wolna Europa - w 2010 r. ma połączyć ulice Chwarznieńską z Chwaszczyńską. Jej budowa rozpocznie się w przyszłym roku. - Jesteśmy na etapie przygotowywania dokumentacji i finalizowania spraw terenowo-prawnych - dodaje Stępa.

Główną częścią inwestycji będzie budowa 3 km nowej drogi na terenie zajmowanym dziś przez pola i łąki między Chwarznem i Wiczlinem a Dąbrową (na jej trasie znajdzie się także wiadukt o wysokości 10 m, który będzie biec nad doliną rzeki Kaczej). Ulica Nowaka-Jeziorańskiego będzie prowadzić od ul. Rdestowej na Dąbrowie (tuż za giełdą towarową, naprzeciwko Polifarbu) aż do ul. Chwarznieńskiej na wysokości Wiczlina.

Ale inwestycja obejmie także modernizację 4 kilometrów prowadzących do niej dróg: m.in. przebudowę Chwarznieńskiej (poszerzenie, lewoskręty, nowe zatoczki autobusowe). - W 2010 roku będziemy mogli mówić o nowej jakości dróg na odcinku od Witomina przez Chwarzno i Wiczlino aż po Dąbrowę - ocenia Marek Stępa.

Planiści nazywają tę dzielnicę Gdynią Zachód, w najbliższych latach ma tam być wielki plac budowy. Dla potrzeb przyszłych osiedli mieszkaniowych teren uzbrajany jest w sieć wodociągową i kanalizacyjną, niedawno powstała tam stacja uzdatniania wody.
Gazeta WyborczaKatarzyna Fryc

Opinie (170) ponad 10 zablokowanych

  • Opinie

    gdynia zawsze byla jest iBEDZIE W CIENIU GDANSKA I SOPOTU poprostu ZASCIANEK!!!!!

    • 0 0

  • Chylonia...

    A MOżE KTOś W KOńCU POMYśLI O ZAKORKOWANEJ CHYLONI PRZEZ WIECZNIE ZAMKNIęTE SZLABANY KOLEJOWE... MOżE JAKIś MOST ALBO CHOCIAż TUNEL POD TORAMI???

    • 0 0

  • wizjonerzy (1)

    W Gdyni potrafi się przewidzieć,które rejony będą się rozwijać i gdzie zbudować porządna drogę...W Gdańsku najpierw rozbudowują się dzielnice mam na myśli GD-Południe a drogi ni ma;( smutne

    • 0 1

    • powiedz mi, jak mieszkańcy tych dzielnic dostaną się do Gdyni ?

      Przez Witomino ? Może tak być, ale własnie tu potrzeba drogi przez park krajobrazowy i na to znowu nie będzie nikogo stać. Bedzie klapa jak z trasa Kwiatkowskiego.

      • 0 0

  • Trasa Kwiatkowskiego

    pomijam to, że wycieto blisko 60 ha pieknych lasów. Podobno sie szykuje niełe kongo, szczurek nie przewidział, ze wjazdy na estakadę są za strome, hahaha

    • 0 0

  • Jolo

    Nie wiem czy to przypadek. Jak nie Hossa to obłowiłby się inny deweloper. Każdy deweloper żeruje na każdy wolny kawałek ziemi, aby go zabudować, ogrodzić, wybetonować. To się nazywa „rozwój gospodarczy”.

    • 0 0

  • beekeeper

    Jasne wystarczy,że dogodzi się tym, z którymi Wielki Guru rozmawia.

    • 0 0

  • MIeszkańcy Chwarzna i Wiczlina chcą dróg przed własnym domem !!! (1)

    Mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina chcą dróg przed własnym domem, dziś mamy błoto i dziury. Nic sie w tej sprawie nie dzieje od lat !!!
    Poza tym co mi z drogi na Dąbrowe jak ja nie moge dojechać i wrócić do centrum, gdzie jest np dworzec kolejowy, urząd miejski, ZUS, lekarz itd.

    Może najpierw rozwiązać duży problem zakorkowanej Chwarzniejskiej, Rolniczej, Witomińskiej i Kieleckiej i dojazdu/wyjazdu do/z obwodnicy.

    Ale po co, lepiej zbudować droge w polu. 7 kilometrów, zadnych wywłaszczeń, burzenia domów, czy wycinki drzew, a sukces Budowniczego Szczurka bedzie. Mieszkancy Chwarzna i Dąbrowy będą mogli sie odwiedzaćza bagatela 200 baniek :), ale do centrum juz sie nie dostaną, lub z niego nie będą mogli wrócić. Gratuluje :)

    • 1 0

    • wszystkim na raz nie da się dogodzić, malkontencie

      • 0 0

  • jaaaasne

    W 2010 roku będziemy mogli mówić o nowej jakości dróg na odcinku od Witomina przez Chwarzno i Wiczlino aż po Dąbrowę - ocenia Marek Stępa.

    Szczególnie Grupa Inwestycyjna Hossa, która jest świeżutkim właścicielem prawie całego Chwarzna sie obłowi, bo wartość ich nieruchomości radykalnie wzrośnie. Czy to przypadek?

    • 0 0

  • DP
    Tak jak miasto nie należy do jego mieszkańców a do wąskiej grupy skupionej wokół Prezydenta Miasta

    • 0 0

  • zegary

    nie należą do miasta, czy wszystko co jest na terenie Gdyni należy do miasta?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane