- 1 Tunel zamiast kładki nad obwodnicą? (119 opinii)
- 2 Był klub Pokład, będzie hotel (163 opinie)
- 3 Absurd drogowy na Przymorzu (140 opinii)
- 4 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (284 opinie)
- 5 Tomasz Augustyniak wiceprezydentem Gdyni (194 opinie)
- 6 Zaatakował nożem na ulicy, trafił do aresztu (105 opinii)
Wkrótce ruszy remont peronów stacji Gdańsk Główny
Cztery windy i tyle samo kompletów schodów ruchomych, wyższe perony, modernizacja przejść podziemnych - m.in. takie prace czekają stację Gdańsk Główny. Inwestycja za 62 mln zł rozpocznie się w lipcu i potrwa ok. 2,5 roku.
- Przebudowa stacji Gdańsk Główny to zwiększenie komfortu podróży w relacjach aglomeracyjnych, regionalnych i międzyregionalnych. Ta wizytówka całego Trójmiasta doczeka się teraz odpowiedniej oprawy. Funkcjonalność stacji będzie zachowana na następne lata i różnicę odczują nie tylko mieszkańcy, ale także turyści - mówi Kazimierz Smoliński, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.
2,5 roku prac i bardzo dużo zmian
Tak jak już informowaliśmy, na stacji przebudowywane będą perony dalekobieżne. Zostaną one podwyższone do 76 cm i pokryte antypoślizgową nawierzchnią, co ułatwi podróżnym dostęp do pociągów. Zyskają też nowe oświetlenie.
Co istotne, znikną obecne bariery architektoniczne. W związku z kompleksową przebudową dwóch przejść podziemnych, od strony ul. Podwale Grodzkie i od ul. 3 Maja, wreszcie zostaną zamontowane cztery windy i tyle samo schodów ruchomych na perony.
Zabytkowe wiaty na peronach zostaną poddane renowacji, ale będą zachowane ich historyczne walory. Na peronach zamontowane zostaną też nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi poruszanie się po całej stacji.
Inwestycja w Gdańsku - warta 62 mln zł - w 85 proc. dofinansowana jest z funduszy unijnych i jest częścią krajowego programu kolejowego wartego w sumie 11 mld zł.
Jeszcze w lipcu rozpoczną się prace przygotowawcze. Całość prac zgodnie z umową zakończy się w styczniu 2020 roku.
Stacja i dworzec mają mieć jeden standard obsługi
Kolejną inwestycją będzie remont samego zabytkowego gmachu dworca Gdańsk Główny. Planowane jest m.in. odtworzenie historycznego wyglądu holu głównego i dostosowanie budynku do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Inwestycja zakłada także budowę nowej części podziemnego przejścia dla pieszych, które połączy istniejące przejścia na perony z budynkiem dworca oraz dojścia do przystanków tramwajowych i przejście pod ulicą Podwale Grodzkie.
PKP S.A. posiada niezbędne zgody wojewódzkiego konserwatora zabytków do przygotowania kompleksowej dokumentacji projektowej oraz uzyskała pozwolenie na budowę. Wraz z wyłonionym zewnętrznym wykonawcą, finalizowane są obecnie prace związane z dokumentacją wykonawczą. Po ich zakończeniu planowane jest ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy inwestycji, co ma się stać jeszcze latem.
Miejsca
Opinie (154) 1 zablokowana
-
2017-07-04 15:01
A co z ścieżkami rowerowymi. Czy będzie wjazd na perony.
- 7 6
-
2017-07-04 14:42
Najważniejsze, żeby można było handlować gaciami
- 11 3
-
2017-07-04 14:03
PKP w dwa i pół roku ? Lotnisko chcą tam zrobić? (1)
w sumie to skończą ten remont gdzieś tak w okolicach otwarcia Forum Raduni jak znam życie...
- 14 1
-
2017-07-04 14:32
2,5 roku perony i tunel czy budynek główny również?
- 2 1
-
2017-07-04 14:18
A skm ma w planach remont swoich peronów na dworcu głownym czy zostanie taki skansen jak z dworcem pks?
- 9 2
-
2017-07-04 14:16
Kolejny raz przeznacza się fundusze na inwestycje nie mające nic wpólnego ze zrównoważonym rozwojem. Wyremontowane perony będą zachęcać ludzi aby z nich wsiadać do pociagów. Aby dostać się na dworzec ludzie będą przyjeżdzaź samochodami. Inwestowanie w infrastrukturę kolejową wzmaga więc. ruch samochodów. To kolejny przykład na to, że miasto popiera działania mające na celu potworne stygmatyzowanie osób popierających alternatywne środki transportu.
Tak nie musi być.- 1 18
-
2017-07-04 14:06
Mam nadzieje że ściągną tą papę z daszków peronów. Z góry wygląda to gorzej niż źle
- 13 0
-
2017-07-04 13:44
No i bardzo dobrze, że PKP rozumie, że podróż nie zaczyna się i nie kończy w pociągu.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.