• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władze Gdańska porozumiały się z pracownikami ZKM

Maciej Naskręt
23 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Pasażerowie komunikacji miejskiej w Gdańsku mogą odetchnąć. Nie będzie strajku komunikacji miejskiej w nowym roku. Pasażerowie komunikacji miejskiej w Gdańsku mogą odetchnąć. Nie będzie strajku komunikacji miejskiej w nowym roku.

Nie będzie strajku gdańskiej komunikacji, ale nie będzie też wydawania reszty z biletów przez motorniczych i kierowców. Władze Gdańska, szefowie ZTM i ZKM, a także Związek Zawodowy Pracowników Komunikacji Miejskiej podpisali w tej sprawie porozumienie.



Czy miałe(a)ś kiedykolwiek problem z zakupem biletu u kierującego pojazdem?

Przypomnijmy, że związkowcy ZKM Gdańsk zapowiedzieli protest w związku z zapisami nowej umowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku z Zarządem Transportu Miejskiego. Chodzi przede wszystkim o obowiązek wydawania reszty, który ich zdaniem odbije się na punktualności przejazdów.

W efekcie w miniony poniedziałek i wtorek niektóre tramwaje i autobusy odjeżdżały z przystanków z kilkunastominutowym opóźnieniem. To przez wprowadzony tzw. strajk włoski. Kierowcy i motorniczowie bardziej skrupulatnie, wręcz nadgorliwie, stosowali się do procedur bezpieczeństwa. Kierujący utrzymywali odległość między tramwajami 150 metrów, a na wzniesieniach 300 metrów.

W tym samym czasie, przez trzy dni, trwały rozmowy związkowców z władzami miasta.

- Ostatecznie porozumienie wypracowano w czwartek po południu - mówi Alicja Mongird, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Co ustalono?
  1. ZTM zobowiązał się do zweryfikowania rozkładów jazdy tramwajów do marca 2017 r. Natomiast do końca przyszłego roku mają być sprawdzone rozkłady jazdy autobusów miejskich.
  2. Od początku 2017 r. sprzedaż biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku ma się odbywać za odliczoną kwotę. Kierowcy i motorniczowie będą mogli wydać resztę, jeśli nie wpłynie to na opóźnienie pojazdu.
  3. Intencją wszystkich stron jest całkowite zakończenie sprzedaży biletów przez kierujących wraz z wdrożeniem projektu "biletu metropolitalnego", którego wprowadzenie jest przewidziane w 2019 r.

Miejsca

Opinie (283) 6 zablokowanych

  • nie potrafia obalic komuny w swoim zakladzie.

    pracownicy tego socjalistycznego molocha to cienkie bolki

    • 4 3

  • dopoki nie bedziecie godzic sie na prywatyzyacje

    to bedziecie musieli sie dostosowac. mozecie sobie tylko ponarzekac bo ztm jest tu gorą a wy nie jestescie nawet pasazerami dla nich. nie musza o was zabiegac i sluchac o waszych potrzebach. zarzad i tak musi miec zaplacone.

    • 1 1

  • Cala POLSKA Z WAS SIE SMIEJE (1)

    wystrajkowac wydawanie reszty :PP ha HA HA WIELCY STRAKUJACY. na uslugach cara.

    • 6 3

    • Jestem motorniczym i wstyd mi za te postulaty, zamiast poleciec z grubej rury to udało im sie wynegocjować wydawanie reszty, banda d*polizow, ale co sie dziwić większość szarych pracowników ma równa stawkę 13,9 za h, a tamci co siedzą w związkach, radzie pracowniczej i walący z ucha maja więcej.. wiec im nie potrzeba podwyżki bo maja i tak większa stawke.. tfu

      • 7 0

  • kiedys byly karnety a teraz po 1 bileciecie sprzedaja bylo wtedy 5szt i czlowiek kupowal i mial na jutro (3)

    kiedys byly karnety a teraz po 1 bileciecie sprzedaja bylo wtedy 5szt i czlowiek kupowal i mial na jutro

    • 6 1

    • kiedys zauwaz bilety byly duzo tansze. (2)

      teraz taki karnet to musialby kosztowac 20 zl. ludzie tymczasem zyja z dnia na dzien i licza kazdy grosz czesto rezygnujac z zkm w ogole.

      Ci bogatsi wybieraja swoj wlasny samochod, czemu nie dziwie sie wcale przy takiej komunikacji zbiorowej.

      • 2 1

      • juz lepiej kupic 24 godzinny (1)

        i jednego dnia zalatwic wszystkie wazne sprawy a pozniej nie uzywac w ogole budyniowego ztm.

        i niech sobie strajkuja do woli.

        • 2 0

        • prawde ci napisze yo

          Nawet w 2 dni można załatwić jak się kupi od popołudnia

          • 2 0

  • Ależ Wy macie krótką pamięć albo nie uważaliście na lekcjach! (2)

    Strajki to tylko w kapitalistycznych krajach były! Za komuny nie! Wtedy były "nieuzasadnione przerwy w pracy", godzące w gospodarkę planową, rozwój gospodarczy i budowanie dobrobytu klasy pracującej!

    • 3 0

    • w ztm nadal jest gospodarka planowa. (1)

      niewiele sie tu zmienilo

      • 0 0

      • Tego nie neguję - chodziło mi o ten wpis nt. komuny.

        Nawet w 1980 na początku władza nie nazywała strajku strajkiem, żeby się nie zbrukać kapitalistycznym określeniem.

        • 1 0

  • nieraz chodzilam na piechote niemajac biletu wiec mi niegadaj ze kogos niestac pracujacego (3)

    nieraz chodzilam na piechote niemajac biletu wiec mi niegadaj ze kogos niestac pracujacego a o emarytach juz nic niemowie jezdza do lekarzy raz namiesiac lub znudow kilarazy w miesiac zeby plotkowac w kolejce

    • 0 1

    • ludzie pracuja na umowy zlecenia bubku

      i nic nie uzasadania tak drogich biletow poniewaz drugie tyle juz dorzucamy w podatkach. realna cena biletu to 3,60 + 3,60 czyli 7,20 za godzinny przejazd.

      W prywatnej firmie byc moze to zwykla cena ale nie w panstwowym socjalistycznym molochu.

      • 0 0

    • a ja wcale (1)

      Z tego ścierwa nie korzystam! Nie znoszę ścisku i tłoku śledzi w beczce! To w sam raz dla budynia!

      • 1 0

      • Stanowczo za droga komunikacja jest i nawet ta zniżka szkolna czy studencka to TeŻ nic jak mają , niech Łaski nie robi ta śmieszna komunikacja , bo niedługo full ludzi się sprzeciwi.

        • 0 0

  • Gwiazdki siedzenia na d*pie

    Po........lilo się w głowie Panowie i Panie tramwaje i autobusy ciche ciepłe i jeszcze źle

    • 1 4

  • AUTOMATY DO SPRZEDAŻY BILETÓW WEWNĄTRZ POJAZDÓW (1)

    Pytanie do ZTM - czemu nie można zamontować urządzeń/automatów do sprzedaży biletów wewnątrz autobusów i tramwajów ?? Takie rozwiazanie doskonale się sprawdza - m.in. w Warszawie i innych miastach ??

    • 5 1

    • bo nie

      tak chce wladza i co nam pasazer zrobi? za przejazdy autobusow, takze bez pasazerow dostaniemy kase. nie zalezy nam. proste?

      • 0 0

  • I mozna!!

    Gdynia brac przyklad a nie siedzicie cicho i kazda glupote zarzadu bierzecie z podkulonym ogonem!!! A potem tylko kierowcy narzekaja jak to ich zarzad gnebi, sciga i karze. No, ruchy panowie, w kupie sila bo niedlugo bez wazeliny schowacie sie zarzadowi...

    • 4 1

  • wiedziałem ze wymiękną (3)

    ale sobie polepszyli ale tam pracują ludzie co gdyby nie zkm to by w dziurawych butach chodzili tylko płaczą i nic z tym nie robią normalny człowiek nie godzi się na to i ucieka z firmy a reszta płacze i nic z tym nie robi a tylu dobrych kierowców i motorniczych się pozwalniało a za nich poprzychodzili młodzi co po 10 kolizji mają w przeciągu roku

    • 5 6

    • gdyby mogly istniec konkurencyjne linie w gdansku to od razu by przeszli

      pamietam jak wiele kierowcow jezdzilo na prytwanych liniach gdy jeszcze istnialy, np w prywatnej firmie planetobus lub busow z marketow np ikei.

      • 0 1

    • (1)

      A co kolizje maja do tego? Co mlody ma przewidziec,ze mu sie cos wpasuje na tory?! No brawo za myslenie

      • 1 1

      • Haha nie rozśmieszaj mnie z tym przewidywaniem na torach widzisz co jest przed tobą i jak wyjeżdżasz na skrzyżowanie pędem to nie masz czasu na reakcję ale tak tłumacza sie motorniczowie co jeździć nie umieją i bronią sie ze przewidzieć nie można i dla tego macie po 10 kolizji w przeciągu roku ja mialem wiele takich sytuacji ale zachowywałem prędkość na skrzyżowaniach i kolizji nie mialem wiec bajek mi nie opowiadaj

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane