• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wracają tramwaje w kierunku Przeróbki i Stogów

Rafał Borowski
4 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W ramach przebudowy skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową zostały położone nowe szyny tramwajowe. W ramach przebudowy skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową zostały położone nowe szyny tramwajowe.

Zakończyły się prace związane z przebudową torowiska na skrzyżowaniu ulic Podwale Przedmiejskie i Łąkowej. W związku z tym w środę zostanie przywrócony ruch tramwajowy w kierunku Przeróbki i Stogów. Na linii autobusowej 111 nie będą już wykonywane dodatkowe kursy w relacji Dworzec Główny - Kłosowa. Natomiast linia T8 wraca na dotychczasową trasę.



Czy doskwiera ci przebudowa Podwala Przedmiejskiego?

Przypomnijmy - we wtorek, 21 kwietnia, trasy linii tramwajowych nr 8 i 9 zostały skrócone do węzła Groddecka. To utrudnienie dla mieszkańców Przeróbki i Stogów zostało spowodowane realizacją jednego z kluczowych elementów prac drogowych na Podwalu Przedmiejskim na wysokości gmachu Akademii Muzycznej.

Czytaj więcej: Dwa tygodnie bez tramwajów na Podwalu Przedmiejskim

Chodzi o przebudowę skrzyżowania z ul. Łąkową. Rozdzielona przed laty ulica została na powrót połączona. Innymi słowy, na torowisku tramwajowym pojawił się przejazd dla kierowców.

Tak będzie wyglądać skrzyżowanie przy Akademii Muzycznej po zakończeniu inwestycji. Tak będzie wyglądać skrzyżowanie przy Akademii Muzycznej po zakończeniu inwestycji.

Zmiany w rozkładach jazdy zbiorkomu



Prace na skrzyżowaniu właśnie zakończyły się i możliwe jest wznowienie w tym miejscu ruchu tramwajowego. Pasażerowie muszą przygotować się na zmiany w rozkładach jazdy.

- Od środy, 6 maja, przywrócona zostanie obsługa Stogów i Przeróbki przez linie tramwajowe 8 i 9. W związku z tym na linii autobusowej 111 nie będą już wykonywane dodatkowe kursy w relacji Dworzec Główny - Kłosowa. Linia 158 wraca do poprzedniego rozkładu jazdy. Na stałą trasę wróci również linia autobusowa T8 - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Wykonawcą przebudowy skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową jest spółka MTM z Gdyni. Koszt inwestycji to ponad 10,5 mln zł. Zgodnie z harmonogramem ma ona zakończyć się w czerwcu tego roku.

Kolejny etap zmiany charakteru ulicy



Jak już wielokrotnie informowaliśmy w Trojmiasto.pl, to kolejny krok na drodze do kompleksowej przebudowy Podwala Przedmiejskiego. Ulica ma od wielu lat charakter miejskiej trasy, która nienaturalnie oddziela Stare Przedmieście i Dolne Miasto od Głównego Miasta. Po zmianach Podwale Przedmiejskie ma odzyskać charakter typowo śródmiejskiej ulicy.

Czytaj więcej: Przebudowa Podwala Przedmiejskiego dopiero w 2018 r.

Ma temu służyć m.in. zwężenie jezdni, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe. W kolejnych latach drogowcy zamierzają przebudować kolejne skrzyżowania w ciągu Podwala Przedmiejskiego: z ulicami Okopową, Żabi Kruk oraz Długie Ogrody.

Miejsca

Opinie (123) 5 zablokowanych

  • (3)

    Brawo na stogach tramwaj w przyszłym roku
    Prawdopodobnie

    • 23 2

    • Optymista

      • 1 1

    • (1)

      Na Stogi tramwaj już nie pojedzie. Zabudują plaże cała portem i będzie po turystyce.

      • 1 1

      • Idioci...

        • 0 0

  • Dlaczego rowerzystów wrzucają pomiędzy samochody ? (17)

    Kosztem bardzo szerokiego, prawie zawsze pustego chodnika byłoby można spokojnie zrobić bezpieczną drogę dla rowerów.
    Tą drogą będę jeździły dzieci, młodzież, ludzie starsi i powinna być przede wszystkim bezpieczna.
    Czy ktoś puści swoje 15-16 letnie dziecko pomiędzy samochody ?
    Kto to wymyślił ?

    • 32 12

    • (12)

      Pasy rowerowe sa bezpieczniejsze

      • 4 12

      • dla dzieci napewno nie (10)

        • 10 2

        • (9)

          Dzieci wg prawa jezdza chodnikiem

          • 4 6

          • 15 -18 letnie dzieciaki mają jeździć chodnikiem ? (3)

            nie mają prawa jeździć po drogach rowerowych, może mam je jeszcze na rowerze odwozić do szkoły ?

            • 3 3

            • (1)

              15 lat to dorosli

              • 0 5

              • to puść swoje 15 letnie dziecko pomiędzy samochody

                • 3 0

            • 15letnie dziecko :D

              pieluche przewiń i niech jedzie jezdnią :D

              • 1 0

          • tylko do 10 roku życia (4)

            a 11 letnie dziecko pomiędzy dwoma pasami ruchu to jest ok ?

            • 3 1

            • a co w tym nie ok?

              jak nie chce to niech jezdzi powoli chodnikiem. problemu nie widze.

              bez karty roworowej nie może i tak korzystać z infrastruktury rowerowej, a jak ma to chyba coś ogarnia? czy nie? ja w wieku 12lat jezdzilem rowerem nawet poza terenem zabudowania, a teraz wszyscy sie tak cackają.....

              • 1 5

            • ok, a co w tym nie ok? (2)

              te pasy będą miały separatory ruchu(jak skończą całość) własnie dla takich cykorów jak ty . nie martw się ;)

              • 0 5

              • Rower ... (1)

                Jeżdżę rowerem tam prawie codziennie (przez cały rok) i absolutnie nie czuję się bezpiecznie na tym pseudo pasie rowerowym. Samochody tam zasuwają ile wlezie, autobusy, tiry, regularnie jakiś wypada z drogi na zakręcie przy Łąkowej ... i ta sytuacja raczej się nie zmieni - to wylot z Gdańska. Nikt się nie przejmuje ograniczeniami prędkości.
                Osobiście "nie rozumiem" dlaczego likwidując 1 pas ruchu i przerabiając cały pas drogowy nie można było zrobić normalnej (oddzielonej) ścieżki rowerowej ...

                • 2 1

              • co 100m są światła to co ci się tam rozpędza. daj spokój.

                chodnikowe ścieżki to szajs. może na wycieczki dla dzieci są ok ale do komiunikacyjnego przemieszczania to katorga.

                • 0 0

      • jednokierunkowe pasy są bezpieczniejsze na skrzyżowaniach

        między skrzyżowaniami wydzielone z chodników, dwukierunkowe drogi dla rowerów dają większe poczucie subiektywnego bezpieczeństwa. Pasy powinny być chronione przed wjazdem i parkowaniem samochodów, a ruch samochodów obok powinien być uspokojony do nie więcej niż 50 km/h.

        • 0 2

    • dzieci mają obowiązek jechać chodnikiem

      a rowerzyści komunikacyjni wolą jezdnie.

      • 1 2

    • Wrzucają do pierwszych kilku wypadków.

      Nie wiem co za i**ota odcina pasy do skrętu w prawo pasami rowerowymi.

      • 0 0

    • Ustawodawca

      Który zdefiniował rowerzystę jako równoprawnego uczestnika ruchu drogowego i zakazał mu poruszania się po chodniku (z wyjątkami). Bez obowiązku posiadania kwalifikacji w postaci zdanego i poswiadczonego egzaminu ze znajomości przepisów ruchu drogowego i umiejętności jazdy na rowerze. W interpretacjach wskazując rowerzystów jako czynnik "uspokojenia ruchu".

      • 0 0

    • Rowery na złom.

      • 0 0

  • Z cyklu jak skutecznie zakorkować miasto... Odcinek pierwszy: Podwale przedmiejskie. (9)

    W naszym cyklu sprawdzamy, które drogi są kluczowe dla przepustowości miasta, a następnie: zwężamy na nich jezdnie, wstawiamy nowe skrzyżowania, wyburzamy wiadukty.

    Już niedługo odcinek drugi: Armii Krajowej.

    • 33 6

    • Święta Przepustowości... (4)

      módl się za nami...
      Szybko i bezpiecznie...
      Amen

      • 8 11

      • (3)

        Możesz wrócić do furmanki. Będziesz wolniejszy.

        • 11 3

        • szybka jazda w warunkach nadmiaru samochodów nie jest możliwa (2)

          samochody są główną przyczyną korków w mieście. Buspasy i poprawa warunków ruchu pieszych i rowerzystów mogą wiele pomóc w odkorkowaniu miasta.

          • 3 8

          • Wraz z budową nowego skrzyżowania zniknął kawałek buspasa, to gdzie tu poprawa?

            • 4 0

          • buspasy można już likwidować - w autobusach jeździ po kilka osób i szybko to si nie zmieni !!!!

            • 2 0

    • Rozumiem koleś, że mieszkańcy Łąkowej (2)

      i okolic, to mieszkańcy Gdańska drugiej kategorii ? Nie powinni mieć prawa lewoskrętów, czyli natychmiastowego wjazdu na Podwale Przedmiejskie ? Mają jechać naokoło ? Bo jesteś ważniakiem ?

      • 2 8

      • Zawsze jest coś za coś - kiedy nie było świateł zatrzymujących tysiące samochodów dziennie, to "naokoło" było (i nadal jest, pod wiaduktem) niewielkie. Teraz masz światła i smród ruszających na zielonym samochodów.

        • 6 1

      • mieszkańcy Łakowej się teraz zdziwią jak zaleje ich potok aut omijających korki

        • 2 0

    • I nic na to nie poradzisz leniu w Blaszanym Małym Wozie (BMW) :)

      • 0 2

  • Dzie prowadza te pasy rowerowe? W ta dziure przy Chmielnej?

    • 7 4

  • Wracaja korki wracaja dluższe przejazdy światla spaliny

    Ale deweloperzy sprzedadza swoje apartamenty

    • 24 7

  • Ja takimi pseudościeżkami rowerowymi, obok samochodów, jeździć nie będę. (1)

    Życie mam jedno. Dziękuję za uwagę.

    • 17 10

    • Pasy rowerowe...

      Takie pasy rowerowe sprawdzają się świetnie na drogach osiedlowych o małym natężeniu ruchu (np na ul. Rajskiej), ale nie na wylocie z Gdańska, drodze tranzytowej gdzie wszystkim się śpieszy i mało kto jeżdzi przepisowo ...

      • 1 0

  • Na stogach wszystko stoi nic tam.się dzieje (4)

    Wykonawca zszedl z budowy ? Przecież miasto nigdy nie skontrolowało placu budowy . Czy pani dulkiewicz jest poważna ? To nie jest prezydent to jest jakis żart jej cała kadencja

    • 27 5

    • Jeszcze 300 razy musisz to powtorzyc (2)

      Niby zadna robota nie hańbi, ale troll? To juz lepiej tanczyc na rurce w Błękitnej Ostrydze. Zawsze to zarobione uczciwie, a nie jako szmalcownik

      • 4 8

      • (1)

        A w poruszanym temacie co napiszesz? Uważasz, że dotychczasowa praca pani prezydent jest warta pochwały? Uzasadnij, coś konkretnego, co zrobiła dla miasta ona w ramach prezydentury.
        W mojej ocenie mna tle poprzednika jest naprawdę słaba.

        • 6 2

        • w poruszanym temacie też się wypowiadałem,

          teraz natomiast wypowiedziałem się na temat tego co tu pisze jedna osoba być może nawet pracownik tego portalu. Każdy może dodać opinię i to jest fajna sprawa, ale tutaj to fajnie było kiedyś.
          Ile mozna czytac o rydwanie, dulczesie, zarządzie komisarycznym i stogach. Pod kazdym artykułem to samo, ta sama osoba wrzuca 3/4 opinii. A pod tematy polityczne, jak o Kidawie to lepiej nie wchodzic. Jeden niewysokich lotów umysłowych troll zaśmieca forum i jest to tolerowane przez ten portal. Szkoda.

          • 2 0

    • Wracaj do szkoły. Używaj dużych liter.

      • 0 1

  • (2)

    Na Stogach jednego dnia ekipa 4 osobowa układa bruk a kolejnego dnia ta sama ekipa wyciąga z tego bruku poszczególne kamienie i wstawia nowe. Ot taka syzyfowa praca.

    • 20 4

    • (1)

      Przecież o tym mówił premier Morawiecki na taśmach nagranych w restauracji "Sowa i Przyjaciele"

      "Będziemy zap...ć rowy, K....a, kopać, a drudzy będą zasypywać, będziemy zadowoleni"

      • 6 3

      • Michnikowszczyzny motto - "kłamcie, a zawsze coś przylgnie" - "pożyteczni idioci" łykają wszystko

        • 2 4

  • Szkoda (2)

    Autobusem 7 min tramwaj 20

    • 7 6

    • 7 minut ?
      Chyba do Przeróbki :)

      • 0 0

    • 7 minut?

      wszystkie autobusy "zwiedzają" tereny od Szafarni po Toruńską. I ta wycieczka krajoznawcza, to dodatkowe 15 minut w trasie do/z pracy.

      więc jakie 7 minut? Chyba kolejne, dodatkowe na stanie na światłach. W ten sposób podróz Przeróbka-Dworzec to bedzie 30 minut.

      A było 10.

      • 1 0

  • Stogi (4)

    Czy szanowna redakcja mogłaby się zainteresować sytuacją na Stogach. Może wystosować zapytanie do jaśnie panujących urzędników magistratu? Czy wszyscy łącznie z magistratem nabrali wody w usta? Przecież jest to skandal. Półtoraroczne opóźnienia. Może podadzą konkretną datę zakończenia pseudoremontu. Plan na maj który był podawany nie wchodzi w rachubę. Urzędnicy zróbcie coś dla mieszkańców Stogów.

    • 43 2

    • Ja bym chętnie usłyszał, wyjaśnienie dlaczego Wosia Budzysza jest tak kiepsko zrobiona? (1)

      Miejsca było pełno, rozkopali wszystko, że nie pozostał kamień na kamieniu z tego co było. Następnie zrobili mega wąską drogę, z jakimiś szykanami i kolizyjne skrzyżowanie przy Elektromontażu. Czy można było to zaprojektować gorzej? Pewnie można, ale trzeba by się bardzo postarać.

      • 16 1

      • W pierwotnej wersji miała być jezdnia 4 pasmowa (po 2 w każdym kierunku). Niestety remont sie przeciąga, rosną koszty i trzeba jakoś ratować budżet inwestycji ...

        • 0 1

    • (1)

      Kogo w gdansku interesują jakieś stogi , proszę nie rozśmieszać

      • 0 11

      • A kogo interesuje przygłupia Ewa ? :)

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane