• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wrzeszcz Dolny chce strefy płatnego parkowania

Maciej Korolczuk
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego cierpią na tym, że znajdują się tuż przy granicy płatnej strefy we Wrzeszczu Górnym. Przez to wielu kierowców szuka darmowych miejsc właśnie po wschodniej stronie torów kolejowych. Mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego cierpią na tym, że znajdują się tuż przy granicy płatnej strefy we Wrzeszczu Górnym. Przez to wielu kierowców szuka darmowych miejsc właśnie po wschodniej stronie torów kolejowych.

Radni dzielnicy Wrzeszcz Dolny przegłosowali we wtorek wieczorem uchwałę w sprawie wprowadzenia na terenie całej dzielnicy strefy płatnego parkowania. Zanim jednak kierowcy zaczną płacić za parkowanie po wschodniej stronie torów kolejowych będących granicą z Wrzeszczem Górnym, na wprowadzenie opłat musi zgodzić się Rada Miasta. Na to, przy których ulicach staną parkomaty, decydujący wpływ mają mieć mieszkańcy.



Parkowanie w twojej dzielnicy jest:

Wrzeszcz Dolny jest jedną z nielicznych, gęsto zaludnionych dzielnic, gdzie nie trzeba płacić za parkowanie. Poza Śródmieściem, gdzie pobór opłat wprowadzono najwcześniej, od kilku lat opłaty za parkowanie pobierane są w Oliwie, w części Przymorza, na Aniołkach, Jelitkowie (w czasie wakacji) czy Wrzeszczu Górnym.

I właśnie kierowcy uciekający z tej ostatniej dzielnicy - w poszukiwaniu darmowych miejsc postojowych - sprawiają, że wielu mieszkańców po wschodniej stronie torów kolejowych chce, aby strefą płatnego parkowania objąć także tę część Wrzeszcza.

- Problem z parkowaniem w naszej dzielnicy narasta i musimy sprostać tym wyzwaniom - przyznaje Halina Królczyk, przewodnicząca zarządu dzielnicy Wrzeszcz Dolny. - Podjęta przez nas uchwała to dopiero początek drogi do tego, by w części dzielnicy, na wybranych przez mieszkańców ulicach, pojawiły się parkomaty - dodaje.
Uchwała radnych zakłada, by strefą objęto od razu całą dzielnicę. Wówczas łatwiej wprowadzać pobór opłat na poszczególnych ulicach. Uchwała radnych zakłada, by strefą objęto od razu całą dzielnicę. Wówczas łatwiej wprowadzać pobór opłat na poszczególnych ulicach.
Uchwała radnych dzielnicy zakłada wprowadzenie strefy od razu w całej dzielnicy. To standard w ostatnich latach. Ma to ułatwić pracę danej kadencji radnych i sprawić, by nie musieli się zajmować każdym osobnym wnioskiem mieszkańców o włączenie ich ulicy do SPP.

Przyjęta uchwała w praktyce oznacza początek drogi do tego, by nad pomysłem rozszerzenia SPP o Wrzeszcz Dolny zajęli się radni miasta. Dopiero po tym, będzie można wskazać ulice, przy których staną parkomaty. O tym mają z kolei zadecydować w konsultacjach społecznych mieszkańcy poszczególnych ulic.

- Tematem SPP zajmowała się już poprzednia kadencja radnych Wrzeszcza Dolnego, ale temat rozszedł się po kościach. Teraz widzimy, że problem nie zniknął. Razem z mieszkańcami chcemy wypracować więc rozwiązanie, które zadowoli wszystkich. Nikogo nie chcemy zmuszać do wprowadzenia opłat pod oknami - tłumaczą radni.
We wtorek w siedzibie przy ul. Manifestu Połanieckiego 36 w Gdańsku odbyła się sesja rady dzielnicy, na której radni dyskutowali nad uchwałą. Na spotkaniu pojawili się też mieszkańcy, którzy o planach radnych mogli dowiedzieć się m.in. z plakatów rozwieszanych na ulicach. "Nie zgadzasz się? Przyjdź, zaprotestuj" - zachęcali autorzy plakatów.

Ostatecznie, po burzliwej dyskusji radni 11 głosami "za" przegłosowali uchwałę. Jedna osoba była "przeciw", pozostali radni nie wzięli udziału w głosowaniu.

Opinie (455) ponad 20 zablokowanych

  • Po co komu trawa w mieście. (2)

    Aby psy sr*ły i chwasty rosły ?
    Bez sensu. Lepiej mieć gdzie zaparkować.

    • 42 81

    • np. po to zeby miasta nie zalewało (1)

      • 13 1

      • W tym przypadku, zdecydowanie lepiej sprawdza się

        nie betonowanie każdego skrawka wolnego terenu na górnym tarasie. Zdziwię cię - nie trzeba betonować żeby zrobić parking-są specjalne kratownice do utwardzania terenu pod parkingi bez utwardzania (betonowania) nawierzchni.

        • 1 0

  • platne postoje (1)

    narescie brawo radni tylko żeby to zrealizowano ul. Grażyny platna

    • 9 8

    • w pierwszej kolejności.

      • 1 2

  • Ułatwienie dla radnych (4)

    Cytuję:"wprowadzenie strefy od razu w całej dzielnicy ....Ma to ułatwić pracę danej kadencji radnych"
    I wszystko jasne. Nie ważne,że na 80 - 90 % obszaru przewidzianego do SPP nie ma problemu z parkowaniem, ale radni będą mieli mniej roboty no i co oczywiste ile dodatkowej kasy wpłynie do miasta.

    • 10 3

    • Dokladnie kolego tak jak mowisz .Dokladnie!!!!!

      Juz ta korupcyjna banda moze dzielic tort...To jest mega walek i przekret w bialych rekawiczkach .Otoczylu sie prawnikami i w d.upe nie mozna ich kopnac.Banda decydentow ponad prawem.

      • 2 1

    • i**ota (1)

      • 1 3

      • masz rację.

        ten kto głosuje ZA strefą to faktycznie i**ota.

        • 5 1

    • jak ci wybudują biurowiec w okolicy to za pare lat sam przyjdziesz na kolanach

      • 4 1

  • (1)

    "Po to Bóg stworzył owce, abyśmy je strzygli!"
    To cytat z filmu "Siedmiu Wspaniałych". Słowa wypowiedziane przez przywódcę bandy łupiącej bezlitośnie meksykańską wioskę. Chyba nazywał się Calvera. W Gdańsku owce same domagają się strzyżenia.

    • 13 3

    • Wmawia sie nam ,ze owce domagaja sie szczyrzenia...wmawia sie.

      Kiedy i gdzie byly jakies konsultacje spoleczne w tej sprawie? Slyszales cos na ten temat?A moze na trojmiasto pl zajmujacym sie lokalnymi tematami byla taka wzmianka? Radni i Rada miasta zalatwili po prostu komus jego interesy dotyczace parkometrow.Przestali reprezentowac nas mieszkancow tylko reprezentuja interesy kilku obcych panow.

      • 5 1

  • (2)

    Mieszkańcy chcą SPP. Nie znam takich.
    Wystarczy spojrzeć na głosowanie i już wiadomo czego chcą mieszkańcy. Tu tylko chodzi o kasę, mniejszą z parkometrów i bardzo dużą z mandatów. Poproszę o listę radnych głosujących za SPP, powinienem wiedzieć na kogo już NIE głosować!

    • 16 4

    • glosują mieszkańcy południa i gmin ościennych - bo im sie mocno zmieni (1)

      • 3 3

      • bzdura

        ja mieszkam w tym rejonie i głosuję przeciw!

        • 5 0

  • Jakość dyskusji na tym portalu potwierdza prostą tezę sformułowaną w 2017 roku (2)

    w czasie dyskusji na temat programów operacyjnych mających przekładać zapisy Strategii Gdańska 2030+ na konkretne działania: w Gdańsku jest potrzebna rzetelna debata na temat polityki parkingowej miasta. Takie cząstkowe działania w poszczególnych dzielnicach powinny stanowić część większej całości, pokazującej wizję polityki transportowej miasta zintegrowanej z wizją gospodarki przestrzennej. Ta wizja musi obejmować plany poprawy jakości taboru i serwisu SKM i PKM a także plany poprawy komfortu i bezpieczeństwa osób chcących docierać do ich stacji i przystanków pieszo i rowerem. Bardzo dobrze, że RDWD podjęła ryzyko podjęcia takiej uchwały, śmieszne jest mobilizowanie przeciwników pomysłu pod sztandarami konserwatywnej ideologii "wolności do parkowania moim samochodem w dowolnym miejscu za darmo".

    • 3 14

    • Co to za merytoryczny belkot?

      Mieszkancy maja prawo stanowic prawo wedlug swojej woli a nie woli 11 kapucynek na telefon od Rady Miasta. Mieszkancy zycza sobie wolnych miejsc do parkowania a nie parkometrow .I na tym mogli bysmy zakonczyc.Odrebna kwestia jest cala polityka rozwoju komunikacji w miescie a wlasciwie jej brak lub bledne decyzje decydentow od planowania.

      • 5 1

    • Szkoda tylko, że w tym zapisie zawiera się początek i koniec działań.

      Bo moasto nie robi. N. I. C. w tym zakresie.

      • 4 1

  • Protestuję!!!

    Jestem mieszkanką Dolnego Wrzeszcza i nie chcę strefy płatnego parkowania na terenie mojej dzielnicy. To nie załatwia sprawy. Znajdźcie inne rozwiązanie

    • 17 5

  • Chyba was pogięło

    Bo na Białej mają syf parkingowy, to wprowadzimy strefę aż do Płażyńskiego. Mózgu wróć!

    • 13 4

  • Każdy szuka oszczędności. (5)

    Na dworcu we Wrzeszczu jest płatna toaleta. Sto metrów dalej jest Galeria Bałtycka a tuż przy dworcu Metropolia z toaletami bezpłatnymi. Z której toalety skorzystasz? Podobnie jest z miejscami parkingowymi.

    • 15 3

    • (4)

      Rozjechany trawnik kosztuje. Rozjeżdżony chodnik kosztuje. Zajęcie pasa drogowego kosztuje. Szukanie wolnego miejsca kosztuje. Hałas, wycieki oleju, pyły i spaliny w powietrzu kosztują.
      Dlaczego więc parkowanie miałoby być bezpłatne?

      • 6 5

      • (3)

        * rozjechany trawnik - koszt 0 zł, bo nie trzeba dbać jeśli jest rozjeżdżony więc paradoksalnie miasto zyskuje-nie ma koszenia i grabienia;
        * rozjeżdżony chodnik - koszt odbudowy znacznie mniejszy niż budowa nowego miejsca parkingowego, więc znowu miasto zyskuje
        * zajęcie pasa drogowego - absurd, nie kosztuje kompletnie nic, bo ten pas drogowy już jest zbudowany, co więcej miasto zyskuje na ludziach którzy z niego korzystają, bo parkując idą coś załatwić, kupić itp itd, więc płacą pośrednio miastu podatki;
        * szukanie miejsca - kosztuje tylko szukającego, miasto nic nie traci a zyskuje podatki z paliw i stacji benzynowych
        * hałas i pyły- kogo kosztuje? Co miasto z tym robi i jaki jest koszt?
        * wycieki i spaliny - kosztuje tylko kierowcę bo ubywa płynów z jego pojazdu, które musi uzupełnić, czyli znowu - kupuje i płaci pośrednio podatki;

        • 4 8

        • udajesz człowieka znającego podstawy ekonomii (1)

          ale nie wykazujesz się znajomością prostego pojęcia: kosztu alternatywnego (inaczej: kosztu utraconych możliwości).

          • 4 3

          • Ty natomiast udajesz, że wiesz o czym mówisz. Przedstaw proszę jakie są koszty alternatywne.

            • 3 0

        • Koszty to nie tylko złotówki.

          Rozjechany trawnik to błoto na butach, zapchane studzienki deszczowe, większe skutki deszczy nawalnych a potem kurz w powietrzu po wyschnięciu błota na jezdni, większy upał latem itd.
          Rozjeżdżony chodnik to ograniczenia w poruszaniu się osób pieszych (czas, komfort i bezpieczeństwo) i koszt naprawy.
          Zajęcie pasa drogowego to koszt alternatywny - brak wpływów za usługę na którą jest popyt.
          Szukanie miejsca sprawia, że spada produktywność mieszkańców tracących czas co wobec minimalnych dochodów ze sprzedaży paliwa sprawia, że miasto z pewnością netto traci.
          Hałas i pyły to koszty zdrowotne, niższa jakość życia a to też ma wartość.
          Wycieki i spaliny to degradacja środowiska naturalnego co również kosztuje np. zdrowiu mieszkańców, konieczności utrzymywania separatorów w instalacjach deszczowych, ochrona wód i gruntów przed skażeniem itd.
          Jest jeszcze wiele kosztów pośrednich, które wynikają choćby z tego że dostępną przestrzeń można wykorzystać znacznie wydajniej niż na stojącą 95% czasu kupę złomu.

          • 1 3

  • Płatne Trójmiasto . pl
    Jak zapłacisz to nawet napiszą, że mieszkańcy proszą o samobiczowanie się o szóstej rano.

    • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane