- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (387 opinii)
- 2 15-latek autem na minuty uciekał policji (43 opinie)
- 3 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (123 opinie)
- 4 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (176 opinii)
- 5 Wyzwania dla nowych władz Sopotu (165 opinii)
- 6 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (253 opinie)
Wrzeszcz Dolny chce strefy płatnego parkowania
Radni dzielnicy Wrzeszcz Dolny przegłosowali we wtorek wieczorem uchwałę w sprawie wprowadzenia na terenie całej dzielnicy strefy płatnego parkowania. Zanim jednak kierowcy zaczną płacić za parkowanie po wschodniej stronie torów kolejowych będących granicą z Wrzeszczem Górnym, na wprowadzenie opłat musi zgodzić się Rada Miasta. Na to, przy których ulicach staną parkomaty, decydujący wpływ mają mieć mieszkańcy.
I właśnie kierowcy uciekający z tej ostatniej dzielnicy - w poszukiwaniu darmowych miejsc postojowych - sprawiają, że wielu mieszkańców po wschodniej stronie torów kolejowych chce, aby strefą płatnego parkowania objąć także tę część Wrzeszcza.
- Problem z parkowaniem w naszej dzielnicy narasta i musimy sprostać tym wyzwaniom - przyznaje Halina Królczyk, przewodnicząca zarządu dzielnicy Wrzeszcz Dolny. - Podjęta przez nas uchwała to dopiero początek drogi do tego, by w części dzielnicy, na wybranych przez mieszkańców ulicach, pojawiły się parkomaty - dodaje.
Uchwała radnych dzielnicy zakłada wprowadzenie strefy od razu w całej dzielnicy. To standard w ostatnich latach. Ma to ułatwić pracę danej kadencji radnych i sprawić, by nie musieli się zajmować każdym osobnym wnioskiem mieszkańców o włączenie ich ulicy do SPP.
Przyjęta uchwała w praktyce oznacza początek drogi do tego, by nad pomysłem rozszerzenia SPP o Wrzeszcz Dolny zajęli się radni miasta. Dopiero po tym, będzie można wskazać ulice, przy których staną parkomaty. O tym mają z kolei zadecydować w konsultacjach społecznych mieszkańcy poszczególnych ulic.
- Tematem SPP zajmowała się już poprzednia kadencja radnych Wrzeszcza Dolnego, ale temat rozszedł się po kościach. Teraz widzimy, że problem nie zniknął. Razem z mieszkańcami chcemy wypracować więc rozwiązanie, które zadowoli wszystkich. Nikogo nie chcemy zmuszać do wprowadzenia opłat pod oknami - tłumaczą radni.
We wtorek w siedzibie przy ul. Manifestu Połanieckiego 36 w Gdańsku odbyła się sesja rady dzielnicy, na której radni dyskutowali nad uchwałą. Na spotkaniu pojawili się też mieszkańcy, którzy o planach radnych mogli dowiedzieć się m.in. z plakatów rozwieszanych na ulicach. "Nie zgadzasz się? Przyjdź, zaprotestuj" - zachęcali autorzy plakatów.
Ostatecznie, po burzliwej dyskusji radni 11 głosami "za" przegłosowali uchwałę. Jedna osoba była "przeciw", pozostali radni nie wzięli udziału w głosowaniu.
Opinie (455) ponad 20 zablokowanych
-
2019-10-30 07:06
Po co komu trawa w mieście. (2)
Aby psy sr*ły i chwasty rosły ?
Bez sensu. Lepiej mieć gdzie zaparkować.- 42 81
-
2019-10-30 07:11
np. po to zeby miasta nie zalewało (1)
- 13 1
-
2019-10-30 13:32
W tym przypadku, zdecydowanie lepiej sprawdza się
nie betonowanie każdego skrawka wolnego terenu na górnym tarasie. Zdziwię cię - nie trzeba betonować żeby zrobić parking-są specjalne kratownice do utwardzania terenu pod parkingi bez utwardzania (betonowania) nawierzchni.
- 1 0
-
2019-10-30 13:05
platne postoje (1)
narescie brawo radni tylko żeby to zrealizowano ul. Grażyny platna
- 9 8
-
2019-10-30 13:31
w pierwszej kolejności.
- 1 2
-
2019-10-30 12:27
Ułatwienie dla radnych (4)
Cytuję:"wprowadzenie strefy od razu w całej dzielnicy ....Ma to ułatwić pracę danej kadencji radnych"
I wszystko jasne. Nie ważne,że na 80 - 90 % obszaru przewidzianego do SPP nie ma problemu z parkowaniem, ale radni będą mieli mniej roboty no i co oczywiste ile dodatkowej kasy wpłynie do miasta.- 10 3
-
2019-10-30 13:22
Dokladnie kolego tak jak mowisz .Dokladnie!!!!!
Juz ta korupcyjna banda moze dzielic tort...To jest mega walek i przekret w bialych rekawiczkach .Otoczylu sie prawnikami i w d.upe nie mozna ich kopnac.Banda decydentow ponad prawem.
- 2 1
-
2019-10-30 12:36
i**ota (1)
- 1 3
-
2019-10-30 13:17
masz rację.
ten kto głosuje ZA strefą to faktycznie i**ota.
- 5 1
-
2019-10-30 12:39
jak ci wybudują biurowiec w okolicy to za pare lat sam przyjdziesz na kolanach
- 4 1
-
2019-10-30 11:43
(1)
"Po to Bóg stworzył owce, abyśmy je strzygli!"
To cytat z filmu "Siedmiu Wspaniałych". Słowa wypowiedziane przez przywódcę bandy łupiącej bezlitośnie meksykańską wioskę. Chyba nazywał się Calvera. W Gdańsku owce same domagają się strzyżenia.- 13 3
-
2019-10-30 13:19
Wmawia sie nam ,ze owce domagaja sie szczyrzenia...wmawia sie.
Kiedy i gdzie byly jakies konsultacje spoleczne w tej sprawie? Slyszales cos na ten temat?A moze na trojmiasto pl zajmujacym sie lokalnymi tematami byla taka wzmianka? Radni i Rada miasta zalatwili po prostu komus jego interesy dotyczace parkometrow.Przestali reprezentowac nas mieszkancow tylko reprezentuja interesy kilku obcych panow.
- 5 1
-
2019-10-30 11:45
(2)
Mieszkańcy chcą SPP. Nie znam takich.
Wystarczy spojrzeć na głosowanie i już wiadomo czego chcą mieszkańcy. Tu tylko chodzi o kasę, mniejszą z parkometrów i bardzo dużą z mandatów. Poproszę o listę radnych głosujących za SPP, powinienem wiedzieć na kogo już NIE głosować!- 16 4
-
2019-10-30 12:38
glosują mieszkańcy południa i gmin ościennych - bo im sie mocno zmieni (1)
- 3 3
-
2019-10-30 13:17
bzdura
ja mieszkam w tym rejonie i głosuję przeciw!
- 5 0
-
2019-10-30 11:34
Jakość dyskusji na tym portalu potwierdza prostą tezę sformułowaną w 2017 roku (2)
w czasie dyskusji na temat programów operacyjnych mających przekładać zapisy Strategii Gdańska 2030+ na konkretne działania: w Gdańsku jest potrzebna rzetelna debata na temat polityki parkingowej miasta. Takie cząstkowe działania w poszczególnych dzielnicach powinny stanowić część większej całości, pokazującej wizję polityki transportowej miasta zintegrowanej z wizją gospodarki przestrzennej. Ta wizja musi obejmować plany poprawy jakości taboru i serwisu SKM i PKM a także plany poprawy komfortu i bezpieczeństwa osób chcących docierać do ich stacji i przystanków pieszo i rowerem. Bardzo dobrze, że RDWD podjęła ryzyko podjęcia takiej uchwały, śmieszne jest mobilizowanie przeciwników pomysłu pod sztandarami konserwatywnej ideologii "wolności do parkowania moim samochodem w dowolnym miejscu za darmo".
- 3 14
-
2019-10-30 13:13
Co to za merytoryczny belkot?
Mieszkancy maja prawo stanowic prawo wedlug swojej woli a nie woli 11 kapucynek na telefon od Rady Miasta. Mieszkancy zycza sobie wolnych miejsc do parkowania a nie parkometrow .I na tym mogli bysmy zakonczyc.Odrebna kwestia jest cala polityka rozwoju komunikacji w miescie a wlasciwie jej brak lub bledne decyzje decydentow od planowania.
- 5 1
-
2019-10-30 11:46
Szkoda tylko, że w tym zapisie zawiera się początek i koniec działań.
Bo moasto nie robi. N. I. C. w tym zakresie.
- 4 1
-
2019-10-30 12:59
Protestuję!!!
Jestem mieszkanką Dolnego Wrzeszcza i nie chcę strefy płatnego parkowania na terenie mojej dzielnicy. To nie załatwia sprawy. Znajdźcie inne rozwiązanie
- 17 5
-
2019-10-30 12:53
Chyba was pogięło
Bo na Białej mają syf parkingowy, to wprowadzimy strefę aż do Płażyńskiego. Mózgu wróć!
- 13 4
-
2019-10-30 09:21
Każdy szuka oszczędności. (5)
Na dworcu we Wrzeszczu jest płatna toaleta. Sto metrów dalej jest Galeria Bałtycka a tuż przy dworcu Metropolia z toaletami bezpłatnymi. Z której toalety skorzystasz? Podobnie jest z miejscami parkingowymi.
- 15 3
-
2019-10-30 10:02
(4)
Rozjechany trawnik kosztuje. Rozjeżdżony chodnik kosztuje. Zajęcie pasa drogowego kosztuje. Szukanie wolnego miejsca kosztuje. Hałas, wycieki oleju, pyły i spaliny w powietrzu kosztują.
Dlaczego więc parkowanie miałoby być bezpłatne?- 6 5
-
2019-10-30 10:33
(3)
* rozjechany trawnik - koszt 0 zł, bo nie trzeba dbać jeśli jest rozjeżdżony więc paradoksalnie miasto zyskuje-nie ma koszenia i grabienia;
* rozjeżdżony chodnik - koszt odbudowy znacznie mniejszy niż budowa nowego miejsca parkingowego, więc znowu miasto zyskuje
* zajęcie pasa drogowego - absurd, nie kosztuje kompletnie nic, bo ten pas drogowy już jest zbudowany, co więcej miasto zyskuje na ludziach którzy z niego korzystają, bo parkując idą coś załatwić, kupić itp itd, więc płacą pośrednio miastu podatki;
* szukanie miejsca - kosztuje tylko szukającego, miasto nic nie traci a zyskuje podatki z paliw i stacji benzynowych
* hałas i pyły- kogo kosztuje? Co miasto z tym robi i jaki jest koszt?
* wycieki i spaliny - kosztuje tylko kierowcę bo ubywa płynów z jego pojazdu, które musi uzupełnić, czyli znowu - kupuje i płaci pośrednio podatki;- 4 8
-
2019-10-30 10:57
udajesz człowieka znającego podstawy ekonomii (1)
ale nie wykazujesz się znajomością prostego pojęcia: kosztu alternatywnego (inaczej: kosztu utraconych możliwości).
- 4 3
-
2019-10-30 11:58
Ty natomiast udajesz, że wiesz o czym mówisz. Przedstaw proszę jakie są koszty alternatywne.
- 3 0
-
2019-10-30 10:58
Koszty to nie tylko złotówki.
Rozjechany trawnik to błoto na butach, zapchane studzienki deszczowe, większe skutki deszczy nawalnych a potem kurz w powietrzu po wyschnięciu błota na jezdni, większy upał latem itd.
Rozjeżdżony chodnik to ograniczenia w poruszaniu się osób pieszych (czas, komfort i bezpieczeństwo) i koszt naprawy.
Zajęcie pasa drogowego to koszt alternatywny - brak wpływów za usługę na którą jest popyt.
Szukanie miejsca sprawia, że spada produktywność mieszkańców tracących czas co wobec minimalnych dochodów ze sprzedaży paliwa sprawia, że miasto z pewnością netto traci.
Hałas i pyły to koszty zdrowotne, niższa jakość życia a to też ma wartość.
Wycieki i spaliny to degradacja środowiska naturalnego co również kosztuje np. zdrowiu mieszkańców, konieczności utrzymywania separatorów w instalacjach deszczowych, ochrona wód i gruntów przed skażeniem itd.
Jest jeszcze wiele kosztów pośrednich, które wynikają choćby z tego że dostępną przestrzeń można wykorzystać znacznie wydajniej niż na stojącą 95% czasu kupę złomu.- 1 3
-
2019-10-30 11:45
Płatne Trójmiasto . pl
Jak zapłacisz to nawet napiszą, że mieszkańcy proszą o samobiczowanie się o szóstej rano.- 12 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.