• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólny bilet zagrożony

mt
18 grudnia 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Kolejka po bilety przy kasie na dworcu SKM w Gdańsku. Czy chętni już w styczniu będą mogli kupić bilet metropolitalny? Kolejka po bilety przy kasie na dworcu SKM w Gdańsku. Czy chętni już w styczniu będą mogli kupić bilet metropolitalny?

Władze Gdańska mają wątpliwości, czy przygotowana przez Związek Komunikacyjny umowa z samorządami jest legalna. Problem trzeba rozwiązać ekspresowo, bo bilet ma obowiązywać już za dwa tygodnie.



Umowa jest niezbędna. Określa zasady sprzedaży biletu metropolitalnego - emitowanego przez Związek - przez poszczególnych organizatorów komunikacji (Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni i Miejski Zakład Komunikacji w Wejherowie). I choć będzie obowiązywać tylko rok (potem transportem zajmie się Związek), gdańscy urzędnicy uważają, że musi być dopracowana pod każdym względem.

- Nie może być tak, że miejskie pieniądze trafiają do Związku bez odpowiedniego umocowania prawnego - mówi wiceprezydent Gdańska Maciej Lisicki. - Związek nic nam nie sprzedaje, więc trzeba znaleźć właściwą formułę prawną. Inaczej mogą się przyczepić instytucje kontrolne. Przedstawiliśmy swoje propozycje kolegom z Gdyni. Do 1 stycznia podpiszemy umowę - mówi Lisicki.

Tego optymizmu nie podzielają szef Związku Hubert Kołodziejski i jego zastępca Włodzimierz Popiołek (szef gdańskiego ZTM).

- Sytuacja jest trudna, 1 stycznia jest zagrożony - uważają zgodnie.

Udało nam się dowiedzieć, że umowa w poprzedniej wersji została zaakceptowana zarówno przez ZKM Gdynia, jak i MZK Wejherowo. Wątpliwości miał jedynie Gdańsk.

Podobne wątpliwości pojawiły się, gdy Związek negocjował pół roku temu z SKM warunki honorowania biletu w jej pociągach. Problemem były ulgi - bilet uprawniający do podróży koleją musi uwzględniać ulgi ustawowe, które np. w przypadku uczniów i studentów wynoszą 37 proc. W komunikacji miejskiej ulga wynosi połowę ceny biletu normalnego. Rozwiązanie problemu było proste - SKM zgodziła się, by posiadacze biletów metropolitalnych jeździli jej pociągami za darmo, za co dostaje zryczałtowaną rekompensatę. Równie proste rozwiązanie "omijające" przepisy miało być zastosowane w umowie z organizatorami transportu miejskiego do momentu ich likwidacji.

Członkowie Związku mają dwa tygodnie na znalezienie rozwiązania, które zadowoli Gdańsk.
Gazeta Wyborczamt

Opinie (75) 3 zablokowane

  • rumun..

    Won na onet albo wp

    • 0 0

  • PO zrobi wszystko żeby nie robić nic !

    specjalnie będą udawać ze czegoś nie można !
    18 lat już wprowadzają ten bilet i co ?
    i nic !

    POśmiewisko!

    zatkało ?

    • 0 0

  • Autobus linii 101

    A ja chce powrotu 101-ki.Z pod Dworca Gl.PKP w Gdyni,poprzez Sopot, na Okopowa w Gdansku.Nie chodzi o czas podrozy-wiadomo-najszybciej samolotem-,ale o wygode w polaczeniach przy wezlach.

    • 0 0

  • to juz jakis zart

    to jest warunek konieczny dla Teojmiasta

    • 0 0

  • marzenie

    niech
    1. dokończą estakadę
    2. zrobią tunel z Centrum Gdyni na Oksywie
    3. pociągną różową aż do gdańska robiąc alternatywę dla grunwaldzkiej
    4. wybudują w sopocie tunel
    5. pociągną autostradę do Poznania i Warszawy
    !!!!

    • 0 0

  • Gdańsk Słowackiego... (1)

    wiem, że jestem z kosmosu, ale pracuję w domu i jakoś nigdy nie miałem okazji jechać Słowackiego... wczoraj pojechałem raz autobusem z dworca PKP ok godz 17. i... mam dość. Ile tam się czasu marnuje to aż żal. Ostatecznie wyskoczyłem z autobusu i przegoniłem go "na piechotę". Pomyśleć, że w tym czasie ludzie mogliby: być z rodziną/uczyć się/pracować/wypoczywać itp. ale nie... dzięki wspaniałym urzędnikom mogą sobie stac w autobusie jak kołki i marnować swoje zycie.

    • 0 0

    • nie z tego świata

      Jest dokładnie tak jak mówisz, na Słowackiego mieszkańcy codziennie marnują swój czas i energię. Myslę że w zaświatach nasi niefrasobliwi prezydenci miasta będą stali w korku.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane