- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (203 opinie)
- 2 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (70 opinii)
- 3 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (44 opinie)
- 4 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (31 opinii)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (61 opinii)
- 6 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (66 opinii)
Wybudowali chodnik... głównie dla samochodów
Na ul. Kochanowskiego w Dolnym Wrzeszczu wykonano fragment nowego chodnika. Zdecydowana jego większość została od razu przeznaczona pod parkowanie, a fragment dla pieszych zabezpieczono szpetnymi słupkami. Urzędnicy tłumaczą, że inwestycja została wykonana niezgodnie z miejskimi standardami.
Ul. Kochanowskiego w Dolnym Wrzeszczu to jedna z wielu ulic w Gdańsku, gdzie panuje anarchia parkingowa. Kierowcy parkują tutaj niemal w dowolny sposób. Większość wprawdzie wybiera jezdnię, ale na niektórych odcinkach ulicy normą jest parkowanie na trawnikach lub/i chodnikach.
Szansą na uporządkowanie niewielkiego fragmentu ulicy była inwestycja deweloperska na wysokości skrzyżowania z ul. Lengnicha .
Deweloper zdecydował się jednak na wykonanie szerokiego chodnika, by następnie przeznaczyć go pod parkowanie. Przestrzeń dla pieszych o szerokości zaledwie 1,5 m zabezpieczono słupkami.
- Tę przestrzeń można było zaaranżować w sposób, który będzie godził interes pieszych i kierowców. Zamiast szerokiego chodnika do parkowania, należało wykonać zatokę do postoju z np. kostki brukowej, ograniczoną krawężnikami i zielenią. Budując chodniki w taki sposób, jak zrobiono to na ul. Kochanowskiego, nigdy nie nauczymy kierowców, by przestali traktować chodniki jako miejsce do parkowania - pisze do nas pan Tomasz, czytelnik Trojmiasto.pl
Warto dodać, że jednokierunkowa ul. Kochanowskiego jest na tyle szeroka, że bez problemu można pozostawić auto również w całości na jezdni, co pozwoliłoby wzdłuż inwestycji deweloperskiej na kontynuację szpaleru drzew i trawników między jezdnią a chodnikiem.
Chodniki, które nie są chodnikami
Polska należy do nielicznego grona państw w Unii Europejskiej, gdzie parkowanie na chodnikach jest w pełni dozwolone. Niedawno z tego rozwiązania prawnego wycofała się nawet nienależąca do UE Ukraina, gdzie jednocześnie nakazano przy każdej przebudowie ulicy projektowanie chodników wyłącznie dla pieszych.
Urzędnicy: inwestycja niezgodna ze standardami
Dlaczego podobnego rozwiązania, jak u naszych wschodnich sąsiadów, nie można zastosować w Gdańsku? Dlaczego wciąż urzędnicy zezwalają na budowę chodników, które nie pełnią swojej funkcji?
- Obecnie nie wpłynął od inwestora do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni projekt docelowej organizacji ruchu. Obecny stan jest niezgodny z naszymi standardami - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ.
Urzędnicy zapewniają, że dołożą starań, aby jak najszybciej zdemontować szpetne słupki. Tylko czy to rozwiąże problem z parkowaniem na nowym chodniku? Pozostaje jedynie liczyć, że kierowcy pozostawią swoje auta na jezdni, a chodnik nie zostanie przez nich zdewastowany.
Czytaj również:
- Na remontach chodników korzystają głównie auta
- Jak należy projektować chodniki w Trójmieście?
- Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
- Jak uczynić Trójmiasto przyjaźniejsze pieszym?
Opinie (401) ponad 20 zablokowanych
-
2019-01-06 20:05
Budyniowo. Tu się żyje i pracuje dla dobrobytu budyniu i deweloperski.
- 16 5
-
2019-01-06 20:14
Parkowanie
Fakt, ohydnie to wygląda. Można zrobić ładny chodnik z delikatnym pasem zieleni. Nie wiem tylko dlaczego nikt się nie zainteresował co deweloper zrobił dla pobliskich mieszkańców. Z tego co mi wiadomo to każdy deweloper budując osiedle coś wokół zrobi w ramach rekompensaty za hałas, itp. Zrobili sobie tylko u siebie nowy chodnik a w pobliżu nic więcej. Jezdnia na dłuższym odcinku Kochanowskiego ( w pobliżu tej budowy ) jest zapadnięta. Może trzeba tym się zainteresować. Tak na marginesie w tej części ul. Kochanowskiego jest ogromny problem z parkowaniem samochodów przez mieszkańców. Strach pomyśleć jak wprowadzą się nowi lokatorzy do nowych budynków ( nie wszyscy pewnie wykupili miejsca garażowe ). A w pobliżu na ul Okrzei jest pusty plac po dawnych barakach, czy nie można byłoby tego terenu zagospodarować na miejsca parkingowe. Problem by zniknął z parkowaniem na chodnikach i trawnikach.
- 6 1
-
2019-01-06 20:18
chłopie nie marudź tylko kup sobie garaż
za więcej niż twój szrot !!! :):)
- 9 7
-
2019-01-06 20:18
Ale problemy
- 2 6
-
2019-01-06 20:19
Kartuska+1,5 (3)
Dobra, dobra. Pewnie już ostrzyliście pedały, żeby zabrać tą przestrzeń na ścieżkę rowerową.
- 8 8
-
2019-01-06 20:30
(2)
co to jest "ścieżka" rowerowa? Bo budować można najwyżej drogę dla rowerów.
- 3 7
-
2019-01-06 21:23
i pas ruchu dla rowerów
- 0 6
-
2019-01-06 23:05
PZU
Co to jest OC?
- 2 0
-
2019-01-06 20:48
Ostatnie inwestycje (4)
Ja za to zwróciłem uwagę na miejsca dla rowerów miejskich nowego systemu który niebawem ma być wprowadzony. Na ulicy Chrobrego we Wrzeszczu oraz przy budynku Solidarności w Gdańsku Gł. są one zamontowane na miejscach parkingowych dla samochodów. Obok jest mnóstwo miejsca na chodnikach lub jego poboczu to mimo tak małej ilości miejsc parkingowych ciągle się je zabiera. Czy tak trudno troszkę pomyśleć, pokombinować??
- 16 7
-
2019-01-06 20:51
(2)
CHodniki nie są parkingami. Więc parking dla rowerów zbudowano na parkingu
- 8 9
-
2019-01-06 20:54
(1)
Tyle że jak chodnik ma 3m szerokości i np na ulicy Chrobrego jest naprawdę rzadko używany to nie można go wykorzystać, lub zrobić jego rozszerzenie na trawniku?
- 6 7
-
2019-01-06 21:29
nie można. jeżeli nie ma ddr to miejsce roweru jest na jezdni. czy tak trudno kierofczykom to pojąć? chodnik jak nazwa sama wskazuje służy do chodzenia. nie do jeżdżenia, nie do parkowania. tak parking dla rowerów powinien być w miejscu do którego da się legalnie dojechać. na środku jezdni maja ci parking zrobić? myśl trochę.
- 6 6
-
2019-01-06 22:11
Popieram na Krzywoustego to samo pas zieleni z chodnikiem ma jakieś na oko z 12 metrów śmiałoby się zmieściło, ale nie lepiej zabrać miejsce
- 4 3
-
2019-01-06 20:48
problemy z parkowaniem nie znikną przez kolejne miejsca parkingowe (7)
u nas jeste zarejestrowane średnio w dużych miastach ponad 600 aut na 1 tys mieszkańców, w UE w dużych miastach poniżej 300. To jest komentarz do tej sprawy.
- 21 4
-
2019-01-06 20:51
(2)
Bo statystyki z naszych dużych miast zawierają auta zarejestrowane na firmy leasingowe. Te auta nie jeżdżą w tym miastach
- 4 9
-
2019-01-06 21:31
Wręcz odwrotnie. jeździ znacznie więcej niż jest zarejestrowanych. dolicz studentów, dolicz pracowników z innych miejscowości, dolicz turystów...........
- 7 0
-
2019-01-07 12:53
bo w innych państwach UE nie znają leasingu
- 1 0
-
2019-01-06 21:59
A Polacy dalej dzielą dane na te z UE i z PL. Polska jest w UE... ale chyba mentalnie jeszcze długo tam nie będzie.
- 1 1
-
2019-01-06 22:04
(1)
Cóż pracowałem w Paryżu i powiem tak w Gdańsku nie ma korków i są miejsca parkingowe tam jest prawdziwy haos na drogach
- 2 1
-
2019-01-06 22:35
Popracuj
W Berlinie , Amsteramie , Sztokholmie, Kopenhadze
- 2 0
-
2019-01-07 20:16
bezmózgi lewak
- 0 0
-
2019-01-06 20:50
(1)
Należy dopuścić prywatne firmy do kontroli parkowania. Niech sobie biorą cały zysk z odholowania. Zdjecie i na lawete. Idę o zakład, że będą skuteczniejsi niż straż miejska
- 13 10
-
2019-01-07 12:55
ale przecież próbowano dopuścić, tylko nic dobrego z tego nie wynikało, patrz: miejsca parkingowe w Brzeźnie (zaskarżone przez Płażyńskiego ku uciesze niektórych kierowców), przetargi na parkingi piętrowe w centrum Gdańska, dziki płatny parking przy hali targowej
- 0 1
-
2019-01-06 21:00
To rozwiązanie jest słabe. Wchodzie światło dotychczasowych chodnikow. Trzeba uprawiać slalom. Pieszy wciśnięty jest między słupki i duży wylot spalin z garażu. Rozwizanie rodem z górnego tarasu.
- 7 1
-
2019-01-06 21:00
Brak
Bardzo dobrze, zgodnie z przepisami. 1,5 metra chodnika w zupełności wystarczy a kierowcy mają prawo parkować na czystej nawierzchni.
- 14 18
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.