• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyjątkowi doręczyciele zapukają do drzwi w Gdańsku

ms
17 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Decyzje dotyczące podatku od nieruchomości w tym roku rozniosą do mieszkań gdańszczan pracownicy spółdzielni socjalnej. Decyzje dotyczące podatku od nieruchomości w tym roku rozniosą do mieszkań gdańszczan pracownicy spółdzielni socjalnej.

150 tysięcy decyzji podatkowych dla mieszkańców Gdańska zostanie rozniesionych po domach przez pracowników spółdzielni socjalnej Heca, zatrudniającej osoby zagrożone wykluczeniem społecznym. Zajęcie da pracę kilkuset z nich.



Czy skorzystał(a)byś z usług świadczonych przez spółdzielnię socjalną?

Już od wielu lat decyzje dotyczące podatku od nieruchomości, które rokrocznie trafiają do mieszkańców Gdańska, nie są wysyłane listownie. Okazało się bowiem, że taniej jest je roznieść osobiście, niż zadanie to zlecać poczcie.

Początkowo tej dodatkowej pracy, wykonywanej głównie popołudniami i wieczorami, podejmowali się miejscy urzędnicy. W tym roku jednak miasto zdecydowało się rozpisać przetarg na taką usługę. A nie chodzi o drobną kwotę, bo koszt wręczenie 150 tys. decyzji oszacowano na ponad milion złotych.

Przetarg wygrywa spółdzielnia socjalna



Zwycięzcą przetargu okazała się Spółdzielnia Socjalna Heca. To przedsiębiorstwo społeczne, które ma już doświadczenie w świadczeniu podobnych usług. Jego pracownicy od kilku lat dostarczają przesyłki z Urzędu Miasta w Tczewie.

Czym są spółdzielnie socjalne? Celem ich istnienia jest tworzenie miejsc pracy dla zagrożonych wykluczeniem społecznym - niepełnosprawnych, długotrwale bezrobotnych, zagrożonych ubóstwem. Takim ludziom bardzo trudno jest znaleźć prace w firmach działających na zasadach rynkowych.

Spółdzielnie socjalne w Trójmieście


Pracując przy przedsięwzięciach organizowanych przez spółdzielnię socjalną zdobywają doświadczenie, które ma pozwolić im wrócić na zwykły rynek pracy.

Mimo wyjątkowego statusu Hecy, nie została ona potraktowana w przetargu ulgowo. Żaden z jej konkurentów nie był w stanie tak szybko dostarczyć decyzji mieszkańcom, a później zwrotnych potwierdzeń odbioru do urzędu.

Zysk z zamówienia na działalność społeczną



Zgodnie z prawem cały zysk przedsiębiorstw społecznych musi być przeznaczony na cele społeczne. Co zamierza zrobić z nim Heca?

- Chcemy się rozwijać, a to zlecenie jest niesamowitą szansą na spełnienie naszych planów. Chcemy rozbudować nasze dwie marki: Tczewskich Kurierów Rowerowych i Warsztat na Patencie. Planujemy także ruszyć z nowym projektem, związanym z produkcją mebli - mówi Maksymilian Flemming ze Spółdzielni Socjalnej Heca.
Spółdzielnia socjalna Heca, w której pracują osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, od kilku lat obsługuje przesyłki Urzędu Miejskiego w Tczewie. W tym roku podobne zlecenie wykona także w Gdańsku. Spółdzielnia socjalna Heca, w której pracują osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, od kilku lat obsługuje przesyłki Urzędu Miejskiego w Tczewie. W tym roku podobne zlecenie wykona także w Gdańsku.
- Bardzo się cieszę, że Spółdzielnia Socjalna Heca wygrała ten przetarg. Jest to efekt działań prowadzonych przez OMGGS w ramach Komisji ds. Administracji i Finansów, wskazujących samorządom, że podmioty ekonomii społecznej to nie tylko szansa na dobrze wykonane usługi, ale gwarancja tego, że pieniądze zostają w metropolii. Są to przedsiębiorstwa, które współpracują z lokalnymi firmami i zatrudniają mieszkańców swoich miast. Mam nadzieję, że to krok w kierunku tego, aby nasze przedsiębiorstwa społeczne stały się poważnymi graczami na rynku - mówi Michał Glaser, prezes zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot.

Heca szuka rąk do pracy



Skala przedsięwzięcia - konieczność dostarczenia 150 tysięcy listów - sprawia, że spółdzielnia szuka dodatkowych osób do pracy. Stawka: 22 i 25 zł brutto na godzinę.

- Już dziś zachęcamy mieszkańców i mieszkanki Gdańska do podjęcia z nami współpracy. Do zadań doręczyciela będzie należało odwiedzenie domostw od godziny 14 do 20 i wręczenie listów z decyzjami podatkowymi, odebranie potwierdzenia odbioru i dostarczenie go do naszej dyspozytorni. Jeśli kogoś nie zastaniemy - zostawiamy awizo, zaś list z decyzją będzie do odbioru w punkcie awizacyjnym, do którego doręczyciel przekaże niedoręczone przesyłki. Wymagamy pełnoletności, odpowiedzialności i chęci do działania. Zależy nam na osobach zaangażowanych i dokładnych, muszą zwracać dużą uwagę np. na zwrotne potwierdzenia odbioru, które muszą być prawidłowo wypełnione. Tego wszystkiego nauczymy na szkoleniu. Oferujemy oczywiście zabezpieczenie w środki ochrony osobistej i wynagrodzenie w wysokości 22 zł brutto za godzinę. Mamy też pracę w naszej dyspozytorni, przy sortowaniu i nadawaniu przesyłek. W tym miejscu oferujemy 25 zł brutto za godzinę pracy - mówi Paulina Kremer z Hecy.
Chętni do pracy powinni wypełnić formularz rekrutacyjny
ms

Opinie (385) ponad 10 zablokowanych

  • Ale heca

    Koleś wygrał przetarg, nie może być

    • 3 0

  • (2)

    ordynacja podatkowa dopuszcza formę elektroniczna - czyli tym co chcą można wysłać - a poczta czy przez urzędnika reszcie a nie jakaś heca - już sama nazwa powinna ich dyskwalifikowac

    • 27 0

    • Niezła heca !

      • 0 0

    • No i ci co chcą to dostaną elektronicznie

      • 1 0

  • Rodo (3)

    Czy to jest zgodne z prawem, ze dane wrażliwe sa przekazywane w ręce osób 3ch? Czy portal moze się ta sprawa zainteresować?

    • 31 0

    • (2)

      Co jest wrażliwe w zaklejonej kopercie?

      • 2 5

      • imię, nazwisko i adres N A kopercie (1)

        • 2 0

        • A oprócz tego dane kto ma jaki majątek lokowany w nieruchomościach :-(

          Nie wierzę, aby spółdzielnia HECA była w stanie zapewnić odpowiednie standardy RODO rekrutując z łapanki ludzi

          • 3 0

  • Z całym szacunkiem dla tych osób chętnych do pracy, ale może znaleźć dla nich inne zajecie (22)

    W dzisiajszych czasach wysyłanie informacji o podatkach na papierze i rozsyłanie jej za pomocą gońców to straszne marnotrawstwo. Przez tyle lat nie udało się stworzyć portalu www na którym każdy logując się mógłby sprawdzić należny podatek?

    • 222 10

    • (4)

      Z całym szacunkiem, ale primo - nie każdy ma/chce mieć dostęp do netu, postęp cybernetu nie oznacza konieczności. Secundo - jeżeli damy się zamknąć w necie, już jesteśmy wykluczeni, jako ludzie, społeczność. Zero kontaktów, spotkań z prawdziwymi ludźmi? żadnych szans na to, żeby ludzie pracowali mobilnie - chodząc od domu, do domu? Zamykamy się w mieszkaniach, samochodach, siedząc nosem w kompach i telefonach. To jest dobra droga?, do czego?

      • 5 23

      • (2)

        przepraszam, ale jakie kontakty ty uskuteczniasz z kurierami...? "dzień dobry - podpis - do widzenia" to dla ciebie wartościowy kontakt?

        • 19 3

        • Wszystko tak dosłownie bierzecie mistrzowie internetu (1)

          Komentującemu chodzi tu o to że jeżeli każdą jedną sprawę będzie można załatwić przez internet, pracować zdalnie, robić zakupy online itp to nie będzie już powodu by wyjść z domu i utrzymywać z ludźmi kontakt inny niż w sieci. Co trzeba mieć w głowie żeby myśleć że ktoś chce zaprzyjaźnić się z kurierem?

          • 1 6

          • Acha, to wg ciebie należy zwiększać papierową biurokrację,

            żeby ludzie mieli ze sobą kontakt? W przeciwnym razie twoja wypowiedź nie dotyczy tematu artykułu.

            • 1 0

      • tak, z szacunkiem, cofnijmy się do XIX wieku. Uważasz, że nasze kontakty i spotkania powinny polegać na spotykaniu się z przypadkowymi kurierami przynoszącymi informacje o podatkach, w dodatku podczas pandemii? Czy to jest dobra droga? Do czego?

        • 22 3

    • (4)

      Pomyśl o osobach starszych. Smartfon , internet czarna magia. Nie ogarniają tego.

      • 5 11

      • To dla nich wersja papierowa, ale dla reszty on-line, chcę mieć wybór

        • 4 0

      • (1)

        Bez przesady. Mamy 82 i 74 i świetnie dajemy sobie radę. Moi znajomi także, a jest ich sporo.

        • 13 5

        • To trzeba bylo zamówić epuapem

          Skoro jesteście tacy biegli, było zgłosić epuapem, że chcecie decyzję elektronicznie, to byście ją dostali :)

          • 0 0

      • To żaden problem, naprawdę

        Przecież to nalicza system informatyczny a nie pani Krysia, a pesel podatnika jest znany urzędowi. Z automatu rozsyłać pocztą każdemu powyżej pewnego wieku, a reszta logować się na stronie i pobierać decyzje online!

        • 12 1

    • Jest możliwość

      Wysyłasz epuapem, że chcesz decyzję elektronicznie i tak ją dostałem właśnie

      • 3 0

    • a ponoc poszło tyle kasy na informatyzację urzędów w kilku transzach

      że można by za to kupic sobie drugą Polskę. Znaczy się przejadła?

      • 4 0

    • No, ale co by się wtedy stało z tym milionem złotych? (2)

      • 14 1

      • oddaliby na tvp (1)

        • 4 4

        • jakie tvp, to urząd miejski przecież

          • 6 1

    • Nie wszyscy mają w domu komputer. (2)

      • 7 9

      • Ok, to dla tych poprzez pocztę (1)

        Np. kablówka tak robi, możesz opcjonalnie chcieć fakturę papierową, a standardowo przez email

        • 16 1

        • Rachunek można sprawdzić na ekranie telewizora.

          • 3 0

    • Naucz starego tetryka internetu to zostanie foliarzem (3)

      A i tak się nie zaloguje bo to zbyt trudne. Ale oczywiście powinna być możliwość wyboru czy chce się informacje na papieiczy on-line.

      • 7 17

      • Tak, można to nawet mailem rozsyłać (2)

        • 13 1

        • Najlepiej wysyłać gołębiem pocztowych.

          • 11 0

        • Taka koncepcja była by dobra pod koniec lat 90-tych

          Równie dobrze można dać poczcie do wysyłki zwykłym listem. Taka sama skuteczność. Maile to przeżytek.

          • 6 8

  • Nie podoba mi się to! (7)

    To jest kolejny gdański skandal! Nic nie mam przeciw spółdzielniom socjalnym, ale ta sprawa ma kilka punktów bardzo wątpliwych prawnie! Po pierwsze - w decyzjach podatkowych są tzw. wrażliwe dane osobowe. nie życzę sobie, by przechodziły one przez ręce przypadkowych osób! Urzędnicy to co innego, ale - powiedzmy sobie szczerze - osoby "zagrożone wykluczeniem" często nie dają rękojmi rzetelnego wywiązania się z zadania! Po drugie - płacenie za godzinę, a nie od ilości doręczonych dokumentów, jest najłatwiejszym sposobem "nabijania sobie kasy"! Podatki się podnosi, a potem je trwoni bez sensu! Po trzecie - w realiach pandemii generuje się dodatkowe kontakty, których wg rządowych zaleceń, powinniśmy unikać! Typowe w Gdańsku! Tak czy inaczej zgłoszę sprawę do Prezesa UODO!

    • 60 0

    • No to jest kolejna wtopa!

      Myślałem, że nic mnie już nie zdziwi w moim rodzinnym mieście, rządzonym tak fatalnie przez pewną niewydarzoną panią... Okazuje się, że bezmyślność urzędnicza jednak nie zna granic!

      • 3 1

    • Prezes to twoj kolega pewnie ;)

      • 1 5

    • Do Ciebie decyzja przyjedzie w konwoju GROM-u. Tam niosący nie będzie mógł nawet spojrzeć na kopertę ,

      • 2 6

    • Ciekawe ile kosztuje doreczenie...

      150 tysiecy ulotek i czy kwestia tego, ze to musi byc doreczone do rak wlasych i podpisany odbior.... kosztuje kilka zlotych od sztuki. Nie mozna wyslac tego e-mailem? I powaznie panstwoa poczta polska ostro kasuje miesto.. nie wiem. Kolejny dowod na to, ze podatki generuja kolejne podatki, kolo zamkneite..

      • 6 0

    • To nie jest śmieszne!

      To jest kwintesencja gospodarności, kompetencji i inteligencji władz miejskich w Gdańsku! Jak w piosence Młynarskiego: "Co by tu jeszcze sp....yć, panowie, co by tu jeszcze?"

      • 9 0

    • Kto podjął taką decyzję i czy ma choć maturę?

      Zastanawiam się, czy to tylko niekompetencja władz Gdańska? A może kolejny przejaw działania 'układu trójmiejskiego', o którym ostatnio nawet filmy kręcą? W każdym razie pomysł jest niedorzeczny, a jego skutki mogą być wręcz kryminalne!

      • 15 0

    • Dokładnie. Trzeba działać, bo to jest skandal.

      Rekrutują osoby do roznoszenia wrażliwych danych osobowych z łapanki - zamiast z wymogiem niekaralności etc., to jedynie z oczekiwaniem żeby dziarsko po schodach biegały. Z prawnego punktu widzenia to zlecenie to jedna wielka porażka. Niedopuszczalne. Już dawno nic mnie tak nie wkurzyło.

      • 19 0

  • do mieszkań gdańszczan zostaną doręczone a do mieszkań gdańszczanek? (2)

    no halo? hehe

    • 8 4

    • A jeszcze dodam, że do mieszkań drogich gdańszczan też nie

      a o drogich gdańszczankach to już nie wspomnę.

      • 1 0

    • dobre!

      ;))))))

      • 2 1

  • Głupszych POmysłów niż w Gdańsku nie ma nigdzie. Żenada,tragedia, w tym mieście rządzą zagubieni ludzie.

    • 9 1

  • Będą chodzić w znacznej części niestety wyrzutki społeczeństwa

    Gdańsk to niebezpieczne miasto,a jego władze lubuja się w hodowaniu patologi i zagrożenia. Zróbcie punkt by ludzie sami mogli sie zgłaszać,roześlijcie zawiadomienia i przestańcie dręczyć ludzi. To nie są czasy by otwierać obcym drzwi. Zaraz będzie masa złych sytuacji,podszywania się i problemów. No ale to nie miasto to stan umysłu.

    • 9 1

  • Pandemia

    Mamy obostrzenia nie ma ochoty na kontakt z kimkolwiek się spotykać i odbierać przesyłki, podpisywać listy.

    • 10 1

  • Bezmyślność (12)

    Do urzędu nie można pójść od roku, a urząd wysyła do ludzi domokrążców. Oczywiście dla ich dobra, żeby nie zapomnieli wpłacić na rydwany, lgbt itp.

    • 196 17

    • Na chodniki, remonty dróg którymi się poruszasz (10)

      Oświetlenie ulic... Wymieniać dalej trollu? Lepiej otworz oczy i zobacz co Jarek że swoją świtą robi... P.s. na to ogólnie są podatki o ten jest od nieruchomości.

      • 8 42

      • Czytaj ze zrozumieniem (7)

        Nie chodzi o płacenie podatków tylko o sposób doręczania decyzji. Niby mamy XXI wiek, a papier nadal ma się dobrze. Nawet PIT można już złożyć online, a w półmilionowym mieście nie mogą udostępniać w ten sposób corocznych decyzji podatkowych, tylko lekką rączką płacą za to 1 mln zł - z tych podatków właśnie. Przecież to jest totalnie chore! Powinno być np. tak: do końca lutego masz się zalogować na portalu i pobrać decyzję, a na papierze doręczać jedynie tym, którzy tego na czas nie zrobią - osobom powyżej 65 r.ż. za free, a całej reszcie zapominalskich z doliczoną do podatku opłatą np. +10-15 zł. Naprawdę się nie da?

        • 46 3

        • Tak jest (1)

          Możesz zgłosić, że chcesz otrzymywać elektronicznie i dostaniesz przez e puap,dostałem właśnie :)

          • 2 0

          • Pytałem w zeszłym roku faceta z urzędu to powiedział, że nie można:( próbowałem przez e-puap i nie dałem rady:(
            Czy trzeba to najpierw gdzieś zgłosić? Poproszę o podpowiedź

            • 1 0

        • Oczywiscie, ze sie nie da. Podaj podstawe prawna tego typu doreczenia. (3)

          Nie mozna zrobic czegos bezprawnie. PIS owi nie zalezy na dostarczeniu decyzji o podatku online. Inaczej by juz dawno byla ustawa. A tak to podatnicy wywalaja kase na papier i dostarczenie fizyczne kwitow.

          • 9 10

          • A pit się dało? (2)

            • 15 1

            • Dalo bo jest podstawa prawna czlowieku. (1)

              Tutaj sie nie da bo nie ma ustawy. Proste jak budowa cepa.

              • 7 6

              • proste? a w innych miastach może być inaczej? przez następne 100 lat będziemy na papierze powiadamiani?

                czemu nikt tego 10 lat temu już nie zmienił

                • 10 1

        • a za kolejnych 5 lat opcja z zapytaniem dla 65+,

          czy nadal będą pobierać czy też życzą sobie na papierze. Okoliczności życia emerytów mogą się zmienić

          • 8 0

      • Na te nieodśnieżone chodniki, na których wczoraj mało nie złamałem sobie ręki po upadku?

        • 19 2

      • Na oświetlenie ale chyba tęczowe oświetlenie starego Żaka?

        • 30 5

    • Jest pandemia

      i nie otwieram drzwi osobom nieznajomym.A tu trzeba jeszcze podpisac jakis kwit.Totalna bzdura.Urzednicy pozamykali sie w UM i sami nie chcieli chodzic po mieszkaniach wiec znalezli jeleni. Nagle dodatkowy zarobek przestal ich interesowac ?

      • 32 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane