- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (206 opinii)
- 2 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (75 opinii)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (136 opinii)
- 4 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (87 opinii)
- 5 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (118 opinii)
- 6 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (292 opinie)
Wypadek promu w Gdyni. Uderzył w nabrzeże, przewrócił suwnicę
Prom Stena Spirit uderzył w nogę suwnicy stojącej na nabrzeżu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Suwnica przewróciła się. Trzy osoby, pracownicy terminalu, są ranne - jedna ciężko.
Przewrócona suwnica widziana z lotu ptaka.
Aktualizacja godz. 19:23 Prom odpłynie do Karlskrony, jak tylko załoga zda ekspertowi, który przyjechał już ze Szczecina, rejestrator rejsu.
Aktualizacja godz. 18:45 Według relacji naszych czytelników prom odpłynął około godz. 18:30. Nie wypłynął jednak w morze, ale zacumował przy Nabrzeżu Francuskim. Podano też nowy komunikat na temat zdrowia rannych robotników. Najciężej ranny został poddany operacji i jest pod stałą obserwacją lekarzy, którzy jednak oceniają jego stan jako poważny. Kolejne informacje podawane będą już w piątek.
Aktualizacja, godz. 15:31. Jeden z trzech poszkodowanych opuścił już szpital, drugi czeka na operację ortopedyczną nogi, ale jego stan jest stabilny. - Trzeci z naszych pracowników jest w stanie ciężkim, na razie więcej szczegółów nie znamy - mówi Dagmara Łuczka z BCT.
Suwnica jest kompletnie zniszczona, ale jej brak nie spowoduje opóźnień w pracy terminalu. Działania zostały wstrzymane na godzinę po wypadku, teraz przeładunki wykonywane są terminowo.
Aktualizacja, godz. 14:05. Prokurator zażądał zapisów z czarnych skrzynek. Do Gdyni jedzie już ekspert ze Szczecina, który zabezpieczy dane.
Aktualizacja, godz. 13:28. Uszkodzenia statku są niewielkie, wszystko wskazuje na to, że o godz. 18:30 odpłynie on do Karlskrony.
Aktualizacja, godz. 11:45 Według Agnieszki Zembrzyckiej-Kwiatkowskiej, rzecznika Steny Line, prom uderzył dziobem w nogę suwnicy, bo otrzymał silne uderzenie wiatru, które zmieniło kurs.
- Załoga podjęła natychmiastowe środki, by wprowadzić prom na właściwy kurs. Niestety, nawet przy niskiej prędkości pięciu węzłów [dozwolona prędkość w tym miejscu to 6 węzłów - red.] nie udało się tego do końca zrobić. Z prędkością dwóch węzłów uderzył w nogę suwnicy, która się przewróciła - mówi rzecznik.
Uszkodzenia statku są niewielkie. Widać jedynie ok. 30-centymetrowe wgniecenie. Decyzję o wypłynięciu podejmie jednak klasyfikator. Jeśli nie będzie ono możliwe dziś, 120 pasażerów w piątek wypłynie do Karlskrony bliźniaczym promem Stena Vision.
Aktualizacja, godz. 11:23 Trzech pracowników BCT jest rannych, dwóch ciężko. Poszkodowani zostali przewiezieni do szpitala. Rodziny poszkodowanych zostały otoczone opieką. Prezes BCT Krzysztof Szymborski powołał komisję BCT do spraw kolizji promu z nabrzeżem i suwnicą.
Aktualizacja, godz. 11:03 Przedstawiciele Steny Line czekają na eksperta, który oceni czy zniszczenia promu są duże. Od jego decyzji zależy dzisiejsze wypłynięcie jednostki do Karlskrony.
Aktualizacja, godz. 10:47 Na pokładzie promu było 120 pasażerów oraz załoga. Nikomu nic się nie stało.
Aktualizacja, godz. 10:07 W akcji ratunkowej biorą udział trzy zastępy Państwowej Straży Pożarnej oraz Straż Portowa.
Aktualizacja, godz. 9:43. Stena Spirit już zawróciła. Zdecydował o tym kapitan promu. Wiemy też, że jednostka uderzyła w nabrzeże górną częścią kadłuba, który jest uszkodzony. Przyczyna? Wciąż nie wiadomo, ale spekuluje się, że mógł być to silny wiatr, bo w Gdyni dziś mocno wieje. Wyjście z terminalu jest wąskie i wymaga precyzyjnych manewrów.
Aktualizacja, godz. 9:28. Trzy osoby są ranne. To pracownicy BCT, na których przewróciła się suwnica. Trwa akcja ratunkowa.
- Prom wychodził z terminala, a na naszym nabrzeżu trwały prace. Suwnica została zahaczona i przewróciła się na nabrzeże. Prom odpłynął - mówi Dagmara Łuczka z BCT.
Do zdarzenia doszło w czwartek, ok. godz. 8:45. Prom uderzył w suwnicę, która stała na nabrzeżu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego (BCT).
- Na razie nie wiemy dlaczego tak się stało. Doszło do wypadku, ale jeszcze za wcześnie na stwierdzenie kto zawinił. Nie wiemy także jeszcze czy nie ma poszkodowanych - mówi Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik prasowy Steny Line.
- Prom zahaczył o suwnicę, która stała na nabrzeżu. Ta z hukiem przewróciła się i z tego co widziałem są ranni na nabrzeżu. Już jeżdżą karetki - mówi nam świadek zdarzenia.
Prom pływa pomiędzy Gdynią a Karlskroną od połowy 2011 roku. To bliźniacza jednostka Steny Vision. Oba promy mają po 175 m długości i 30 m szerokości. Mieszczą po 700 samochodów osobowych i 1,7 tys. pasażerów. Mają po 493 kabiny, w tym luksusowe, dwupokojowe kabiny vipowskie.
Miejsca
Opinie (473) ponad 50 zablokowanych
-
2012-05-17 09:35
Kapitana nie uczyli jak na trzy zawracac? No bez jaj w takiej przestrzeni nie zawrocic? (4)
- 4 21
-
2012-05-17 11:16
"...Wyjście z terminalu jest wąskie i wymaga precyzyjnych manewrów..." (1)
no cóż czytanie to trudna sztuka...
- 4 0
-
2012-05-17 21:07
przy ciężkich warunkach pogodowych statki bez sterów strumieniowych lub o sile wiatru przekraczającej ich możliwości - należy bezwzględnie wyprowadzać statek holownikiem. Stasunkowo mała jednostka z potężnym silnikiem bez problemów wyprowadziłaby ten prom z portu. Ale jak zawsze - holowanie kosztuje, a człowiek... zagrożenie dla ludzi się nie liczy.
- 1 1
-
2012-05-17 12:49
hmmm ciekawe jak bys ty prowadzil i "parkował" statek....skoro to tak super proste :D i tyyyyyle miejsca.... te komentarze sa mega wkurzajace....ciekawe dlaczego z trojmiasta kazdy mieszkaniec nie jest kapitanem :)? odp. bo to zaj...e ciezka i odpowiedzialna praca!!! a zawracanie statkiem to nie zabawa i predzej bys sie p****** zanim bys ten manewr zrobil :)
- 3 2
-
2012-05-17 11:48
Zawracanie statkiem
No pewnie na trzy powinien zawrócić, albo na ręcznym. Czy autor komentarza był kiedyś na mostku i wie cokolwiek o manewrowaniu statkiem? Śmiem wątpić
- 10 1
-
2012-05-17 09:31
operator (11)
kapitan? a moze zamulony operator suwnicy zapomnial o ramieniu ;/
- 48 76
-
2012-05-17 21:06
max
dziś ta suwnica nie pracowała elektrycy przeprowadzali na niej prace konserwacyjne... A może kapitan statku popadł w rutynę??? Wiatr w porcie to nie wytłumaczenie... jesienią są silniejsze wiatry i nie dochodziło do takich rzeczy, może teraz zamiast sprawdzać pasażerów alkomatem to i załogę by się przydało????
- 1 0
-
2012-05-17 17:42
jak debilu nie wiesz kto tam byl to nie zabieraj glosu
- 1 0
-
2012-05-17 11:09
glupota ludzka (2)
moze kurka zobacz na obrazek i wszystko z suwnicy bylo dobrze
- 2 2
-
2012-05-17 11:29
operator (1)
napisalem 'a moze' !
- 0 1
-
2012-05-17 15:52
guano
jestem operatorem sprzetu zmechanizowanego, i to tylko wylacznie wina promu, bylem widzialem itp wiec koniec dyskusji
- 3 0
-
2012-05-17 10:47
Gorsze opinie padają na wp.pl - ŻENADA (1)
- 4 1
-
2012-05-17 11:38
w porównaniu do wp.pl tu jest wersal i kultura.
- 6 2
-
2012-05-17 10:26
do operator 2 (1)
zamulony operator suwnicy-jak go nazwałeś leży w ciężkim stanie w szpitalu BARANIE, także jak nie znasz faktów to się nie udzielaj na forum!!!
- 13 5
-
2012-05-17 10:45
baran
to operator czy 2ch elektrykow?
- 1 3
-
2012-05-17 09:48
(1)
a może nie pisz bezsensownych scenariuszy, tylko poczekaj na więcej informacji
- 17 4
-
2012-05-17 09:52
ab
bezsensu to obciazac zaloge na wstepie!
..ale po aktualizacji diwedzielismy sie, ze winny jest wiatr hehehe- 11 1
-
2012-05-17 20:49
może ktoś zapodać nazwisko kapitana Stena Spirit? (1)
oraz jak nazywa się kpt. Stena Baltica który uderzył w falochron/
- 4 2
-
2012-05-17 20:57
Mogę zapodać
To jest Hans Jorgen Skjorvesson, stary wyga, pływał na Titanicu i Małym Cycu
Znany jest z zaskakujących zwrotów przez kil do góry oraz forsowania tsunami pod prąd- 8 0
-
2012-05-17 20:37
Jaki wiatr? Co za bzdura?
Przecież dziś mieliśmy cały dzień północny wiatr, a statek uderzył w północne nabrzeże...
Gdyby zepchnął go wiatr, to najwyżej na południe.
Nie mówiąc że wiatr dziś wcale nie był silny - w porywach 6-7m/s czyli tyle co nic- 4 1
-
2012-05-17 20:34
koncówka drazka mu wypadła i poszedł bokiem
ze kapitan nie słyszał ze coś mu puka w zawieszeniu ;)
- 2 0
-
2012-05-17 20:32
szwed
a co na to szwdzi czytajcie w newsniku stara lajba ! i ci sami
- 0 1
-
2012-05-17 09:29
może Schettino był na mostku? (3)
- 169 29
-
2012-05-17 20:30
zasuwał, i chciał szpanersko na ręcznym zawrócić
- 2 0
-
2012-05-17 09:56
i bunga bunga!
a mnie nie zaprosili!
- 17 1
-
2012-05-17 09:49
schetyna?
- 18 2
-
2012-05-17 14:54
MORDERCY Z AKADEMII MORSKIEJ (3)
OBRACALI STATEK W KANALE PORTOWYM, WINA ZAŁOGI JEST EWIDĘTNA!!!!!!!
ZŁAPALI WIATR STOJĄC PROSTOPADLE DO KEI!- 3 9
-
2012-05-17 20:22
glabie a po co go mieli obracac jak on wyplywa dziobem do kierunku rejsu???xz
- 0 0
-
2012-05-17 16:45
sam jestes ewidentny
- 1 0
-
2012-05-17 16:06
Co się czepiasz Akademii Morskiej. Może byli po kursach nie po studiach.
- 1 0
-
2012-05-17 18:10
Syn (1)
Jestem synem najmniej poszkodowanego, ponoć bylem otoczony opieka ale gdyby nie Teleexpress to nie wiedziałbym ze ojciec mial wypadek... poza tym ojciec który byl w kabinie na suwnicy opisuje ze wial wiatr 15m/s wiec to nie byl jakiś potezny podmuch...
- 10 0
-
2012-05-17 20:20
tiaa
- 1 3
-
2012-05-17 18:14
(2)
Czegoś nie rozumiem, prom uderzył, suwnica się przewróciła, trzy osoby są ranne w tym dwie ciężko a krypa odpłynie o 18.30 z powrotem??? A jeśli w wyniku uderzenia naruszona została konstrukcja lub instalacje promu i przyczynią się do jego zatonięcia?
- 1 6
-
2012-05-17 18:23
Juz tlumacze (1)
Po tresci twojego postu moge wnioskowac ze raczej nie musisz tego rozumiec, nic sie nie martw od rozumienia i ocenienia tego czy prom sie nadaje do eksplatacji po tym incydencie sa inni.
- 2 0
-
2012-05-17 20:18
mamusia mowila nie smiej sie z niego bo jest inny . to takich innych masz na mysli
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.