• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyspa Spichrzów bez parkingu na 500 aut?

Krzysztof Koprowski
19 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy hotel w spichlerzach Wyspy Spichrzów
Nowy plan nie będzie wymagał budowy ogólnodostępnego podziemnego parkingu na Wyspie Spichrzów, miejscu otoczonym z trzech stroną wodą. Nowy plan nie będzie wymagał budowy ogólnodostępnego podziemnego parkingu na Wyspie Spichrzów, miejscu otoczonym z trzech stroną wodą.

Czy rezygnacja z budowy 500 miejsc parkingowych na Wyspie Spichrzów sprawi, że znajdzie się deweloper chcący tu inwestować?



Czy na Wyspie Spichrzów potrzebny jest wielki ogólnodostępny parking?

Trudno policzyć już ile było zapowiedzi zabudowy północnej części Wyspy Spichrzów zobacz na mapie Gdańska. Po ostatnim nieudanym wspólnym zagospodarowaniu tego terenu przez miasto i firmę Polnord, przyszedł czas na zmianę strategii - głównie w zakresie miejsc parkingowych.

Opracowany w 2010 r. wraz z Polnordem plan zagospodarowania wyląduje wkrótce w koszu, a jego miejsce, po uchwaleniu przez Radę Miasta, zajmie nowy dokument, który jest właśnie wyłożony do publicznego wglądu.

I tak zamiast dużego podziemnego ogólnodostępnego parkingu na co najmniej pół tysiąca aut, projekt nowego planu zagospodarowania przestrzennego zakłada budowę miejsc tylko zgodnie z wymaganiami dla różnego rodzaju funkcji, a te zgodnie z polityką parkingową w centralnej części Gdańska są dość restrykcyjne.

Przykładowo dla jednego pokoju hotelowego maksymalnie dopuszcza się 0,6 miejsca parkingowego, na sto miejsc konsumpcyjnych w restauracji - maks. 20, zaś dla jednego mieszkania od 0,9 do 1,1 miejsca parkingowego.

- Decyzja o zmianie zapisu dotyczącego parkingu podjęta została ze względów biznesowych. Budowa takiego parkingu okazałaby się zbyt kosztowna i bardzo skomplikowana technicznie. Dlatego w drodze zmiany planu ten wymóg został zastąpiony odpowiednimi wskaźnikami - tłumaczy Magdalena Kuczyńska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Zmiana zapisów ma na celu nie tylko zmniejszenie obciążenia finansowego dla potencjalnego inwestora, ale również łatwiejszą budowę nowych mieszkań. Dla tej funkcji parkingi są obligatoryjne, a w połączenie z ogólnodostępnym parkingiem podziemnym trudne do wykonania - oznaczałoby to bowiem przypuszczalnie stworzenie kilku kondygnacji poniżej poziomu "0" na terenie otoczonym z trzech stron rzeką.

Czytaj też: Parking dla biurowca powstanie w miejsce pętli autobusowej

- Poprzedniemu inwestorowi [firmie Polnord - dop. red.] zapis ten nie przeszkadzał, ale ostatecznie nie wiadomo z jakiego powodu [deweloper - dop. red.] się wycofał. Można tylko przypuszczać, że chodziło o sprawy finansowe - tłumaczy Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.

Urzędnicy nie wykluczają, że po uchwaleniu nowego planu nie będą szukać już tylko jednego inwestora do zagospodarowania całego miejskiego terenu na północnym cyplu Wyspy Spichrzów, lecz kilku.

- Prowadzimy analizy, które odpowiedzą na pytania w jakiej formule, przy obecnej sytuacji na rynku, zagospodarowanie Wyspy Spichrzów byłoby możliwe. Analizy te pozwolą określić najkorzystniejszy wariant, m.in. dadzą odpowiedź, czy zagospodarowanie Wyspy będzie korzystniejsze przy podziale na mniejsze działki, czy z inwestorem na całość terenu - wyjaśnia Kuczyńska.

Dodatkową zachętą dla inwestorów ma być uzbrojenie terenu. Obecnie trwają prace koncepcyjne oraz rozmowy z gestorami sieci elektrycznej, wodociągowej, gazowej oraz teletechnicznej. W toku jest budowa nowych nabrzeży.

Z projektem planu zagospodarowania zapoznać się można na stronach internetowych Biura Rozwoju Gdańska. Plan obejmuje tylko grunty należące do gminy - nie są w nim zawarte tereny należące do spółki Ognisty Wóz, powiązanej z właścicielem Zakładów Mięsnych Nowak ani też działka, na której powstaje Puro Hotel.

Uwagi do projektu planu zgłaszać można do 17 marca. Warto dodać, że w przypadku planu z 2010 r. nie uwzględniono żadnej z 35 uwag. We wtorek, 18 lutego, odbyła się dyskusja publiczna nad projektem planu. Oprócz pracowników BRG udział wzięła w niej tylko jedna osoba - autor tego artykułu.

Miejsca

Opinie (124) 2 zablokowane

  • po co parkingi

    niech kajakami zapodają

    • 13 4

  • KOC odcinek 36347

    to jak planowali w 2010 wspólnie z developerem to nie zdawali sobie sprawy z kosztów takiej inwestycji ??? ja wolałbym wiedzieć ile kosztowały w sumie liczne projekty zagospodarowania tego terenu. dla mnie najlepsza opcja to obsianie tego terenu ładną zieloną trawką, ławki, śmietniki, dobrze wyglądające oświetlenie, sprawny najlepszej jakości monitoring żeby można było posiedzieć bezpiecznie samemu czy z kimś i TYLE !!! a tu kombinują od 100 lat i ciągle taki sam efekt. poleca jakieś głowy za to ??? oby Króla Budynia ...

    • 14 2

  • A jak wszystko ładnie wybudujecie za swoje pieniądze to zrobię wam kolejną strefę płatnego parkowania

    • 7 1

  • czyżby szykowało się kolejne (nie wiadomo już dokładnie które) mieszkanko dla Budynia ?

    tylko bez wind proszę, wtedy nie trzeba będzie oswobadzać zatrzaśniętych w windzie zagranicznych studentów.

    • 16 1

  • zróbcie parking, to wszyscy nagle będą walić do śródmieścia samochodami.

    Powinien być zapis w umowach np. na hotel Puro że gwarantuje tyle miejsc parkingowych ile ma pokoi. MIESZKAŃCY nie mogą cierpieć z powodu nowych inwestycji że goście hotelowi zabierają miejsca.

    • 39 3

  • Taa wybudujcie głupki kolejne biurowce bez miejsc parkingowych. W tym mieście to można paść ze śmiechu.

    • 49 15

  • to dopiero 1879 zapowiedź zabudowy tej wyspy, myślę że jeszcze trochę zbyt wcześnie na entuzjazm

    • 66 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane