- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (609 opinii)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (209 opinii)
- 3 15-latek autem na minuty uciekał policji (94 opinie)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (187 opinii)
- 5 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (130 opinii)
- 6 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (181 opinii)
Z SKM Śródmieście nie dojedziemy do Pruszcza i Tczewa
Nowa stacja SKM Śródmieście, choć powstaje w centrum Gdańska i ma rozładować tłok na dworcu głównym PKP, nie będzie służyła pasażerom wszystkich skm-ek. Nie wjadą tu pociągi jadące z i do Pruszcza Gdańskiego czy Tczewa.
Tak też dzieje się w przypadku pociągów SKM, które kursują na południe od dworca głównego w Gdańsku. Wprawdzie w obecnym rozkładzie nie ma takich połączeń, ale od grudnia wrócą pociągi do Pruszcza Gdańskiego.
- Czy to faktycznie prawda, że po wybudowaniu przystanku Gdańsk Śródmieście pociągi jadące z/do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa nie będą mogły zatrzymywać się na tym przystanku, bo nie będzie przy nim odpowiednich torów? - pyta zaniepokojony czytelnik Trojmiasto.pl.
Tak, to prawda. Szybka Kolej Miejska połączy swoje tory biegnące do stacji SKM Śródmieście z torami dalekobieżnymi, ale dopiero w przyszłości. Zanim do tego dojdzie, stacja SKM Śródmieście będzie na swego rodzaju "ślepym torze", nie połączonym z torami prowadzącymi do Pruszcza, Tczewa i dalej na południe kraju. Dlatego pociągi w tym kierunku będą wyruszały z dworca Gdańsk Główny i nie zatrzymają się na stacji SKM Śródmieście.
- Taki układ połączeń torowych był planowany od początku przystąpienia do tej inwestycji. Wpięcie w tory PKP Polskich Linii Kolejowych [czyli dalekobieżne - dop. red.] byłoby możliwe na kolejnej najbliższej stacji PKP PLK, gdyby doszło do dalszego przedłużenia linii SKM do stacji Gdańsk Południowy. Takie rozwiązania są przewidziane w miejskiej koncepcji budowy węzła integracyjnego Most Czerwony - tłumaczy Marcin Głuszek,
Faktycznie, miejscy planiści co jakiś czas przypominają o Moście Czerwonym, który ma być zlokalizowany w pobliżu stacji Gdańsk Południe . Jednak budowa tego kontrowersyjnego dla wielu węzła komunikacyjnego to melodia bardzo odległej przyszłości. Dziś nie wpisano go do żadnych planów inwestycyjnych miasta i nie zarezerwowano na jego budowę żadnych pieniędzy. A pieniędzy wymaga on sporych: plany przewidują tu budowę peronów dla SKM i kolei regionalnej, ale również doprowadzenie w ten rejon tramwaju wzdłuż ul. Nowej Małomiejskiej i Nowej Podmiejskiej, a także rozbudowę układu drogowego tzw. dzielnic południowych.
Czytaj także: Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat.
Czytaj także: Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym
Umowa na budowę przystanku SKM Gdańsk Śródmieście została podpisana 31 lipca br. Wykonawcą wyłonionym w przetargu zostało konsorcjum firm: Rajbud i Dekpol.
Koszt inwestycji obejmującej przedłużenie trasy SKM, przebudowę peronu na dworcu głównym oraz budowę nowego przystanku wyniesie ok. 66,7 mln zł.
Wcześniej z powodu rażąco niskiej ceny ofertowej na ten projekt(61 mln zł) odrzucono propozycję spółki Balzoa.
Nowa odcinek miejskiej kolei gotowy ma być w ciągu 70 tygodni od momentu podpisania umowy.
Miejsca
Opinie (137) 4 zablokowane
-
2013-09-10 18:01
Przypomnę , że Pruszcz był już dzielnicą Gdańska. (2)
I będzie.
- 4 5
-
2013-09-10 18:40
jawohl nsdap-genosse (1)
był w 1942-1945. a Polaków eksterminowano. kim jesteś scheisskerl?
- 4 0
-
2013-09-10 21:41
podpisuje sie po niemiecku wiec pewnie jakis zaspany werwolf ;)
ale tak naprawde to gosc bez zycia prywatnego, ktory jara sie tym, ze kogos nabierze na netowe prowokacje.
- 1 0
-
2013-09-10 21:30
dla 3 osob budowac peron...bez sera
- 3 2
-
2013-09-10 21:24
????
A kiedy znów Skm do Tczewa
- 5 0
-
2013-09-10 20:31
Wazne szczegoly
Nie rozumiem, ze buduje sie piekne nowe stacje, a zaniedbuje sie szczegoly.Do tej pory swoista "wizytowka" SKM sa olbrzymie odstepy miedzy wagonem a peronem, co zmusza wielu ludzi do szcegolenj akrobacji. Nigdzie na swiecie takich dziwactw nie widzialem. Wszedzie odstep jest minimalny, ze nawet stopa sie nie zmiesci. To wszystko dla bezpieczenstwa wsiadajacych i wysiadajacych pasazerow. Podsluchiwalem zagranicznych turystow, ktorzy wprost nie mogli sie nadziwic polskiej "pomyslowosci".A moze SKM czeka az zdarzy sie wypadek i ktos wytoczy SKM proces za zaniedbanie. Moze nawet w Strasbourgu.
- 6 0
-
2013-09-10 20:02
oj nie wróżę świetlanej przyszłości gdańskiemu zbior-komu
żeby człowiek przesiadł się z auta na komunikację zbiorową musi być ona szybka, czysta, atrakcyjna, jeździć często i mieć bezproblemowe przesiadki, wspólny bilet na wszystko
czyli popełniamy szereg błędów a potem dziwimy się że zbiorkom jest deficytowy
np.
- potężny potok pasażerów z południa będzie musiał dojeżdżać do gd. głównego, żeby z powrotem przesiąść się i pojechać wstecz - absurd!!
- to samo z PKM - brak stacji na zaspie powoduje konieczność jazdy do wrzeszcza, poza tym pkm nie jedzie po torach skm więc odpada przesiadka drzwi w drzwi, która powinna być bezdyskusyjnym standardem
- prawdopodobnie trzeba będzie mieć bilety osobne na pkm i skm co wg mnie będzie gwoździem do trumny projektu- 6 0
-
2013-09-10 19:12
Kiedyś o tym napiszę dogłębnie i nie tutaj ,
Wygrywa się dzięki strategii i taktyce , również w dziedzinach poza wojksowych.
Należy skoncentrować siły w jednym punkcie , który zwycięża i jest niejako słońcem opromieniującym okolice z których ściąga siły / i ma siłę ściągać frukty z obcych ziem.../dzięki temu i użyźnia je zarazem tworząc tam dobrobyt... = tut. Gdańsk.
Biorąc pod uwagę w/w Gdynia jest poważnym szkodnikiem. Dla siebie także.- 1 1
-
2013-09-10 14:30
??!! (2)
Po co stacja z której nie będzie mógł korzystać każdy? Dzielnice południowe i południowe okolice gdańska już są zakorkowane. Miasto w głównej mierze rozwija się właśnie w tym kierunku... Zamiast robić wszystko aby ruch samochodowy rozładować właśnie poprzez rozwój lini skm i zachęcić kierowców do przesiadki w komunikację miejską, to robi się coś tak mało praktycznego. Pytam się więc po co wydawać tyle pieniędzy i budować coś co do końca nie jest przemyślane ani praktyczne?
- 76 4
-
2013-09-10 19:12
będzie bliżej do pracy w urzędzie wojewódzkim :-)
- 13 0
-
2013-09-10 18:01
Czytałeś artykuł??
Tu nie chodzi o Gdańsk tylko o PRUSZCZ I TCZEW.
Ta stacja powstaje tak naprawde tylko dla południowych pól.. przepraszam dzielnic Gdańska!! I to co napisałeś jest totalną nieprawdą!!
Z Takich Łostowic przyjedzie tram. wysadzi ludzi na wjadukcie na Armii Krajowej i zawróci po większą ilość osób. Ludzie pójdą na SKM i wsio w miasto dalej albo do Sopotu i tyle :)- 4 7
-
2013-09-10 18:02
Dla mnie ten przystanek na zawsze pozostanie przystankiem (3)
Biskupia Górka.
Wyślę parę fotek , może wam zamieszczą na 3miasto to zobaczycie jak to było.
Obok , za niemca była stacja Peterhagen przez Polaków nazywany Pietraszkowo.- 4 1
-
2013-09-10 18:07
Właśnie stamtąd przed wojną wyjechali gdańscy żydzi (2)
ale nie dzieci z pomnika, one autobusami do Malborka a stamtąd koleją , niecała setka dzieci.
Kawałek dalej, bliżej Toruńskiej ,koleją wąskotorową , odkrytymi wagonikami wywożono Polaków i innych do Stuthoffu.- 1 0
-
2013-09-10 18:49
Fajnie, świeże powietrze, wiatr we włosach... (1)
- 2 2
-
2013-09-10 19:09
chcesz tak samo ?
mogę załatwić...
- 0 0
-
2013-09-10 15:13
BISKUPIA GORKA (3)
To jest dawny przystanek Gdansk Biskupia Gorka, i tak powinien ten przystanek sie nazywac. W koncu to jakas historia tego miejsca.
- 18 1
-
2013-09-10 18:45
Nieprawda. (1)
Petershagen był dalej.
- 2 0
-
2013-09-10 19:07
Pantograf... wiem co to znaczy...
Dalej nie dalej...
- 1 0
-
2013-09-10 17:59
Racja,
tak było
- 1 0
-
2013-09-10 17:37
wprowadzić konkurecje dla skm-ki (2)
oni poprostu sa beznadziejni
- 9 1
-
2013-09-10 18:47
To bierz się do roboty i wprowadź tę konkurencję, jak takiś "mondry".
Dyrygować to każdy u na potrafi, szkoda że grać już prawie nikt :)
- 3 1
-
2013-09-10 17:44
jak wszystko w tym sobie niby państewku, POst UBeckim syfilisie.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.