- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (36 opinii)
- 2 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (202 opinie)
- 3 Najstarsza fontanna idzie do remontu (24 opinie)
- 4 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (42 opinie)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (217 opinii)
- 6 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (61 opinii)
Za 117 mln Gdańsk wydzierżawi 48 mercedesów na osiem lat
Gdańskie Autobusy i Tramwaje zapłacą 117 mln zł za wydzierżawienie na osiem lat 48 nowych autobusów marki Mercedes. Na ogłoszony jesienią przetarg odpowiedziała jedna firma. Gdańsk będzie kolejnym miastem w kraju - po Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu czy Gliwicach - które wzmocni tabor wypożyczonymi, a nie kupionymi na własność autobusami.
8-letnia dzierżawa w przeliczeniu na jeden autobus jest nieco droższa, bo do kosztów pojazdu trzeba doliczyć jego bieżące utrzymanie, naprawy, wymianę części etc. Łączna wartość umowy z Konsorcjum Firm EvoBus Polska Sp. z o.o. oraz Pekao Leasing Sp. z o.o. wynosi 117,3 mln zł - w tym wartość najmu autobusów na osiem lat to 90,6 mln zł i wartość utrzymania technicznego - 26,7 mln. Średnio daje to ok. 2,43 mln za sztukę.
Zgodnie z wymogami zawartymi w specyfikacji przetargowej wypożyczone autobusy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy, a wcześniej nie mogą być używane. Mają być wyposażone w silniki spełniające najwyższą normę emisji spalin Euro VI.
Na ogłoszony jesienią przetarg odpowiedziała jedna firma. 48 pojazdów dostarczy konsorcjum firm EvoBus Polska Sp. z o.o. oraz Pekao Leasing Sp. z o.o.
- GAiT wydzierżawi 48 fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym 29 autobusów standardowych (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro), 13 przegubowych (Mercedes-Benz Typ 628 03 Citaro G) i sześć typu midi (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro K). Oczywiście, wraz z wyposażeniem elektronicznym i niezbędnym oprogramowaniem oraz z licencjami - wylicza Alicja Mongird, rzecznik prasowy GAiT.
Autobusy pojawią się w Gdańsku w 2020 roku.
- Podążamy za współczesnym trendem tzw. sharing economy, według którego to używanie, a nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT-u. - Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy, bez konieczności angażowania w to naszych pracowników i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów.
Obecnie GAiT dysponuje 230 autobusami, z czego 127 to pojazdy standardowe, 89 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.
Miejsca
Opinie (316) ponad 10 zablokowanych
-
2019-01-31 21:16
Dawno nie zaokrąglana cena
Czy ta ankieta to nie dowcip? Tak jak nie ma darmowych obiadów, tak nie ma darmowych napraw.
Wszystko zostanie zawarte w cenie biletu.- 9 0
-
2019-01-31 21:24
Przed ogłoszeniem przetargu było wiadomo że będzie Mercedes
Pić na wodę z tym wszystkim
- 8 0
-
2019-01-31 21:24
Przecież to się nie opłaca
Ale bzdura płacą drożej za dzierżawę, niż sami by kupili!!!!
- 10 0
-
2019-01-31 21:31
Przestańcie pisać, że się nie opłaca. Jest drożej, ale za serwis będzie odpowiadać firma wynajmująca.
A serwis autobusu nie kosztuje tyle, co Golfa TDi.
- 4 11
-
2019-01-31 21:32
"Snda" jak zwykle na bardzo wysokim poziomie :)
Jedna z "odpowiedzi na pytanie:
"Czy wynajem autobusów to dobry pomysł?"
I odpowiedź:
"tak, ponieważ odpadają koszty ich napraw, a serwis wykonają pracownicy producenta"
Pragnę zauważyć, że producent, nie zajmuje się wynajmem, a pośrednik między producentem a nabywcą, czyli tak zwany "diler" autobusów.
Taka sytuacja, cytując klasyka i czy taka sytuacja nie jest obciążona jakimiś błędami prawnymi ?- 8 0
-
2019-01-31 21:39
Jakim trzeba być ignorantem żeby pisać że przy wynajmie odpadną koszty napraw, no bo przecież wynajmujacy będzie robił to charytatywnie. Głupków z ludzi robią ale po wynikach ankiety widać że stanowią oni większość. Zalosne
- 11 2
-
2019-01-31 22:27
Gait 230 autobusów dobre dobre
A wpełni sprawnych może Max 50 !!!
- 11 0
-
2019-01-31 22:30
Tylko nie niemieckie....
...
- 3 2
-
2019-01-31 22:32
Dlaczego nie od polskich producentów
No właśnie przecież władze miasta tylko redystrybułują środki z budżetu centralnego to dlaczego nie zamawiają u producentów krajowych?Dobrze że ta epoka przemija
- 5 2
-
2019-01-31 22:52
Szef GAITU
A może szefa tego GAiT też sobie wylizyngujemy? Może będzie taniej i skupi się tylko na tym jak zrobić dobrze pasażerom
- 15 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.