- 1 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (62 opinie)
- 2 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (91 opinii)
- 3 Nowe zatoki na styku dwóch miast (45 opinii)
- 4 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (67 opinii)
- 5 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (207 opinii)
- 6 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (214 opinii)
Za 117 mln Gdańsk wydzierżawi 48 mercedesów na osiem lat
Gdańskie Autobusy i Tramwaje zapłacą 117 mln zł za wydzierżawienie na osiem lat 48 nowych autobusów marki Mercedes. Na ogłoszony jesienią przetarg odpowiedziała jedna firma. Gdańsk będzie kolejnym miastem w kraju - po Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu czy Gliwicach - które wzmocni tabor wypożyczonymi, a nie kupionymi na własność autobusami.
8-letnia dzierżawa w przeliczeniu na jeden autobus jest nieco droższa, bo do kosztów pojazdu trzeba doliczyć jego bieżące utrzymanie, naprawy, wymianę części etc. Łączna wartość umowy z Konsorcjum Firm EvoBus Polska Sp. z o.o. oraz Pekao Leasing Sp. z o.o. wynosi 117,3 mln zł - w tym wartość najmu autobusów na osiem lat to 90,6 mln zł i wartość utrzymania technicznego - 26,7 mln. Średnio daje to ok. 2,43 mln za sztukę.
Zgodnie z wymogami zawartymi w specyfikacji przetargowej wypożyczone autobusy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy, a wcześniej nie mogą być używane. Mają być wyposażone w silniki spełniające najwyższą normę emisji spalin Euro VI.
Na ogłoszony jesienią przetarg odpowiedziała jedna firma. 48 pojazdów dostarczy konsorcjum firm EvoBus Polska Sp. z o.o. oraz Pekao Leasing Sp. z o.o.
- GAiT wydzierżawi 48 fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym 29 autobusów standardowych (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro), 13 przegubowych (Mercedes-Benz Typ 628 03 Citaro G) i sześć typu midi (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro K). Oczywiście, wraz z wyposażeniem elektronicznym i niezbędnym oprogramowaniem oraz z licencjami - wylicza Alicja Mongird, rzecznik prasowy GAiT.
Autobusy pojawią się w Gdańsku w 2020 roku.
- Podążamy za współczesnym trendem tzw. sharing economy, według którego to używanie, a nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT-u. - Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy, bez konieczności angażowania w to naszych pracowników i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów.
Obecnie GAiT dysponuje 230 autobusami, z czego 127 to pojazdy standardowe, 89 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.
Miejsca
Opinie (316) ponad 10 zablokowanych
-
2019-01-31 19:55
solaris (2)
widac jak rzadzi to PO ,zamast nasze polskie autobusy brac to Merkiel dorabiają ,gratuluje rzaddów
- 8 2
-
2019-01-31 22:59
Solaris ma zamówienia na 5 lat do przodu (1)
- 1 0
-
2019-02-01 14:15
i nie jest polski.
- 1 0
-
2019-01-31 19:59
A kto będzie je naprawiać??
Po pierwsze nie ma tylu mechaników,
Po drugie nie ma podstawowych części w magazynie, a jak są to tanie chińskie zamienniki,
Po trzecie nie ma narzędzi.- 5 2
-
2019-01-31 20:12
Edukacja dla ignorantow
Wyobraź sobie że masz firmę która ma stalego platnika i ilość zleceń (generalnie 99 procent firm może sobie tylko o tym pomarzyć) i to czego potrzebujesz żeby się wywiązać z tych zleceń to maszyny i ludzie do ich obslugi. Więc co robisz? słabo płacisz pracownikom, nie kupujesz nowych maszyn do których dostajesz gwarancje i w pakiecie szkolenie pracowników do ich serwisowania tylko za dodatkową opłatą je podnajmujesz, dodatkowo szukasz oszczędności w pierwszej kolejności dokonując zmiany nazwy firmy i kolorystyki maszyn. No i oczywiscie chcąc znaleźć dodatkowe źródło finansowania znosisz pobieranie opłat od kolejnej grupy klientów. Widzicie w tym absurd? Czy hasło że podążamy za nowymi trendami wyłącza wam myślenie?
- 9 0
-
2019-01-31 20:18
Typowy Niemiecki gdansk
Zamiast kupić od solarisa nowe autobusy i to lepsze i Polskie to wolą od Niemców wypożyczyć hehe Gdansk zawsze był za Niemcami i był niemiecki tffuuu. Gdynia kupuje nowe solarisy i wspiera Polską gospodarkę nie to co sr*ńsk
- 3 3
-
2019-01-31 20:20
A podobno diesel jest niemodny
Nie mozna na cng?
- 3 0
-
2019-01-31 20:34
Objazdowy Cyrk Lisickiego.
Gramy tylko do konca sezonu.
- 8 0
-
2019-01-31 20:40
Najwazniejszy tu jest interes.posrednika,prawnikow,dewelopera..mieszkancy niech sie ciesza , ze uklad gdanski nie kaze im chodzic piechota.
- 10 0
-
2019-01-31 20:46
Lisicki jakis Stefan chcial z toba gadac. (1)
- 9 0
-
2019-02-01 01:43
Zwariowałeś?co piszesz !
Tak nie wolno
- 3 0
-
2019-01-31 20:46
solaris (1)
widać kto rzadzi w gdansku sprzedawczyki z PO ,donaldino,i reszta bolków
- 8 2
-
2019-02-01 02:32
Widac zes nie stad i pojecia nie masz.Jaki Donaldinio?
Oj dniowka nie wpadnie chyba za takie slabe trolowanie..
- 1 0
-
2019-01-31 21:15
Aha, czyli zajezdnia... (1)
... będzie niepotrzebna... Jakiś chętny na grunt?
- 13 0
-
2019-02-01 20:12
Chętny? Odpowiednie osoby już wiedzą kto ten grunt kupi
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.