- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (196 opinii)
- 2 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (19 opinii)
- 3 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (216 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (61 opinii)
- 5 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (107 opinii)
- 6 Najstarsza fontanna idzie do remontu (12 opinii)
Za 117 mln Gdańsk wydzierżawi 48 mercedesów na osiem lat
Gdańskie Autobusy i Tramwaje zapłacą 117 mln zł za wydzierżawienie na osiem lat 48 nowych autobusów marki Mercedes. Na ogłoszony jesienią przetarg odpowiedziała jedna firma. Gdańsk będzie kolejnym miastem w kraju - po Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu czy Gliwicach - które wzmocni tabor wypożyczonymi, a nie kupionymi na własność autobusami.
8-letnia dzierżawa w przeliczeniu na jeden autobus jest nieco droższa, bo do kosztów pojazdu trzeba doliczyć jego bieżące utrzymanie, naprawy, wymianę części etc. Łączna wartość umowy z Konsorcjum Firm EvoBus Polska Sp. z o.o. oraz Pekao Leasing Sp. z o.o. wynosi 117,3 mln zł - w tym wartość najmu autobusów na osiem lat to 90,6 mln zł i wartość utrzymania technicznego - 26,7 mln. Średnio daje to ok. 2,43 mln za sztukę.
Zgodnie z wymogami zawartymi w specyfikacji przetargowej wypożyczone autobusy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy, a wcześniej nie mogą być używane. Mają być wyposażone w silniki spełniające najwyższą normę emisji spalin Euro VI.
Na ogłoszony jesienią przetarg odpowiedziała jedna firma. 48 pojazdów dostarczy konsorcjum firm EvoBus Polska Sp. z o.o. oraz Pekao Leasing Sp. z o.o.
- GAiT wydzierżawi 48 fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym 29 autobusów standardowych (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro), 13 przegubowych (Mercedes-Benz Typ 628 03 Citaro G) i sześć typu midi (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro K). Oczywiście, wraz z wyposażeniem elektronicznym i niezbędnym oprogramowaniem oraz z licencjami - wylicza Alicja Mongird, rzecznik prasowy GAiT.
Autobusy pojawią się w Gdańsku w 2020 roku.
- Podążamy za współczesnym trendem tzw. sharing economy, według którego to używanie, a nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT-u. - Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy, bez konieczności angażowania w to naszych pracowników i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów.
Obecnie GAiT dysponuje 230 autobusami, z czego 127 to pojazdy standardowe, 89 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.
Miejsca
Opinie (316) ponad 10 zablokowanych
-
2019-02-01 01:46
Lisicki taki sam jajak..... (2)
Kiedy go wywalą i rozliczą w końcu za wszystkie dokonania w pracy.
- 9 2
-
2019-02-01 06:56
(1)
Widzę że masz do niego coś osobistego. co jeździć się nie chciało i na zbity pysk Cię wyrzucił...? to nie 500+ tu trzeba pracowac
- 1 3
-
2019-02-01 20:15
Wytrzyj usta bo coś białe masz na nich po ostatniej wizycie w biurze
- 0 0
-
2019-02-01 02:24
Teatr
Teatr polega w tym przypadku na tym,ze widzowie widza tylko to co co chce aktor.Widzimy tylko czesc przedstawienia.Ktos wylizingowal autkbusy i to wszystko mozna by bylo pomyslec..Rezyserzy natomiast obmyslaja i modyfikuja nastepne scenariusze..
- 2 0
-
2019-02-01 06:11
Koszty
A jakie są koszty utrzymania przez 8 lat autobusu i ile jest on wart po 8 latach? Redaktorze trochę więcej zaangażowania!
- 2 0
-
2019-02-01 06:52
Brawo Mercedes (1)
I w taki o to sposób Mercedes zarobił z 50 baniek przez 8 lat. A wystarczylo tylko dac jednemu baranowi troche Zlotych naszych Polskich
- 5 0
-
2019-02-01 12:25
CBA sie nimi zajmie
- 0 0
-
2019-02-01 07:05
Jestem ciekawy kto zyska
Czy GAIT czy firma wypożyczająca? Jasne jest że ktoś musi zyskać a ktoś musi stracić. Proste. To jak w naczyniach połączonych.
- 6 0
-
2019-02-01 08:42
Niezłe "lody".
- 3 0
-
2019-02-01 09:01
Kiedyś WPK miało swoją szkołę a nawet dwie.
Gdy już nie będzie mechaników, bazy itp to inaczej zaśpiewać przy kolejnych przetargach tego typu...
Będziecie a raczej to MY - właściciele gminy - wówczas będziemy pod ścianą...
Proponuję Pana Lisickiego a raczej kolejnego dyrektora też wziąć w Leasing Sharing Economy... No bo czemu nie skoro wychodzi taniej ?- 4 0
-
2019-02-01 09:02
Ty lisicki a jak już wszystko w leasing to może zajezdnie też wynajmować nie? I mechaników też na 8 lat co? Sharing economy zlodzieju
- 6 0
-
2019-02-01 09:04
Niezły wal (1)
Prawie 30 tyś za mc wynajmu szok...leasing ciągnika środkowego to ok 5 tyś A co autobus w zakupie jest 6 razy droższy...nie pachnie mi to uczciwoscia
- 9 0
-
2019-02-01 14:20
Nowy ciagnik kosztuje 400 tys zl, nowy autobus miejski kosztuje 2 miliony.
- 0 2
-
2019-02-01 09:21
Dziekujemy ekipie budynia i przyszłej prezydent za niemiecki złom trujacy nas spalinami!
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.