• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za mało zielonego światła i wykluczające się znaki na Hucisku

Maciej Korolczuk
7 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Cztery lub maksymalnie pięć samochodów jest w stanie przejechać przez skrzyżowanie Huciska z 3 Maja zobacz na mapie Gdańska w kierunku Trasy W-Z na zielonym świetle. Po zamknięciu prawoskrętu i rozpoczęciu prac przy Okopowej, to kluczowe skrzyżowanie w centrum Gdańska.



Czy korki i remonty są w stanie skłonić cię do zamiany auta na rower lub komunikację miejską?

Na problem zwrócił uwagę nasz czytelnik, pan Wojciech.

- Codziennie po południu wracam tą drogą z pracy - mówi nasz czytelnik. - Do momentu zamknięcia prawoskrętu na Węźle Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska jeździłem tamtędy, bo z Huciska w 3 Maja skręt w lewo nie był możliwy, zakazywał tego znak skrętu w lewo, który teraz został zdjęty. Rozumiem remonty i związane z tym niedogodności dla kierowców i konieczność jeżdżenia objazdem, ale osoby, które planowały ten objazd, nie wpadły na to, by umożliwić kierowcom w miarę komfortowe opuszczenie skrzyżowania. Przez źle ustawione światła i zbyt krótkie zielone światło, na którym jest w stanie zjechać zaledwie pięć pojazdów, jest to niemożliwe.
Nasz czytelnik przed wjazdem na skrzyżowanie zauważył też wykluczające się oznakowanie. Z jednej strony stoi tam znak informujący, że z lewego pasa możemy nie tylko skręcić w lewo, ale i pojechać na wprost w kierunku Nowych Ogrodów. Z drugiej - po jego minięciu i dojechaniu do sygnalizatora okazuje się, że możemy jechać... tylko w lewo.

- W kolejce aut stoją więc kierowcy, którzy mieli zamiar jechać na wprost. Dopiero przed światłami orientują się, że znak wprowadza w błąd i muszą "uciekać" z tego pasa. To niepotrzebnie wydłuża korek i wprowadza dodatkowe zamieszanie - dodaje pan Wojciech.
Jak tłumaczą drogowcy, znak wykluczający się z sygnalizatorem według przepisów jest dopuszczalny.

- Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem sygnalizatory nad jezdnią nie muszą pokrywać się z oznakowaniem poziomym czy pionowym na jezdni - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który zarządza drogami publicznymi w mieście. - Zgodnie z tym oznakowaniem, z tego pasa można jechać na wprost i w lewo.
Jednocześnie drogowcy zapewniają, że długość zielonego światła jest wystarczająca, co mają potwierdzać analizy ruchu w systemie Tristar. Więcej zielonego światła kierowcy w tym miejscu nie dostaną.

- Można wydłużyć fazę zieloną, ale stanie się to kosztem pojazdów np. na Nowych Ogrodach (w tym przypadku możliwe jest zakorkowanie dużej części miasta). Opisywane rozwiązanie zostało przyjęte w oparciu o dane dotyczące natężeń ruchu sprzed opisywanej zmiany oraz w oparciu o prognozę ruchu po wprowadzonej zmianie. W naszej ocenie działa ono sprawnie. Sytuację obserwujemy w kamerach Tristara i nie zauważamy szczególnych problemów w tym miejscu - odpowiada Kaczmarek.
Zmian w organizacji ruchu w ścisłym centrum Gdańska jest więcej. We wtorek rano rozpoczął się remont nawierzchni na wiadukcie kolejowym na Trakcie św. Wojciecha. Drogowcy zamknęli pas w kierunku Pruszcza kosztem jednej nitki w stronę centrum. Zmiany sparaliżowały ruch na Trakcie i już kilka godzin później miasto wydało komunikat, że od środy w porannym szczycie do centrum otwarte będą dwa pasy. Efekty były natychmiastowe. W środę rano korki do centrum były minimalne (niewielki zator przez chwilę dokuczał jedynie kierowcom wyjeżdżającym z Okopowej w kierunku Pruszcza).

Opinie (127) 4 zablokowane

  • (2)

    Pseudofachowiec od przepisów ruchu drogowego i kręcenia filmików. Pomijając cały bezsens tego co tam kolego nakręciłeś i skomentowałeś, to powiem tylko jedno: 2 auta stoją obok siebie przed 3 Maja. Obydwa chcą jechać na wprost. Zapala się "ogólny" sygnalizator na zielono. Jadą. Mogą? mogą mimo, że kierunkowy sygnalizator w lewo świeci się na czerwono. Kolejny pojazd chcący skręcić w lewo zatrzymuje się i czeka. I co? Gdzie znaki wprowadzają w błąd?

    • 1 0

    • powinno być czytelne (1)

      tak, żeby kierowca nie musiał się zastanawiać...

      • 1 0

      • U nas wiele rzeczy być powinno, ale jest jak jest. Mistrzowskie oznakowania tymczasowe to już w ogóle komedio-horrory można kręcić. Najświeższy przykład - wiadukt na zaroślaku, gdzie drogowcy "regulują" ruch zamieniając pasy w zalezności od natężenia ruchu. Namalowali żółtą linię ciągłą, która skręca-kieruje auta na jeden pas. A jechać trzeba prosto, linię tę przecinając :D

        • 2 0

  • (6)

    Najgorsze, że nie mogę przejechać tamtędy rowerem:(.

    • 28 59

    • (1)

      to przejedz czołgiem...

      • 13 6

      • czołgiem to na czolgista.pl

        czy jakoś tak ;)

        • 0 0

    • możesz nawet masz ekstra pas dla rowerów

      O co ci chodzi ?

      • 0 0

    • ryzyk fizyk

      • 1 0

    • to nie jest najgorsze

      • 1 0

    • dlaczego nie możesz? Miejsca tam jest dość.

      • 2 1

  • Pani Kaczmarek chyba się pomyliła (4)

    Z tego co pamięam to kierowca ma obowiązek stosować się w pierwszej kolejności do:
    1) poleceń kierujacego ruchem
    2) sygnalizacji świetlnej
    3) znaków pionowych
    4) znaków poziomych.
    Jeśli synalizator zakazuje jazdy na wprot to można z tego pasa skręcić tylko w lewo... czy jakiś expert z prawa dogowego potwierdzi?

    • 7 2

    • wiesz, że dzwoni, ale nie wiesz, w którym kościele (3)

      sygnalizator tylko pokazuje w tym miejscu istnienie bezkolizyjnej fazy do skrętu w lewo - a do jazdy wprost jest osobny sygnalizator z powtarzaczem nad jezdnią.

      • 1 0

      • no ok, ale syganlizator do jazdy na wprst jest tylko przy prawym pasie, (1)

        a przy lewym jest tylko do skrętu, więc mylące to jest,

        zwłaszcza że jak masz sygnalizator ze znakiem tylko skrętu to np nie możesz zawracać (bo muszą być dwa oznaczenia), więc skoro tu jest sygnalizator tylko do skrętu a nie do jazdy na wprost to czym się różnią te dwa przypadki, że tam nie można a tu można

        • 0 0

        • Jeżeli oznakowanie poziome dopuszcza jazdę na wprost i skręt w lewo ( a tak jest przy omawianym temacie) to....patrz wypowiedź powyżej :)

          • 0 0

      • merci

        • 1 0

  • W d... mam komunikację miejską! Tylko samochód/rower (zamiennie w zależności od pogody) (2)

    • 7 2

    • mi się nie mieści...

      • 1 1

    • to nie marudź,że są korki

      • 2 6

  • (2)

    To co się dzieje na Hucisko to totalna Paranoja, auta blokują przejazd, przejeżdżają na czerwonym. Każdy który tam jeździ na co dzień chyba wie jak jest

    • 6 1

    • nadzór konieczny

      • 0 0

    • A to wszystko się dzieje pod okiem komisariatu policji

      • 0 0

  • Tristar (2)

    System TRISTAR pozwala na sterowanie ruchem w trybie automatycznym na obszarze całego Trójmiasta poprzez zastosowanie technologii z dziedziny Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS).

    Czy wiec ten autom czyny, inteligentny system potrafi dynamicznie dopasowywać cykle sygnalizacji do zmieniającego się ruchu, czy też służy jedynie zbieraniu danych, a sterowanie jest ręczne i statyczne i raz ustawione działa bez względu na sytuacje na ulicach?

    • 8 0

    • potrafi

      Ale trzeba "poinformować" system o zmianie przeznaczenia pasów. Na tyle inteligentny to on nie jest (nie ma oczu i nie widzi, że pas zdefiniowany dla skrętu w lewo służy do jazdy na wprost itd).... A elastyczny jest na tyle na ile mu się pozwoli (ustawienia...). Równie dobrze można ustawić na stałoczasowy, jak i dać mu pełną autonomię...

      • 1 2

    • tristar to nic innego jak wielki przekręt gdańskich urzędasów

      • 3 1

  • (10)

    Wystarczy zielonego! Zwyczajnie ruszcie d*p* w troki i będziecie zdążać.Pi***one lalusie , jedyne co potrafią to narzekać.

    • 73 37

    • Problemem kierowców jest to, że nie potrafią ruszać (2)

      Zapala się zielone to dopiero wtedy wyciągają palce z nosa, chowają szminki, odkładają telefony, szukają skrzyni biegów, sprzęgło, jedynka i jaaaaazda 5 sekund po zapaleniu się zielonego światła. Później kolejny kierowca to samo... Bo po co ruszać razem z pierwszym autem?

      • 28 1

      • zapala się zielone kończą robótki ręcznie w spodniach

        • 0 0

      • Problem kierowców to nagminne łamanie przepisów

        • 1 2

    • (1)

      Muszę przyznać, że w Gdańsku faktycznie ruszanie na zielonym to jakaś masakra. I potem się dziwią, że tylko 3 auta przejeżdżają przez skrzyżowanie.

      • 22 1

      • ruszanie na porażka ale taki będzie zasuwał 100tką po mieście a spróbuj mu trąbnąć

        to się zatrzyma wyjmie kij i będzie grozić

        • 4 0

    • (4)

      No i fajnie

      • 9 1

      • Autor filmiku nie zna się na prawie (3)

        To, że sygnalizator wiszący nad tym pasem jest sygnalizatorem do skrętu w lewo, nie oznacza że nie można z tego pasa pojechać prosto... Ta sama sytuacja jest w kierunku przeciwnym i istnieje ono od lat i jakoś nikt nie narzekał.

        Odnośnie 5 aut na zielonym, to pragnę zwrócić uwagę po jakim czasie pojawiło się auto po zielonym świetle. Chodzi o to, że ktoś jak zwykle zaspał. Raz przejedzie 8 aut, raz 5 a raz 3. Wszystko zależy od refleksu!

        • 26 0

        • doprawdy? (1)

          zgodnie z twoją logiką to jadąc z drugiej strony (od Suchanina) mogę z prawego pasa pojechać w lewo,
          bo przecież dwa oddzielne sygnalizatory dla dwóch pasów nie są wiążące dla kierowcy...

          • 2 3

          • oj chyba jednak nie zrozumiałeś o co chodzi

            aż strach pomyśleć co wyprawiasz na ulicach

            • 3 1

        • odliczanie sekundowe

          zwiększyłoby przepustowość na światach bardziej, niż z***any tristar



          ale przy tristarze więcej kasy było do wyprowadzenia dla znajomych i rodzinki

          • 14 4

  • Fajnie macie (4)

    A o tym że poskracali zielone dla pieszych w całej okolicy to nie napiszecie? Trzeba biegać albo czekać dłużej jak ktoś już biegać nie może?

    • 80 9

    • Niech biegają za dużo brzuchatych mamy

      • 0 4

    • Tylko grubasy mają problem. (2)

      Ja biegam na maratonach i jakaś zdążam.

      • 5 29

      • oprócz biegaczy maratonowych i grubasów są jeszcze osoby starsze, matki z wózkami, osoby o kulach

        • 15 1

      • maraton piwa chyba.......a starsze osoby też mają biegać?

        • 13 1

  • jechałem przez Hucisko pół godziny temu o 9.45 - ogromy korek na lewoskręcie w kierunku Nowych Ogrodów (6)

    To nie są godziny szczytu - tu jest winna zła organizacja ruchu.

    • 9 0

    • (5)

      Ojej, było trzeba wybrać tramwaj. A tak to sobie stój w tym samochodziku. Tylko pamiętaj, żeby zaparkować zgodnie z przepisami.

      • 5 5

      • nie rozumię twoich głupich uwag (4)

        ja pracuję za kółkiem

        • 3 2

        • To pracuj, tu nie chodzi o osoby pracujące za kółkiem.... (3)

          - chodzi o osoby które np. z hełmu albo wrzeszcza jadą samochodem do centrum do pracy... pytam się po co tworzą sztuczne korki skoro mają autobusy i tramwaje?

          • 0 5

          • (2)

            A co cie to obchodzi, gdzie czym i po co jadę? do swojej d*py zaglądaj, a nie wyliczaj komuś gdzie i po co jedzie....

            • 4 3

            • (1)

              Jesteś egoistycznym nadętym bufonem, przez takich jak Ty właśnie jest tak źle na drogach... pomyśl w końcu, użyj mózgu, to nie boli...

              • 1 6

              • Bo co? Zakażesz komuś jeździć do pracy samochodem bo w Twojej wyimaginowanej psychowyobraźni ma bliżej niż Ty? Czy wszyscy mają jeździć tramwajem bo pan i władca jedzie swoim wieśwagenem TDI z '94? Nic Ci do tego gdzie jadę i po co.

                • 2 2

  • Liczniki czasowe nad światłami

    a sami zobaczycie jak się popraw,. tylko ze wtedy policja nie będzie mogła wlepiać mandatów za przejazd na żółtym. twierdząc ze było czerwone i tu jest pies pogrzebany.Mając taki licznik nad światłami kierowca widzi z daleka za ile bedzie zmiana świateł np. z zielonego na żółte i odpowiednio zareaguje. ale cóż nigdy do tego nie dopuszczą bo jest to im nie na rękę

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane