- 1 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (30 opinii)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (91 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (58 opinii)
- 4 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (132 opinie)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (355 opinii)
- 6 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (90 opinii)
Za ostre światło, zakaz przewozu akwarium. Na co skarżą się pasażerowie?
Rodzic był zdziwiony, że jego dziecko nie mogło podróżować autobusem z akwarium na kolanach. Inny napisał skargę, że kierowca wyprosił go z pojazdu, gdy wiózł niezabezpieczone pokrowcem narty biegowe. Kolejny domagał się w komunikacji... automatów z napojami. Każdego roku do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpływają setki skarg. Sprawdziliśmy, jak wyglądały te najbardziej nietypowe.
Tylko w 2019 roku do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpłynęło około 650 spraw od pasażerów. Rok później było ich ponad 200 więcej - aż 880. W tym roku, do końca kwietnia, już 300.
Większa liczba skarg może dziwić, zwłaszcza że w ostatnim czasie - w związku z pandemią koronawirusa - zdecydowanie mniej osób korzystało z komunikacji miejskiej.
Tymczasem jak się okazuje, wspomniane zjawisko można wiązać właśnie z epidemicznymi obostrzeniami.
Pisali zwolennicy i przeciwnicy maseczek
- Ostatnie miesiące obfitowały w e-maile od osób skarżących się na współpasażerów podróżujących bez maseczek, ale były także, na szczęście pojedyncze, e-maile od osób protestujących przeciwko zasłanianiu nosa i ust w komunikacji miejskiej - tłumaczy Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego.
W jakich sprawach do ZTM najczęściej piszą pasażerowie? Od pracowników organizatora komunikacji miejskiej w Gdańsku usłyszeliśmy, że dużo pytań dotyczy przewozu rowerów czy hulajnóg.
Często zdarzają się także pisma, w których jedni pasażerowie skarżą się na zbyt "nagrzane" pojazdy. Inni narzekają, że w autobusach i tramwajach jest za zimno. Były także osoby wskazujące na to, że w tramwaju jest zbyt ostre światło i nie mogą się zrelaksować podczas podróży.
- Pasażerowie nie tylko skarżą się na realizację jakiegoś konkretnego kursu, ale także przekazują swoje sugestie dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej - mówi Dagmara Szajda.
Zostali wyproszeni przez akwarium i narty biegowe
Wśród setek opinii, skarg i próśb zdarzają się jednak dość nietypowe. Pracownicy ZTM wspominają:
- Ktoś kiedyś był zdziwiony, że jego dziecko zostało wyproszone z autobusu, bo chciało
na kolanach przewieźć akwarium. Lepiej nie wyobrażać sobie, co mogłoby się wydarzyć w
przypadku gwałtownego hamowania... - słyszymy.
Wyprosił z autobusu dziecko z hulajnogą. Bo mógł
W ZTM krąży również historia o skardze jednego z pasażerów, który poczuł się pokrzywdzony tym, że został wyproszony z autobusu, gdy przewoził narty biegowe. Bez pokrowca.
Wśród setek pism znalazł się także wniosek o umieszczenie w autobusach i tramwajach automatów z napojami.
Pies w kagańcu w autobusie? Ale on jest łagodny!
- Zdarzają się też przypadki, gdy pasażer jest oburzony, że jego pies musi być w kagańcu w autobusie, "a przecież jest taki łagodny". Owszem, dla właściciela tak, ale dla obcych osób już niekoniecznie. Oczywiście małe zwierzęta (jak na przykład koty, niewielkie psy) można przewozić, umieszczając je w odpowiednim opakowaniu (w koszach, skrzynkach, klatkach), i kaganiec jest wówczas niepotrzebny - mówi Dagmara Szajda.
Relacje z podróży i ocena jazdy kierowców
Pracownicy ZTM wspominają także pasażera, który kilka razy dziennie relacjonował swoje podróże tramwajem i oceniał styl jazdy motorniczych.
- Zazwyczaj według niego jeździli za szybko, choć nie brakowało też pochwał - opowiada Dagmara Szajda.
Co wolno, a czego nie wolno przewozić w komunikacji?
Przedstawiciele ZTM podkreślają, że na każdy sygnał pasażerów odpowiadają.
Na koniec jednak warto przypomnieć, że w pojazdach gdańskiej komunikacji pasażerowie mogą bezpłatnie przewozić bagaż ręczny, jeżeli istnieje możliwość takiego umieszczenia go, aby nie zagrażał bezpieczeństwu i porządkowi w transporcie, nie utrudniał przejścia, nie zasłaniał widoczności kierującemu.
Nie może on także stwarzać zagrożenia dla podróżnych albo wpływać na komfort ich jazdy.
Opinie (239) ponad 10 zablokowanych
-
2021-05-15 10:33
kierowcy autobusów to leśne dziadki i konfidenci (1)
jesteś od kierowania a nie od robienia za ormo te czasy już minęły, a twarze łatwo zapamiętać bo bez masek jeżdzicie
- 4 38
-
2021-05-15 12:18
Zapamietac twarz i co? Zdaje sie, ze tu komus grozisz. A latwiej cie znalezc niz myslisz.
- 9 0
-
2021-05-15 10:35
Opinia wyróżniona
(1)
Najbardziej wkurza brak klimatyzacji w klimatyzowanym pojeździe.
30 stopni na zewnątrz, a klima nie włączona i nawet okna nie idzie otworzyć, bo wszystkie są zablokowane.- 46 6
-
2021-05-15 14:22
W obecnej sytuacji klimatyzacja nie powinna być używana
Dobre wietrzenie pojazdów znacząco zmniejsza transmisję wirusa.
- 2 5
-
2021-05-15 10:37
no bo akwarium na rowerze się przewozi, panie
- 14 3
-
2021-05-15 10:39
umiejscowienie biletomatów
Nie ma takiego przy przystanku Orunia Górna, jest za to na dole, przy Świętokrzyskiej/Małomiejskiej. Ten biletomat został już raz poważnie uszkodzony przez wandali, tak że musiał zostać zdemontowany. Spółdzielnia mieszkaniowa prosiła o przeniesienie biletomatu na przystanek Orunia Górna, gdzie jest na niego większe zapotrzebowanie i także monitoring, a ZTM znowu zamontował biletomat w tym samym, nieodpowiednim miejscu.
- 9 4
-
2021-05-15 10:39
Kanary palące na przystankach
Traktują siebie jak święte krowy i palą centralnie w środku przystanków obok czekających na autobus.
- 20 3
-
2021-05-15 10:51
Za przewożenie rzeczy powinien odpowiadac pasażer
A nie przewoźnik, bo teraz jest wolna amerykanka w zależności od widzi mi się kierowcy i jego dobrego/złego nastroju. Przewozisz hujalnoge? Ok ale jak kogoś rozjedzie. Bulisz. A nie, że matka z dzieckiem na hulajnodze zostanie wywalona, bo kierowca nie lubi dzieci, ale obok jedzie biznesmen z dwiema walizami na kółkach, które jeżdżą po całym autobusie i to już jest ok. Z resztą o zbiorkomie to możnaby książki pisac. Ja nie wrócę do zbiorkomu nigdy
- 14 6
-
2021-05-15 10:58
I dlatego nie jeżdżę komunikacja miejską (1)
Niech sobie prezes Lisicki sam jeździ.
- 15 5
-
2021-05-15 22:32
A kto to lisewski?
- 1 1
-
2021-05-15 11:01
Ciekawe
Trójmiasto.pl Ciekawe kiedy zapytacie kierowców i motorniczych na co się skarżą
- 17 6
-
2021-05-15 11:02
(1)
z zasady to na chamskie zachowanie kierowcy czy motorniczego ,lecz żadnej reakcji czy odzewu z ZTM Gdańsk nie było ,a chamówa trwa i trwa
- 13 15
-
2021-05-15 17:55
Największa chamówa to tzw pasażerowie
- 3 4
-
2021-05-15 11:03
przeklinający oraz (2)
ci którzy zakładają nogi na siedzenie Kto ma zrobic z tą patolą porządek ? Pasażer nie jest od tego motorniczy też nie. Może jakis etat dla porządkowego czy jak? coś trzeba z tym fantem zrobic Pamiętam wsiadł przeklinający smarkacz z papierosem elektr.balismy sie zwrócic mu uwagę
- 132 7
-
2021-05-16 11:31
Najbardziej narzekają na władze Gdańska
- 1 0
-
2021-05-16 11:57
Brakuje nam troski o kulturę.
Jest to uciążliwe ale trudno by w każdym pojeździe był strażnik. Widać jak bardzo brakuje u nas kultury osobistej i edukacji. Smuci rozpasanie się patologii w ostatnich latach
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.