• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zabytkowy budynek przy kanale Raduni będzie użytkowany przez urzędników

Krzysztof Koprowski
20 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Budynek od trzech lat pozostaje niewykorzystany. W sierpniu 2017 r. przekazano oficjalnie klucze dotychczasowemu najemcy, który miał kontynuować działalność gastronomiczną.
  • Budynek od trzech lat pozostaje niewykorzystany. W sierpniu 2017 r. przekazano oficjalnie klucze dotychczasowemu najemcy, który miał kontynuować działalność gastronomiczną.
  • Budynek od trzech lat pozostaje niewykorzystany. W sierpniu 2017 r. przekazano oficjalnie klucze dotychczasowemu najemcy, który miał kontynuować działalność gastronomiczną.
  • Budynek od trzech lat pozostaje niewykorzystany. W sierpniu 2017 r. przekazano oficjalnie klucze dotychczasowemu najemcy, który miał kontynuować działalność gastronomiczną.

Niewielki zabytkowy budynek komunalny przy ul. WodopójMapka, tuż nad kanałem Raduni, trzy lata temu przeszedł kapitalny remont. Prace budowlane pochłonęły 279 tys. zł, a obiekt miał zostać wynajęty ponownie pod działalność gastronomiczną. Po trzech latach włodarze zmienili jednak zdanie i wkrótce powstanie w nim punkt obsługi Strefy Ograniczonej Dostępności Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.



Co powinno znajdować się w budynku przy ul. Wodopój?

Budynek przy ul. Wodopój 7 pochodzi z przełomu XVIII i XIX wieku. Pierwotnie był jednym z siedmiu podobnych domów zamieszkiwanych przez miejską biedotę. W 1973 r. został wpisany do rejestru zabytków. W tym czasie przeszedł też pierwszy powojenny gruntowny remont.

W 2017 r. zakończył się kolejny remont prowadzony przez Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych (obecnie Gdańskie Nieruchomości), w ramach którego m.in. wymieniono stolarkę okienną i drzwiową, wykonano nową instalację elektryczną, sanitarną, nowe konstrukcje stropów, docieplanie od wewnątrz oraz wzmocniono i częściowo wymieniono konstrukcję dachu. Wyniesiony został też poziom parteru, aby uniknąć zalewania obiektu.

Przekazanie w sierpniu 2017 r. kluczy do budynku Irminie Olszewskej, właścicielce Vinifery, przez Sławomira Kiszkurno, ówczesnego dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej. Przekazanie w sierpniu 2017 r. kluczy do budynku Irminie Olszewskej, właścicielce Vinifery, przez Sławomira Kiszkurno, ówczesnego dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej.

Remont za 279 tys. zł, najemca zrezygnował z działalności



Prace pochłonęły 279 tys. zł, zaś w dniu oficjalnego przekazania budynku do użytkowania zapowiedziano powrót dotychczasowego najemcy - kawiarni Vinifera.

Rok później problemem w rozpoczęciu działalności gospodarczej okazał się spór o wykończenie obiektu na cele gastronomiczne. Ostatecznie w listopadzie 2019 r. rozwiązano umowę najmu i przejęto obiekt protokołem zdawczo-odbiorczym.

- Dotychczasowy najemca nie posiada żadnych zaległości wobec Gdańskich Nieruchomości - informuje Katarzyna Kowalik z Biura ds. Informacji i Komunikacji Gdańskich Nieruchomości. - Obecnie budynek będzie użytkowany przez jednostkę organizacyjną gminy miasta Gdańska - Gdański Zarząd Dróg i Zieleni - z przeznaczeniem na wykonywanie zadań własnych.

Kawiarnie i herbaciarnie w Trójmieście



Granice Strefy Ograniczonej Dostępności na Głównym Mieście. Granice Strefy Ograniczonej Dostępności na Głównym Mieście.

Prezydent Gdańska przekazuje budynek urzędnikom GZDiZ



Przekazanie budynku na potrzeby GZDiZ odbyło się na podstawie zarządzenia prezydenta miasta Gdańska. Zgodnie z jego treścią budynek o powierzchni użytkowej ok. 52 m kw. wraz z terenem przyległym o pow. ok. 100 m kw. zostanie bezpłatnie użyczony GZDiZ do 31 lipca 2023 r.

- Planujemy obiekt wykorzystać na potrzeby punktu obsługi Strefy Ograniczonej Dostępności [obszaru Głównego Miasta, do którego wjazd wymaga dodatkowego zezwolenia - dop. red.]. Obecnie długoterminowe "wjazdówki" wydawane są wyłącznie w naszej siedzibie przy ul. Partyzantów 36Mapka we Wrzeszczu Górnym, zaś krótkoterminowe także przez kontrolerów Strefy. Nowy punkt przy ul. Wodopój ułatwi załatwienie tych formalności mieszkańcom SOD - zapowiada Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ.
Obecnie nie są jeszcze znane godziny pracy oraz termin uruchomienia nowego punktu obsługi SOD.

Czytaj też artykuł z 2018 r.:

3 mln zł na przebudowę siedziby Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni



Zarządzanie PMG ws. budynku Wodopój 7 from Trojmiasto.pl


Materiał archiwalny z maja 2016 r. (przed remontem)

Miejsca

Opinie (125) 5 zablokowanych

  • Szkoda takiego budynku na punkt wydawania abonamentów

    • 1 0

  • Dom uciech cielesnych, to byłby strzał w dziesiątkę...

    • 1 2

  • Urzędy powinno się raczej likwidować, a nie pomnażać zbędne etaty przy takim deficycie budżetowym.

    Większość spraw urzędowych można załatwiać online, bez potrzeby wizyty w urzędzie. To oznacza, że zatrudnienie w urzędach, tym bardziej mnożenie nowych nieruchomości jest niegospodarnością. Urzędnicy są zbędnym obciążeniem finansowym, nic nie produkują, nie wnoszą nic do społeczeństwa, poza problemami.

    • 8 1

  • Szkoda

    Szkoda vinfery to bylo jedno z najlepszych miejsc na mapie Gdańska!

    • 6 1

  • Hydra urzednicza rozrasta się w tempie wykładniczym. (10)

    Za 50 lat całe miasto to będą urzędy i urzędnicy. Ciekawe, kto na to zarobi? Bo oni nic nie wytwarzaja.

    • 99 11

    • (1)

      Jak to nie wytwarzają? A tony papierów, zaświadczeń, pozwoleń tudzież formularzy? Wiesz jaki to wysiłek?

      • 7 0

      • XD

        • 0 1

    • wykonują usługi dla ciebie i innych mieszkańców (5)

      teraz hejtujesz urzędników, ale jak idziesz coś załatwić to narzekasz że kolejki i że długo trwa. Zdecyduj się chcesz być szybko i sprawnie obsługiwany czy stać w długich kolejkach ??

      • 3 25

      • (2)

        I jakież to uslugi? Coraz więcej można online i bez udziału urzędasa w okienku. Mamy XXI wiek.

        • 12 0

        • (1)

          niestety nadal to urzednik musi sprawę skierowaną online rozpatrzeć - "komputer" sam tego nie zrobi

          • 0 2

          • szkoda bo moglby bez problemu

            • 1 0

      • Kolejki w urzędach

        spowodowane były złą organizacją pracy. Trochę w ostatnich latach się poprawiło, ale w dalszym ciągu jest sporo niepotrzebnej biurokracji.

        • 4 0

      • Gdyby urzędy były prywatną instytucją ...

        ...tę samą pracę, tyle, że sprawniej i z uśmiechem, wykonałaby mniej niż połowa obecnego stanu. W radzie miasta winni zasiadać przewodniczący rad osiedli, a nie dublować się wzajemnie. No cóż socjalizm to państwo urzędnicze.

        • 11 1

    • będzie dostatek i stabilizacja

      • 0 1

    • frustracja

      Powiedział co wiedział. Dalsza dyskusja zbędna.

      • 0 4

  • zburzyć tą ruinę to totalne badzieiwe architektoniczne (1)

    • 0 20

    • Że ciebie stary nie wytrzepał o kant umywalki przed poczęciem to szok.

      • 1 1

  • Tam kiedyś była fajna winiarnia (1)

    A teraz do zniszczenia,
    Po co urzędnikom taki " pokoik"?

    • 12 1

    • Jak po co ?

      Ktoś z górnej półki tam będzie zasiadał aby z dulcyneą nad Motławą mieć bliżej na spacerki.

      • 5 1

  • Nastepny

    Urząd w centrum miasta bez parkingów. Głupi ludzie niech dymają z buta.

    • 7 1

  • Pamiętam. (2)

    W latach 60-tych mieszkała tam babcia,która hodowała kury.

    • 8 0

    • Pamiętam. (1)

      A naprzeciw stał podobny domek który rozebrano.
      Pamiętam starą babcie ze swoimi kurkami.

      • 2 0

      • domek

        tak to prawda. na przeciwko byl budynek trochę inny niz ten, został rozebrany. a pani ktora mieszkała w tym starym budynku faktycznie miala swoje kurki i dość dlugo mieszkała niestety nikt z rodziny jej nie odwiedzal moge domyślić się dlaczego ale to juz nie ma znaczenia...

        • 1 0

  • Fatalna wiadomość. Vinifera to była bardzo klimatyczna miejscówka. Serce boli, że urzędniki będą tam siedzieć :c

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane