• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zabytkowy budynek przy kanale Raduni będzie użytkowany przez urzędników

Krzysztof Koprowski
20 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Budynek od trzech lat pozostaje niewykorzystany. W sierpniu 2017 r. przekazano oficjalnie klucze dotychczasowemu najemcy, który miał kontynuować działalność gastronomiczną.
  • Budynek od trzech lat pozostaje niewykorzystany. W sierpniu 2017 r. przekazano oficjalnie klucze dotychczasowemu najemcy, który miał kontynuować działalność gastronomiczną.
  • Budynek od trzech lat pozostaje niewykorzystany. W sierpniu 2017 r. przekazano oficjalnie klucze dotychczasowemu najemcy, który miał kontynuować działalność gastronomiczną.
  • Budynek od trzech lat pozostaje niewykorzystany. W sierpniu 2017 r. przekazano oficjalnie klucze dotychczasowemu najemcy, który miał kontynuować działalność gastronomiczną.

Niewielki zabytkowy budynek komunalny przy ul. WodopójMapka, tuż nad kanałem Raduni, trzy lata temu przeszedł kapitalny remont. Prace budowlane pochłonęły 279 tys. zł, a obiekt miał zostać wynajęty ponownie pod działalność gastronomiczną. Po trzech latach włodarze zmienili jednak zdanie i wkrótce powstanie w nim punkt obsługi Strefy Ograniczonej Dostępności Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.



Co powinno znajdować się w budynku przy ul. Wodopój?

Budynek przy ul. Wodopój 7 pochodzi z przełomu XVIII i XIX wieku. Pierwotnie był jednym z siedmiu podobnych domów zamieszkiwanych przez miejską biedotę. W 1973 r. został wpisany do rejestru zabytków. W tym czasie przeszedł też pierwszy powojenny gruntowny remont.

W 2017 r. zakończył się kolejny remont prowadzony przez Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych (obecnie Gdańskie Nieruchomości), w ramach którego m.in. wymieniono stolarkę okienną i drzwiową, wykonano nową instalację elektryczną, sanitarną, nowe konstrukcje stropów, docieplanie od wewnątrz oraz wzmocniono i częściowo wymieniono konstrukcję dachu. Wyniesiony został też poziom parteru, aby uniknąć zalewania obiektu.

Przekazanie w sierpniu 2017 r. kluczy do budynku Irminie Olszewskej, właścicielce Vinifery, przez Sławomira Kiszkurno, ówczesnego dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej. Przekazanie w sierpniu 2017 r. kluczy do budynku Irminie Olszewskej, właścicielce Vinifery, przez Sławomira Kiszkurno, ówczesnego dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej.

Remont za 279 tys. zł, najemca zrezygnował z działalności



Prace pochłonęły 279 tys. zł, zaś w dniu oficjalnego przekazania budynku do użytkowania zapowiedziano powrót dotychczasowego najemcy - kawiarni Vinifera.

Rok później problemem w rozpoczęciu działalności gospodarczej okazał się spór o wykończenie obiektu na cele gastronomiczne. Ostatecznie w listopadzie 2019 r. rozwiązano umowę najmu i przejęto obiekt protokołem zdawczo-odbiorczym.

- Dotychczasowy najemca nie posiada żadnych zaległości wobec Gdańskich Nieruchomości - informuje Katarzyna Kowalik z Biura ds. Informacji i Komunikacji Gdańskich Nieruchomości. - Obecnie budynek będzie użytkowany przez jednostkę organizacyjną gminy miasta Gdańska - Gdański Zarząd Dróg i Zieleni - z przeznaczeniem na wykonywanie zadań własnych.

Kawiarnie i herbaciarnie w Trójmieście



Granice Strefy Ograniczonej Dostępności na Głównym Mieście. Granice Strefy Ograniczonej Dostępności na Głównym Mieście.

Prezydent Gdańska przekazuje budynek urzędnikom GZDiZ



Przekazanie budynku na potrzeby GZDiZ odbyło się na podstawie zarządzenia prezydenta miasta Gdańska. Zgodnie z jego treścią budynek o powierzchni użytkowej ok. 52 m kw. wraz z terenem przyległym o pow. ok. 100 m kw. zostanie bezpłatnie użyczony GZDiZ do 31 lipca 2023 r.

- Planujemy obiekt wykorzystać na potrzeby punktu obsługi Strefy Ograniczonej Dostępności [obszaru Głównego Miasta, do którego wjazd wymaga dodatkowego zezwolenia - dop. red.]. Obecnie długoterminowe "wjazdówki" wydawane są wyłącznie w naszej siedzibie przy ul. Partyzantów 36Mapka we Wrzeszczu Górnym, zaś krótkoterminowe także przez kontrolerów Strefy. Nowy punkt przy ul. Wodopój ułatwi załatwienie tych formalności mieszkańcom SOD - zapowiada Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ.
Obecnie nie są jeszcze znane godziny pracy oraz termin uruchomienia nowego punktu obsługi SOD.

Czytaj też artykuł z 2018 r.:

3 mln zł na przebudowę siedziby Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni



Zarządzanie PMG ws. budynku Wodopój 7 from Trojmiasto.pl


Materiał archiwalny z maja 2016 r. (przed remontem)

Miejsca

Opinie (125) 5 zablokowanych

  • Ograniczyć tych biurokratów (8)

    Dążyć jak do najmniejszej liczby urzędasów.

    • 76 6

    • a potem krzyk że długie kolejki w urzędach (6)

      pamiętam dobrze jak w dawnych czasach stało się 3-4 godziny w kolejce żeby załatwić błahą sprawę w urzędzie. Teraz jak idę do urzędu to w 10-15 minut jest po sprawie. Urzędników powinno być tylu żeby mieszkańcy nie stali w kolejkach i nie marnowali czasu na korytarzach urzędów.

      • 8 11

      • Nigdy w Polsce nie będzie dobrze z takim podejściem. (4)

        Wiesz co to znaczy ograniczyć biurokrację, żeby nie stać po milion papierków w błahych sprawach, tylko po to, by jakiś urzędas miał coś do roboty, to tylko hamuje gospodarkę.

        • 10 3

        • Ograniczenie biurokracji - tak. (3)

          Tyle że założyciel tematu wnioskował o ograniczenie "liczby urzędasów". A konieczność załatwiania tysiąca spraw to nie wymysł miasta, a państwa.

          • 5 5

          • Jak się ograniczy zbędną biurokrację (2)

            to nie będzie potrzeby zatrudniania tylu pracowników w urzędach.

            • 7 2

            • (1)

              ale pisom tego nie wytlumaczysz

              • 2 0

              • liczba urzędników rośnie systematycznie niezależnie która sitwa jest przy władzy

                bo każda sitwa ma szwagrów i kochanki do obsadzenia

                • 4 0

      • tak jest! urzędnicy są po to żeby rozwiązywać problemy, które sami generują

        • 2 0

    • idz to powiedz pisom

      • 1 1

  • RIP Vinifera

    • 6 1

  • Kamienicami szpiega po remoncie też na bank trafi do urzędników. (7)

    Albo pod biura poselskie dla posłów KO.

    • 57 9

    • to chyba dobrze (3)

      bo jak widać tylko miasto jest w stanie remontować stare budynki. Jakoś mieszkańcy prywatni nie są skorzy wydać sporych kwot na remonty zabytkowych budynków.

      • 7 4

      • są tylko miasto trzyma je "pod wyburzenie" (1)

        chyba że uważasz że najemcy komunalni wyskoczą na remont po kilkaset tysięcy złotych

        • 3 1

        • arciszewski to chyba nie miasto, i wiele podobnych przykladow?

          • 0 1

      • Przeciceż remonty zabytków

        finansowane są z pieniędzy mieszkańców. Oczywiście, oprócz tych "gości", którzy nie płacą podatków w Gdańsku, chociaż w nim mieszkają.

        • 5 0

    • (2)

      Albo dla kwiczącego nieudacznika parkingowego kacpra

      • 9 13

      • Albo (1)

        POpaprańca kwiczcego za POdwyżką.

        • 13 5

        • balbinie podwyzka nic nie da i tak zostanie malusi

          • 1 2

  • (1)

    dostęp też będzie ograniczony

    • 33 3

    • Kolejny skrawek pięknego miasta po 15 będzie martwy.

      Stawiajcie więcej banków i urzędów . Obudzicie się jak centrum Wrzeszcza. Człowiek przejdzie cały w poprzek i ani nie ma gdzie przysiąść, ani coś zjeść, ani szkłami herbaty się napić. A po 16 wyludniona pustynia.

      • 5 0

  • Dramat (9)

    I Kto tam ma pracować ? Lokal o 52m2 litości. Kasa standardowo w błoto. Ani jeden oddział się tam nie pomieści

    • 75 15

    • tragedia (7)

      uważasz że powinni ten budynek wyburzyć? Co proponujesz w tym miejscu?

      • 3 9

      • może (2)

        Punkt IT?
        Kancelaria...?
        Galeria sztuki...?

        • 6 1

        • moze banasiowka, chyba na czynsz by zarobila?

          • 2 0

        • IT

          A jaki czynsz? Rynkowy czy za 1 PLN? Pazerność czy niegospodarność?

          • 2 1

      • np. małą kameralną kawiarenkę (2)

        ten piękny, klimatyczny budynek powinien być dostępny dla ludzi

        • 18 1

        • a jak to zarobić by miało na 20000 czynszu?

          • 8 1

        • Założysz? Wolę kawiarenkę, ale skoro nikt się nie podjął jej prowadzenia...

          • 5 5

      • Ja żabkę

        • 1 0

    • Dramat

      to Twoje czytanie bez rozumienia. Nikt nie napisał,że będzie tam jakiś dział tylko ludek wydający wjazdówki na SOD

      • 1 0

  • W pokoju na piętrze pierwszy raz pocałowałem moją dziewczynę. Vinifera - będę tęsknił

    • 11 0

  • Nie ma już gdzie pomieścić tych wszystkich urzędników (5)

    W biurowcach już się nie mieszczą.

    • 129 13

    • bo to o głosy chodzi (2)

      masz taki przykład , pracownik Autobusów miejskich chodzi o roznosi ulotki podczas wyborów , jest członkiem stowarzyszenia wszystko dla Gdańska i jeszcze przewodniczącą Rady Dzielnicy i tak to się kręci

      • 6 3

      • (1)

        Plus zbieranie podpisów w placówkach muzealnych. Same korzyści, oczywiście tylko dla zabetonowanego ukladu.

        Dla mieszkańców niekoniecznie.

        • 9 2

        • pisy dobrze wiedza jak sami dzialaja

          • 0 1

    • na zieloną trawkę z nimi

      • 1 0

    • powinni budować hale wielkoprzestrzenne z tysiącami biurek

      • 6 3

  • Nostalgia

    Jak sobie pomyślę ile "Cysterskich" tam wypiłem ..... Fajne studenckie czasy.

    • 11 0

  • Byłem tam nie raz tam był zawsze super klimat (1)

    Nawet w zimie tam zawsze była masa fajnych ludzi,a teraz jakiś dziwaczny urząd żenada.Czynsz ustala miasto dali jej kosmiczny to zrezygnowała,a że urzędnicy nie potrafią się dogadać to wyszło jak wyszło

    • 15 0

    • I bawili się tam ludzie z całej Europy.

      • 3 0

  • Miejsce

    Urzędniku powinni siedzieć w barakach ,a co robią w garnizonie-dekują się na kawce w luksusie

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane