- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (119 opinii)
- 2 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (75 opinii)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (33 opinie)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (230 opinii)
- 5 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (268 opinii)
- 6 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (165 opinii)
Dwie linie turystyczne z zabytkowymi tramwajami
Tegoroczny sezon wakacyjny będzie nie lada gratką dla miłośników starych tramwajów. Zamiast jednej, uruchomione zostaną dwie turystyczne linie tramwajowe, obsługiwane przez trzy zabytkowe pojazdy: Bergmann, Ring oraz Konstal N.
Początek i zarazem koniec trasy przejazdu każdej z nich to przystanek Hucisko , skąd jednocześnie będą odjeżdżały dwa zabytkowe tramwaje (odjazdy o godz. 11:10 i 13:10). Dotrą one różnymi trasami do przystanku Latarnia Morska w Nowym Porcie.
Pierwsza linia pojedzie przez Podwale Grodzkie - Zwycięstwa - Hallera - Brzeźno , zaś druga trasą Podwale Grodzkie - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej . W drodze powrotnej tramwaje "zamienią się" trasami.
Na turystyczne linie skierowane w tym roku zostaną aż trzy zabytkowe tramwaje. Są to: rzadko eksploatowany w ostatnich latach Bergmann z 1927 roku, świeżo odrestaurowany Ring z 1930 roku oraz doskonale znany z poprzednich edycji linii turystycznej Konstal N z 1952 roku.
Czytaj też: Tramwaj Ring wrócił do Gdańska
Zakład Komunikacji Miejskiej nie ujawnia, do których kursów zostanie skierowany dany tramwaj. Ma to być drobną niespodzianką dla pasażerów.
Tramwaje z Nowego Portu będą odjeżdżały o godz. 12:20, 12:25, 14:25 i 14:30. Przerwa między przyjazdem a odjazdem z Nowego Portu może zostać wykorzystana na zwiedzanie latarni morskiej , oddalonej od przystanku o ok. 10 minut pieszo (wstęp na latarnię dodatkowo płatny).
Materiał archiwalny z maja 2016 r.
Tramwaj Ring z 1930 r.
Na pokładzie tramwajów będą obecni przewodnicy miejscy PTTK, którzy w trakcie podróży opowiedzią pasażerom o wszystkich mijanych po drodze atrakcjach.
Tramwaj zatrzymuje się wyłącznie na przystankach Hucisko oraz Latarnia Morska. Pozostałe przystanki pokonuje bez zatrzymania.
Czytaj też: Jak tramwaje opanowały przedwojenny Gdańsk? oraz Gdańskie tramwaje od wojny do nowoczesności
Materiał archiwalny z 2012 r.
Tramwaj Konstal N z 1952 r.
Miejsca
Opinie (67) 8 zablokowanych
-
2016-06-25 09:50
(1)
Gdynia jako pierwsza trajtek puscila a gansk jakzawsze k&&rtęci teraz zabytkowe tranwaj budyn zacznij cos sam wymyslac
- 3 17
-
2016-06-25 10:59
Ty tak na poważnie?
Prawdę mówiąc tramwaje po Gdańsku jeżdżą od czasów gdy Gdynia nie istniała, od 1873 roku. Nie ma co się dziwić, że są pasjonaci starych tramwajów.
- 13 0
-
2016-06-25 10:55
Gangsterzy zaszczuwają.
- 2 0
-
2016-06-24 21:05
(3)
Bardzo fajna inicjatywa! Szkoda, że czasami na zwykłe linie nie puszczą jakiegoś zabytku dla odmiany np. 102Na.
- 37 8
-
2016-06-24 22:38
(1)
Na liniach 8 i 3 same zabytki jeżdżą. Brak klimy, wypadające okna i cieknący dach w cenie biletu. No i awaria niemalże gwarantowana.
- 11 3
-
2016-06-25 08:24
Nie widzialem cieknacego dachu w 105na, a w pesie jak najbardziej
- 3 3
-
2016-06-25 08:04
Tak trzymac, jesteśmy z Panem
Niech żyje nasz Pan Prezydent dr Wojciech Szczurek. Pozdrowienia od Gdynian. Miłego weekendu Panie prezydencie. I pogody ducha na następne kadencje.
- 2 0
-
2016-06-24 21:06
(2)
Moim zdaniem, cała flota powinna być wymieniona na takie tramwaje, w upał naturalna cyrkulacja powietrza jest niezawodna.
- 25 7
-
2016-06-25 08:08
A ja to robię tak
Moje zasady eko jazdy są następujące :
1.załóżmy , że kierowca stoi na czerwonym świetle na skrzyżowaniu z zamiarem skrętu w prawo .Światła zmieniają się na zielone i co się dzieje ? Kierowca gwałtownie wciska gaz i ostro skręca z piskiem opon wchodząc w wiraż . Tutaj eko ma coś do powiedzenia , w zakręt wchodzi się powoli i delikatnie , a po jego wykonaniu dopiero wrzucamy 3 bieg wyrównując tor jazdy .
2.Sprawa gazu. Gazu nie wciskamy tylko POPYCHAMY stopą . Nie ważne jest czy do dechy czy 3/4 , ważne że delikatnie . Spowoduje to , że chętniej zwolnimy nie przekraczając dozwolonej szybkości . W moim przypadku do pracy ze 140 zwolniłem do 90 . po tankowaniu pod korek okazało się że nie 8 ale 5 benzyny. No i silnik nie wyje .
3.Sprawa hamulców . Hamulec również popychamy można poćwiczyć zimą tak żeby nie włączył się ABS jest optymalnie. Trzeba też spróbować cofnąć fotel max do tyłu , żeby dostosować usadowienie się.
4.Sprawa hamulców nr 2 . Nie zakleszczamy hamulców na tarczach przy dohamowaniu wiele osób wam nie będzie mogło powiedzieć , że nadużywacie tego.
5.Hamowanie silnikiem. Jeśli zmieniasz biegi w sposób taki że czekasz aż obroty spadną do minimum i wrzucasz bieg wyższy wtedy , to jeśli wrzucisz bieg niższy przy minimalnych obrotach to zahamujesz silnikiem .
6.Taki jeszcze jeden element stosowany tylko podczas dnia . Można jechać blisko krawędzi jezdni okazuje się , że nagle polskie drogi są szerokie robi się jakieś 1,5 metra między przeciwnymi strumieniami ruchu . Często przepuszczałem tak motory , raz jechał na czołowe 0,1 sekundy w oku no i się udało .Tylko trzeba uważać na pieszych nie wolno tak jechać w nocy .
7.Porada na zimę . Pozwól silnikowi nagrzać się zanim włączysz ogrzewanie zimny silnik nie da ciepła . Ewentualnie w miarę podgrzewania możesz ewentualnie dodawać temperatury - on się chętnie podzieli i w razie mrozów nie będzie go tracić na początku jeśli max ;
8.Traktuj podgrzewanie jak prędkościomierz - w zasadzie jak turbo nagrzany kierowca ma więcej p.....e w głowie dłużej pojeżdzisz na swoim silniku , o ile jeszcze nie nadaje się na żyletki .
9.Inne . Można oczywiście wyjąć koło zapasowe , można też negocjować z serwisem ustawienie spalania LPG na mniejsze. Mi się udało to ustawili 4 litry mniej na sto .Można ? Można .
10.Dzięki wolniejszej jeździe unikniesz na dłużej stłuczenia przedniej szyby .
11.Częściowo te zasady można zastosować na rowerze .
12.Nie zajeżdżajcie drogi TIRom , one ważą 30 ton i kierowca musi kopać w hamulec , a jak mu się nie uda to w was wjeżdża .
13. Jeśli chodzi o ta rezerwę , to tankując co 2 dni 15 litrów bak jest lżejszy o 45 kg , więc im bliżej pustego tym mniej pali litrów - to jasne , i wcale nie trzeba rzeczywiście jechać na rezerwie , tylko po prostu jechać "lżejszy"
14. Klimatyzacja jest zimniejsza na benzynie .- 0 6
-
2016-06-24 21:34
W zimę też
co nie ;)
- 4 2
-
2016-06-24 23:35
Oby bez awarii
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.