• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie linie turystyczne z zabytkowymi tramwajami

Krzysztof Koprowski
24 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Na trasie linii turystycznych spotkamy m.in. tramwaj Bergmann z 1927 r. Na trasie linii turystycznych spotkamy m.in. tramwaj Bergmann z 1927 r.

Tegoroczny sezon wakacyjny będzie nie lada gratką dla miłośników starych tramwajów. Zamiast jednej, uruchomione zostaną dwie turystyczne linie tramwajowe, obsługiwane przez trzy zabytkowe pojazdy: Bergmann, Ring oraz Konstal N.



Czy planujesz podróż turystyczną linią tramwajową?

Linie tramwajowe będą funkcjonowały w każdą sobotę oraz niedzielę od 25 czerwca do 28 sierpnia.

Początek i zarazem koniec trasy przejazdu każdej z nich to przystanek Hucisko zobacz na mapie Gdańska, skąd jednocześnie będą odjeżdżały dwa zabytkowe tramwaje (odjazdy o godz. 11:10 i 13:10). Dotrą one różnymi trasami do przystanku Latarnia Morska zobacz na mapie Gdańska w Nowym Porcie.

Pierwsza linia pojedzie przez Podwale Grodzkie zobacz na mapie Gdańska - Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska - Hallera zobacz na mapie Gdańska - Brzeźno zobacz na mapie Gdańska, zaś druga trasą Podwale Grodzkie zobacz na mapie Gdańska - Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska - Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. W drodze powrotnej tramwaje "zamienią się" trasami.

Na turystyczne linie skierowane w tym roku zostaną aż trzy zabytkowe tramwaje. Są to: rzadko eksploatowany w ostatnich latach Bergmann z 1927 roku, świeżo odrestaurowany Ring z 1930 roku oraz doskonale znany z poprzednich edycji linii turystycznej Konstal N z 1952 roku.

Czytaj też: Tramwaj Ring wrócił do Gdańska

Zakład Komunikacji Miejskiej nie ujawnia, do których kursów zostanie skierowany dany tramwaj. Ma to być drobną niespodzianką dla pasażerów.

Tramwaje z Nowego Portu będą odjeżdżały o godz. 12:20, 12:25, 14:25 i 14:30. Przerwa między przyjazdem a odjazdem z Nowego Portu może zostać wykorzystana na zwiedzanie latarni morskiej zobacz na mapie Gdańska, oddalonej od przystanku o ok. 10 minut pieszo (wstęp na latarnię dodatkowo płatny).

Materiał archiwalny z maja 2016 r.

Tramwaj Ring z 1930 r.

Na przejazd zabytkowymi tramwajami obowiązują specjalne bilety, które można nabyć wyłącznie u motorniczego. Bilet normalny kosztuje 6 zł, dla dzieci 4-16 l. - 4,50 zł (dzieci do 4 l. bezpłatnie), rodzinny - 15 zł (maks. 2 dorosłe oraz 3 dzieci), a posiadacze Karty Turysty Gdańsk-Gdynia-Sopot mogą liczyć na zniżkę. Bilet jest ważny na całą trasę Hucisko - Latarnia Morska - Hucisko.

Na pokładzie tramwajów będą obecni przewodnicy miejscy PTTK, którzy w trakcie podróży opowiedzią pasażerom o wszystkich mijanych po drodze atrakcjach.

Tramwaj zatrzymuje się wyłącznie na przystankach Hucisko oraz Latarnia Morska. Pozostałe przystanki pokonuje bez zatrzymania.

Czytaj też: Jak tramwaje opanowały przedwojenny Gdańsk? oraz Gdańskie tramwaje od wojny do nowoczesności

Materiał archiwalny z 2012 r.

Tramwaj Konstal N z 1952 r.

Miejsca

Opinie (67) 8 zablokowanych

  • (1)

    Gdynia jako pierwsza trajtek puscila a gansk jakzawsze k&&rtęci teraz zabytkowe tranwaj budyn zacznij cos sam wymyslac

    • 3 17

    • Ty tak na poważnie?

      Prawdę mówiąc tramwaje po Gdańsku jeżdżą od czasów gdy Gdynia nie istniała, od 1873 roku. Nie ma co się dziwić, że są pasjonaci starych tramwajów.

      • 13 0

  • Gangsterzy zaszczuwają.

    • 2 0

  • (3)

    Bardzo fajna inicjatywa! Szkoda, że czasami na zwykłe linie nie puszczą jakiegoś zabytku dla odmiany np. 102Na.

    • 37 8

    • (1)

      Na liniach 8 i 3 same zabytki jeżdżą. Brak klimy, wypadające okna i cieknący dach w cenie biletu. No i awaria niemalże gwarantowana.

      • 11 3

      • Nie widzialem cieknacego dachu w 105na, a w pesie jak najbardziej

        • 3 3

    • Tak trzymac, jesteśmy z Panem

      Niech żyje nasz Pan Prezydent dr Wojciech Szczurek. Pozdrowienia od Gdynian. Miłego weekendu Panie prezydencie. I pogody ducha na następne kadencje.

      • 2 0

  • (2)

    Moim zdaniem, cała flota powinna być wymieniona na takie tramwaje, w upał naturalna cyrkulacja powietrza jest niezawodna.

    • 25 7

    • A ja to robię tak

      Moje zasady eko jazdy są następujące :
      1.załóżmy , że kierowca stoi na czerwonym świetle na skrzyżowaniu z zamiarem skrętu w prawo .Światła zmieniają się na zielone i co się dzieje ? Kierowca gwałtownie wciska gaz i ostro skręca z piskiem opon wchodząc w wiraż . Tutaj eko ma coś do powiedzenia , w zakręt wchodzi się powoli i delikatnie , a po jego wykonaniu dopiero wrzucamy 3 bieg wyrównując tor jazdy .
      2.Sprawa gazu. Gazu nie wciskamy tylko POPYCHAMY stopą . Nie ważne jest czy do dechy czy 3/4 , ważne że delikatnie . Spowoduje to , że chętniej zwolnimy nie przekraczając dozwolonej szybkości . W moim przypadku do pracy ze 140 zwolniłem do 90 . po tankowaniu pod korek okazało się że nie 8 ale 5 benzyny. No i silnik nie wyje .
      3.Sprawa hamulców . Hamulec również popychamy można poćwiczyć zimą tak żeby nie włączył się ABS jest optymalnie. Trzeba też spróbować cofnąć fotel max do tyłu , żeby dostosować usadowienie się.
      4.Sprawa hamulców nr 2 . Nie zakleszczamy hamulców na tarczach przy dohamowaniu wiele osób wam nie będzie mogło powiedzieć , że nadużywacie tego.
      5.Hamowanie silnikiem. Jeśli zmieniasz biegi w sposób taki że czekasz aż obroty spadną do minimum i wrzucasz bieg wyższy wtedy , to jeśli wrzucisz bieg niższy przy minimalnych obrotach to zahamujesz silnikiem .
      6.Taki jeszcze jeden element stosowany tylko podczas dnia . Można jechać blisko krawędzi jezdni okazuje się , że nagle polskie drogi są szerokie robi się jakieś 1,5 metra między przeciwnymi strumieniami ruchu . Często przepuszczałem tak motory , raz jechał na czołowe 0,1 sekundy w oku no i się udało .Tylko trzeba uważać na pieszych nie wolno tak jechać w nocy .
      7.Porada na zimę . Pozwól silnikowi nagrzać się zanim włączysz ogrzewanie zimny silnik nie da ciepła . Ewentualnie w miarę podgrzewania możesz ewentualnie dodawać temperatury - on się chętnie podzieli i w razie mrozów nie będzie go tracić na początku jeśli max ;
      8.Traktuj podgrzewanie jak prędkościomierz - w zasadzie jak turbo nagrzany kierowca ma więcej p.....e w głowie dłużej pojeżdzisz na swoim silniku , o ile jeszcze nie nadaje się na żyletki .
      9.Inne . Można oczywiście wyjąć koło zapasowe , można też negocjować z serwisem ustawienie spalania LPG na mniejsze. Mi się udało to ustawili 4 litry mniej na sto .Można ? Można .
      10.Dzięki wolniejszej jeździe unikniesz na dłużej stłuczenia przedniej szyby .
      11.Częściowo te zasady można zastosować na rowerze .
      12.Nie zajeżdżajcie drogi TIRom , one ważą 30 ton i kierowca musi kopać w hamulec , a jak mu się nie uda to w was wjeżdża .
      13. Jeśli chodzi o ta rezerwę , to tankując co 2 dni 15 litrów bak jest lżejszy o 45 kg , więc im bliżej pustego tym mniej pali litrów - to jasne , i wcale nie trzeba rzeczywiście jechać na rezerwie , tylko po prostu jechać "lżejszy"
      14. Klimatyzacja jest zimniejsza na benzynie .

      • 0 6

    • W zimę też

      co nie ;)

      • 4 2

  • Oby bez awarii

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane