- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (66 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (18 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (287 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (42 opinie)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (271 opinii)
Zdejmują sygnalizatory, by przyspieszyć tramwaje
Znikają światła, które niepotrzebnie wstrzymują ruch tramwajowy. Właśnie zdemontowano trzy sygnalizatory w ciągu ul. Kartuskiej, a do końca roku być może uda się wykonać podobną operację w ciągu al. Zwycięstwa.
Teraz ma się to zmienić. Właśnie zdecydowano o zdjęciu trzech sygnalizatorów, ustawionych na przejściach pieszych przez tory - w rejonie przystanków Paska , Zakopiańska , Skrajna .
Wkrótce planuje się odpowiednio skorygować rozkłady jazdy, dostosowując czas przejazdu do nowej organizacji ruchu.
- Badamy, jak nowa organizacja wpływa na rzeczywisty czas przejazdu. Po zebraniu danych podejmiemy decyzję, gdzie i w którym miejscu skrócić rozkładowe czasy przejazdów - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego ds. przewozów.
Szacuje się, że maksymalnie czas przejazdu przez Siedlce skróci się o kilka minut. To jednak ma duże znaczenie nie tylko dla wygody pasażerów, ale pozwoli też na oszczędności w budżecie miasta.
- Krótszy czas przejazdu to mniejsze zapotrzebowanie na tabor do zapewnienia odpowiedniej częstotliwości kursowania [w godzinach szczytu tramwaje przez Kartuską jeżdżą co ok. 4-6 minut - dop. red.], a to przekłada się na koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej - dodaje Zomkowski.
Na razie nie ma szans na wzbudzanie wszystkich sygnalizacji, które pozostały na trasie, przez tramwaj. Powód jest prozaiczny - w ciągu ul. Kartuskiej nie ma wykonanego systemu Tristar.
Tristaru nie ma także na najnowszej trasie na Morenę (Piecki-Migowo). Na trasie tramwajowej wykonano wprawdzie niezbędne instalacje do ewentualnej rozbudowy systemu, ale póki co pozostaje ręczna regulacja świateł.
- Na trasie od pętli Siedlce do krańcówek na Migowie i Brętowie skorygowane zostały ustawienia sygnalizacji świetlnej pod kątem ruchu tramwajowego. Najwięcej w czasie przejazdu udało się zaoszczędzić na odcinku Belgradzka -Piekarnicza - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni.
Bez zmian pozostanie cykl sygnalizacji świetlnej na Hucisku , która tamuje ruch tramwajowy z Dworca Głównego w stronę Bramy Wyżynnej i Siedlec. W efekcie, w godzinach szczytu potrafią się tworzyć tramwajowe korki.
- Do czasu otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą nie będziemy wprowadzali tutaj zmian. Ustawienie świateł z większym priorytetem dla tramwajów oznacza pogorszenie sytuacji na głównym ciągu. To przełoży się nie tylko na ruch indywidualny, ale także autobusowy - wyjaśnia Wawrzonek.
Czytaj też: Pierwszy fragment asfaltu w tunelu pod Martwą Wisłą
Warto dodać, że tramwaje na Podwalu Grodzkim wkrótce wstrzyma kolejna sygnalizacja - na wyjeździe z tzw. Nowego Podwala Grodzkiego . To inwestycja, która towarzyszy przebudowie układu drogowego wraz z realizacją centrum handlowego Forum Gdańsk.
Niestety wraz z dodatkowymi światłami nie przewiduje się utworzenia przejścia naziemnego, które mogłoby być powiązane z przystankiem tramwajowym Dworzec Główny, nieprzystosowanym do potrzeb osób starszych, rodziców z wózkami czy pasażerów z większym bagażem, udających się na pociąg.
Niewykluczone natomiast, że jeszcze w 2015 r. - o ile będą oszczędności na innych tegorocznych projektach inwestycyjnych - tramwaje przyspieszą między Wrzeszczem a Śródmieściem. Tutaj także przewidywane jest zdjęcie sygnalizatorów z przejść dla pieszych - m.in. na przystanku Chodowieckiego oraz Politechnika .
Zarówno na Siedlcach jak i wzdłuż al. Zwycięstwa sygnalizatory będą docelowo zastąpione komunikatami głosowymi na wzór pętli w Oliwie czy skrzyżowania ul. Pomorskiej i Chłopskiej , gdzie tego typu ostrzeżenia funkcjonują z powodzeniem już od dłuższego czasu.
- Decyzja o likwidacji sygnalizatorów jest jak najbardziej słuszna. Większość pieszych ignoruje czerwone światło i przed przejściem przez tory upewnia się jedynie, czy nie nadjeżdża żaden pojazd. Jednocześnie światła niepotrzebnie wstrzymują ruch tramwajów. Nie jest to jednak rozwiązanie idealne. Docelowo powinna być realizowana detekcja nadjeżdżających tramwajów i wyświetlany sygnał ostrzegawczy wraz z odtwarzaniem ostrzeżenia głosowego "uwaga tramwaj". Samo ostrzeżenie głosowe jest niewystarczające w przypadku osób niedosłyszących, oraz często ginie w szumie ulicznym - ocenia decyzję urzędników Jacek Szmagliński, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego.
Miejsca
Opinie (184) 2 zablokowane
-
2015-11-12 13:27
Czyli tristar nic nie dał... Miliony wyrzucone jaj to u budynia
- 5 1
-
2015-11-12 13:30
dżwiękowe sygnalizatory
Gadające przejścia i zbyt głośne melodyjki doprowadzają mnie do szału.
Nie dość że cały dzień człowiek słucha szumu samochodów to jeszcze te zbędne komunikaty głosowe...
Niech edukują dzieci w szkołach, że na czerwonym się nie przechodzi i tyle.
A niedowidzący chyba mają wyostrzony słuch, więc po co te dżwięki są takie głośnie?
I w Gdańsku powinno się zrobić więcej przejść na żądanie. Bo samochody muszą stawać nawet jak nie ma chętnych, aby przejść przez ulicę.- 3 3
-
2015-11-12 13:30
Tramwaj z przystanku opera baltycka do przystanku na zaspie przy ETC jedzie ponad 12 min w zaleznosc jak ma swiatla a one sa przy operze baltyckiej pod mostem na wyspianskiego przy reja przy mickiewicza przy komorowskiego i przy ETC,
- 3 0
-
2015-11-12 13:53
Chełm (1)
Czekamy na usunięcie sygnalizacji z Chałubińskiego, Sikorskiego i z Wilanowskiej.
- 4 0
-
2015-11-12 19:23
Na Chałubińskiego usunęli sygnalizację przy przejściu przez tory.I chyba zaczęły działać przyciski dla pieszych na słupach.Zlikwidowano także te durne światła na Dragana,gdzie ruch samochodowy jest niewielki,a stać było trzeba.
Przydałoby się usuniecie świateł przy przejściu przez tory przy pętli na Witosa.
Na horyzoncie nie widać żadnego tramwaju,a czerwone na torach się pali.
Długo w tym miejscu trzeba czekać na zielone,a następnie po naciśnięciu przycisku na przejście przez jezdnie.Te dwa światła,które praktycznie są obok siebie w ogóle nie są skoordynowane.- 1 0
-
2015-11-12 13:55
Bierzcie przykład z komunikacji miejskiej w Pradze czeskiej
Jeden wspólny bilet na tramwaje, autobusy i metro. Tam gdzie nie ma świateł tramwaj zawsze ma pierwszeństwo przed pieszymi i samochodami.
Da się? Oczywiście, tylko trzeba chcieć.- 10 0
-
2015-11-12 14:27
Szkoda slow
- 1 1
-
2015-11-12 14:46
W tym kraju nawet tramwaje potrafią utknąć w korku :/ (1)
- 6 1
-
2015-11-12 15:16
na tym portalu nawet spokojny internauta zaczyna hejtować
jak proponuje się jakiekolwiek sensowne zmiany
- 0 0
-
2015-11-12 15:00
ciężarna (1)
Przywrócić 168 do Gdańska Głównego i 264 do Wrzeszcza dajcie ludziom żyć.Co chwila nowe pomysły.Jak dziecko lub staruszek wpadną pod tory to będziecie mieli ich na sumieniu
- 4 3
-
2015-11-12 21:06
264 z Jasień-Pólnicy do Wrzeszcza
To była idealna linia, przyjeżdżała na czas i względnie szybko dojeżdżała do celu.
Obecna linia 168 notorycznie się spóźnia kilkanaście minut. Na odcinku 400 metrów ma aż 4 przystanki: Emaus-Siedlce-Siedlce-Emaus!- 1 0
-
2015-11-12 15:07
Co ma tunel pod Martwą Wisłą z ruchem autobusowym na Hucisku? (3)
Nic. Lobby samochodowe (ZDiZ i BRG) każe czekać, aż oni coś dostaną. Ale jeśli zmiana priorytetów na Hucisku spowolni ruch autobusów, to rozwiązaniem jest wydzielenie tam jednego pasa dla autobusów - będzie znacznie szybciej. A Nowe Podwale Grodzkie to kolejny sukces BRG w walce o miasto wyłącznie dla kierowców.
- 6 2
-
2015-11-12 15:47
no i nie zapomnij dodać pasek dla rowerów (1)
no bo za czyje pieniądze te drogi są budowane!!!
- 0 1
-
2015-11-12 16:21
no właśnie, za czyje?
Bo miasto nie pobiera ani akcyzy, ani podatku drogowego.- 0 0
-
2015-11-13 10:19
BRG to jest szkodnik nad szkodniki.
Nakładem setek milionów złotych wyremontowano tory do Tczewa,a właśnie wtedy oni wymyślili zburzenie połowy domów na Oruni i budowę szosy równoległej do Traktu św.Wojciecha.Chyba tylko po to,aby zniechęcić ludzi do korzystania z dojazdu SKM.- 1 0
-
2015-11-12 15:44
skoro zdjęcie 3 świateł przynisi oszczędności (1)
to rozumiem, że teraz kierowcy moga wystąpić do miasta o odszkodowanie za zwiekszone zużycie paliwa "dzięki" tristarowi, który preferuje czerwoną falę!!!???
- 3 0
-
2015-11-12 17:00
i mnóstwo nowych sygnalizacji świetlnych ostatnio postawionych
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.