- 1 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (34 opinie)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (100 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (60 opinii)
- 4 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (17 opinii)
- 5 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (132 opinie)
- 6 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (355 opinii)
Zdejmują sygnalizatory, by przyspieszyć tramwaje
Znikają światła, które niepotrzebnie wstrzymują ruch tramwajowy. Właśnie zdemontowano trzy sygnalizatory w ciągu ul. Kartuskiej, a do końca roku być może uda się wykonać podobną operację w ciągu al. Zwycięstwa.
Teraz ma się to zmienić. Właśnie zdecydowano o zdjęciu trzech sygnalizatorów, ustawionych na przejściach pieszych przez tory - w rejonie przystanków Paska , Zakopiańska , Skrajna .
Wkrótce planuje się odpowiednio skorygować rozkłady jazdy, dostosowując czas przejazdu do nowej organizacji ruchu.
- Badamy, jak nowa organizacja wpływa na rzeczywisty czas przejazdu. Po zebraniu danych podejmiemy decyzję, gdzie i w którym miejscu skrócić rozkładowe czasy przejazdów - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego ds. przewozów.
Szacuje się, że maksymalnie czas przejazdu przez Siedlce skróci się o kilka minut. To jednak ma duże znaczenie nie tylko dla wygody pasażerów, ale pozwoli też na oszczędności w budżecie miasta.
- Krótszy czas przejazdu to mniejsze zapotrzebowanie na tabor do zapewnienia odpowiedniej częstotliwości kursowania [w godzinach szczytu tramwaje przez Kartuską jeżdżą co ok. 4-6 minut - dop. red.], a to przekłada się na koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej - dodaje Zomkowski.
Na razie nie ma szans na wzbudzanie wszystkich sygnalizacji, które pozostały na trasie, przez tramwaj. Powód jest prozaiczny - w ciągu ul. Kartuskiej nie ma wykonanego systemu Tristar.
Tristaru nie ma także na najnowszej trasie na Morenę (Piecki-Migowo). Na trasie tramwajowej wykonano wprawdzie niezbędne instalacje do ewentualnej rozbudowy systemu, ale póki co pozostaje ręczna regulacja świateł.
- Na trasie od pętli Siedlce do krańcówek na Migowie i Brętowie skorygowane zostały ustawienia sygnalizacji świetlnej pod kątem ruchu tramwajowego. Najwięcej w czasie przejazdu udało się zaoszczędzić na odcinku Belgradzka -Piekarnicza - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni.
Bez zmian pozostanie cykl sygnalizacji świetlnej na Hucisku , która tamuje ruch tramwajowy z Dworca Głównego w stronę Bramy Wyżynnej i Siedlec. W efekcie, w godzinach szczytu potrafią się tworzyć tramwajowe korki.
- Do czasu otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą nie będziemy wprowadzali tutaj zmian. Ustawienie świateł z większym priorytetem dla tramwajów oznacza pogorszenie sytuacji na głównym ciągu. To przełoży się nie tylko na ruch indywidualny, ale także autobusowy - wyjaśnia Wawrzonek.
Czytaj też: Pierwszy fragment asfaltu w tunelu pod Martwą Wisłą
Warto dodać, że tramwaje na Podwalu Grodzkim wkrótce wstrzyma kolejna sygnalizacja - na wyjeździe z tzw. Nowego Podwala Grodzkiego . To inwestycja, która towarzyszy przebudowie układu drogowego wraz z realizacją centrum handlowego Forum Gdańsk.
Niestety wraz z dodatkowymi światłami nie przewiduje się utworzenia przejścia naziemnego, które mogłoby być powiązane z przystankiem tramwajowym Dworzec Główny, nieprzystosowanym do potrzeb osób starszych, rodziców z wózkami czy pasażerów z większym bagażem, udających się na pociąg.
Niewykluczone natomiast, że jeszcze w 2015 r. - o ile będą oszczędności na innych tegorocznych projektach inwestycyjnych - tramwaje przyspieszą między Wrzeszczem a Śródmieściem. Tutaj także przewidywane jest zdjęcie sygnalizatorów z przejść dla pieszych - m.in. na przystanku Chodowieckiego oraz Politechnika .
Zarówno na Siedlcach jak i wzdłuż al. Zwycięstwa sygnalizatory będą docelowo zastąpione komunikatami głosowymi na wzór pętli w Oliwie czy skrzyżowania ul. Pomorskiej i Chłopskiej , gdzie tego typu ostrzeżenia funkcjonują z powodzeniem już od dłuższego czasu.
- Decyzja o likwidacji sygnalizatorów jest jak najbardziej słuszna. Większość pieszych ignoruje czerwone światło i przed przejściem przez tory upewnia się jedynie, czy nie nadjeżdża żaden pojazd. Jednocześnie światła niepotrzebnie wstrzymują ruch tramwajów. Nie jest to jednak rozwiązanie idealne. Docelowo powinna być realizowana detekcja nadjeżdżających tramwajów i wyświetlany sygnał ostrzegawczy wraz z odtwarzaniem ostrzeżenia głosowego "uwaga tramwaj". Samo ostrzeżenie głosowe jest niewystarczające w przypadku osób niedosłyszących, oraz często ginie w szumie ulicznym - ocenia decyzję urzędników Jacek Szmagliński, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego.
Miejsca
Opinie (184) 2 zablokowane
-
2015-11-12 16:16
Skrócić czas przejazdu ?
Człowieku teraz zaczeliśmy ledwo co się wyrabiać, dlaczego musimy pędzić na zlamanie karku a pasażerowie wygrażać pięściami , że nie zaczekaliśmy ? Przecież to im mamy służyc
- 3 0
-
2015-11-12 17:01
to teraz czas na zdjęcie świateł na innych skrzyżowaniach, aby autom było lżej
- 0 0
-
2015-11-12 17:43
Sygnalizatory są projektowane i montowane wszędzie, gdzie tylko sie da.
A jest to robione tylko po to, żeby podnieść koszt inwestycji.
Dla zysku, wszystko dla zysku.- 4 0
-
2015-11-12 18:03
No to.........
...........na Skrajnej znów będzie niebezpiecznie bo każdy tam dobiega do tramwaju przyzwyczajony ,że są światła.....a to jest miejsce gdzie jest zawsze dużo osób wsiadających i wysiadających...............a było już tak spokojnie i bezpiecznie !!!!
To na pewno dobry pomysł ale czy w każdym miejscu można go zastosować????- 2 1
-
2015-11-12 18:16
dołóżcie jeszcze pług zgarniający (1)
żeby zaradzić problemowi idiotów blokujących tramwaje swoimi samochodami, które "prawie się zmieściły na późnym pomarańczowym"
- 2 0
-
2015-11-12 19:26
Pług zupełnie jest zbędny.Wystarczy mandat i odszkodowanie dla przewoźnika za opóźnienie.
- 0 0
-
2015-11-12 18:50
skoro ludzie nie widzą wielkiego tramwaju to jak mogą zauważyć tą małą sygnalizacje?
.
- 4 0
-
2015-11-12 19:40
Czytam i ... nie wierzę w to co tam jest napisane .......
Jako obywatel i mieszkaniec Gdańska płacący PODATKI chcę znać NAZWISKA I ADRESY IDIOTÓW którzy zadecydowali o takiej postaci systemu TRISTAR, który nie uwzględnia ruchu tramwajów na Kartuskiej i Havla. Nie po ta żeby ich zlinczować, ale tylko po to żeby wystawić im TRWAŁE POMNIKI przypominające ich głupotę po wsze czasy !!! I żeby przypadkiem w jakichkolwiek wyborach (oczywiście poza wyborem mistrza głupoty) na nich nie zagłosować.
- 2 1
-
2015-11-12 19:43
dobry pomysł, usunąć ograniczenia pzy wjeździe na pętli w Oliwie (od strony Jelitkowa)
także na Wita Stwosza tramwaj ma najkrótsze światła (najdłuższe mają rowerzyści - naliczyłem skręcających w lewo - zero)
- 5 0
-
2015-11-12 20:54
Piesi mają przestrzegać sygnalizatort??? Przed czym???!!! ;)
"Sygnalizatory na ul. Kartuskiej wstrzymywały tramwaj, choć piesi ich nie przestrzegali."
- 5 0
-
2015-11-12 21:35
10-tka do ul Srebrniki!
Taka piękna estakada, tramwaj bezkolizyjnie przecina jezdnię tylko pasażerów brak. A do ul Srebrniki, gdzie szpital, cmentarz i liczni mieszkańcy mniej jak pół kilometra.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.